- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Podnikání
06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. František Berka
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálavující amalgam ocenění kvality týmu a v prvé řadě jeho soutěžní kvality v čase (t).
Zdá se, že manažeři klubů, orientující se dnes především na maximalizaci úspěchu klubu v soutěži bez ohledu na náklady, jsou závislí na přízni fanoušků. Lze předpokládat, že užitek fanouška je velmi silně ovlivňován posledními dvěma argumenty v modelu.
Toto jsou faktory odlišující profesionální podnikání ve sportu od běžného podniku.
Chceme-li podnikat ve sportu, měli bychom všechny tyto zásady spojit v celek, jelikož v dnešní nabídce trhu vydrží a přežije opravdu jen ten, kdo bude poskytovat ty nejlepší a nejzajímavější služby, nebo vydávat ty nejlepší výkony. Sport je dnes byznys, podnikání jako každé jiné. Na tom není nic špatného, pokud si ovšem otevřeně přiznáme, že v něm jde o maximalizaci zisku, stejně jako třeba v prodeji párku v rohlíku. Sportovec dnes funguje spíše jako nosič loga, a aby fungoval úspěšně, musí vítězit, nebo alespoň být v předu. Inzertovat na svém těle pak už může cokoliv – nevypadá pak snad sportovec trošku jako billboard? Ale špičkový sportovec se bez sponzorů neobejde a tak berme propagaci sponzorů na dresu sportovce jako nutné zlo.
Odlišnosti podnikání se sportem
od jiných odvětví
Při psaní mé seminární práce na výše uvedené téma jsem vycházel ze skript Ekonomika sportu a z informací z internetových stránek Hospodářské komory České republiky. Nejprve jsem se rozhodl vypsat všeobecné základní předpoklady toho, co by měl každý mít, pokud se rozhodne podnikat. Prvním takovým předpokladem jsou peníze, dále nápad nebo myšlenka, pak znalosti a schopnosti. Čtvrtým předpokladem pro úspěšné podnikání by mělo být určení místa podnikání a dále kontakty a známosti. Posledním takovým předpokladem je bezesporu vůle, odvaha a zaujetí. Všechny tyto předpoklady se snažím v první části všeobecně rozebrat, zaobírám se otázkami, do jaké míry je třeba všechny tyto předpoklady mít a zda vystačí po celou dobu podnikání, nebo se podnikatel musí dále vyvíjet a přizpůsobovat se možnostem a požadavkům dnešního trhu.
V druhé části mé seminární práce jsem se zaměřil přímo na podnikání se sportem, na to co je produktem takového podnikání a kdo jsou v takovém případě zákazníci, klienti a fanoušci. V této části se čtenář mimo jiné dozví i pokusech modelování chování fanoušků o které se pokoušela celá řada autorů a je zde uvedena podoba Quinn-Bursikova užitková funkce fanouška.
V závěru seminární práce se zamýšlím nad podnikáním se sportem a docházím k názoru, že sport je byznys jako každý jiný, točí se v něm neskutečné množství peněz a jen ti nejlepší a nejvytrvalejší dokáží ,,sklízet pomyslné ovoce“.
Pavel
[Zadejte název společnosti.]
1.1.2008
Vyšší odborná škola zdravotnická Dr. Ilony Mauritzové, spol. s r.o.
autor: Tomáš Jílek
obor: Management sportovních aktivit
V Plzni 23.11.2008
Seminární práce
na téma
Odlišnosti podnikání se sportem od jiných odvětví
2008
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 63,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Reference vyučujících předmětu 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportuReference vyučujícího Mgr. František Berka
Podobné materiály
- 4hb - ekonomie - Podnik, podnikání, živostenské podnikání
- E - Ekonomie - Podnik a podnikání
- E - Ekonomie - Village-podnikání
- E - Ekonomie - Podnik a podnikání v tržní ekonomice
- E - Ekonomie - Podnik, podnikání
- E - Ekonomie - podnikání podle OZ
- E - Ekonomie - Podnikání, Centrální banka
- E - Ekonomie - Podnikání
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Subjekty podnikání s důrazem na živnosti
- E - Ekonomie - Živnostenské podnikání
- UCE - Účetnictví - Živnostenské podnikání a vedení daňové evidence u podnikatelů
- E - Ekonomie - Zivnostenske podnikani
- PRA - Právo - Zivnostenske podnikani
- PSY - Psychologie - Psychologické aspekty podnikání
- E - Ekonomie - Podnikaní fyzických osob
- E - Ekonomie - Podnikání fyzických osob
- E - Ekonomie - Podnikání II
- E - Ekonomie - Podnikání
- E - Ekonomie - Podnik a podnikání v tržní ekonomice
- E - Ekonomie - Podnik a podnikání
- E - Ekonomie - Podnikání fyzických osob
- E - Ekonomie - Podnikání právnických osob
- E - Ekonomie - Podnikání v tržn ekonomice
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Organizačně právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Podnikání f.o.
- E - Ekonomie - Podnikání právnických osob
- E - Ekonomie - Podnikání
- E - Ekonomie - Podstata podniku a podnikani
- E - Ekonomie - Pravni formy podnikani
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Zivnostenske podnikani
- E - Ekonomie - Jednání jménem podniku, právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Podnik, podnikání
- E - Ekonomie - Podnikání fyzických osob
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Village-podnikání
- E - Ekonomie - Podnik, podnikání
- E - Ekonomie - Právní úprava podnikání
- E - Ekonomie - Soukromé podnikání
- E - Ekonomie - Živnostenské podnikání
- ZSV - Základy společenských věd - Právní řád ČR Podnikání
- E - Ekonomie - Podnikani
- E - Ekonomie - Podnikání podle Živnostenského zákona
- E - Ekonomie - Podnikání právnických osob
- E - Ekonomie - Drobné podnikání
- E - Ekonomie - Podnikání právnických osob
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Podnik a podnikání
- E - Ekonomie - Právní pojmy podnikání
- E - Ekonomie - Živnostenské podnikání
- MNG - Management - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - MO3 Podnikání podle Obchodního zákoníku...
- E - Ekonomie - MO3 Podnikání podle Obchodního zákoníku
- E - Ekonomie - MO8 Podnikání podle živnostenského zákona
- E - Ekonomie - Podnik a podnikani
- PRA - Právo - Obecné podmínky podnikání
- E - Ekonomie - Organizačně právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Podnik a podnikání
- E - Ekonomie - Podnikání
- E - Ekonomie - Podstata podniku a podnikani
- E - Ekonomie - Pravni formy podnikani
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Zivnostenske podnikani
- POD - Podnikání - Podnikání a jeho právní úprava
- POD - Podnikání - podnikání dle OZ a ZŽ
- POD - Podnikání - podnikání v oblasti cestovního ruchu
- POD - Podnikání - podnikání v zahraničním obchodě
- POD - Podnikání - Živnostenské podnikání
- PSY - Psychologie - Psychologické aspekty podnikání
- E - Ekonomie - Podnik, podnikání, podnikatel
- E - Ekonomie - Pravni formy podnikani
- E - Ekonomie - Právní úprava podnikání - ŽZ
- E - Ekonomie - Zivnostenske podnikani
- UCE - Účetnictví - Podnikani FO-1
- EKO - Ekonomika - 7.živnostenské podnikání
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Podnikání jednotlivce
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
- E - Ekonomie - Právní formy podnikání
Copyright 2024 unium.cz