- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál4. přednáška – Pošva Rudolf
Renesanční architektura – Itálie-Florencie--) vznik v Itálii
Pro architekturu sloužily jako inspirační zdroje místní antikizující architektonické projevy, jako florentská protorenesance nebo gotické kostely od Arnolfa di Cambio, zejména florentský kostel Santa Croce.
Kostel S. Maniato al Monte – příklad florentské protorenesance, Kostel S. Croce ve Florencii od A. di Cambio
Filippe Brunelleschi – Stará sakristie při kostele S. Lorenzo ve Florencii, 1418 projekt, započato 1419, sochařská výzdoba od Donatella
Kupule kostela S. Marie del Fiore ve Florencii, první návrh F. Brunelleschi 1417, soutěž na kupoli 1418, realizace s L. Ghibertim
Kupole florentského dómu
Kostel S. Lorenzo ve Florencii – raně renesanční bazilika, používají se provizorní prostředky, arkáda nesedí přímo na hlavici sloupu --)je použito provizorního prku, kazetový strop, klenby – kality- kruhové úseče, čelní stěna pilířů mezi kaplemi – architektonické prvky pouze jako dekorace
Ospedale degli Innoceti – nahoře hlavní fasáda, dole nádvoří, arkádová lodžie, nad arkádami plná stěna, převislá střecha ukončuje fasádu a není použita římsa
kaple Pazzi při kostele S. Croce – kaple přiražená ke kostelu, vějířová kopule na pandantivech, pomocí článku vytvořen rastr – opět použita převislá střecha
kostel Santo Spirito – ve vedlejších lodích souvislý sled kaplí
Leone Battista Alberti – byl další velkou postavou italské renesance. Na rozdíl od svých předchůdců byl školen jako humanista – právník – a měl hluboké teoretické zázemí, což se projevilo jednak v psaní uměleckých traktátů – o sochařství, o malířství a architektuře, jednak v přesné matematické formulaci konstruované perspektivy. Často cestoval.
Palato Rucellai ve Florencii – příklad použití celistvého systému antické architektury, zde arkádových lodžií vnější fasády Colossea
Na rozdíl od Brunelleschiho používá přímých citací z rejstříku antické architektury – u Pal. Rucellai to byla vertikální struktura členění vnějšku Colossea, u Tempa Malatestiana motiv triumfálního oblouku, další využití motivu triumfálního oblouku v průčelí kostela S. Maria Novella ve Florencii – forma horní části průčelí je zcela novátorská, kostel S. Andrea v Mantově – vnitřní prostor jednolodní s postranními kaplemi – kombinace triumfálního oblouku a průčelí antického chrámu – kupole dostavěná až v baroku přestože byla už v původním návrhu
Před nástupem na místo dvorního architekta Lodovica il Mora v Miláně Donato Bramate uskutečnil studijní cestu po Itálii, během níž jej zaujalo zejména dílo Brunelleschiho. Jako první samostatn
Vloženo: 23.04.2009
Velikost: 38,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz