- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálHIGHLANDER
1) management
Management ( to manage – řídit, původem z , ménagement) je umění řízení, působení na určitou soustavu (například společnost) a ovládaní její činnosti. Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Management lze rozdělit na tři části:
Nejnižší stupeň – Management prvního stupně řeší vztahy přímo mezi zaměstnanci. Manažeři na tomto stupni dohlížejí na plnění práce, jsou jimi například mistři v dílnách. Musí mít nejvíce odborných vědomostí.
Střední stupeň – Do managementu druhého stupně patří rozličná skupina vedoucích cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Pracovn%C3%ADk&action=edit" \o "Pracovník" pracovníků. Ti jsou z mnoha velmi různorodých (například z INK "http://cs.wikipedia.org/wiki/Personalistika" \o "Personalistika" personalistiky, či ).
Nejvyšší stupeň – Management z nejvyššího stupně managementu podniku usměrňuje chod celého systému, manažeři částečně přebírají odpovědnost za vlastníky a mají na ně velmi úzké vazby.
+ sešit první strana
vývoj M ve 20 století
první etapa: která probíhala na konci a začátku , vzrůstající nároky na řízení stále bohatších si vynutily tento nový obor. Zakladateli byli , ipedia.org/w/index.php?title=Winslow_Taylor&action=edit" \o "Winslow Taylor" Winslow Taylor a . V dnešní době se označuje tato etapa jako také tzv. pedia.org/w/index.php?title=Klasick%C3%BD_management&action=edit" \o "Klasický management" klasický management. Zaváděna byla a HYPERLINK "http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=V%C3%BDstupn%C3%AD_kontrola&action=edit" \o "Výstupní kontrola" výstupní kontrola.
Druhá etapa následovala v období mezi koncem HYPERLINK "http://cs.wikipedia.org/wiki/2._sv%C4%9Btov%C3%A1_v%C3%A1lka" \o "2. světová válka" Druhé světové války a 80. lety. To je označované i jako tzv. . Do této doby byly závody vedené většinou silnými osobnostmi (, ), kteří byli jak manažery, tak i ERLINK "http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Vlastn%C3%ADk&action=edit" \o "Vlastník" vlastníky a měli absolutní moc ve své firmě. Jakmile ale z vedení odešli, bez těchto osobností již firmy upadaly do p?title=Krize&action=edit" \o "Krize" krize. Proto tak byla pozice manažera od pozice vlastníka oddělena, navíc i manažeři samotní se začali dělit na vrcholové a manažery první a druhé linie. Vznikly také nové teorie:
– Je to teorie, jejímž představitelem je " \o "Luther Gulick" Luther Gulick. Snažila se popsat jak zvládnout procesy řízení a jak vymezit a určit přesně fukce vedoucích pracovníků
– Tuto teorii vymyslel americký manažer , vycházel zde z K "http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=N%C3%A1zor&action=edit" \o "Názor" názoru, že celek je lepší než součet jeho částí. Za hlavní považoval zde motivaci lidí pomocí například materiálních pobídek či zlepšení podmínek při práci nebo také pomocí duševních podnětů.
Třetí etapa vytvořila již management dnešní době velmi podobný. Začaly se projevovat snahy o spoluúčast zaměstnanců na řízení firmy, ubylo exaktnosti ve prospěch intuice a zevšeobecnění zkušeností jiných manažerů. Vznikla p://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Koncepce_dokonal%C3%A9ho_podniku&action=edit" \o "Koncepce dokonalého podniku" koncepce dokonalého podniku, založená na zkušenostech úspěšných manažerů a jejich zevšeobecnění.
V trendech, které ve třetí etapě již začaly pokračovala i následující, čtvrtá etapa od 90. let. kromě podílu na řízení získali prostřednictvím i část podniku a podíleli se tak zároveň i na jeho . Osobnostmi této etapy jsou například , ita&action=edit" \o "Akio Morita" Akio Morita či ).
Popište vývoj managementu ve 20.století
první vývojová etapa managementu - klasický management
Počátku 20. století mluvíme o tzv. první vývojové etapě managementu, kterou označujeme jako klasický management - tato etapa je spjata se jmény jako je Frederick Winslow Taylor, Henri Fayol či Max Weber.
F.W. Taylor, označovaný jako otec vědeckého managementu, zaváděl normování práce a pracovních činností, kladl důraz na kvalifikaci pracovníků a jejich pravidelné školení, zdůrazňoval nutnost realizace pracovních postupů pro zvýšení efektivity práce.
H.Fayol je spjat s termínem správní řízení. Rozděluje firemní činnosti na technické, komerční, finanční, účetní, manažerské, apod., prosazuje dělbu práce, nutnost pracovní disciplíny a pravidel odměňování…
M. Weber je často označován za otce tzv. byrokratického řízení. Klade důraz na přesné pracovní postupy a úlohu kontrolních mechanismů. Vzhledem ke své německé národnosti promítá do managementu silný vliv pruské filosofie pořádku a disciplíny.
druhá vývojová etapa managementu – „manažerská revoluce“
Období po první světové válce, charakterizované průmyslovými krizemi, výrazně poznamenalo vývoj managementu. Hledání příčin zmatků a krizí vyústilo, mimo jiné, i v nové teorie managementu. Čtyřicátá léta 20. století tak charakterizujeme jako druhou vývojovou etapu managementu, která je často nazývána manažerskou revolucí.
Vznikem své teorie systémů ji ovlivnil i Christian Barnard, ale základní charakteristikou je oslabení vlivů vlastníků a důraz na práci, často najatých a nezávislých, manažerů. Také současné vědecké práce dokazující, že na efektivitu práce mají výrazný vliv psychologické a sociální faktory, výrazně měnil pohled na práci manažerů.
třetí vývojová etapa managementu – „tzv. moderních metod řízení“
Tento vliv pak dále pokračoval, zejména působením B.H. Maslowa, H. Koontze, R. Likerta a D. McGregora a jejich vlivem na tvorbu tzv. motivačních teorií, které se využívali při stanovování manažerských metod řízení. Sedmdesátá léta 20. století proto označujeme jako třetí vývojovou etapu managementu charakterizovanou vznikem tzv. moderních metod řízení. Tato etapa je ovlivněna pracemi P.F. Druckera a D. Carnegieho zabývajícími se spoluúčasti zaměstnanců na řízení, zvyšujícím se vlivem komunikačních médií, vznikem samostatného marketingu a narůstajícím vlivem konkurenčních bojů.
3)vliv globalizace na management
4)vysvětlete proč roste úloha managementu
Úspěch firmy závisí na jejím vedení¨
Globalizace přináší mnoho změn, tempo změn se zrychluje
Řízení v rámci globálních souvislostí je čím dál náročnější, požadavek na flexibilitu řízení
Posilování úlohy managementu plyne také z potřeby vyvolávat v podřízených zájem o firmu
Mění se informační technologie
5)vyjmenujte obecné rysy managerské práce
Klasické funkce – rozhodování, plánování, kontrola – preferovat přesvědčení před příkazem, pokud to lze
Práce s lidmi – manažer je vůdce, měl by mít charisma, neformální autoritu
Zaměření na budoucnost, zůstat otevřený změnám
Neustále se vzdělávat – udržovat znalosti na úrovni doby
Trvala zlepšovat svůj výkon
6) charakterizujte základní kompetence managera a principy jeho práce
Dobré odborné znalosti
Praktické dovednosti
Sociální zralost
Souvisí s charakterovými vlastnostmi, postoji ke světu a k lidem
Jak jsme činorodí a schopni zavádět změny
Zda jsme zásadoví, bezúhonní
Kouzlo osobnosti a šarm
Sami dodržovat zákony, předpisy, nařízení
7)charakterizujte styly managerské práce
Styl ve vztahu k podřízeným; vyplývá ze znalostí, zkušeností, autority, jak působíme na okolí, schopnost uplatnit svou moc a využít své pozice
Styl při každém rozhodnutí ovlivněn charakterem situace; situace někdy vytváří časový tlak; běžná situace, havárie
Styl ovlivněn postoji podřízených, jak uplatním moc plynoucí z pozice; styl je odlišný dle osoby.
Úspěšní manažeři neustále modifikují styl řízení.
V 60. letech vznikla teorie, ze které plynou 4 skupiny manažerského stylu
autoritativní – direktivně vytvořeny úkoly
benevolentní – manažer autokrat, ale důvěřuje podřízeným a umí je motivovat
participativní – manažer podporuje aktivní zapojení podřízených do procesu rozhodování
konzultativní – vyznačuje se použitím pozitivních nástrojů motivace a využitím názorů podřízených
Později přidány další:
byrokratický – dodržování směrnic, norem
demokratický – založen na přirozené autoritě manažera
liberální – své podřízené neovlivňuje, nepoužívá sankce
8)určete základní rysy managera k podřízeným
Autoritou – formální (postavení), neformální (schopnosti)
K posílení neformální autority:
Posilovat odborný růst
Mít dobrou pracovní morálku
Být důsledný a spravedlivý
Zájem o podřízené – i o jejich osobní problémy, oceňovat nápady podřízených
Komunikace:
Příkazy jsou nutné
Důležitá forma příkazu
Příkaz jednoznačný s termínem, do kdy má být splněn
Proč se příkaz vydává
Dávat jich jen úměrně – ne moc najednou
Ústně vždy, v případě závažného úkolu písemně
I když přikazuji, začít hovor přátelsky
Jestliže se mýlí, přiznat omyl
Kritika má vést ke zlepšení výkonu, kritizovat jen své vlastní podřízené a to vždy za přítomnosti kritizovaného (ne po telefonu), lépe mezi čtyřma očima, pro kritiku mít důkazy
9)jaké jsou zásady presentace
Předem se informovat, kdo je posluchačem, účastníkem, partnerem
Kolik je na prezentaci času
Jaké je prostředí, ve kterém prezentuji, jakou techniku lze použít
Struktura:
Úvod – vzbudit zájem posluchačů
Hlavní část – body sdělení – přehledně, srozumitelně, uvádět argumenty
Závěr –shrnutí nejvýznamnějšího
Dotazy – být na ně připraven
co je time management
Zásady hospodaření s časem, dělat správné věci dobře.
S plným nasazením lze pracovat jen na jedné věci. Empirické studie prokazují, že je efektivnější realizovat činnost najednou nebo na dvakrát. Respektovat svůj biorytmus – náročné problémy na dobu nejvyššího výkonu. Výkon se mění během dne, týdne, dle charakteru práce.
Doporučení
Dokončete započaté – nepřeskakovat z jedné věci na druhou
Na složité se připravte – morálně
Na tvůrčí činnost nejlepší čas
Pracujte s časovou rezervou
Odpoutat se od minulosti, nepoužívat stereotypy
Analýza času – co kdy bylo a jak dlouho to trvalo
jaké roviny sdělení a naslouchání rozlišujeme
Sdělování
verbální – užíváme celé věty
nonverbální – mimika, gesta, hlasitost, rychlost, artikulace, vzhled, logo, úprava dopisu, úprava psaného textu
činy – hovoří hlasitěji než slova, jednání a chování v souladu s verbálním a neverbálním projevem
Naslouchání
správně pochopit, co je sdělením myšleno
očima – jak se dívá
srdcem
základní formy komunikace
Ústní – porady, telefonování, projev, rozhovor při řešení problémů, rozhovor při oznámení rozhodnutí, pohovor zaměřený na hodnocení, pohovor za účelem kritiky
Písemná
elektronická
charakterizujte ústní komunikaci
Je důležité, co se sděluje a jak; jak je sdělení přijímáno. Umění komunikovat je i umění ptát se – zjistit, co potřebuji – nejlépe oklikou.
Pravidla:
ze strany sdělujícího:
prvních 5 minut slouží k upoutání (naučit se je zpaměti),sdělení musí být posluchači dekódováno – nastínit slovník, na co se zaměříme
ze strany posluchače:
filtrování – i nevědomě – míra filtrace záleží i na vzdělání, schopnosti pochopit, schopnosti aplikovat
je třeba vyslechnout do konce, přeformulovat vyslechnuté, na vše reagovat pozitivně
Je třeba příprava – jednoduchost, krátké srozumitelné věty, známá slova, přehlednost, věcnost, důraz na podstatné, nemluvit monotónně.
Je možná okamžitá reakce a odpověď, chyby se špatně napravují (psaný projev si po sobě mohu přečíst a opravit, vyřčená slova jen tak někdo nevrátí)
charakterizujte písemnou komunukaci
Možnost grafické úpravy – barevnost, podtržení, nadpisy. Riziko vlastního znemožnění v důsledku pravopisných a gramatických chyb. Není zajištěná rychlá a už vůbec ne okamžitá odpověď. V písemném styku informovat a požadovat, reprezentovat sebe i firmu.
Zásady:
Oslovení – vědět, kolik osob oslovuji a oslovení nevynechávat
Formulovat tak, aby byly respektovány základní znaky skupiny
Odhadnout pravděpodobnou reakci a přizpůsobit se ji – příjemce sdílí naše názory nebo je v rozporu s nimi
Odvolání na již dodané informace, předchozí jednání
Počítat s tím, jak bude dokument použit (a snažit se o to, aby byl přečten)
Psát tak, abychom působili pozitivně
specifické způsoby komunikace při telefonování
Odpadá nonverbální komunikace
Akustika, přiměřená hlasitost, tón hlasu, plynulost řeči, srozumitelnost – nedostatky mají větší dopad než při osobním styku
Ctít stručnost, věcnost, srozumitelnost
Pokud volám:
Mít poznámky, co chci – kam hovor vést
Připravit se na to, že telefon zvedne někdo jiný a žádaná osoba nebude přítomna – nechat srozumitelný vzkaz
Dobře vysvětlit, proč volám
Být výrazně zdvořilejší než při běžném jednání
Příjemce:
Říct své jméno a jméno firmy
Více poslouchat než mluvit
O telefonování vést záznam – kdy komu
nároky na poradu
Porada je přínosná pouze pokud:
Vede k upevnění pracovního týmu a navození spolupráce
Posílí nebo buduje autoritu manažera, upevňuje jeho postavení
Každý jednotlivec po poradě cítí odpovědnost za stanovený cíl
Se vytvoří synergický efekt – spolupráce více lidí na téže věci
Je nutná příprava:
Stanovení cíle porady
Kdo se porady účastní – nemělo by to být víc jak 12 lidí
Určit priority a zdůvodnit je
Svolat účastníky pozvánkou – program, datum, čas, místo, výzva k potvrzení účasti, při řešení složitějších problémů poskytnout podklady
Z porady učinit zápis – závěry, jmenovité pověřené úkoly
Trvání do 1 hodiny
struktura kontrolní činosti
určení předmětu kontroly – vyvarovat se duplicity
získání a doplnění informací – primární, sekundární – zprávy, hlášení
ověření správnosti získaných informací – posuzuje se věcná správnost, zda jsou údaje logické
hodnocení kontrolovaných procesů – srovnání údajů z kontroly s vizí, požadavkem
závěry a návrhy na opatření
prověření opatření
charakterizujte vnitřní kontrolní systém
Vypracovaný systém odpovídající na otázky proč, co, kdo, kdy a jak kontrolovat
Proč – funkce kontroly:
Inspekční – kontrola reality s ohledem na specifické požadavky
Preventivní – souvisí se stabilitou firmy – aby nebylo moc reklamací, daňové úniky
Eliminační – eliminuje nežádoucí stav – zamezit negativnímu vývoji
Nejde o kontrolu nedostatků, ale o kontrolu funkčnosti systému
Co – celoplošná kontrola drahádiferenciovaná kontrola – nestabilní procesy (kde je nejvíc reklamací), zvláštní procesy-co se dá opravit problematicky nebo vůbec, nové aktivity
Kdo řídí, kontroluje – pověření profesionálové, bezpečnostní technik, sami zaměstnanci kontrolují svou činnost
Kdy – četnost – řádné, mimořádné
Jak – přístupy a metody :
Běžná kontrola
Interní audit – nestranné ověření
Controlling
Automatická kontrola
rozdíl mezi managerským a vůdcovským přístupem ve vedení lidí
manažerský-tradiční řízení je založené na plánování, organizování, výběru pracovníků a kontrole a dále na sledování dosažených výsledků-zpravidla krátkodobých
vůdcovský-stanovení záměru, vize budoucnosti, zapojení lidí (komunikace se všemi zúčastněnými, motivování a inspirování s cílem získat lidi pro změny a dlouhodobé potřeby organizace)
rozdíl kaučování a zmocňování
coaching-manažer má být též rádcem (ne jenom přikazovat), který pomáhá s řešením problémů, zabezpečením nezbytných podmínek pro dosažení požadovaných výsledků
zmocňování (empowerment)-pracovníkům je poskytnuta jistá míra volnosti, samostatnosti v jednání a při výkonu jim svěřené práce; „měkký“ faktor řízení-motivační nástroj povzbuzující činnost pracovníků, aniž by byli vedeni k výkonu příkazy a následnou kontrolou (podřízení určitá míra odpovědnosti za vlastní činy)
charakterizujte týmovou práci
Typy pracovních skupin: skupiny založené na pracovní koalici (vedoucí využívá demokratického stylu řízení, popř. i prvků koučování a jisté míry zmocňování pracovníků; autonomní pracovní skupiny.
Pracovní koalice-vedoucí pracovníci pracují s vizí, usilují o vytvoření vzájemné důvěry, poskytují dostatečné pravomoci podřízeným pro samostatném plnění vytyčených záměrů
Konečný výsledek záleží na každém členu a jeho práci ve skupině. Pokud si kdokoliv z členů neví s něčím rady, může problém prodiskutovat s ostatními.
charakterizujte rozhodovací proces a jeho stránky
obsahová (meritorní)
všechna rozhodnutí:identifikace problému
faktory, příčiny problémů
cíl-jak problém řešit
hodnocení variant řešení
výběr varianty
formálně-logická (procedurální)
struktura rozhodovacího procesu
4 etapy:
analýza okolí – identifikace problému, jeho příčin
návrh řešení
volby řešení – hodnocení variant
kontrola výsledku- hodnocení efektů
8 etap:
identifikace problému – co je problém, rozdělení na dílčí části, sestavení priorit
formulace problému – příčiny, hl. stránky, ovlivňující faktory, cíle řešení
tvorba variant – využívá se brainstorming
stanovení kriterií hodnocení- 1 aspekt problému 1 hodnocení
určení důsledků variant – expertní odhady
výběr varianty určené k realizaci – vyloučením nepřípustných, zbylé uspořádat
realizace zvolené varianty
kontrola výsledků
dobře strukturované problémy: kvantifikovatelné, programovatelné, jednoduché, už jsme je řešili
špatně strukturované: nikdy jsme je neřešili, příliš mnoho neznámých špatně identifikovatelných faktorů – např. rozhodnutí o výrobkové, podnikové inovaci, založení podniku
typy rozhodovacího procesu
procedura konzultací,
procedura spolupráce a
procedura spolurozhodování.
charakterizujte rozhodování za rizika a nejistoty
Kvalita rozhodnutí záleží na informacích
Pravidla rozhodování za nejistoty :minimax, maxima, Horowitz, La Place
Pravidla rozhodování za rizika: očekávaného užitku, hodnoty, rozptylu
Ke stanovené důsledků variant za rizika :
Pravděpodobnostní stromy – ukazují časovou posloupnost rizikových aktivit
Rozhodovací stromy – ke zmírnění rizikového rozhodování
Pravidlo minimaxu – pro každou variantu se stanoví nejnižší hodnota kritéria a z řádkových minim se volí hodnota maximální. Toto pravidlo volí rozhodovatel pesimista, který čeká realizaci nejméně příznivého stavu světa.
Pravidlo maximaxu – pro každou variantu se stanoví nejvyšší hodnota kritéria a z řádkových maxim se volí maximální hodnota. Toto pravidlo volí rozhodovatel optimista, který očekává realizaci nejpříznivějšího stavu světa.
Laplaceovo pravidlo – pokud rozhodovatel nemá důvod předpokládat, že některý ze zvažovaných stavů světa je pravděpodobnější než jiné, může předpokládat, že jsou stejně pravděpodobně. Pro každou variantu se stanoví očekávaná střední hodnota zvoleného kritéria a varianty se uspořádají podle typu použitého kritéria.
Hurwiczovo pravidlo – rozhodovatel vybere řádkové maximum a minimum. Stanoví koeficient optimismu z intervalu (0,1) a koeficient pesimismu jako doplněk do jedné. Koeficientem optimismu se vynásobí řádková maxima a koeficientem pesimismu se vynásobí řádková minima. Součet těchto hodnot charakterizuje danou variantu.
porovnejte racionální a administrativní modely rozhodování
Racionálně-ekonomický model : dokonalá racionalita rozhodovatele, úplný přístup k disponibilním informacím, volba rozhodnutí na základě principu optimalizace, normativní model
Administrativní: omezená racionalita rozhodovatele, omezený přístup k disponibilním informacím, volba rozhodnutí na principu satisfakce (neschopnost optimalizace), deskriptivní model
Předpoklad
Model
Racionálně-ekonomický
Administrativní
Racionalita rozhodovatele
dokonalá
omezená
Disponibilní informace (schopné užití)
úplný přístup
omezený přístup
Volba rozhodnutí
princip optimalizace
princip satisfakce (zadostiučinění)
Typ modelu
normativní
Deskriptivní (zobrazující)
charakterizujte plánování
Plánování je prostředkem koordinace lidí, jednotlivých oddělení v podniku, vytváření proporcí, obsahují ho všechny manažerské činnosti
jak dělíme plány a jaký je jejich význam
z hlediska časového: strategické – 5-10 let - zabývá se jimi TOP management
taktické – 1-5 let – střední management
operativní – rok a méně – management 1. linie
z hlediska věcného:
plány obchodní, prodejů
plány investic, technického rozvoje
finanční
personální
z hlediska
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 45,18 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 126TERI - Teorie řízení
Reference vyučujících předmětu 126TERI - Teorie řízení
Podobné materiály
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky (Demo)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky(2)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované testy
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 1
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 2
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 3
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 4
- 123SHM - Stavební hmoty - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované okruhy Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (1)
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky(2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované příklady
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Serafín)
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Zikmund)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (1)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (3)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - - Vypracované otázky na navrhování
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky (2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky(2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky Hájek
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované okruhy
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované otázky
- 154SGEA - Stavební geodézie A - Vypracované otázky
- 122TSE - Technologie staveb - E - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky
- 126UCE - Účetnictví - Vypracované otázky ke zkoušce
- 141HYL - Hydrologie - Vypracované otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 1
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 2
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 3
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 4
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 5
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 6
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 7
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 8
- 141APH - Aplikovaná hydrologie - Vypracované otázky
- 144VHO3 - Vodní hospodářství obcí 3 - Vypracované otázky+tahák
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce - vodárenství
- 101KOG - Konstruktivní geometrie - Otázky
- 102FYZI - Fyzika - Oficiální otázky Kapičková
- 102FYZI - Fyzika - Otázky a odpovědi
- 102FYZI - Fyzika - Otázky ke zkoušce Kapičková
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Otázky
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky Sedláček
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(2)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(3)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky a odpovědi (Vávra)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ke zkoušce(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky
- 123SHM - Stavební hmoty - Zápočtové otázky a grafy
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce (2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Otázky ke zkoušce
- 125TZB - Technická zařízení budov - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Aktualizovaný otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky a odpovědi
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vzorové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zkouškové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zpracované otázky
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce (2)
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Oblíbené otázky - Vodička
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky(2)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Příklady a otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Technologie otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky na ocel
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky ze zkoušky(Studnička)
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135GEO - Geologie - Otázky ke zkoušce u Chamry
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček II
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135ZSV - Zakládání staveb - Otázky a příklady
- 141HYA - Hydraulika - Otázky ze zkoušky
- 141HYA - Hydraulika - Teoretické otázky
- 141HYA - Hydraulika - Zpracované teoretické otázky
- 142YTD - Tvorba technické dokumentace - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky ze zkoušky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Švec otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky + přednášky
- 102FYZI - Fyzika - otázky Vodák
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky a odpovědi
- 123SHM - Stavební hmoty - Zkouška-otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky
- 128OPV - Operační výzkum - Zkouška - často kladené otázky u zkoušky
- 141VTO - Vodní toky - otázky ke zkoušce
- 140VIN - Vodohospodářské inženýrství - otázky ke zkoušce
- 102APF - Aplikovaná fyzika - Otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Otázky ke zkoušce
- 143EKOL - Ekologie - Otázky ke zkoušce
- 143PEDO - Pedologie - Sesbírané otázky ke zkoušce
- 122SPRO - Stavební procesy - Otázky k zápočtu - seznam
- 144EKT - Ekotoxikologie - Otázky ke zkoušce
Copyright 2024 unium.cz