- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Rekreasport
06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. František Berka
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiále proces enkulturace má komplexní, tak i selektivní charakter, probíhá v různých typech sociálních skupin a realizuje se prostřednictvím různých institucí (vědomý proces), ale i přímou nápodobou (mimovolný proces), a to ornamentně v průběhu života člověka, ale na různé kvantitativní i kvalitativní úrovni.
Cílem krátké exkurze do oblasti pojmu „kultura“ bylo poukázat na důležitost obsahu tohoto pojmu při utváření jedince a společnosti jako celku, akcentovat skutečnost, že na kvalitu života má velký vliv úroveň (kvalita) společnosti, její organizace, úroveň součinnosti jedinců v jejím rámci a v neposlední řadě kvalita životního stylu individua.
Montoussé a Renouard (2005) upozorňují na skutečnost, že s rozvojem moderní průmyslové společnosti ubývá sociálních omezení, jedinci jsou stále svobodnější a individuálnější, a tedy i rozdílnější. Na prvním místě stojí „já“, „my“ ustupuje do pozadí. Životní styl člověka závisí na mnohých sociodemografických faktorech (zdraví, věk, místo bydliště = venkov – město, pohlaví, vzdělání, atd.)
V současné době mnohem více zaznívá názor, že aktivní trávení volného času realizované aktivitami sportovního charakteru má významný vliv na socializaci člověka a jeho integraci do společnosti. Je to zejména z toho důvodu, že pohyb je základním způsobem existence člověka. Jak uvádí Rýdl (1993), „pohyb není jen holým produktem svalových činností, ale i životní a existenční potřebou oduševnělého těla i ztělesněné duchovnosti.“ Pohyb se stal předmětem zvláštního zájmu společnosti, a tak vznikaly sportovní organizace a masová hnutí, která dokumentovala jak životní potřebu pohybu, tak i zájem lidí provozovat pohybové činnosti. Celou tuto sféru – pohybovou činnosti v celé její šíři a se všemi důsledky označujeme jako tělesnou kulturu.
Vážanský a Smékal (1995) uvádějí podle Opaschovského osm hlavních potřeb, které nápoje člověk ve volném čase:
Rekreace – potřeba zotavení, osvěžení, zdraví
Kompenzace – potřeba vyrovnání, rozptýlení a potěšení
Edukace – potřeba poznání a dalšího učení
Kontemplace – potřeba uvědomění si sama sebe
Komunikace – potřeba sdělení, kontaktu a družnosti
Integrace – potřeba společnosti a kolektivního vztahu
Part
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 36,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz