- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálČVUT v Praze
Fakulta Elektrotechnická
PODNIKATELSKÝ PLÁN
Projekt z předmětu X16EPO - Ekonomika pro podnikatele
Cvičení: 11:00 lichý týden
Cvičící: Jiří Zmatlík
Datum odevzdání: 11.května 2006
Úvod, problematika a cíl
Obchodní jméno: Zdravý pták, chutný pták s.r.o.
Sídlo: Praha - Prčice, Česká republika
Vlastníci složili počáteční vklad do podnikání:
Vlastník1 1 600 000,-Kč
Vlastník2 1 600 000,-Kč
Vlastníci jsou tedy rovnocennými partnery a každý z nich ovládá 50% společnosti. Jednateli
společnosti byli zvoleni oba vlastníci.
Předmětem našeho podnikání bude prodej potravin týkajících se drůbeže, tj. prodej drůbežího masa a
vajec. Většinu slepic si sami odchováváme.
Specializace naší firma je především odchov různých slepic z různých koutů světa. Zákazník může
porovnat kvalitu slepice české, francouzské, německé, alžírské… Naši specialitou jsou pak třínohé
slepice (které navíc v noci světélkují), jenž produkují vejce s modrými žloutky, tyto slepice
dovážíme až z Černobylu. Některé slepice, zvláště z pohraničních států, mají rýmu a kašlou, ale na
problému se pracuje.
Na základě průzkumů by se mohlo zdát, že o naše výrobky nebude valný zájem po propuknutí mánie
okolo ptačí chřipky, ale naše firma vynaložila nemalé prostředky do reklamní kampaně, takže se nám
tuto mánii podařilo snížit, až eliminovat. Naše chovy byly též prozkoumány odborníky na drůbež a
špičkovými zvěrolékaři a nebyla zjištěna žádná pochybení v péči o tyto tvory ani ve zpracovávání
produktů z nich získávaných.
Cílem naší firmy je si vybudovat solidní jméno mezi zákazníky a též respekt mezi konkurenty. Mezi
zákazníky bychom chtěli být známí díky kvalitě masa a vajec. A také tím, že plníme své objednávky
včas a dokážeme pružně reagovat i na množstevně velké zakázky. Dále chceme, aby naše firma byla
schopná plnit své závazky a tudíž si hledáme spolehlivé a schopné partnery pro svou činnost. A
samozřejmě chceme dosáhnout (ostatně jako většina firem) co možná největšího zisku, ale zároveň
nechceme tomuto podmínit vše. Tudíž kvalita musí být v budoucnu přinejmenším zachována či ještě
zvyšována.
Analýza trhu a naše strategie
Konkurence naší firmy v tomto oboru je poměrně silná. Mohlo by se zdát, že je čiré bláznovství pro
začínající firmu pouštět se v oboru drůbežárenství do podnikání. Avšak my chceme zaujmout a
prorazit zejména tím jaký druh sortimentu nabídneme.
Z průzkumů je vidět, že obliba drůbežího masa po vlně ptačí chřipky trochu opadla. Stávajícím
firmám toto přineslo nemalé ztráty. Některé z nich proto musely omezit či úplně zastavit svůj
provoz. Podle průzkumů ze zahraničí, kde vlna ptačí chřipky proběhla dříve než u nás vidíme, že
krátkodobý pokles spotřeby drůbežího masa se po čase zastavil a spotřeba začala opětovně narůstat
na původní hodnotu. My bychom ze začátku chtěli zacelit díru na trhu po firmách, které ptačí
chřipka zruinovala a také bychom chtěli získat na svou stranu i stávající zákazníky našich
konkurentů. Způsob získání by byl férový a naprosto v rámci čistého konkurenčního boje.
V současnosti naši konkurenti nemohou jít s cenou svých výrobků níže, protože už tak mají obrovské
ztráty způsobené výskytem ptačí chřipky v naší republice. Tyto ztráty budou chtít co nejdříve
dorovnat a na zákazníky půjdou s osvědčeními, že jejich maso a vejce jsou naprosto důvěryhodná a
100% zdravotně nezávadná. Naším plusem oproti těmto firmám bude to, že jsme dříve na trhu
nepůsobili a ptačí virus nás vůbec nezasáhl, což potvrdíme osvědčeními od laboratorních komisí na
výskyt ptačí chřipky a laboratoří prokazujících zdravotní nezávadnost našeho masa. A hlavní zbraní
v boji s konkurencí budou naše nižší ceny. Budeme také nabízet kromě výrobků z tradičních slepic
také výrobky (vejce a maso) ze slepic pro našince exotických (alžírské či jemenské slepice), naší
specialitou budou ve tmě světélkující třínohé slepice dovážené z oblasti Černobylu, které produkují
nezvykle velká vejce s modrými žloutky. Z těchto slepic budeme prodávat maso a vejce. Naše ceny
jsou nastaveny tak, aby zákazníka na první pohled zaujaly, avšak aby si nemyslel, že naše výrobky
jsou nějak méněcenné či horší kvality než ostatní, a že proto je prodáváme za cenu menší než naši
konkurenti.
Naše firma též investuje ještě před vstupem na český trh nemalé finanční prostředky do reklamní
kampaně. Náplní této kampaně bude seznámit lidi s našimi produkty a cenami za ně. Chceme též
veřejně prezentovat zdravotní nezávadnost našich výrobků nejen ověřeními, ale i tím, že tyto
výrobky mohou lidé zdarma ochutnat na mnoha místech po celé republice. Budeme totiž prezentovat
naši firmu celorepublikovými ochutnávkami našeho masa a vajec. Věříme, že se nám tento nemalý
výdaj vrátí v podobě získaných zákazníků ještě před vstupem na trh.
Pro přehlednost zde uvádíme srovnávací analýzu cen nabízených naší konkurencí a námi.
Drůbežárny
Nácek a
syn
Slepičí
závody
a.s.
Kuřecí síla
v.o.s.
Kvokvokvo
s.r.o
Zdravý pták,
chutný pták
s.r.o.
Cena čistého
drůbežího masa / kg 62,00 Kč 59,00 Kč 66,00 Kč 57,00 Kč 50,00 Kč
Cena drobů / kg 23,50 Kč 26,00 Kč 23,00 Kč 25,00 Kč 22,00 Kč stan
da
rd
ní
sle
pic
e
Cena vajec / kus 1,71 Kč 1,69 Kč 1,61 Kč 1,76 Kč 1,55 Kč
Cena čistého
drůbežího masa / kg - - 155,00 Kč - 120,00 Kč
Cena drobů / kg - - 79,00 Kč - 60,00 Kč
ex
oti
ck
á s
lep
ice
Cena vajec / kus - - 11,50 Kč - 5,00 Kč
Cena čistého
drůbežího masa / kg - - - - 200,00 Kč
Cena drobů / kg - - - - 100,00 Kč
če
rno
by
lsk
á
sle
pic
e
Cena vajec / kus - - - - 10,00 Kč
Technologie, výrobní kapacita, pracovníci a další zdroje
Sídlo a zároveň provozovna naší firmy bude v námi zakoupených nebytových prostorech kousek za
Prahou. Tak abychom neplatili vysokou pořizovací cenu objektu, ale zároveň byli blízko hlavnímu
městu a tedy i obchodním partnerům a potenciálním zákazníkům. Koupě této budovy nás přišla na
1 500 000 Kč. Zakoupenou budovu jsme rekonstrukcí přeměnili na moderní automatizovaně
ovládanou drůbežárnu. Cena celkové rekonstrukce byla 1 500 000 Kč. Jak jsme již zmínili vnitřní
vybavení a technologie je moderní a na velmi vysoké úrovni, tudíž i finančně nákladné, tedy 1 000
000 Kč. My však věříme, že se nám tato investice vyplatí v podobě toho, že budeme muset
zaměstnat podstatně méně pra
Vloženo: 21.06.2009
Velikost: 90,69 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu X16EPD - Ekonomika podnikání
Reference vyučujících předmětu X16EPD - Ekonomika podnikání
Podobné materiály
- X31EO3 - Elektrické obvody 3 - semestralka
- X31EO3 - Elektrické obvody 3 - semestralka
- X31EO3 - Elektrické obvody 3 - semestralka
- X37CAD - CAD ve sdělovací technice - semestralka
- X16EPD - Ekonomika podnikání - semestralka
- X16EPD - Ekonomika podnikání - semestralka
- X16EPD - Ekonomika podnikání - semestralka
- X16EPD - Ekonomika podnikání - semestralka
- X16EPD - Ekonomika podnikání - semestralka
- X16EPD - Ekonomika podnikání - semestralka
- X37SAS - Signály a systémy - semestralka
Copyright 2024 unium.cz