- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálrodní a mezinárodní úrovni při použití stejného rizikového kapitálu.
• Pokud je výrobcem nebo velkoobchodníkem získává prostřednictvím franchisové sítě širší distribuční možnosti a zajist'uje možnost svých výrobků.
Výhody pro franchisanta
• Franchisant může vlastnit a provozovat podnik s relativně malým počátečním kapitálem . • Získá možnost použití velmi dobře národně rozlišitelného jména, které je známo širokému okruhu zákazníků.
• Získává základní podnikatelské zkušenosti a pomoc při řízení.
• Jsou mu poskytnuty finanční rady a odborná asistence.
• Využívá vypracovaného marketingového přístupu k podnikání.
• Má možnost získání výchovy a výcviku při všech uskutečňovaných operacích.
• Některé činnosti, mezi které patří rozsáhlá propagace, podpora prodeje, by si nemohl jako individuální vlastník dovolit.
• Získává výhradní práva na prodej v určité geografické oblasti.
• Levněji nakupuje, protože může využít výhod plynoucích ze smluvních vztahu.
• Má možnost využívat služby právních a daňových poradců.
• Má větší šanci získat půjčku od banky.
• Pres výše uvedené výhody je hlavní výhodou franchisingu hlavně to, ze spojuje výhody drobného podnikání s výhodami podnikání ve velkém.
I přesto, že výše uvedené výhody jsou evidentní je nutné se zmínit i o některých problémech a nevýhodách.
Nevýhody
• Vlastník prav často vyžaduje jednotný standard pořádku, vzhledu a balení což nedává příliš prostoru pro osobní iniciativu podnikatele a unifikace nedbá na místní zvyklosti.
• Vlastníkovi výhradních práv jsou placeny poplatky.
• Vysoký obrat nemusí nezbytně znamenat vysokou ziskovost podnikání, protože pokud je podíl vlastníka práv závislý zcela nebo z části na obratu, může prosazovat jeho zvyšování na úkor zisku.
• Franchisa neposkytuje absolutní svobodu v oblasti obchodu. Obchod musí být schvalován vlastníkem práv, který je oprávněn vetovat rozhodnuti prodávajícího a schvalovat náklady na všechny investice v rámci uzavřené dohody.
• Dohody o teritoriu působení lze v praxi jen obtížně vymáhat.
• Vlastník práv může provádět u dealera všechny druhy kontrol na dodržování kvality a image své značky.
• V případě krachu franchisora zůstane franchisantovi podnik, který je zcela bezvýznamný a izolovaný.
Přes výše uvedené je vidět, že výhody franchisingu převažují, což dokazuje jeho rychlý rozvoj v ČR.
Kdo je to podnikatel?
Podnikatel je ten, kdo uvádí do praxe své záměry pomocí vstupů - (finanční zdroje, materiál, práce a jiná aktiva) do vzájemné sou6innosti, které pak v procesu interakce vytváří na výstupu vyšší hodnoty oproti hodnotám vstupním. Většinou jde o osobu motivovanou snahou něco dokázat, b^/t sobesta6ny, ekonomicky nezávislý, něco si vyzkoušet a splnit.
Co podnikání jako jednání a činnost zahrnuje a na jaké faktory nutné pro rozjetí firmy, by se měl podnikatel zaměřit?
Z uvedeného vymezeni podnikatele a jeho činnosti vyplývá, ze podnikání je takové
jednaní a činnost, které zahrnuje zejména:
Vznik nápadu a jeho uskutečnění (podnikatelský záměr).
Uchopení iniciativy (s ohledem na možnou konkurenci a cenovou hladinu v oboru).
Ověření koncepce podnikatelského záměru pro předpokládaný trh a zákazníky.
Organizování za účelem přeměny myšlenek a hmotných zdrojů v prakticky výsledek včetně realizace na trhu.
Při konkrétní realizaci by se mel podnikatel zaměřit na následující faktory nutné pro bezproblémové ,,rozjeti" firmy, které nic ,,nestojí, ale mohou značně ovlivnit image firmy, včetně úspěšného začátku podnikání:
Volba správně (vhodné) právní formy podnikání (fyzická osoba, a.s., spol. s r.o., v.o.s. atd.).
Dobře zvolené jméno firmy s ohledem na předmět činnosti.
Krátkodobé podnikové cíle s ohledem na jejich reálnost.
Analýza trhu a tržních příležitostí.
Způsob realizace celého záměru (od vstupu, pres zdroje až po výstupy).
Porovnání záměru s konkurenci.
Zhodnocení celého záměru ,,střízlivýma očima".
Jaké jsou základní rizikové (skryté) prvky pro rozjezd podnikání?
K těmto faktorům, které jsou „ motorem" začátku podnikání resp. i jeho změny by mel dobry podnikatel také zakalkulovat do svého záměrů i částečně skryte prvky, které existuji mimo jeho působení a vliv: .
Riziko neúspěchu
Sociální odpovědnost
Respektování ekologických hledisek
Ochrana životního prostředí1
Předpoklady úspěchu začínajícího podnikatele.
Získání motivace a odhodláni podnikat
Na základě osobních planu a přání umět převést do konkrétní podoby podnikatelské záměry, které povedou k úspěchu, jehož předpokladem je kvalita a reálnost těchto cílů. Musí jít vždy o smysluplné a vyvážené záměry, které berou ohled nejen na podnikatele samého, ale i někdy cele skupiny osob, rodinu a příbuzné nevyjímaje, včetně místa a prostředí kde má dojít k realizaci podnikatelské činnosti.
Nápad a trh
Předpokladem úspěšné realizace podnikatelských záměrů je převod nápadu do podoby jeho možného uplatnění na trhu. V této fázi by měla být provedena jak analýza zákaznických požadavků a přání, tak i analýza konkurence existujícího trhu a daného výrobku či služby. Následně na základě vyhodnocení všech známých faktu a dostupných informaci by si měl podnikatel ověřit, zda je jeho podnikatelsky nápad reálný a životaschopný!
Zdroje
Obecně lze zdroje rozdělit na lidské (pracovní, finanční (kapitálové), materiálové a informační. Jejich vybilancování je důležité pro zahájení a rozvíjení podnikatelské činnosti, včetně přehledů jejich potřeby a dostupnosti. Dále by měly byt posouzeny i z hlediska způsobu, jak s nimi nakládat a jak je účelně využívat s ohledem na charakter budoucího podnikání.
Schopnosti, dovednosti, znalosti a zkušenosti
Jsou podmínkou a zdrojem úspěšnosti a měly by být aktivními nositeli úsilí ve snaze o výtvorem špičkového podniku, který obstojí v konkurenci doma i v zahraničí. Jedna se o fyzické a psychické předpoklady (využívání schopnosti lidi), technické, organizační a řídící předpoklady všech subjektu podnikání.
Administrativa, organizace a řízení firmy
Organizační struktura je základem řízení podniku. Mela by byt navržena co nejjednodušeji a musí být všem pracovníkům srozumitelná. Vhodně zvolená organizační struktura vnáší do podnikání prvek pevnosti a jistoty, aniž přitom oslabuje schopnost řízení firmy, včetně možnosti přeskupovat vnitřní síly a pružně reagovat na měnící se okolní prostředí.
Tvorba podnikatelského záměru a jeho popis.
3.1 Tvorba podnikatelského záměru
Při zpracování podnikatelského záměru by měl být podnikatel dobře obeznámen také s ekonomickou politikou státu, vládního aparátu i nezávislých organizací které ve velké míře ovlivňují podnikatelské prostředí.
Určují totiž mnoho důležitých finančních veličin (daně, dotace, úrokovou politiku, konvertibilitu měny), podmínky pro podnikání, vztah k zahraničí včetně legislativy a sociálního ovzduší. Jedná se tedy o řadu fakultativních proměnných, kterými stát a jeho aparát řídí a usměrňuje podnikání v čase.
Zvládnutí problematiky výše uvedených faktorů pomůže podnikateli vyvarovat se chyb i určitého ,fanfaronstvf", které euforii začátku podnikání zpravidla provází.
Největší plus podnikatelských záměrů, které ,,nic nestojí* jsou první myšlenky o ' formě a způsobu podnikání' v podnikatelově hlavě. Pokud jsou příznivé okolnosti a dojde k jejich správnému vyhodnocení může vytvořit z myšlenek realitu podnikatelské činnosti a uskutečnit v praxi své záměry..
• TITULNÍ STRANA
Základní fakta o druhu a činnosti podnikání, jméno podnikatele, kontaktní adresa, adresa sídla firmy, čísla telefonu, faxu a e-mailová adresa.
• STRUČNÝ SOUHRN
Tato část by měla mít největší vypovídací schopnost o firmě a mela by upoutat svou ,stavbou". Začíná zpravidla stručným popisem podnikatelského záměru a pokračuje strategií k dosažení cílů včetně odhadu a hodnoceni rizik.
Prakticky se jedná o popis výrobku či služby, trhu kam chceme předmět činnosti umístit, kategorii zákazníků pro které je produkt určen.jeho případná výjimečnost nebo vlastnosti.
Je nutno doporučit stručnost, jasnou vypovídací schopnost, aby materiál zaujal svého čtenáře a také ho získal (doporučené shrnutí cca 2-3 stránky formátu A4).
• EKONOMICKÉ PROPOČTY
Tato stať by měla podpořit popis situace kalkulacemi a číselnými údaji. Je vhodné, aby číselné údaje vycházely z ověřených zdrojů a musí obsahovat finanční potřeby včetně rozpisu jejich použití, časového určení a návratnosti investic, jakož i předpokládané finanční toky z podnikatelské činnosti.
• PŘÍLOHY
Přílohy ve formě smluv, certifikátů, schémat, fotografií a nákresů by měly vhodně doplnit a dokumentovat předešlé dvě části (pokud to charakter a specifika firmy vyžaduje)
Výběr společníka a hlediska jeho výběru.
• PROFESIONALNI ZPUSOBILOST
Hodnotí se dosažený stupeň vzdělání, absolvované kurzy, typy studia a stáže, délka a druh praxe v branži, jakož i reference na konkrétní osobu (mohou dodat odborné kanceláře, banky. popř. i bývalý zaměstnavatel).
• VZAJEMNÉ POROZUMĚNÍ
Bez pozitivního vztahu a vzájemné důvěry mohou jen stěží být navázány takové kontakty, které vytvoří korektní vztahy důvěry a respektu.
• KONCEPCE PODNIKATELSK6 FILOZOFIE
Musí být v souladu s potřebami firmy a budoucí společník by se měl zavázat ji ctít a v případě pochybnosti je vhodné probrat spoledně všechny problémy a způsoby jejich řešení (nejlépe neodkladně). Zároveň by měl být připraven na všechny eventuality, které mohou nastat jako např. zvýšené pracovní tempo, nutnost práce přes čas, existenci určité improvizace v řízení, absence informaci' o chodu podniku apod.,
• ROZDĚLENÍ KOMPETENCÍ
Je třeba stanovit přesná "pravidla" hry. v případě řízení podniku a dalších činností a tyto striktně dodržovat a cítit.
• PROFESNĚ ODLIŠNÝ SPOLEČNÍK
Pro klid ve firmě, jak ukazuje praxe, je dosti důležitý profesně odlišný společník ((majitel se např. stará o ekonomiku, společník o prodej a kontakty apod.).
• SPOLEČNÍK Z RODINY A PŘÍBUZENSTVA
Nebývá obvykle dobrým počinem vybrat společníka z rodiny či příbuzenstva (závist, pocit, že více pracuje než majitel, přehlížení chyb). Toto rozhodnuti může mít negativní dopad u zaměstnanců (zvláště, když je dosazen do funkce bez příslušné praxe a vzdělání.
• VÝBĚR VE VLASTNÍ FIRMĚ
Nejlepší je situace, kdy se společenství" nabídne někomu vhodnému z firmy o jehož kvalitách není pochyb (zvláště jde-li o zachování firmy). Problém vzniká v situaci, kdy je probrání společníka nutné z důvodu rozšíření firmy(zde většinou zaměstnanec nemá potřebný kapitál). Přes výše uvedené je tento typ výběru společníka dosti obvyklý v anglo-amerických právních a ekonomických vztazích, a to např. u firem. kde není pokračovatel tradic.
• VÝBĚR POMOCÍ ODBORNÉ FIRMY
Kdo je méně zkušený a chce eliminovat své chyby při výběru může zadat výběr společníka odborné firmě (za jeho souhlasu) a podrobit ho některým testům, které pomohou odkrýt jeho dobr6 i stinné stránky..
• TICHÝ SPOLEČNÍK
Samostatnou problematikou je tzv., tiché společenství, které znamená, že podnik od konkrétní osoby, která se nazývá tichý společník, získává vklady (tedy zdroj financování), který může použít ke svému podnikání. Protože tichým společníkem může být kdokoliv, fyzická i právnická osoba, jde tímto způsobem získat i relativně vysoké částky peněz zvláště v případech, kdy jsou ostatní zdroje financování obtížně dostupné. Je však třeba počítat s tím, že tichý společník obvykle požaduje vyšší výnosy, než jaké si účtuji věřitelé u úvěru nebo výnosy jež jsou stanoveny u dluhopisu. Nevýhodou pro tichého společníka může být absence podílu na přímém řízení a vlastní dění podniku (anonymita), tzn., zeje bez možnosti zasahovat do chodu podniku.
Co je to „autorizované dealerství“?
Podnikatel (jeho firma) je pověřen autorizovaným dealerstvím jinou firmou na základě smlouvy o autorizovaném dealerství. Tato forma ani pojem autorizované dealerství nejsou vymezeny ani upraveny v žádné právní normě. Záleží čistě na vnitrních předpisech a konkrétním vypracování firmou udělující statut autorizovaného dealera.
Touto smlouvou nezávislý podnikatel získává práva a povinnosti obchodního partnera firmy, která ho pověřuje tímto postavením. Jedna se zpravidla o střední až velký výrobní či obchodní podnik, který svými výrobky či zbožím uspokojuje poptávku organizací o podobných velikostech, tzn. ze dodací množství pro tyto partnery se pohybují např. v desítkách tun. V podstatě tato firma nejeví zájem pokrýt tu část trhu, na které sice existují vážní zájemci o dané výrobky nebo zboží, kde by se však dodavky pohybovaly řádově v kilogramech a proto by to bylo pro ni nerentabilní. Na tomto trhu pak dostávají příležitost potom dealeři
Výhody „autorizovaného dealerství“.
činnost obchodního partnera tedy spočívá v uspokojování poptávky na spíše geograficky menším území, kde je zapotřebí pracovat s malým množstvím výrobků nebo zboží, což je pro pokrytí poptávky velkou firmou nezajímavé. Firma dealerovi prodává výrobky za výhodné ceny, zásobuje ho reklamními předměty, vzorky, školí ho, a radí mu. Dealer respektuje doporučení týkající se skladu, prodejních cen, účastní se školících programu, smí používat označení autorizovaného dealera příslušné firmy. Dalším dohodnutým právům a povinnostem se v podstatě nekladou žádné meze.
Tímto způsobem se živí hlavně podnikatele - živnostníci podnikající na základě živnostenského listu nebo je předmětem podnikání malých či spíše mikropodniků (z pohledu klasifikace MSP podle EU). Živnost dealeru je obchodní, zabývající se vlastně koupí výrobku, zboží za účelem jejich dalšího prodeje.
Smlouva o „autorizovaném dealerství“.
Vzhledem k tomu že je poměrně obtížné získat informace pro zájemce o tento způsob podnikání či najít i vhodnou literaturu, bude nanejvýš vhodné v následujícím ukázat, jak by měla vypadat a co by mela obsahovat smlouva o autorizovaném dealerství:
• I. SMLUVNÍ STRANY
O firmě udělující statut dealerství (Jedna smluvní strana) se uvádí obchodní jméno a sídlo, právní forma, obchodní soud, u kterého je zapsaná v obchodním rejstříku, IČO, DIČ, bankovní spojení - jméno bankovního ústavu, číslo učtu a dále zástupce firmy nebo jiné pověřené osoby.
Druhou smluvní stranou je fyzická nebo právnická osoba ucházející se o autorizované dealerství. Dle právní formy se zapíší údaje bud' shodné jako u první strany, jedna-li se o právnickou osobu nebo údaje jako jméno a příjmení, adresa, rodné číslo, živnostenský úřad, který vydal ŽL, číslo a datum vydání ŽL a bankovní spojení u osoby fyzické.
Tato smluvní strana bývá označována pro další účely Obchodním partnerem.
• II PŘEDMĚT DOHODY
Tento bod vlastně popisuje, co smlouva upravuje a jak jsou sjednaná pravidla obchodní spolupráce mezi partnery a v zásadě jsou v ní sjednávána pravidla obchodní spolupráce při distribuci a prodeji na určeném trhu a území.
• III. ZASADY SPOLUPRACE
Zde jsou vymezena pravidla pro bezproblémové fungování vzájemného obchodního vztahu a týkají se zejména:
Postavené obchodního partnera
Obchodní partner je samostatným právním subjektem, tj. právnickou či fyzickou osobou, identifikovanou obchodním jménem, sídlem, IČO, DIČ, apod. Po dobu trvání smlouvy může obchodní partner užívat označení ,,Autorizovaný dealer" např. pro určité výrobky XY, připojované vždy za jméno a příjmení či obchodní jméno.
Exkluzivity
Jde o potvrzení toho, že obchodní partner se stává prodejcem pro určitý segment trhu a může být udělena z hlediska geografického členění, oborově apod.
Cen
Jedná se o doporučené ceny, které se stávají základem pro stanovení cen obchodního partnera, přičemž ten má možnost poskytnout svému zákazníkovi přiměřenou slevu, podle tržní, případně kursové situace.
Dealerského rabatu
Pro nakup zboží je poskytnut dealersky rabat, není - li mezi stranami dohodnuto jinak, tedy z platných ceníkových cen ve výši uvedené v dané příloze smlouvy.
Skladování
Zde se obchodní partner zavazuje udržovat přiměřená množství zboží ,,běžného sortimentu" ve vlastním skladu, aby mohl pružně reagovat na požadavky svých zákazníků. Běžným sortimentem se rozumí položky aktuálních ceníků, které by měly být součástí smlouvy.
Objednávek
Dealer se zavazuje objednávat zboží výhradně u firmy udělující statut dealerství, a to pravidelně a v náležitém množství. Objednávku musí doručit písemně (poštou, faxem, E-mailem apod.) nejméně jeden pracovní den před požadovaným vyskladněním, pokud to charakter výroby a nebo zboží dovoluje.
Způsobu dopravy
Dle vzájemné dohody může být objednané zboží dáno k dispozici pro osobní odběr nebo mu bude zasláno poštou či prostřednictvím dopravce. Poštovné, přepravné v základní výši hradí firma se statutem, pouze v případě více nákladů např. spojených s express dodávkou hradí obchodní partner.
Dodací lhůty
U běžného sortimentu zboží se toto dodává zpravidla okamžitě, nejpozději vsak do 14 dnu po obdržení objednávky, případně po obdržení platby.
Platebních podmínky
Ty jsou poskytovány většinou tak, že lze uhradit objednané zboží fakturou se splatností X dní od data vystavení, pokud není stranami dohodnuto jinak. Při zahájení spolupráce se nevylučuje právo požadovat úhradu dohodnutého počtu dodávek platbou před dodáním zboží.
Nároky z vad zboží - reklamace
Není-li stanoveno jinak, platí pro uplatnění vad u prodávajícího ustanovení § 428 obchodního zákoníku (paragraf vymezuje nemožnost přiznání práva kupujícího z vad zboží).
Všechna oznámení o vadách musí být prodávajícímu zaslána písemně, a to doporučeným dopisem, faxem, telegramem, dálnopisem či e-mailem.
Náhrada škody
Aniž by tímto ustanovením byla dotčena platnost jiných ustanovení, jsou veškeré nároky na náhradu škody obchodního partnera v souvislosti se smlouvou omezeny výší ceny zaplacené za zboží dodané obchodnému partnerovi, dodavatel odpovídá jen za škodu, kterou způsobil úmyslně nebo hrubou nedbalostí.
• IV. VYHRADA VLASTNICTVÍ
Veškeré, na základě smlouvy dodávané zboží zůstává až do jeho úplného zaplacení obchodním partnerem na učet firmy jejím výhradním vlastnictvím a obchodní partner není oprávněn toto zboží jakýmkoliv způsobem zatěžovat ve prospěch třetích osob.
Obchodní partner nese po celou dobu trvání výhrady vlastnictví na zboží vznikle škody, riziko odcizení, náklady spojené se skladováním, pojištěním zboží, riziko škody způsobené zbožím třetím osobám, jakož i jakékoliv náklady a rizika se zbožím spojená.
• V. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNICH STRAN
Zde bývají vymezena ustanovení pro tzv. běžný bezproblémový chod obchodního partnerství. Např. se zde uvede forma podpory prodeje na jedné straně a na druhé, že partner nebude nabízet souběžně další konkurenční zboží a bude poskytovat podklady a doporučení pro stanovení prodejních cílů. • VI. ZPROSTŘEDKOVÁNÍ ZAKÁZKY
V tomto článku se poskytuje obchodnímu partnerovi právo na odměnu, která mu při nějakém významném a úspěšném obchodním počinu nad smluvený rámec náleží.
• VII. TRVÁNÍ SMLOUVY
Jde o bod stanovující začátek platnosti dohody, její trvání, podmínky vypovězení a odstoupení s okamžitou platností, běh výpovědní Ihůty apod.
• VIII. SMLUVNÍ POKUTA A ÚROKY Z PRODLENÍ
Jeden z ochranářských článků, kterým se firma brání proti nesplacení pohledávek, zrušení objednávky nebo neodebrání zboží obchodním partnerem.
• IX. POVINNOST MLČENLIVOSTI
Tímto ustanovením si firma chrání především svou obchodní strategii, která je předmětem zájmu zejména konkurenčních firem.
Většinou obchodní partner je ještě 5 let po ukončení platnosti smlouvy, popř. ukončení činnosti podle ní, povinen dodržovat bezpodmínečnou mlčenlivost o všech obchodních a bankovních spojeních, bilancích, obratech, kalkulacích, důležité ko
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 45,18 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 126TERI - Teorie řízení
Reference vyučujících předmětu 126TERI - Teorie řízení
Podobné materiály
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky (Demo)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky(2)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované testy
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 1
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 2
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 3
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 4
- 123SHM - Stavební hmoty - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované okruhy Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (1)
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky(2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované příklady
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Serafín)
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Zikmund)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (1)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (3)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - - Vypracované otázky na navrhování
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky (2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky(2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky Hájek
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované okruhy
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované otázky
- 154SGEA - Stavební geodézie A - Vypracované otázky
- 122TSE - Technologie staveb - E - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky
- 126UCE - Účetnictví - Vypracované otázky ke zkoušce
- 141HYL - Hydrologie - Vypracované otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 1
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 2
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 3
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 4
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 5
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 6
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 7
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 8
- 141APH - Aplikovaná hydrologie - Vypracované otázky
- 144VHO3 - Vodní hospodářství obcí 3 - Vypracované otázky+tahák
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce - vodárenství
- 101KOG - Konstruktivní geometrie - Otázky
- 102FYZI - Fyzika - Oficiální otázky Kapičková
- 102FYZI - Fyzika - Otázky a odpovědi
- 102FYZI - Fyzika - Otázky ke zkoušce Kapičková
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Otázky
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky Sedláček
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(2)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(3)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky a odpovědi (Vávra)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ke zkoušce(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky
- 123SHM - Stavební hmoty - Zápočtové otázky a grafy
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce (2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Otázky ke zkoušce
- 125TZB - Technická zařízení budov - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Aktualizovaný otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky a odpovědi
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vzorové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zkouškové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zpracované otázky
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce (2)
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Oblíbené otázky - Vodička
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky(2)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Příklady a otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Technologie otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky na ocel
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky ze zkoušky(Studnička)
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135GEO - Geologie - Otázky ke zkoušce u Chamry
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček II
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135ZSV - Zakládání staveb - Otázky a příklady
- 141HYA - Hydraulika - Otázky ze zkoušky
- 141HYA - Hydraulika - Teoretické otázky
- 141HYA - Hydraulika - Zpracované teoretické otázky
- 142YTD - Tvorba technické dokumentace - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky ze zkoušky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Švec otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky + přednášky
- 102FYZI - Fyzika - otázky Vodák
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky a odpovědi
- 123SHM - Stavební hmoty - Zkouška-otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky
- 128OPV - Operační výzkum - Zkouška - často kladené otázky u zkoušky
- 141VTO - Vodní toky - otázky ke zkoušce
- 140VIN - Vodohospodářské inženýrství - otázky ke zkoušce
- 102APF - Aplikovaná fyzika - Otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Otázky ke zkoušce
- 143EKOL - Ekologie - Otázky ke zkoušce
- 143PEDO - Pedologie - Sesbírané otázky ke zkoušce
- 122SPRO - Stavební procesy - Otázky k zápočtu - seznam
- 144EKT - Ekotoxikologie - Otázky ke zkoušce
Copyright 2024 unium.cz