- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Marketing pro sportovní organizace - zkouška
04 - Marketing pro sportovní organizace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. Michal Šilhánek
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálvžít do procesu kupního rozhodnutí zákazníka, do myšlenkových pochodů nebo úvahách pro a proti
Důležitým zdrojem inspirace může být také reklama u konkurence, prodejců
Z reklamního sdělení musí být pro zákazníka jasná účelnost, co firma nabízí, kde se ten výrobek dá koupit
Reklamní sdělení musí být důvěryhodné, musí u zákazníka vyvolat důvěru, jedinečnost, odlišnost (odlišuje se od konkurence)
Pro úspěšnost reklamy je důležitý také styl tvorby (tón, výběr slov, slogany, to vše musí být lehce zapamatovatelné, vítaným přínosem pro reklamu může být i humor (citlivě vyvážený)
Formát sdělení (velikost a obsah titulku)
Reklama by měla zaujmout zákazníka nejdříve v tištěné podobě
Text by měl být co nejstručnější, nejvýstižnější, lehce zapamatovatelný
Reklama by měla obsahovat (komponenty):
Pointa – racionální, nebo pocitová, obsahovat argumenty, fakta, popřípadě představy, informace, dojmy, zobrazení životního stylu, ze života, sny, nálada, image
Obrazy – jsou vnímány jako první, lépe se pamatují, upoutání pozornost, názorné sdělení
Text/slova – krátká a obrazná, krátké věty, využití jednoho typu písma, podstatná slova zvýraznit, využívat tiskacího písma, důležitý je také význam slova
Barvy – velice důležitá část při upoutávání pozornosti
Černá – symbol pochybnosti, důstojnost, elegance, drahé a luxusní zboží
Bílá – symbol čistoty, míru, nevinnosti, nedosažitelnosti, působí mlčenlivě
Šeda – symbolizuje nedostatek energie, špínu, vyvolá pocit strachu
Zelená - symbol naděje, čerstvosti, nejklidnější
Červená – síla, živost, energie, dynamiku, žár, vzrušení, nebezpečí, krev, vztek
Modrá – kvalita, krása, čistota, uvolněná atmosféra
Hnědá – pevnost, užitečnost, prospěch
Žlutá – klidnost, vitalita, teplost, nádhera, lesk
Fialová – symbolizuje chlad, královský stav
Zvuky
Dobrou reklamu můžeme zhodnotit dle principu AIDA:
A - Attention, pozornost (nahota, sex)
I – Interest, zájem
D – Desire, přání = vyvolání poptávky, doplňkové informace
A – Action, prodej = přesvědčit o koupi
Reklamní sdělení musí být také v souladu se stylem výrobku nebo firmy
Jde např. o tyto styly:
Nálada a image – spojení nálady s konkrétním nálady (reklama na kávu)
Fantazie – kolem výrobku nádech fantazie nebo romantiky
Styl běžného života – běžné výrobky v domácnosti
Hudební styl – zde je výrobek vyjádřen s populární písničkou, text souvisí s loganem
Doporučené, vědecké posudky
Symbol osobnosti
Obsah každého reklamního sdělení musí být obecně rozdělen na 3 části (pravidlo):
Informativní část – logická přesvědčení
Emotivní část – opírat se o psychologický efekt
Image
Komunikační politika (marketingový komunikační mix)
Vyjadřuje postoj firmy ve vztahu ke komunikačním aktivitám, chování a poskytování informací.
Zahrnuje reklamu, vztahy s veřejností – PR, podporu prodeje, u průmyslových výrobků má velký význam technická a obchodní dokumentace, účast na výstavách a veletrzích.
K základním atributům úspěšné komunikace patří jasná vize, pečlivě ošetřená značka, odlišnost a jedinečnost to vše je provázáno komunikačními aktivitami.
Firmy komunikují i prostřednictvím ostatních složek 4P, cenou, produktem, místem distribuce, samotnou prezentací.
Marketingová komunikace
Jde o český překlad termínu „promotion“. U nás se používá termín propagace, podpora prodeje.
Podněcuje prodejnost, která musí být v souladu s firemními cíly a v zájmu vytvoření jednotného image.
5 M
Mission - poslání
Message – zpráva
Media
Money
Measurement – měření výsledků
Můžeme jí rozdělit na 2 základní typy:
Komunikace tematická – sdělení informace o produktu nebo značce
Komunikace zaměřená na image – neboli posílení povědomí o značce
Hlavním úkolem MK je přesvědčit zákazníka o koupi produktu, službě
Stádia nákupního chování
stádiumNeznalost, neuvědomění si produktu
stádiumZnalost, uvědomění si produktu
stádiumPochopení, znalost výrobku
stádiumPřesvědčení
stádiumNákup
MK obsahuje všechny typy komunikací, kterými se firma snaží ovlivnit vědomosti, postoje, chování zákazníka
Mezi cílové skupiny MK patří:
stávající zákazníci
noví uživatelé
potencionální zákazníci
MK je formulována činiteli:
Kdo? (Firma, zákazník)
Co? (Sděluje – např. zpráva)
Jak? (Nosič)
Komu? (Cílová osoba, skupina)
S jakým účinkem? (Komunikační efekt)
Forma MK může být:
Osobní / neosobní
Mluvená
Obrazová
Akustická
Nepřímá / přímá
Marketingový komunikační mix
Zcela zaměřen na komunikaci, kdy firma se snaží využívat komunikačních a informačních technologií
Cílem MKM je seznámit cílovou skupinu s produktem firmy, přesvědčit jí o nákupu, vytvořit skupinu věrných zákazníků, zvýšit frekvenci a objem nákupu a komunikovat se zákazníky
MKM zahrnuje:
Reklama – Advertising
Velkoplošná reklama, média
Podpora prodeje – Sales promotion
Letáky, slevy, věrnostní karty, bonusy za nákupy, soutěže, dárky zdarma, sponz. aktivity
Práci s veřejností – PR
Tiskové zprávy, tiskové konference, reportáže
Osobní prodej – Personal saling
Poradenství, prodej prostřednictvím obchodních zástupců
Přímý marketing – Direct saling
Písemný, elektronický telemarketing, direkt email marketing
Faktory, které ovlivňují marketingový mix z pohledu spotřebitele:
Produkt – cena, image, typ produktu, známost, oblíbenost produktu, zvolené distribuční cesty
Zákazník – charakter cílového trhu
Firma – zaměstnanec, jak se chová ke klientům
Strategie cen
Rozpočet - hospodářské výsledky
Vztah s okolím
Prostředí – okolí firmy, znalost a image firmy v okolí, konkurence
Reklama
Marketingový nástroj, který pomocí nasazených komunikačních prostředků přiměje cílovou osobu k takovému chování, které naplní cíle podniku.
Je jedním z nástrojů, který slouží k přesvědčování a ovlivňování zákazníků.
Podniky využívají reklamu k tomu, aby stimulovaly prodej a tím zvyšovaly objem prodeje, který může působit na snížení výrobních nákladů.
Reklama umožňuje proniknutí nového výrobku na trh.
Z hlediska spotřebitele zvyšuje průhlednost trhu, zvyšuje možnost výběru výrobku, poskytuje zákazníky přehled o možných alternativách nákupu.
Cíle reklamy
Informativní podává informace o výrobku, společnosti, ceně
Přesvědčovací dává určitou publicitu výrobku
Připomínající kde si můžou výrobek koupit, za jakou cenu, atd.
Další cíle:zvýšení poptávky
tvorba silné značky
vytváření pozitivního image firmy
posílení vlastní finanční pozice
motivace vlastních pracovníků
Výhoda reklamy:
oslovení širokého spektra zákazníků
Nevýhoda reklamy:
jedná se o jednosměrný způsob komunikace od firmy k zákazníkovi
reklama je spojena s relativně vysokými náklady
Reklama:
Produktová – zdůrazňuje hlavně přednost a výhoda s používáním výrobků
Firemní (Institucionální) – zaměřena na budování image firmy, zvýšení známosti, podpora loajality ze strany ze zákazníka
Firmy si mohou reklamu vytvářet samy nebo jí svěřit reklamní agentuře
Vždy je důležité, aby reklamní akce byla pečlivě připravena i z důvodu vysokých nákladů a nejasné aktivity
Podpora prodeje
Zahrnuje soubor různých motivačních nástrojů, převážně krátkodobého charakteru, vytvořených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů zákazníka
Usiluje o zvýšení obratu (dočasné snížení cen, nabídka objemného balení, odměňování stálých zákazníku, zvýšení četnosti a přitažlivosti nákupů)
Při plánu podpory prodeje je dobré specifikovat, jaké formy budou u zákazníků vhodné
Strategie podpory prodeje
Definice trhu
Definice cílů
Rozpočet na PP
Tvorba strategie
Výběr metod
Hodnocení a efektivnost PP
Mezi nejčastěji používané metody PP směrem k zákazníkovi (zákaznická podpora) patří:
slevy
výhodné balení
pernamentky
při koupi dárek navíc
za určitý počet nákupů dárek
poukázky, kupóny
věrnostní karty
vzorky, ochutnávky, výstavy
soutěže
nabídka vrácení peněz při nespokojenosti
PP směrem k mezičlánkům (distributorům, maloobchodům)
Soutěže
Předvádění nových výrobků
Sleva na zboží
Zaškolování – trénink
PP přivádí většinou zákazníky neloajální, existuje mnoho zákazníků, kteří vyhledávají slevy, soutěže při nákupu zboží
Výhody PP
PP nutí zákazníka učinit rychlá rozhodnutí
Stimuluje samotný prodej výrobku
Zvyšuje zájem o danou firmu
Stimulace je velmi intenzivní
Nevýhody PP
V případě špatně zvolené PP => poškození image firmy
V případě častého poskytování slev zákazníci nebudou kupovat zboží za běžné ceny
Následně to může odradit spotřebitele od výrobku
Po skončení akce se vrací ke konkurenci
Marketing a internet
E-marketing
E-bussiness
Internetový marketing
Internetová reklama
Internetový prodej
Internetový marketing je marketing, který se odehrává ve specifickém prostředí internetu a vychází ze všech praktik klasického marketingu.
Historie internetu (marketingu)
Velmi krátká (do roku 1990 většinou interní sítě)
Do roku 1990 většinou nekomerční využití v rámci státních institucí a ústavů
1961 – zárodky prvních počítačů a sítí
1973 – 1. Email
1984 – max. 1000 PC v rámci sítě US Army
1989 – 100 tisíc PC, hypertext, vznik www.
Bez komerčních aktivit
1992 – Microsoft – Internet Explorer
Historie internetu na území ČR
1991 – 1. Propojení Linec – Praha (rychlost 9 kb/s)
1992 – oficiální připojení ČSFR k internetu (Praha – Brno 64 kb/s)
1995 – změna cs na domény cz
1995 – 2000 – vytváření vlastních sítí – většinou k pevné lince
2000 – nové technologie – wifi, bezdrátové připojení, satelit, internetové obchody, platby přes internet, volání přes internet, televize – velmi dynamický vývoj, internet = globalizace
V rámci komerčního využití internetu nestačí pouze dostatečně početná a koupěschopná uživatelská základna
Významnou roli hraje i to, jak efektivně dokáže toto médium sloužit jako účinný marketingový nástroj
Marketingový mix (4P) a internet
Place (místo)
Globální dosah – kdekoliv ve světě s minimálními náklady na provoz (hlavně při komunikaci)
Bezkonkurenční v rámci nehmotných produktů (software, analýzy, studie, projekty, vzorky zvukových a obrazových záznamů)
Dovoz produktu kamkoliv při minimálních nákladech
Propagace
Internet je médium, které v sobě slučuje většinou výhod klasických komerčních komunikačních technologií – multimediálnost televize, interaktivou telefonu, jednoznačnost tištěných médií, adresnost tradičních forem přímého marketingu
Produkt
Záleží na typu produktu
Nevýhoda je u produktů na míru: oblečení, obuv, sportovní zboží
Zákazník si nemůže vyzkoušet (dnes možno zboží vrátit bez udání důvodů)
Výhoda - u produktů, které nepotřebujeme vyzkoušet – elektronika, výpočetní technika, služby
Většinou kompenzováno nižší cenou než v kamenném obchodu
Cena
Vliv na cenu není tak zjevný
V dnešní době velké konkurence v rámci online obchodů – tzn. obecně nižší ceny než v kamenných obchodech, slevy, soutěže, věrnostní karty
Internetový marketing
Internetová reklama
Internetový prodej – online
Internetová komunikace
Výhody/nevýhody
Internetová reklama
EmailWWW (World wide web)
Direct email – přímý emailKlasifikovaná. reklama – podobná trad. novin. inzerci
Spozorování email novinBannery – reklamní pruhy
Bannery v emailech – řekl. pruhy v emailechButon – malé banner x nutný software
XxxInterstitial – nečekaná reklama – musíme počkat do
Spam a nevyžádána poštaukončení reklamy
+ video, zvuk, pop up
Internet – kreativní pravidla
Sdělení vs. kliknutí 1000:2. Jednoduchost. Zaujetí. Pohyb. Zvuk, animace.
Aspekty pro zlepšení efektivnosti reklamy
Umístění banneru – nejen vzhled ale i selektivnost (pro koho je určena) – cílenost
Sledování počtu návštěv – i při změně banneru
Podpora aktivity a naléhavosti – sleva, výhra, soutěž
Přidání spouštěcích slov – zdarma, akce, výhra
Vytvoření jednoduchých, barevných a animovaných sdělení
Cílení reklamy
Obsah reklamy zaměřený na nákup
Internetový obchod
Obsah zaměřený na zkušenosti
Internetová reklama v rámci služeb
Sponzorovaný obsah
Sponzoring
Zakotvení dohody o pronájmu a ostatní zacílené obsahy
PR a Internet
Vlastní webové stránky
Tiskové zprávy
E-books
Sdílení dat, informací v rámci PR
Online events – semináře, konference, diskuze
Zpravodajské portály, blogy
Direct mail – zasílání emailů, newsletterů, zpráv přes sms
Podpora prodeje (vzorky, soutěže, slevy)
Internetový prodej – online
Vytváří velké množství možností pro zákazníky. Firmy mohou vstupovat na nové a neobjevené trhy i mimo území svého státu. Internet poskytuje zákazníkům samokontrolu, výběr cesty, Inko, rychlé porovnání služeb, cen. Internetové nákupy šetří čas i peníze
Internetová komunikace
Typy komunikace: email, skype, icq, sms
Počet nápadů
Nové nápady
Hodnocení a třídění
Vývoj testování
Obchodní analýza
Komercionalizace
Čas
Obrat
Čas
Zralost
Zavádění
Pokles
Růst
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 166,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujících předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujícího Mgr. Michal Šilhánek
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Tradiční zdroje financování sportovních klubů
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
- 06 - Právo ve sportu - Právo ve sportu - zkouška, okruhy vypracované
- 10 - Teorie pohybových aktivit - TPA - okruhy, zkouška
- 10 - Teorie pohybových aktivit - TPA - okruhy vypracované, zkouška
- 11 - Základy somatologie - Zkouška - somatologie
- BMA1 - Matematika 1 - zkouška řádný termín 2.1.2012
Copyright 2024 unium.cz