- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálčlověka,
jako zbytkové,
například při sesuvu půdy. Sukcese je proces:
který je přirozený,
směřuje k utváření stabilnějšího společenstva,
při kterém je analyzována stabilita krajiny. 3. otázkavarianta 1 varianta 2 Hodnocení krajinného rázu se provádí:
aby byly vybrány potenciálně vhodné prvky pro ÚSES,
aby se z krajiny odstranil hluk z automobilové dopravy,
aby se stanovily estetické hodnoty krajiny pro následnou výstavbu. Mezi zásadní nepříznivé vlivy dopravy řadíme:
znečištění ovzduší emisemi CO2 a NOX,
zanášení vodních nádrží sedimenty,
vytvoření migračních bariér v krajině. 4. otázkavarianta 1 varianta 2 K hlavním problémům silniční dopady ve vztahu k životnímu prostředí patří:
Velké množství emisí SO2 uvolňovaných do ovzduší spalovacími motory,
Velké množství emisí NOX uvolňovaných do ovzduší spalovacími motory,
hluková zátěž prostředí. Lodní doprava je ve vztahu k životnímu prostředí kontroverzní díky:
velkému množství emisí ozon poškozujících látek,
úpravě koryt vodních toků,
značnému množství těžkých kovů, které jsou uvolňovány do vody při plavbě. 5. otázkavarianta 1 varianta 2 Krajina je charakteristická:
obdobným seskupením ekosystémů,
pravidelným rozmístěním lidských sídel,
rovnoměrným zastoupením přírodních a umělých ploch v území. Koridory v krajině představují:
nejrozsáhlejší a nejvíce spojitou krajinnou složkou,
prvek, jež je velmi důležitý z hlediska migrace,
rozsáhlé antropogenizované plochy (např. parkoviště u dálnic). 6. otázkavarianta 1 varianta 2 Koeficient ekologické stability (KES):
vyjadřuje podíl ploch stabilních a nestabilních ekosystémů,
udává podíl plochy ÚSES a zbytku území,
čím je nižší, tím je krajina stabilnější. ÚSES představuje:
esteticky nejhodnotnější prvky v území,
systém biocenter a biokoridorů,
nástroj plánování směřující ke zvýšení ekologické stability území . Konec …hurááá!!!
jméno, kruh, varianta 3, 4
Odpověď – 1 a b,
2 b
3 a c b
6 x 50 sekund opisování Písemka č.2 1. otázkavarianta 3 varianta 4 Území s vysokou ekologickou stabilitou:
jsou zpravidla využívána pro zemědělskou produkci,
jsou často zastoupena v národních parcích a CHKO,
se vyskytují na většině území České republiky. Z hlediska emisí oxidů dusíku a uhlíku je nejvýznamnějším zdrojem :
letecká doprava,
automobilová doprava,
železniční doprava. 2. otázkavarianta 3 varianta 4 Mezi hlavní nepříznivé vlivy vodní dopravy na ŽP řadíme:
velkou hlukovou zátěž okolí vodních toků,
úpravy koryt vodních toků - jejich napřimování, rozšiřování a změny poloměrů oblouků,
vytváření migračních překážek v toku (např. plavební stupně). Určení SES (stupeň ekologické stability):
vychází z významnosti krajinných složek pro daný ekosystém,
vychází z celkové plochy biocenter a biokoridorů v krajině,
vychází z četnosti esteticky hodnotných prvků v krajině. 3. otázkavarianta 3 varianta 4 Matrice v krajině představují:
nejméně spojitou krajinnou složku ,
spojené koridory,
zpravidla nejrozsáhlejší krajinnou složku. Krajina se skládá:
z plošných a liniových prvků,
z krajinných složek přírodního nebo umělého původu,
z matric, koridorů a plošek. 4. otázkavarianta 3 varianta 4 Smyslem hodnocení krajinného rázu je:
eliminovat emise škodlivých látek z tranzitní dopravy,
stanovit estetické hodnoty krajiny pro následnou výstavbu,
vybrat potenciálně vhodné prvky pro ÚSES. Mezi hlavní cíle ÚSES patří:
udržování a rozvíjení souboru přírodě blízkých ekosystémů,
podpora ekologicky stabilních ploch v krajině,
vytváření dopravní sítě silnic a dálnic. 5. otázkavarianta 3 varianta 4 K hlavním nepříznivým dopadům automobilové dopravy patří:
znečišťování ovzduší oxidy dusíku a dalších škodlivých látek,
znečišťování ovzduší oxidy síry, freony a dalšími ozon poškozujícími látkami
hluková zátěž okolního prostředí . Jedním z vážných vlivů dopravy na ŽP je:
vytváření migračních překážek v krajině,
poškozování ozónové vrstvy,
emitování skleníkových plynů (např. CO2). 6. otázkavarianta 3 varianta 4 ÚSES představuje:
soubor přírodě blízkých ekosystémů,
soustavu ekologicky méně stabilních ploch ,
dopravní systém – síť silnic a dálnic. Během sukcese dochází:
k postupné záměně rostlin na stanovišti,
ke snižování stability ekosystému,
k přirozené přeměně lesních společenstev na zemědělskou půdu. Konec …hurááá!!!
Klíč k testům
1. test2. test
a1. b
b, c2. a, b
c3. a, c
b, c4. b
a5. b
a6. b, c
3. test4. test
1. b1. b
2. b, c2. a
3. c3. a, b, c
4. b4. a, b
5. a, c5. a, c
6. a6. a
jméno, kruh, varianta 1, 2
Odpověď – 1 a b,
2 b,
3 c a b
6 x 55 sekund opisování Písemka č.2 1.otázkavarianta 1 varianta 2 Rezistentně stabilní prvky (jako např. sklo) jsou …
prvky, které při změně okolních podmínek ihned mění své vlastnosti,
vždy plošné prvky,
prvky, které na změnu okolních podmínek dlouho nereagují. Sukcese ekosystému …
je proces, kterým prochází každý z ekosystémů,
probíhá ve fázích a končí stabilním společenstvem tzv. Klimaxem,
pro své spuštění potřebuje vždy lidský zásah. 2.otázkavarianta 1 varianta 2 Během sukcese dochází …
k postupné záměně rostlin na stanovišti,
ke změně charakteristik stability prostředí (guma → sklo),
k destabilizaci (snížení stability) ekosystému. Resilience …
je konečný stav vývoje ekosystému tzv. sukcese,
označuje jeden z druhů ES stability ekosystémů,
je charakteristická pro ekosystémy s vysokou biodiverzitou (reaguje jako guma) . 3.otázkavarianta 1 varianta 2 Mezi negativní vlivy dopravy patří především:
vytváření bariéry v krajině,
tvorba velkého množství odpadní vody na odpočívadlech,
znečištění ovzduší CO2, NOx, hluková zátěž ... Hodnocení krajinného rázu se provádí,
aby byla krajina stabilnější a vytvářela propojený systém,
aby se z krajiny odstranily negativní dopady dopravy,
aby se stanovily estetické hodnoty krajiny pro následnou výstavbu. 4.otázkavarianta 1 varianta 2 Krajina se skládá
z plošných a liniových prvků,
z ekosystémů ve vzájemném funkčním provázání,
pouze z jednoho stanoviště a navázaného koloběhu látek. Negativní vlivy vodní dopravy jsou:
nutné prohrábky dna a budování plavebních stupňů,
dodatečná úprava směru trasy koryta – poloměry oblouků,
významné emise freonů uvolňovaných do vody. 5.otázkavarianta 1 varianta 2 ÚSES je ...
tvořen biocentry, biokoridory a interakčními prvky,
budován pro estetické hodnoty krajiny,
má různé úrovně významu (lokální …). Ekologická stabilita prostředí:
je schopnost odolávat působení vlivů z venčí,
se zjišťuje na základě výpočtu stupně či koeficientu,
může být např. dvojího druhu – rezistence a resilience. 6.otázkavarianta 1 varianta 2 ÚSES má hlavní cíle :
vybudovat propojený systém stabilních prvků,
vyznačit v krajině stavby, které nejsou postaveny podle ISO 14000,
zaručit člověkem nerušený, přirozený vývoj společenstev v krajině. Koridor a ploška :
může v krajině vzniknout na základě lidské činnosti,
může v krajině vzniknout přirozeným způsobem,
je dělení krajiny na základě geometrie prvku. Konec …hurááá!!!
jméno, kruh, varianta 3, 4
Odpověď – 1 a b,
2 b
3 a b c
6 x 55 sekund opisování Písemka č.2 1.otázkavarianta 3 varianta 4 Během sukcese dochází …
k postupné záměně srostlin na stanovišti,
ke změně charakteristik stability prostředí (guma → sklo),
k postupné stabilizaci podmínek. Resilience (guma) …
je konečný stav vývoje ekosystému,
označuje jeden z druhů ekologické stability,
je charakteristická pro ekosystémy s vysokou biodiverzitou, dochází během ní ke změně charakteristik prostředí. 2.otázkavarianta 3 varianta 4 Rezistentně stabilní prvky …
jsou prvky, které při změně okolních podmínek ihned mění své vlastnosti,
jsou vždy plošné prvky,
jsou prvky, které na změnu okolních podmínek nereagují až do překročení únosné hranice, kdy se hroutí systém (sklo). Hodnocení krajinného rázu se provádí:
aby byla krajina stabilnější a vytvářela propojený systém,
aby se z krajiny odstranily negativní dopady dopravy,
aby se stanovily estetické hodnoty krajiny pro její ochranu při začleňování staveb. 3.otázkavarianta 3 varianta 4 Sukcese:
probíhá ve fázích a končí klimaxem,
může být lidskou činností bržděna,
je na svém počátku závislá na lidské činnosti (bez ní nefunguje). Krajina je charakteristická:
strukturou a funkčním propojením zastoupených složek,
přirozenou nebo zanesenou změnou,
pouze sukcesí, vyvolanou lidskou činností. 4.otázkavarianta 3 varianta 4 Skladebné prvky ÚSES ?
mají rozdílné charakteristiky s ohledem k úrovni významu ÚSES (lokální ..),
tvoří biocentra a biokoridory doplněné o interakční prvky,
jsou tvořeny zejména významnými dopravními koridory. Krajina se skládá ?
z plošných a liniových prvků,
z ekosystémů ve vzájemném funkčním provázání,
výhradně z jednoho stanoviště a koloběhu látek. 5.otázkavarianta 3 varianta 4 Vlivy staveb na ŽP :
se různě projevují po celou dobu životnosti stavby,
se hodnotí % zastoupení vzrostlé zeleně v okolí stavby,
jsou svou mírou nezávislé na charakteru stavby (komunikace x dům). Mezi negativní vlivy dopravy patří :
vytváření bariéry v krajině,
používání posypového materiálu během zimních měsíců,
znečištění ovzduší CO2, hluková zátěž. 6.otázkavarianta 3 varianta 4 Mezi negativní vlivy vodní dopravy patří:
nutné prohrábky dna a budování plavebních stupňů,
dodatečná úprava směru trasy koryta – poloměry oblouků,
snížení minimálních průtoků v tocích během letních měsíců. Stupeň ekologické stability (SES):
vyznačuje ekologickou významnost prvku,
je podkladem pro tvorbu ÚSES – kostru ekologické stability,
se pohybuje v rozmezí 0 – 5. Konec …hurááá!!!
jméno, kruh, varianta 5, 6
Odpověď – 1 a b,
2 b
3 a b c
6 x 55 sekund opisování Písemka č.2 1.otázkavarianta 5 varianta 6 ÚSES jako podklad využívá :
mapu s vyznačenými STG - stanovištními podmínkami,
mapu s významnými komunikacemi a dopravními koridory,
mapu s vyznačení rezistence a resilience prvků. Hodnocení krajinného rázu se provádí,
aby byla krajina stabilnější a vytvářela propojený systém,
aby se z krajiny odstranily negativní dopady dopravy,
aby se stanovily estetické hodnoty krajiny pro její ochrany při začleňování staveb. 2.otázkavarianta 5 varianta 6 Během sukcese dochází …
k postupné záměně společenstev na stanovišti,
ke změně charakteristik stability prostředí (resilience - rezistence),
k postupné destabilizaci energetických toků na lokalitě. Rezistentně stabilní systémy (sklo):
se od resilientně stabilních liší v reakci na změnu podmínek okolí,
jsou typické pro smrkové monokultury v lese ČR,
se po překročení mezní úrovně hroutí. 3.otázkavarianta 5 varianta 6 Dopravní stavby:
mají liniový charakter a tvoří v krajině migrační překážky,
významně stabilizují stanovištní podmínky v místě průchodu stavby krajinou,
umožňují mezidruhovou migraci živočišným druhům. Sukcese:
probíhá ve fázích a končí klimaxem,
probíhá u každého ekosystému,
je v počáteční fázi zcela závislá na lidském zásahu. 4.otázkavarianta 5 varianta 6 Krajina je charakteristická:
změnou struktury a funkce díky lidské činnosti,
vzájemným uspořádáním jednotlivých krajinných prvků,
vznikajícími vztahy mezi prvky. Biokoridor …
je označení pro vertikální dělení liniového prvku v krajině,
je místo pro zaručení migrační prostupnosti krajiny,
je jedním z prvků ÚSES. 5.otázkavarianta 5 varianta 6 Stupeň významnosti prvku (SES):
se používá pro vytvoření kostry ekologické stability,
se pohybuje v rozmezí mezi 0-5,
ukazuje míru znečištění ovzduší emisemi silniční dopravy. Tvorba ÚSES :
je proces návratu vymizelých druhů zvířat do krajiny,
v sobě zahrnuje vytváření biokoridorů, biocenter a interakčních prvků,
probíhá na území ČR proto, aby bylo v krajině zastoupeno větší množství stabilnějších prvků. 6.otázkavarianta 5 varianta 6 Ekologická stabilita prostředí:
je schopnost odolávat působení vlivů z venčí,
během sukcese se zvětšuje a mění svůj charakter,
se posuzuje hustotou vzniklých biocenter v území. Podnik s certifikátem ISO 14 000:
se snaží chovat šetrně vůči ŽP,
vždy vyhrává výběrová řízení na ekologické stavby,
během stavby minimalizuje a třídí vznikající odpady. Konec …hurááá!!!
jméno, kruh, varianta 7, 8
Odpověď – 1 a b,
2 b
3 a b c
6 x 55 sekund opisování Písemka č.2 1.otázkavarianta 7 varianta 8 Kostra ekologické stability:
je základem pro budoucí ÚSES a tvoří jí funkční stabilní prvky,
je tvořena na základě půdních vlastností území,
vyznačuje podmínky stanoviště pomocí kódu. Hodnocení krajinného rázu se provádí :
na základě podkladů o území a stanovení jeho estetických hodnot,
aby se z krajiny odstranily negativní dopady dopravy,
aby se stanovily stabilitně ekologické aspekty staveb. 2.otázkavarianta 7 varianta 8 Během sukcese dochází …
k postupné záměně společenstev na stanovišti,
k nárůstu vlivu lidské činnosti na ekosystémy,
k stabilizaci energo-materiálových toků lokality. Dopravní stavby:
mají liniový charakter a tvoří v krajině migrační překážky,
zvyšují koncentrace znečišťujících látek v ovzduší (CO2, NOx ..),
umožňují mezidruhovou migraci živočišným druhům. 3.otázkavarianta 7 varianta 8 Koridor nebo ploška :
může v krajině vzniknout přirozeně díky narušení,
může v krajině vzniknout na základě lidské činnosti -zavlečením,
jsou výchozí pro určení matrice a definici sítí. Mezi negativní vlivy dopravy patří :
vytváření bariéry v krajině,
potenciální nebezpečí kontaminace půdy a vody ropnými látkami,
znečištění ovzduší CO2, NOx, hluková zátěž. 4.otázkavarianta 7 varianta 8 Biokoridor …
je označení pro vertikální dělení liniového pr
Vloženo: 23.04.2009
Velikost: 11,89 MB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 143ZIPR - Životní prostředí
Reference vyučujících předmětu 143ZIPR - Životní prostředí
Podobné materiály
- 102FYZI - Fyzika - Kompletní podklady
- 105PRA - Právo - Kompletní podklady
- 105ZETE - Základy ekonomické teorie - Podklady
- 126EMM - Ekonomika a management - Kompletní podklady
- 126EMM - Ekonomika a management - Podklady(2)
- 126EMM - Ekonomika a management - Podklady(3)
- 126EMM - Ekonomika a management - Podklady
- 135MEZE - Mechanika zemin - Kompletní podklady
- 133BEK1 - Betonové a zděné konstrukce - - Kompletní podklady ke zkoušce
- 136DOSZ - Dopravní stavby Z - podklady k ukolum
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Podklady Hájek
- 124KP2E - Konstrukce pozemních staveb 2 - E - Podklady Pasek
- 126 - YSOC - podklady k ukolum
- 126 - YSOC - podklady k ukolum
- 126 - YSOC - podklady k ukolum
- 126 - YSOC - podklady k ukolum
- 126 - YSOC - podklady k ukolum
- 126 - YSOC - podklady k ukolum
- 126 - YSOC - podklady k ukolum
- 143PROZ - Protierozní ochrana - Podklady ke cvičením
Copyright 2024 unium.cz