- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Odpovedi na otazky
X36PJV - Programování v jazyku Java
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Ing. Jiří Daněček
Popisek: Pry je to to same tak sem davam odpovedi na test ve stredu
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál1A.)Kde lze napsat příkaz super(); a co způsobí?
Příkaz super() se používá v prvním řádku kostruktoru, kdy zavolá konstruktor předka bez parametru. To, co je výše napsaný by odpovídalo na „super.“.
2A.)Napište test, zda objekt referovaný proměnnou q je třídy T nebo její podtrídy.
Tak bud:
if q.getClass().isInstance(new T()){ return true; }
return false;
nebo:
if ( q instanceof T) { return true; }
return false
3A.)Co je to pozdní vazba (late binding)?
Program se až za běhu rozhoduje, kterou metodu spustí.
4A.)Co znamená, že metoda je přetížená?
To znamená, že v rámci třídy může mít stejný název více metod. Ovšem za předpokladu, že mají odlišný seznam parametrů(např print(něco)), nebo návratových typů.
5A.)Jak lze v Javě zjistit délku objektu?
Pomocí object.length;
6A.)Co může být označeno modifikátorem transient a jak to ovlivní průběh serializace?
Je to proměnná, která se neserializuje.
Klicove slovo transient se pouziva hlavne, kdyz objekt implementuje rozhrani java.io.Serializable, kdy označuje prvky objektu, ktere se nemaji ucastnit procesu serializace objektu - vetsinou to byvaji objekty typu HTTP spojeni, pripojeni k databazi apod.
7A.)K čemu slouží třída java.util.HashMap a jaké má nejdůležitější metody?
HashMap je konkrétní implementace rozhraní Map, jiným názvem slovníky (dictionary), umožňují ukládat dvojice klíč-hodnota. Ne umožňuje, musíme ukládat metodou dvojice klíč hodnota.
clear() get() put() isEmpty() remove()
8A.)Co je, co obsahuje a k čemu složí java.util.Corparator?
Je to srovnávací funkce, která slouží k implementaci absolutního řazení nebo řazení v případech, kdy nelze jednoduše implementovat rozhraní Comparable. Obsahuje metody:
compaq(object_1, object_2)
equals(object)
9A.)K čemu složí objekt třídy InputStreamReader?
Slouží pro převod vstupního proudu na Reader.
10A.)Napište příklad handleru reagující na pohyb myši a jeho registrace u některého zdroje událostí.
this.addMouseMotionListener(new MouseMotion Adapter(){
public void mouseMove(mouseEvent e)
{
System.out.println(e.getPoint());
}
}
11A.)Který layout manager rozmisťuje do světových stran?
BorderLayout
12A.)K čemu složí metoda join() a ve které třídě je definována?
Slouží k navazování vláken. Je definovaná v třídě Thread.
Metoda join() slouží k vyčkání vlákna, dokavaď jiné vlákno(t.join() -> bavíme se o čekání na t vlákno) nezmění svůj isAlive na false. Existuje i s parametrem int doba, která udává maximální přípustnou dobu, kdy budeme čekat.
13A.)Jak se korektně ukončí běh vlákna (tj. bez použití stop()).
Tak to vůbec:) Kdo mu tohle řekne na zkoušce, pokaď k ní půjde, tak asi poletí. Jediné korektní ukončení vlákna je nechat ho doběhnout celou svou metodou run(). Tzn. Pokud vlákno běží jednou, není co řešit, pokud běží ve smyčče, tak do smyčky nějak zakomponovat boolean proměnnou tak, aby ji ukončilo a smyčka se ukončila.
14A.)Jak naváže klient spojení se serverem?
Buď přez UDP (zprávy) nebo TCP (virtuální kanál). Nejsem si jistej, ale ze střední si pamatuju, že při UDP se spojení nenavazuje. Při UDP klient/server prostě vyhazuje packety do sítě a druhá strana si je chytne. Pokud by šlo přímo o navázání, tak spíše to TCP.
15A.)Jaký je význam zkratky MVC? Jednotlivé části stručně charakterizujte
Model-View-Controller
Zadání B
1B.)Určete všechny primitivní datové typy Javy a jejich délky v bytech.
byte 8-bit -128 … 127
short 16-bit -32768 … 32767
int 32-bit -2147483648 … 2147483647
long 64-bit -9223372036854775808 … 9223372036854775807
(9.2E18 = 9.2 trilionů)
char 16-bit Unicode '\u0000' to '\uffff' 0 ... 65535
float 32-bit 2-149 … (2-2-23)*2127, NaN, pos/neg Infinity
double 64-bit 2-1074… (2-2-52)*21023, NaN, pos/neg Infinity
2B.)Kde všude lze deklarovat lokální proměnné a kde jsou alokovány v čase běhu?
Deklarovat lze:
Nelokální proměnné - proměnné třídy/instance.
Lokální proměnné - uvnitř těl metod
Neexistují globální proměnné!
Nelokální proměnné jsou automaticky inicializovány (např. 0, false), platí i pro prvky pole.
U lokálních proměnných dochází k jejich alokací (deklarací) až při výkonu metody v jejím těle.
3B.)Kdy a jak se inicializují statické atributy třídy?
Když JVM zavede třídu či interfejs do paměti, inicializuje jejich statické
atributy. U tříd i tzv. statickými inicializátory - ty připomínají metody bez
hlavičky, mají přístup jen ke statickému kontextu, nic nevracejí, nemají
signaturu, nevyznačují vyhazování výjimek a provádějí se jen jednou a to
v pořadí zápisu. Nelze je volat, nejsou členy třídy a nedědí se.
Syntakticky jsou velmi prosté: static { ... }
4B.)Jak se liší abstraktní třída a interface?
Abstraktní třída má modifikátor abstract - konkrétní třída nikoli.
Má alespoň jeden konstruktor, nelze však podle ní objekty vytvářet.
Nemusí mít žádnou abstraktní metodu
Abstraktní třída nemůže být finální.
Interfejs lze považovat za značně omezenou abstraktní třídu, která má všechny metody abstraktní ( netřeba u nich uvádět modifikátor abstract ). Interfejs umožňuje jednak částečný pohled na třídu a jednak slouží s výhodou jako norma či požadavek
5B.)Co je to implicitní (default) konstruktor, kdy existuje a jak se chová?
Každá třída - tedy i abstraktní - má alespoň jeden konstruktor.
Není-li ve třídě žádný explicitní konstruktor definován, vytvoří se skrytý:
public JménoTřídy ( ) { super( ); }
tj. implicitní konstruktor bez parametrů, který volá konstruktor přímého předka bez parametrů.
Je-li však nějaký konstruktor explicitně definován, pak se onen implicitní nevytvoří a eventuálně požadovaný konstruktor bez parametrů je nutno definovat explicitně – případně i s neprázdným tělem.
6B.)Co jsou to třídní proměnné (class variables), jas se identifikují a kde jsou alokovány?
Jsou to proměnné v třídě, ne v metodách, které jsou sdíleny všemi instancemi této třídy.
Pokud nejsou inicializované v těle třídy, inicializuju je pomocí ,,this,, v konstruktoru.
Alokované jsou na "haldě".
7B.)Co musejí splňovat objekty uložené v java.util.TreeSet?
Okruh použití TreeSet je vymezen potřebou seřazené množiny. Objekty, vkládané do TreeSet musí mít metodu Comparable, aby bylo možno je seřadit.
Co je to iterátor a jak se získá?
Je prostředek zajišťující sekvenční přístup k datům. Pracuje krokově, v každém dalším poskytne přístup k dalšímu prvku. Používá se tehdy, když potřebujeme postupně pracovat s jednotlivými prvky a buď nezáleží na pořadí, nebo pořadí vyplývá z vlastností kolekce, nad níž iterátor pracuje.
Hlavně se pracuje nad kolekcí, aniž by se musela kolekce jakkoliv měnit.
// ziskani itera
Vloženo: 2.06.2009
Velikost: 380,59 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu X36PJV - Programování v jazyku Java
Reference vyučujících předmětu X36PJV - Programování v jazyku Java
Reference vyučujícího Ing. Jiří Daněček
Podobné materiály
- X02FY1 - Fyzika 1 - Vypracované otázky
- X01ALG - Úvod do algebry - Teoreticke otazky
- X12UEM - Úvod do elektrotechnických materiálů - Vypracované otázky Pilarčíková
- X31EO1 - Elektrické obvody 1 - Teoretické otázky ke zkoušce
- X31EO1 - Elektrické obvody 1 - Teoretické otázky
- X34ELE - Elektronika - Vypracované otázky
- Y16PAP - Právní aspekty podnikání - Otázky ke zkoušce
- 34EL - Elektronika - Řešené otázky
- X02FY1 - Fyzika 1 - Otázky ke zkoušce Bednařík
- X31EO1 - Elektrické obvody 1 - vypracovane otazky z teorie na skusku
- X31EO3 - Elektrické obvody 3 - vypracovane otazky z teorie na skusku
- X37CAD - CAD ve sdělovací technice - vypracovane otazky z teorie na zapoctovy test
- XD36AVT - Aplikace výpočetní techniky - Zodpovezeny otazky
- X34ESS - Elektronické součástky a struktury - vypracovane otazky z teorie na skusku
- X34ESS - Elektronické součástky a struktury - oblubene otazky
- X34ESS - Elektronické součástky a struktury - vypracovane otazky z teorie na skusku
- 02F2 - Fyzika 2 - vypracovane otazky z teorie na skusku
- X31EO2 - Elektrické obvody 2 - vypracovane otazky z teorie na skusku
- A3B02FY1 - Fyzika 1 pro KyR - Vypracované otázky na zkoušku
Copyright 2024 unium.cz