- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálodi, mají společný cíl, mezilidské vztahy se vyznačují přátelskou, neformální atmosférou.
Může jít o skupiny založené na pracovních koalicích, kde vedoucí využívá demokratického (partnerského) stylu řízení, popř. i prvků koučování a jisté míry zmocňování pracovníků, až po autonomní pracovní skupiny
Pracovní koalice – vedoucí pracovníci využívají práce s vizí, usilují o vytvoření vzájemné důvěry, pracovníkům bývají poskytnuty dostatečné pravomoci pro samostatné plnění vytyčených záměrů. Přerod pracovní skupiny v tým typu pracovní koalice vyžaduje mít dobrého vůdce.
V činnosti tvůrčího týmu plní jednotliví členové různé role, těmi mohou výt pověřeni trvale nebo se po dobu fungování týmu mohou členové v rolích střídat. K obvyklým rolím patří:
Vedoucí týmu – příprava jednání schůzek, moderování diskuse, …
Zapisovatel – zachycuje rozhodující závěry
Parlamentář – zklidňuje diskusi, soustřeďuje jednání na řešený problém
Strážce času – hlídá efektivnost vynakládání času během schůzek týmu
Kontrola
Jaká je struktura kontrolní činnosti? (17)
určení předmětu kontroly – vyvarovat se duplicity
získání a doplnění informací – primární, sekundární – zprávy, hlášení
ověření správnosti získaných informací – posuzuje se věcná správnost, zda jsou údaje logické
hodnocení kontrolovaných procesů – srovnání údajů z kontroly s vizí, požadavkem
závěry a návrhy na opatření
prověření opatření
Charakterizujte vnitřní kontrolní systém (18)
Vypracovaný systém odpovídající na otázky proč, co, kdo, kdy a jak kontrolovat
Proč – funkce kontroly:
Inspekční – kontrola reality s ohledem na specifické požadavky
Preventivní – souvisí se stabilitou firmy – aby nebylo moc reklamací, daňové úniky
Eliminační – eliminuje nežádoucí stav – zamezit negativnímu vývoji
Nejde o kontrolu nedostatků, ale o kontrolu funkčnosti systému
Co – celoplošná kontrola drahádiferenciovaná kontrola – nestabilní procesy (kde je nejvíc reklamací), zvláštní procesy-co se dá opravit problematicky nebo vůbec, nové aktivity
Kdo řídí, kontroluje – pověření profesionálové, bezpečnostní technik, sami zaměstnanci kontrolují svou činnost
Kdy – četnost – řádné, mimořádné
Jak – přístupy a metody :
Běžná kontrola
Interní audit – nestranné ověření
Controlling
Automatická kontrola
funkce:a) inspekční-kontrola reality s ohledem na specifické požadavky
b) preventivní-stabilita firmy (daňové úniky, reklamace)
c) eliminační-zamezení dalšího negativního vývoje
kritéria:a) standardy
b) časové srovnání
c) konkurenční srovnání
d) řídící a provozní praktiky
Dnes je součástí kontroly i prověření funkčnosti celého systému, nejen jeho nedostatků.
Vystavuje se tzv. Protokol o neshodě.
Řízení lidských zdrojů
Jaký je význam řízení lidských zdrojů? (32)
Konkurenci nelze porážet velikostí firmy, ale myšlenkou, zaměstnanci jsou podmínkou úspěchu. Řízení lidských zdrojů slouží k zabezpečení kvantitativní (počet, věková struktura, profesní struktura, kvalifikace) a kvalitativní ( výkonnost, tvořivost, motivace, identifikace s cíli firmy) stránky.
Kvalita lidského kapitál je rozhodujícím faktorem růstu produktivity práce a tím i ekonomického růstu
-zformovat lidské zdroje a využít je
-zabezpečení kvantitativní a kvalitativní stránky
kvantitativní stránka:
počet zaměstnanců
věková struktura a kvalifikace
profesní a formální struktura
kvalitativní stránka:
výkonnost
pracovitost
Organizování změn v množství a kvalitě zaměstnanců v souladu s rozvojem firmy a měnícím se ekonomickým a sociálním okolím firmy.
Charakterizujte personální práci v podniku (33)
- ekonomický x sociální aspekt
- cílem personálního útvaru je vytvořit sdílený cíl – rozvoj firmy
ekonomický aspekt – využití pracovní doby co nejlépe
sociální aspekt – naplnění cílů pracovníků
plánování pracovníků – odhadnout budoucí výrobní program, technologie, sledovat věkovou strukturu
rozmisťování pracovníků – psychol. testy, reference, problematická schopnost adaptovat se ve firmě
hodnocení pracovníků – má vést k motivování
vytváření kriterií pro hodnocení práce a vytváření pracovní náplně
organizování podnikového vzdělávání – kvalifikace celoživotní proces, sociální dovednosti – schopnost jednat s lidmi, řešit konflikty, motivovat
vytvářet mzdovou politiku
řešit pracovní vztahy a umět kolektivně vyjednávat
zabezpečení BOZP a pracovních podmínek
sociální péče, někdy i volnočasové aktivity
vytváření personálního informačního systému
Úkolem personalisty je udržování spokojenosti a humanity práce, vytvářet prvky pro hodnocení výkonu jednotlivých pracovníků, dbát o kariérní rozvoj.
Charakterizujte cíle hodnocení, metodické zásady a aktivity spojené s hodnocením a hlavní chyby v hodnocení (34)
Cíle:
zjistit, zda pracovník splňuje požadavky na dané místo
zda pracuje na plný výkon nebo má rezervy
zda ho převedeme na náročnější, méně náročnou práci, rozvázání prac. poměru
poznat potenciál pracovníka
Zásady:
hodnotí nadřízení
hodnocení předchází sledování
hodnotit podle předem známých zásad
na hodnocení je třeba se připravit – musí to vědět podřízení, sdělit, podle jakých kriterií budou hodnoceni, hodnotitel musí mít připravené podklady
hodnotit pozitivní i negativní
zásady jasné, jednoznačné – pro firmu i zaměstnance
hodnotitel by měl hodnocené přesvědčit o tom, že hodnocení je v jejich prospěch
hodnotit jen relevantní věci, nikoliv nahodilé události
hodnotící formulář musí být podepsán hodnotitelem i hodnoceným
Aktivity:
úkolem managementu vytvořit motivačně pozitivní klima (aby lidé měli zájem na své kvalifikaci, růstu), vrcholový management – personální politika, výkonný – personální řízení, liniový – konkrétní motivace, získávání poznatků a návrh změn
úkolem personalisty udržování spokojenosti a humanity práce, vytvářet prvky oceňování výkonu pracovníků, dbát o kariérní rozvoj
mzdová politika – získání kvalifikovaných pracovních sil, stimulace k určitému výkonu, diferenciace, udržení mezd v určitých hranicích
řízení kariéry – zajistit strukturu personálu z hlediska věku, kvalifikace, množství, vypracovávání kariérových řádů a pásem
Chyby:
špatně zvolené měřítko – všichni dobří nebo špatní
nivelizace hodnocení – všichni jsou průměrní¨
předčasný závěr – neuvažování všech stránek,co by mohl dokázat jiného
kumulativní chyba – měl mizerné hodnocení a panuje názor, že ho bude mít i nadále
hodnocení se nemá k ničemu zneužívat
Komunikace
Jaké rozlišujeme roviny sdělení a naslouchání? (11)
Sdělování
verbální – užíváme celé věty
nonverbální – mimika, gesta, hlasitost, rychlost, artikulace, vzhled, logo, úprava dopisu, úprava psaného textu
činy – hovoří hlasitěji než slova, jednání a chování v souladu s verbálním a neverbálním projevem
Naslouchání
správně pochopit, co je sdělením myšleno
očima – jak se dívá
srdcem
Jaké jsou základní formy komunikace? (12)
Ústní – porady, telefonování, projev, rozhovor při řešení problémů, rozhovor při oznámení rozhodnutí, pohovor zaměřený na hodnocení, pohovor za účelem kritiky
Písemná
elektronická
Charakterizujte ústní komunikaci (13)
Je důležité, co se sděluje a jak; jak je sdělení přijímáno. Umění komunikovat je i umění ptát se – zjistit, co potřebuji – nejlépe oklikou.
Pravidla:
ze strany sdělujícího:
prvních 5 minut slouží k upoutání (naučit se je zpaměti),sdělení musí být posluchači dekódováno – nastínit slovník, na co se zaměříme
ze strany posluchače:
filtrování – i nevědomě – míra filtrace záleží i na vzdělání, schopnosti pochopit, schopnosti aplikovat
je třeba vyslechnout do konce, přeformulovat vyslechnuté, na vše reagovat pozitivně
Je třeba příprava – jednoduchost, krátké srozumitelné věty, známá slova, přehlednost, věcnost, důraz na podstatné, nemluvit monotónně.
Je možná okamžitá reakce a odpověď, chyby se špatně napravují (psaný projev si po sobě mohu přečíst a opravit, vyřčená slova jen tak někdo nevrátí)
Charakterizujte písemnou komunikaci (14)
Možnost grafické úpravy – barevnost, podtržení, nadpisy. Riziko vlastního znemožnění v důsledku pravopisných a gramatických chyb. Není zajištěná rychlá a už vůbec ne okamžitá odpověď. V písemném styku informovat a požadovat, reprezentovat sebe i firmu.
Zásady:
Oslovení – vědět, kolik osob oslovuji a oslovení nevynechávat
Formulovat tak, aby byly respektovány základní znaky skupiny
Odhadnout pravděpodobnou reakci a přizpůsobit se ji – příjemce sdílí naše názory nebo je v rozporu s nimi
Odvolání na již dodané informace, předchozí jednání
Počítat s tím, jak bude dokument použit (a snažit se o to, aby byl přečten)
Psát tak, abychom působili pozitivně
Jaké jsou specifické rysy komunikace při telefonování? (15)
Odpadá nonverbální komunikace
Akustika, přiměřená hlasitost, tón hlasu, plynulost řeči, srozumitelno
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 26,67 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 126TERI - Teorie řízení
Reference vyučujících předmětu 126TERI - Teorie řízení
Podobné materiály
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky (Demo)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky(2)
- 102FYZI - Fyzika - Vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované otázky
- 104CJ1 - Cizí jazyk 1 - Angličtina - vypracované testy
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 1
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 2
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 3
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Vypracované otázky část 4
- 123SHM - Stavební hmoty - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované okruhy Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky Zlesák
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (1)
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky (2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky(2)
- 125TZB - Technická zařízení budov - Vypracované otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky (4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky(4)
- 126EMM - Ekonomika a management - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované příklady
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Serafín)
- 126SSPR - Stavební a smluvní právo - Vypracované otázky (Zikmund)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (2)
- 126TERI - Teorie řízení - Vypracované otázky (3)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - - Vypracované otázky na navrhování
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Vypracované otázky
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky (2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky(2)
- 141HYA - Hydraulika - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky Hájek
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované okruhy
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Vypracované otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Vypracované otázky
- 126MVPR - Management výst. projektů - Vypracované otázky
- 154SGEA - Stavební geodézie A - Vypracované otázky
- 122TSE - Technologie staveb - E - Vypracované otázky
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Vypracované otázky
- 126UCE - Účetnictví - Vypracované otázky ke zkoušce
- 141HYL - Hydrologie - Vypracované otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 1
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 2
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 3
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 4
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 5
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 6
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 7
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Vypracované otázky 8
- 141APH - Aplikovaná hydrologie - Vypracované otázky
- 144VHO3 - Vodní hospodářství obcí 3 - Vypracované otázky+tahák
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce
- 144MZI - Monitoring ve zdravotním inženýrství - Vypracované otázky ke zkoušce - vodárenství
- 101KOG - Konstruktivní geometrie - Otázky
- 102FYZI - Fyzika - Oficiální otázky Kapičková
- 102FYZI - Fyzika - Otázky a odpovědi
- 102FYZI - Fyzika - Otázky ke zkoušce Kapičková
- 105YSP1 - Sociální psychologie - Otázky
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky Sedláček
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Otázky
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(2)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky(3)
- 123CHE - Chemie - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky a odpovědi (Vávra)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ke zkoušce(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky ze zkoušky
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky(2)
- 123SHM - Stavební hmoty - Otázky
- 123SHM - Stavební hmoty - Zápočtové otázky a grafy
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky ke zkoušce (2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky na KP
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák(2)
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky Zlesák
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Otázky ke zkoušce
- 125TZB - Technická zařízení budov - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Aktualizovaný otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky (3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky a odpovědi
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky ke zkoušce
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Vzorové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zkouškové otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Zpracované otázky
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce (2)
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Oblíbené otázky - Vodička
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky(2)
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky ze zkoušky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Příklady a otázky ke zkoušce
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Technologie otázky
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky na ocel
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky ze zkoušky(Studnička)
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135GEO - Geologie - Otázky ke zkoušce u Chamry
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce (2)
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček II
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce Vaníček
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky ke zkoušce
- 135ZSV - Zakládání staveb - Otázky a příklady
- 141HYA - Hydraulika - Otázky ze zkoušky
- 141HYA - Hydraulika - Teoretické otázky
- 141HYA - Hydraulika - Zpracované teoretické otázky
- 142YTD - Tvorba technické dokumentace - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky ze zkoušky
- 154SGE - Stavební geodézie - Otázky
- 154SGE - Stavební geodézie - Švec otázky
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Otázky
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - Otázky + přednášky
- 102FYZI - Fyzika - otázky Vodák
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 126KAN2 - Kalkulace a nabídky 2 - Otázky ke zkoušce
- 134OK1 - Ocelové konstrukce 1 - Otázky
- 135MEZE - Mechanika zemin - Otázky a odpovědi
- 123SHM - Stavební hmoty - Zkouška-otázky
- 124KP1 - Konstrukce pozemních staveb 1 - Otázky
- 128OPV - Operační výzkum - Zkouška - často kladené otázky u zkoušky
- 141VTO - Vodní toky - otázky ke zkoušce
- 140VIN - Vodohospodářské inženýrství - otázky ke zkoušce
- 102APF - Aplikovaná fyzika - Otázky
- 142HYT4 - Provoz a bezpečnost vodních děl - Otázky ke zkoušce
- 143EKOL - Ekologie - Otázky ke zkoušce
- 143PEDO - Pedologie - Sesbírané otázky ke zkoušce
- 122SPRO - Stavební procesy - Otázky k zápočtu - seznam
- 144EKT - Ekotoxikologie - Otázky ke zkoušce
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: