- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálorganizační úrovně
plány celé firmy
plány jednotlivých pracovišť
podle úrovně rozhodovacího procesu
Top management
Střední management
Management 1. linie
uveďte zásady, které respektujete při určení cílů
Zdroje finanční, personální, technické, informační, znalostní
uveďte aktivity které souvisejí s realizací cílů
Aktivity, zdroje, suroviny, odpovědnost
jaký se postup při sestavování plánů
konkretizace záměrů
zabezpečení zdrojů – především informační
návrh plánu – předložit všem útvarům, které s ním přijdou do styku, vyjádření
korekce
schválení a vydání plánu
význam řízení lidských zdrojů
Konkurenci nelze porážet velikostí firmy, ale myšlenkou, zaměstnanci jsou podmínkou úspěchu. Řízení lidských zdrojů slouží k zabezpečení kvantitativní (počet, věková struktura, profesní struktura, kvalifikace) a kvalitativní ( výkonnost, tvořivost, motivace, identifikace s cíli firmy) stránky.
Kvalita lidského kapitál je rozhodujícím faktorem růstu produktivity práce a tím i ekonomického růstu
personální práce v podniku
plánování pracovníků – odhadnout budoucí výrobní program, technologie, sledovat věkovou strukturu
rozmisťování pracovníků – psychol. testy, reference, problematická schopnost adaptovat se ve firmě
hodnocení pracovníků – má vést k motivování
vytváření kriterií pro hodnocení práce a vytváření pracovní náplně
organizování podnikového vzdělávání – kvalifikace celoživotní proces, sociální dovednosti – schopnost jednat s lidmi, řešit konflikty, motivovat
vytvářet mzdovou politiku
řešit pracovní vztahy a umět kolektivně vyjednávat
zabezpečení BOZP a pracovních podmínek
sociální péče, někdy i volnočasové aktivity
vytváření personálního informačního systému
Úkolem personalisty je udržování spokojenosti a humanity práce, vytvářet prvky pro hodnocení výkonu jednotlivých pracovníků, dbát o kariérní rozvoj.
hodnocení, účel, chyby, metody,
Cíle:
zjistit, zda pracovník splňuje požadavky na dané místo
zda pracuje na plný výkon nebo má rezervy
zda ho převedeme na náročnější, méně náročnou práci, rozvázání prac. poměru
poznat potenciál pracovníka
Zásady:
hodnotí nadřízení
hodnocení předchází sledování
hodnotit podle předem známých zásad
na hodnocení je třeba se připravit – musí to vědět podřízení, sdělit, podle jakých kriterií budou hodnoceni, hodnotitel musí mít připravené podklady
hodnotit pozitivní i negativní
zásady jasné, jednoznačné – pro firmu i zaměstnance
hodnotitel by měl hodnocené přesvědčit o tom, že hodnocení je v jejich prospěch
hodnotit jen relevantní věci, nikoliv nahodilé události
hodnotící formulář musí být podepsán hodnotitelem i hodnoceným
Chyby:
špatně zvolené měřítko – všichni dobří nebo špatní
nivelizace hodnocení – všichni jsou průměrní¨
předčasný závěr – neuvažování všech stránek,co by mohl dokázat jiného
kumulativní chyba – měl mizerné hodnocení a panuje názor, že ho bude mít i nadále
hodnocení se nemá k ničemu zneužívat
charakterizujte činitele ovlivňující prosperitu
vnitřní
strategie – tržní strategie by měla být v rovnováze se zdrojovou; tržní strategie=jací jsou zákazníci, jaké chtějí výrobky;zdrojová strategie=kde je síla firmy, co chybí, získání lidí
kultura – jak se organizace chová, názory, hodnoty, přístup k novým jevům, změnám - změny výrobků, materiálů
struktura – organizační struktura provázána se strukturou zdrojů; čím jednodušší struktura, tím lépe – minimalizace pracovníků a zároveň větší adaptabilita firmy
vnější – nelze ovlivnit, řada jich představuje určitá omezení
ekologické a bezpečnostní normy, účetní a daňové předpisy, podpora výzkumu, podpora exportu
trh práce – nabídka pracovních sil zcela neodpovídá poptávce firem
trh výrobků a služeb – substituty, komplementy, neutrální – všechny výrobky jsou si vzájemně konkurenční
zásahy státu – podpora drobného a středního podnikání
územní správa – může pomáhat i omezovat
enviromentální požadavky
trh kapitálu – úroková míra, podmínky poskytnutí kapitálu
stádia na cestě k prosperitě
Hranice mezi stadii nejsou ostré, ve skutečnosti je stadií víc
krátkodobý růst – krátké období, v němž se firma soustředí na ekonomické aspekty a hlavním cílem je maximalizace zisku;V krátkém období snaha snižovat náklady, úspory všeho druhu, analýza bodu zvratu: tržby jsou za dokonalé konkurence lineární, za nedokonalé degresivně rostoucí (každý další výrobek za nižší cenu), křivka variabilních nákladů v nedokonalé konkurenci nejprve degresivně a poté progresivně rostoucí, bod zvratu –celkové příjmy (tržby)=celkové náklady, od bodu zvratu zisk
střednědobý růst – orientace na zákazníka, cílem zvětšit podíl na trhuOrientace na zákazníka není jen marketing, ale hlavně spokojenost zákazníka. Představa o tom, jak se zákazníkem pracovat, pravidelně se s ním komunikuje, ptát se na problémy, dlouhodobě se k zákazníkovi vracet. Struktura zákazníků – podíl malých jednorázových a velkých zákazníků, kteří se vrací. Řada zákazníků se začíná víc orientovat na kvalitu než na cenu, řada firem vyhotovuje index spokojenosti zákazníků
dlouhodobý – integrovaný management, cílem budování image firmyintegrovaný management znamená být paritní s konkurencí – alespoň stejná kvalita ve stejném čase a stejné ekonomické parametryParita s konkurencí v nákladech, kvalitě a čase zahrnuje: hospodárnost provozu (rozpočetnictví, controlling, redukce režijních nákladů), implementace moderní IT/IS, komunikační techniky, zeštíhlování, zvyšování produktivity, využívání skrytých zdrojů, proces řízení, reengineering
hlavní překážky na cestě k prosperitě
technická omezení:
omezení produktu:
obligatorní technické požadavky (závazný)
fakultativní technické požadavky (nezávazné)
patentověprávní požadavky
omezení provozu
věcné požadavky na vybavení a provoz staveb a zařízení
kvalitativní požadavky na provoz
bezpečnostní požadavky na provoz
Chronické nemoci
Ekonomika – systematické škody, podvody
Kvalita – technická zaostalost
Ekologie, bezpečnost – pokuty, penále
Sociální aspekty – apatie pracovníků
Rychlá smrt
Ekonomika – vytunelování
Kvalita – odpovědnost za škodu – domeček hapá
Ekologie, bezpečnost – zákazy provozu
Sociální aspekty – stávky
Přírodní katastrofy, nehody a havárie, teroristické akce atd. – absence krizového managementu
Zápas o přežití, restrukturalizace funkcí, útvarů
Definujte střední, malé a mikropodniky dle počtu zaměstnanců, velikosti ročního obratu a aktiv (EURO), vlastnických práv.
Podnik
Kriterium
Počet zaměstnanců
Roční obrat a aktiva (EUR) eeeeeeeEEUREUR)
Vlastnická práva
Střední
50 - 250
Obrat menši než 40 mil.
méně než 25% kapitálu
Aktiva menši než 27 mil.
Malý
10-49
Obrat menší než 7 mil.
méně než 25% kapitálu
Aktiva menši než 5 mil.
Mikro
9 a méně
Neuvádí se
méně než 25% kapitálu
Jaké jsou podle definice EU nezávislé podniky z hlediska kapitálu nebo hlasovacích práv a jaké jsou vyjímky z tohoto pravidla?
Nezávisle jsou podle definice EU pro MSP takové firmy, jejichž 25 % a více kapitálu nebo hlasovacích práv nevlastní jeden nebo spolecně několik podniku, které nesplňují definice MSP.
Tento práh může byt překročen ve dvou nesledujících případech:
1) Jestliže je podnik vlastněn veřejnými investičními společnostmi, společnostmi rizikového kapitálu nebo institucionálními investory, za předpokladu, že není pod kontrolou těchto subjektu, ať ji vykonávanou jednotlivě nebo spoledně.
2) Je-li základní jmění rozloženo tak, ze není možné určit komu patří, a podnik prohlásí, že může oprávněně předpokládat, ze není vlastněn z 25 nebo více procent jedním nebo společně několika podniky, které nesplňují kriteria MSP.
V jakých nejdůležitějších oblastech změn se musely české podniky připravit na vstup do EU?
Pro každou českou firmu teto velikosti proto zcela jednoznačně vyvstala nutnost připravit se na podnikání v EU již v předstihu a to zejména v těchto nejdůležitějších oblastech:
• právních změn,
• konkurenčních změn,
• nových šancí.
Právní změny české firmy týkající se českých firem před vstupem do EU a jejich hlavní oblasti?
Z obecně právních hledisek se jedná hlavně o uplatňování:
• Nových právních požadavků.
• Nové administrativní povinnosti.
• Lepší vymahatelnost práva.
• Šance bránit svá evropská práva na celém trhu EU i mimo něj.
• Větší prostor pro formování podnikatelského prostředí.
Jaké oblasti právních změn před vstupem do EU byly z hlediska zavedení do praxe „nejdražší“ pro české firmy?
Podle průzkumu prováděných v podnikatelským sektoru jsou ,,nejdražšími" oblastmi práva EU ve vztahu k podnikatelům tyto oblasti:
• Certifikace výrobků, nove normy, standardy.
• Ochrana spotřebitele a odpovědnost výrobce.
• Respektování a aplikace pravidel hospodářské soutěže.
• Ochrana zdraví zaměstnanců a bezpečnost práce.
• Ochrana životního prostředí
• Etikety, obchodní známky, patenty.
• Kvalita a bezpečnost výrobků, hlavni potravin.
Jakým způsobem a co mohou čeští podnikatelé a podniky ovlivňovat v oblasti tvorby evropského práva?
Česká republika a s ni čeští podnikatele se stali přijetím do EU plnohodnotnými účastníky tvorby a aplikace harmonizovaného práva EU, což znamená, ze zástupci CR se budou v organech EU přímo podílet na navrhování a schvalování nových předpisů a čeští podnikatele mají větší možnosti ovlivňovat tvorbu práva EU jednak prostřednictvím svých zástupců a jednak formou dnes rozšířeného lobbyingu.
Které instituce a úřady mohou podnikatelským subjektům a podnikům poskytovat pomoc a jakou formou?
Proto byla ve snaze zajistit podnikatelům u nás podobny servis hospodářskou komorou ČR, Svazem průmyslu a dopravy (sr, Konfederací zaměstnavatelských a podnikatelských svazu ČR a agenturou na podporu obchodu CzechTrade vytvořená Česká podnikatelská reprezentace při organech EU v Bruselu.
Oproti českému podnikateli má však zajištěn kvalitní přísun informaci o platných a chystaných předpisech, může se spolehnout na svou hospodářskou nebo obchodní komoru, profesní svaz, nebo jiné orgány, ze mu v případě potřeby zajistí potřebné poradenství, nebo, ze budou za jeho oprávněné zájmy lobovat kromě vlastních vlád třeba až u bruselských učedníků a poslanců v Bruselu.
Jaké konkurenční změny, tzn. Výhody a nevýhody se objevily pro české podniky vstupem do EU?
Konkurenční změny Ize hlavně spatřovat v tom, ze, podnikatelské prostředí se vstupem ČR do EU velmi zvětšilo, probíhá proces celosvětové globalizace a s ním související liberalizace světového obchodu a podnikání.
Čeští podnikatele, kteří chtějí obstát v konkurenčním boji, se měli v předstihu připravit na následující změny charakterizované:
• Vyčerpáním konkurenčních výhod. ,
• Konkurencí přes necenové faktory.
• Snazším přístupem konkurence na domácí trh.
• Minimalizací statni ochrany a pomoci.
Se vstupem ČR do EU souvisí i otázka „nových šancí“? Popište je!
• Snazší postup na trh členských zemi' EU i na trhy mimo ni.
• Stabilní tok zahraničních investic.
• Volný přístup k podpůrným fondům i programům EU.
• Růst koupěschopné poptávky v rámci většího trhu.
• Stabilizace podnikatelského a právního prostředí, rychlejší a jednoduší vymahatelnost práva.
• Jednotná měna euro (v cr někdy v horizontu roku 2010).
ČR a její podnikatelé na jednotném trhu EU.
Vztah českých podnikatelů v kategorii MSP k EU byl vysoce pozitivní a tito podnikatelé byli nejvíce proevropsky laděnou skupinou české společnosti a to i přesto, že jsou neustále v tvrdém tržním prostředí konfrontováni s původními zeměmi a jejich ekonomikami.
Jejich pozitivní přístup spočíval v tom, že očekávali a to zcela právem, že vstup, resp. členství v Unii jim přinese lepší přistup na trh bez bariér, rychlejší přístup ke kapitálu, lepší a rychlejší bankovní služby a další atributy a výhody tak charakteristické pro zem6 EU.
Je zcela mimo diskuzi, ze se musí sami velice snažit o kvalitativní změny svého podnikání, bez kterých na tak složitém a právně zajištěném trhu neobstojí.
Na co se nejvíce musí soustředit české podniky a podnikatelé při vstupu na jednotný trh EU?
Proto se musí urychleně soustředit na:
• Výcvik managerů a zaměstnanců.
• Investice do technologií.
• Zlepšení kontroly a kvality produkce.
• Plnění technických požadavků na výrobky a výrobu.
• Plnění ekologických požadavků.
• Ochranu duševního vlastnictví.
• Vytvářeni aliancí se strategickými partnery.
• Přizpůsobit se realitě obchodování na větším trhu přijetím proaktivní strategie.
Na zvláště jaké oblasti se museli čeští podnikatelé a podniky zaměřit před vstupem ČR do EU, tak aby byli úspěšní?
Pro zdárně působení v konkurenčním prostředí si musí zodpovědět následující otázky a zpracovat podnikatelsky plán pro tyto oblasti:
• Marketingu - provést marketingové šetření a zmapování znalostí o zákaznicích a jejich potřebách, možnosti umístěni produktů na trhu a nalezení vhodných a optimálních vstupu na trh.
• Výroby a s ní souvisejících problémů, protože výrobní kapacita musí odpovídat úrovni poptávky co do kvality a ceny.
• Bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a norem na ochranu životního prostředí.
• Přístupu k finančním prostředkům a zajistit tak finanční pomoc jak pro řešení startu podnikání, tak i dalšího růstu a rozvoje.• Lidských zdrojů s akcentem na jazykov6 znalosti, pochopeni evropských obchodních zvyklosti, specifik a kultur, včetně přebírání zkušeností ze zakladatelských zemí EU.
• Legislativy se seznámit urychleně s právními předpisy i s ohledem na národní specifika v oblastech zajmu vývozu výrobků a služeb.
Definujte, co je to franchising?
Franchising je odbytový systém, který je charakteristicky tím, že poskytovatel franchisy - franchisor - vyhledává samostatné podnikatele - franchisanty, kteří vlastním kapitálem nabízejí jeho zboží a služby. Tímto obě strany využívají jednotný marketingový koncept, přičemž jejich práva a povinnosti jsou založeny na smluvním základě.
Co je franchising, velice vystižně vyjádřil Manfred Maus, prezident Evropské franchisingové federace, takto: ,,...místo, aby sto drobných podnikatelů přemýšlelo o nejlepší formě podnikání, je pro ne výhodnější převzít již vymyšlenou a prověřenou formu ve franchisovém systému".
Kde jsou kořeny franchisingu a které firmy a jakou formou je provozovali?
Franchising jako marketingový nastroj vznikl na přelomu 19. a 20. století v USA. Prvními průkopníky byli vagónoví ,,pendleři", kterým společnost udělila vyhradím právo k prodeji výrobků společnosti na stanoveném území. Současně jim bylo garantováno, že ostatní prodejci nebudou na tomto území moci prodávat stejné zboží. Prvním uživatelem franchisingu se stala firma Singer Sewing Machine Company. Její systém byl založen na prodejní síti nezávislých prodejců, kteří prodávali náhradní díly a prováděli opravy šicích strojů ve svých provozovnách. Přibližně kolem 90. let předminulého století firma General Motors formulovala franchisovou smlouvu na jejímž základě získali nezávislí prodejci licenci na prodej elektrických a parních automobilů.
Kdy a jakou formou se v ČR prosazoval franchising?
V České republice v současnosti působí asi padesát různých řetězců, nejvíce ve službách a maloobchodním prodeji. Z těch kteří se snaží tuto formu podnikání aplikovat, případně v CR franchisové řetězce provozuji, lze kupř. uvést: OBI Systemová centrála, spol. s r. o. (stavebniny, do it - yourself), ZIMBO CZECHIA, s. r. o. (Novák maso - uzeniny), McDonald's, spol. s r. o. (rychlé občerstvení), NBB BauSpezi, a. s. (stavebniny, do - it - yourself), NORD - WEST - RING PRAHA, s. r. o. (obuv – Quick Shoes), STAVO ARTIKEL, a. s. (stavebniny), Botanicus, s. r. o. (přírodní kosmetika), DELTA SHOPS, s. r. o. (výroba a prodej pečiva pod značkou Paneria), Hacienda Mexicana Group, a. s. (mexické restaurace), Orea, s. r. o. (hotely), ULURU DESIGN, a. s. (bytové doplňky) a další.
V České republice se dne 26. 10. 1993 konalo ustavující shromáždění franchisového svazu, který vznikl pod názvem Česká asociace franchisingu. Jejím řádným členem se může stát pouze tuzemsky podnikatelsky subjekt, který v ČR úspěšně a nejméně dva roky aplikuje franchising jako odbytový systém podnikání a má nejméně dva příjemce franchisové licence (franchisanty), nebo je pro území CR držitelem master licence renomované firmy a hodlá provozovat franchisový systém. Dále se členy teto asociace mohou stát také společnosti, které hodlají uplatnit franchising při svém podnikání, ale i ty osoby, které chtějí aktivně podporovat franchising.
Franchising jako moderní forma podnikání.
Franchising bývá právem označován jako moderní forma podnikání. Jak je shora patrné na českém trhu již existují firmy, které postupně zvyšují počet franchisingových smluv a s poměrně malým firemním zázemím řídí velkou obchodní síť. Na bázi franchisingu fungují i dosti odiosně typy firem. Existují velké zahraniční společnosti, které přinášejí celý prodejní koncept, ale i menší české firmy, které touto cestou hledají rozšíření svých obchodních možností. Setkat se s nimi je možné jak u benzínových čerpadel, hotelu, restaurací, tak i ve výrobě nebo u některých známých obchodních řetězců.
Příklady typů franchisy.
• ODBYTOVÝ FRANCHISING
Příjemce franchisy - franchisant - prodává zboží ve svém obchode, který nese název poskytovatele franchisy - franchisora (např. Baumarkt).
• FRANCHISING SLUŽEB
Franchisant poskytuje služby s obchodním názvem poskytovatele franchisy a zavazuje se tak dodržovat určitá pravidla a předpisy (např.: čistírny prádla, stravovací zařízení).
• VÝROBNÍ FRANCHISING
Franchisant vyrábí podle předpisu franchisora určité výrobky a tyto prodává pod značkou franchisora (např.: výroba nápojů, kompotů, šťáv).
• MINIFRANCHISING
Tento způsob je používání při poskytování licence na prodej exklusivního zboží. Franchisor na zaklade smlouvy poskytuje výhradní právo prodeje svého zboží na přesně vymezeném teritoriu a exklusivní prodejní vybavení, případně i vstupní kapitálový vklad.
• MASTER FRANCHISING
Jde vlastně o strukturovaný systém, kdy franchisor poskytuje franchisantovi možnost vytvořit subfranchising, kdy se z původního franchisanta stává další, i když poněkud omezený franchisor, v přesně určené a vymezené oblasti.
• PIGGYBACK FRANCHISING
Jde o případy, kdy obchody, které jsou spojeny v jednom franchisingovém řetězci prodávají své produkty obchodům z druhého franchisingového řetězce.
• BRANCHISING
Jedna se o trend převádět již existující firemní jednotky na nezávislé franchisanty. Pro společnosti je tento model příležitostí pro zvýšeni kapitálu a pro zlepšení výkonu svých řetězců tím, že je předají nezávislým podnikatelům, kteří mají zájem na jejich vedení a úspěchu.
Co nabízí franchisingový systém?
Franchisový systém se vyznačuje souborem služeb, které poskytovatel franchisy předává franchisantu. Tyto služby jsou zpravidla poskytovány za měsíční paušální poplatek, který je většinou zúčtován samostatně od dalších poplatků. Zpravidla požaduje každý franchisový systém při vstupu nové firmy do systému určitý jednorázový poplatek a dále potom průběžné měsíční (případně čtvrtletní) příspěvky. Částečně mohou být tyto poplatky také vyjádřeny v procentech z obratu
Výhody a nevýhody franchisingu?
• Malá organizace s vysoce kvalifikovanými manažery, kteří se specializují na jednotlivé aspekty podnikání a dokáží vytvořit průměrný zisk bez toho, aby se vystavili vysokému kapitálovému riziku.
• K dosažení rychlého růstu nejsou zapotřebí velké kapitálové investice.
• Podnikání pod známým jménem které má u zákazníka dobrý kredit.
• Většinou představuje takový druh podnikaní, které je prověřeno trhem, čímž odpadá řada problémů v počátečních fázích založení podniku.
• Získává zpětnou vazbu ze sítě provozoven a tím také formální i neformální poznatky a připomínky ostatních dealeru.
Výhody pro franchisora
• Je schopen prostřednictvím franchisingu dosáhnout rychlejšího rozvoje na ná
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 45,18 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 126TERI - Teorie řízení
Reference vyučujících předmětu 126TERI - Teorie řízení
Podobné materiály
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky (Demo)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky(2)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované testy
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 1
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 2
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 3
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 4
- 123SHM - Stavební hmoty - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované okruhy Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (1)
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky(2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované příklady
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Serafín)
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Zikmund)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (1)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (3)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - - Vypracované otázky na navrhování
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky (2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky(2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky Hájek
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované okruhy
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované otázky
- 154SGEA - Stavební geodézie A - Vypracované otázky
- 122TSE - Technologie staveb - E - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky
- 126UCE - Účetnictví - Vypracované otázky ke zkoušce
- 141HYL - Hydrologie - Vypracované otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 1
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 2
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 3
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 4
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 5
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 6
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 7
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 8
- 141APH - Aplikovaná hydrologie - Vypracované otázky
- 144VHO3 - Vodní hospodářství obcí 3 - Vypracované otázky+tahák
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce - vodárenství
- 101KOG - Konstruktivní geometrie - Otázky
- 102FYZI - Fyzika - Oficiální otázky Kapičková
- 102FYZI - Fyzika - Otázky a odpovědi
- 102FYZI - Fyzika - Otázky ke zkoušce Kapičková
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Otázky
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky Sedláček
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(2)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(3)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky a odpovědi (Vávra)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ke zkoušce(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky
- 123SHM - Stavební hmoty - Zápočtové otázky a grafy
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce (2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Otázky ke zkoušce
- 125TZB - Technická zařízení budov - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Aktualizovaný otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky a odpovědi
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vzorové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zkouškové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zpracované otázky
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce (2)
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Oblíbené otázky - Vodička
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky(2)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Příklady a otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Technologie otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky na ocel
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky ze zkoušky(Studnička)
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135GEO - Geologie - Otázky ke zkoušce u Chamry
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček II
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135ZSV - Zakládání staveb - Otázky a příklady
- 141HYA - Hydraulika - Otázky ze zkoušky
- 141HYA - Hydraulika - Teoretické otázky
- 141HYA - Hydraulika - Zpracované teoretické otázky
- 142YTD - Tvorba technické dokumentace - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky ze zkoušky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Švec otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky + přednášky
- 102FYZI - Fyzika - otázky Vodák
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky a odpovědi
- 123SHM - Stavební hmoty - Zkouška-otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky
- 128OPV - Operační výzkum - Zkouška - často kladené otázky u zkoušky
- 141VTO - Vodní toky - otázky ke zkoušce
- 140VIN - Vodohospodářské inženýrství - otázky ke zkoušce
- 102APF - Aplikovaná fyzika - Otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Otázky ke zkoušce
- 143EKOL - Ekologie - Otázky ke zkoušce
- 143PEDO - Pedologie - Sesbírané otázky ke zkoušce
- 122SPRO - Stavební procesy - Otázky k zápočtu - seznam
- 144EKT - Ekotoxikologie - Otázky ke zkoušce
Copyright 2024 unium.cz