- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Prezentace Camera analogy_Hlopko Marcel
Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálOpenGL
OpenGL is software interface to graphic hardware. This interface consists of about 150 commands that you use to specify objects and operations needed to produce interactivethree-dimensional applications.
OpenGL is designed as hardware-independent. That means that it can be used on many different hardware platforms. To achieve that, no commands for windowing or user input are included. You must create them using low level commands. OpenGL doesn't provide high level commands for describing three dimensional objects for example those which can create relatively complicated shapes as cars, houses or molecules. With OpenGL you must build up your desired model from small set of geometric primitives: points, lines and polygons.
A library that provides these features can be built on top of OpenGL. The following operations can be performed using OpenGL:
Construct shapes from geometric primitives (as I said before: points, lines, polygons, images, bitmaps)
Arrange the objects in three dimensional space and select desired vantage point for viewing the composed scene.
Set the color of objects. The color can be set by program, but can depend on lighting conditions and can be obtained by pasting a texture onto the object.
Convert the mathematical description of objects and their color to pixels on the screen. This process is called rasterization.
During these stages, OpenGL can perform operations like eliminating invisible parts (those parts that are hidden behind other objects) to make rendering faster. Rendering is a process in which computer makes images from models (objects).
A Smidgen of OpenGL Code
Because you can do many things using the OpenGL graphic system, an OpenGL program can be very complicated. However, the basic structure is simple: Its tasks are to initialize certain states that control OpenGL rendering and to specify objects to be rendered.
Final rendered image consists of pixels. A pixel is the smallest visible element that hardware can put on the screen. Pixel is a short for Picture Element. It is not really a dot, nor square, but an abstract sample. The intensity of each pixel is variable. In color systems, each pixel has three or four dimensions of variability (red, blue, green or cyan, magenta, yellow, black).
Pixel information is stored in bitplanes (an area of memory that holds one bit information for each pixel on the screen). Bitplanes are organized into the framebuffer.
Now look at what an OpenGL program might look like:
#include
main() {
InitializeAWindow();
glClearColor (0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glColor3f (1.0, 1.0, 1.0);
glOrtho(0.0, 1.0, 0.0, 1.0, -1.0, 1.0);
glBegin(GL_POLYGON);
glVertex3f (0.25, 0.25, 0.0):
glVertex3f (0.75, 0.25, 0.0):
glVertex3f (0.75, 0.75, 0.0):
glVertex3f (0.25, 0.75, 0.0):
Vloženo: 26.04.2009
Velikost: 230,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1
Reference vyučujících předmětu Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1
Podobné materiály
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace A two-factor method_Kellerová Ludmila
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace A Way to Cut Fuel Consumption_Hybrid Vehicles_Pohlreich Martin
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Cogeneration_Balata Jan
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Content Management System
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Energy Green Paper_Pápai Ján
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace European Union_Kobetič Vladimír
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Five main EU institutions_Franěk Dominik
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Forms of Advertising_Šimáček Dalibor
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Future world_Daum Martin
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace History of the European Union
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Investment criteria for the selection of cogeneration plants_Muchka Václav
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Marketing research_Mach Jaroslav
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Mixed Reality Geographical Information System_Pavlišta Jiří
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Optical Mouse Principle_Pavelka Jiří
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace RADIO_Hilgert Luboš
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace Why the EU_Bartošová Veronika
- Y04A2Z - Anglický jazyk 2-1 - Prezentace wifi_Vančišin Jakub
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace 3Dmodeling_Kučera Adam
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace AutoCAD_Vagner Vlastimil
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Comparison_USA x GB_Běhounek Jan
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Data Storage
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Database modelling_Peisar Jakub
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Database_Tvaroh Tomáš
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace EU Institutions_Krebs Zbyněk
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace European Commission_Hilgert Luboš
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace European Council_Boháčová Markéta
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Freedom, security and justice_Vedral Martin
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace gdt_Dudová Kristýna
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Loudspeakers_Tománek Jakub
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Optical drives_Fábry Martin
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Schengen_Agreement_Kubera Ondřej, Klíma Zdeněk
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Separation of powers_Říha Vladimír
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace SQL
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Structured Query Language_Nazarov Andrej
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Surround sound_Vávra David
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace System of government_Šimák Boris
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace The European Economic and Social Committee_Mižík Peter
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Turning 2D Shapes into 3D Objects_Košlab Richard
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace UDDI_Kalinová Petra
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace UnitedStatesCongress_Přibyl Rostislav
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace WCM and MLM system_Novák Vojtěch
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace Web Content Management Systems_Balata Jan
- Y04A2L - Anglický jazyk 2-2 - Prezentace XMLaSOAP Michal
Copyright 2024 unium.cz