- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálkontextu.
období opakování dítě se snaží o tzv. „ozvěnovou řeč“
období „šišlavé dětské řeči“ dítěti často rozumí jen blízké okolí, dítě si často vytváří nová slova, toto období by mělo být překonáno do 5. let věku.
Příčiny - „ - : senzomotorické nedostatky - nedokonalá diferencializace slov
motorické nedostatky - dosud nevyvinutá artikulace
reprodukční nedostatky - nedostatečná vybavovací schopnost. Řeči druhého rozumíme, ale nedokážeme ji bezchybně reprodukovat.
Sociální význam řeči
pro sociální kontakt: dítě může sdělovat svá přání a potřeby, přednášet své názory. Může upevňovat žádoucí a přerušit nežádoucí sociální kontakty
pro uvědomění si konfliktů: dítě používá jazyk při hře, když formuluje své okamžité problémy a tím dospívá nejprve k uvědomění si konfliktů a později k jejich lepšímu řešení
pro diskusi: už ve věku 4 a půl let je dítě schopno zúčastnit se smysluplné věcné diskuse
pro sebe sama: čím méně dovede dítě používat jazyk k argumentaci ve prospěch svých vlastních potřeb, tím více se přiklání k agresivnímu chování. Když neumí argumentovat, brzy zaútočí - otevřeně, skrytě ve skupině nebo slovně.
Poruchy řeči - alarmující znak
Vývojovými řečovými poruchami rozumíme řeč, která svým rozsahem a formou neodpovídá věku dítěte.
Nejdůležitějším předpokladem pro dobrý jazykový vývoj je především schopnost jazykového porozumění. Snížení této schopnosti při průměrné jazykové aktivitě okolí je zpravidla závažným příznakem poruchy.
Symptomy pravděpodobné řečové poruchy:
1. Zmenšená slovní zásoba: dítě často používá vymyšlené slovo pro věci, které spolu souvisejí např. jen vizuálně. Ale do tří let je nutné, aby se dítě naučilo pojmy diferencovat přesněji.
2. Obtížné hledání slov: dítě si nemusí vždy hned vzpomenout na všechna slova a může použít jiné slovo s podobným významem, důležité ale je, zda si uvědomuje, že jiný výraz by byl vhodnější.
3. Nesprávné gramatické členění: do pěti let věku by mělo dítě z
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 40,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 2383000 - Humanitní předmět
Reference vyučujících předmětu 2383000 - Humanitní předmět
Podobné materiály
Copyright 2024 unium.cz