- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
04 - Marketing pro sportovní organizace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. Michal Šilhánek
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálžádoucí chování. Příklady slev:množstevní, sezónní, funkční, cenová srážka, prodej na protiúčet.
Druhy cen:
penetrační – velmi nízká cena výrobku při uvádění na trh. Smyslem je získat tržní podíl a výhody nad konkurencí. Zaváděcí cena výrobku.
sbírání smetany – cena je vyšší, výrobek je nový, vysoká úvodní cena vytváří image výrobku, přitahuje prestižní zákazníky, ostatní zákazníci čekají na snížení ceny.
běžná – určena podle konkurence, zde můžeme mluvit také o tzv. cenové válce.
obratní tahoun – zde je hl. úkolem přilákat zákazníka, kdy určitá část zboží je levnější.
aukční cena
Čím můžeme u naší firmy minimalizovat náklady? Výběrem vhodného místa – např. vlastní prostory. Propuštění nepotřebného pracovníka. Šetřit energie. Využít vhodných mobilních tarifů, internetu.
Jaké můžeme mít typy nákladů? Spotřeba energie, tepla, vody. Telefony, poštovné, dopravné, účetní, advokátní náklady. Kancelářské potřeby, mzdové náklady. Leasing, hypotéka, úvěr. Pohledávky vůči dodavatelům. Náklady na propagaci, reklamu.
Jakým způsobem můžeme určovat cenu nového výrobku? Zhodnocením předcházejícího výrobku. V případě, že se nejedná o inovaci. Zhodnotíme ji, podle vlastností, k jakému účelu bude, jestli je opravdu velmi potřebná. Zákazníci o něj dříve projevili nějaký zájem.
Kdo jsou naši zákazníci? Rozdělit je na jednotlivé typy. Stálý zákazníci. Odběratelé – školy, firmy. Zákazníci, kteří jen chtějí službu, výrobek vyzkoušet, chtějí vědět co nejvíce informací. Podívat se na něj, vyzkoušet jeho vlastnosti. Poté koupit za nižší cenu. Zákazníci náhodní.
Používá vaše firma poskytování slev, v případě, že ano, kdy jsou poskytovány? V případě zakoupení celého setu lyží – boty, hůlky – montáž a servis zdarma. V případě věrnosti. Zaregistrování do clubu firmy – věrnostní karta.
Distribuční politika
Place – místo
Cílem distribuční politiky je zajistit hospodárný pohyb zboží. Vzhledem k vynaloženým nákladům.
Proniknutí na cílové trhy.
Uspokojení požadavků zákazníků na cílovém trhu.
Souvisí s tím místo, čas a úroveň služeb.
Maximální tržby z prodeje.
Správným způsobem doručit produkt na místo, které je pro zákazníky nejvýhodnější v čase ve kterém chtějí mít produkt k dispozici v množství, které potřebují a v kvalitě, kterou požadují.
Firmy distribuují zákazníkovi hodnotu v podobě produktu
Zákazník je vždy ten, kdo za produkt platí, kdo je zdrojem financí a tedy i činitelem., který nepřímo ovlivňuje činnosti firmy.
Distribuci nelze měnit operativně. Vždy se jedná o dlouhodobou záležitost.
Distribuce představuje 30-50% nákladů zboží, přesto pozornost v rámci marketingového mixu je nejmenší.
Tvorba a doručení produktu
Distribuce zahrnuje získávání infcí, vytváření vztahů, hledání nejlepšího místa pro ukázku, prodej výrobku, nabídku služeb a zahrnuje i logistické a obchodní činnosti.
Výrobci a producenti se rozhodují, jak budou své produkty distribuovat, kde je umístí a jak budou představeny zákazníkům.
Produkt je důležitým prvkem marketingového mixu, cena ovlivňuje zákazníkovo rozhodování, komunikace zákazníky informuje, ale způsob distribuce a samotné místo prodeje (cestovní kancelář), může být jediným prvkem marketingového mixu, jenž dokáže nabídnout konkurenční výhodu – je odlišné.
Produktový (hodnotový) řetězec
Zahrnuje všechny aktivity, kterými firma vytváří produkty a služby a na druhé straně vytváří hodnotu pro spotřebitele a přináší firmě zisky.
Dodavatelský řetězec
Zahrnuje všechny prvky, které jsou z hlediska fungování firmy vnější, tzn. třeba přeměnu surovin, energií a materiálu do podoby zboží nebo služby.
Zahrnuje nejen přesun zboží, ale i podávání infcí o daném zboží.
Distribuční cesta – tržní kanál
Je to souhrn podnikových orgánů a externích institucí (VO, MO), jejichž prostřednictvím výrobce dovádí své výrobky k uživatelům.
Je vytvářena nezávislými subjekty, které spolupracují na zajištění dostupnosti produktu.
Subjekty, které mohou ovlivnit distribuční cenu:
Obchodník – nakupuje, vlastní i prodává.
Obchodní jednatelé, zástupci reprezentanti – vyhledávají a vyjednávají zákazníky, nejsou vlastníci zboží.
Facilitátoři – instituce, které poskytují informace během nákupu a prodeje (banky, dopravci, sklady).
Funkce distribuční cest:
Kontakt se zákazníkem
Sběr Inko o zákaznících a konkurentech, trendech
Vyjednávaní o ceně a podmínek dodání
Fyzická distribuce, přeprava, skladování
Informace o servisu, instalaci, reklamaci, recyklaci
Faktory, které ovlivňují distribuční cesty:
Zákazníci – počet a velikost
Podnik – cíle, zdroje, velikost podniku
Produkt – kvalita, cena, trvanlivost
Konkurence
Zprostředkovatelé
Nejdůležitějším prvkem distribuční cesty je maloobchod, velkoobchod.
Maloobchod
Je způsob prodeje zpravidla menšího objemu zboží ke konečnému uživateli, nebo-li obchod v malém měřítku.
Vytváří prodejní sortiment, co do druhu, množství, kvality, ceny, nebo info o zboží
Prostředí MO se vyznačuje vysokým stupněm konkurence a významným tlakem na snižování spotřebitelských cen. Spotřebitelské ceny jsou klíčovým nástrojem v MO.
Významnou roli hrají i ostatní faktory, jako je lokalizace prodejního místa, charakter zboží, způsob prezentace, atraktivita nebo reputace prodejce.
Existuje řada nejrůznějších odbytových forem – prodej v pultových prodejnách, prostřednictvím internetu, automatů, v OC.
Díky expanzi nových trendů - internetu dochází k nárůstu tlaku ke snižování spotřebitelských cen
Velkoobchod
Označujeme obchod, který je prováděný ve větším měřítku, který není primárně určen pro koncového uživatele
VOJ nejčastěji zásobují jiné velkoobchody, nebo dodávají zboží do MO
Obecně jsou ceny nižší ve VO
VO mají podobu skladů, překladišť materiálu, doplněné o nezbytné administrativní zázemí. Někdy je doplněna maloobchodní prodejnou. Úpravou, skladováním, velikostí balení, dopravou, poskytováním dalších služeb.
Do VO můžeme zahrnout i zahraniční obchod.
Úkolem distribuce je co nejvíce přiblížit výrobky zákazníkovi, protože zák. je spíše pasivní a čeká na výrobek, který ho bude uspokojovat.
Transformace = přiblížení probíhá v několika polohách.
TransformaceVýrobek musí být k dispozici
Prostorováv místě poptávky nebo budoucího užití
Časovábez ohledu na výrobu
Kvantitativnív odpovídajícím množství
Kvalitativníkomplexně v souladu s potřebou
Struktura procesů v distribuční cestě
Informace
Propagace
Jednání – dosahování jednoty o ceně a dodávce
Objednávání
Financování
Přebírání rizika
Platby
Vlastnictví
Marketingové pohyby v rámci DC
Dodavatel -> Přeprava/Sklad -> MO/VO -> Zákazníci
Fce DC
Zajišťuje spotřebitelské zboží a služby
Přístup k výrobku na požadované místo, způsobem
Vytváření odpovídajícího sortimentu, logistiky a fyz. přepravy
Typy DC
DC vpřed
DC vzad – odkoupení produktů, recyklace
Přímé
Nepřímé
Přímé
Od výrobce/dodavatel -> spotřebitel
Bezúrovňová cesta
Prodej zboží ke koncovému zákazníkovi přímo výrobcem
Výrobce si zajišťuje fce obchodní, logistické, doplňkové
Bezprostřední kontakt se zákazníkem
Nevýhodou je velké množství kontaktů a malý objem zboží, které se prodává
Nejnovější forma prodeje přes internet, mobil, katalog
Informace, služby, myšlenky, kulturní výtvor
Nepřímé
Od dodavatele přes distribuční mezičlánek -> spotřebitel
Jednoúrovňové cesty se začleněním MO (výroba -> MO -> spoř.)
Jednoúrovňová cesta se začleněním VO => palivo, stavebniny
Jednoúrovňová zásilkového obchodu
Jednoúrovňová internetového obchodu
DC služeb
Nespecifické činnosti, které mají různé vlastnosti
4N – nehmotnost, nestálost, neoddělitelnost, neskladnost
Formou přímé cesty
Služby zprostředkovatelské (agenti, makléři, pracovníci CK,..)
DC míst
Hlavně v cestovním ruchu, kdy produktem je místo destinace
nej. problémem je dostupnost a úslužnost
dále mohou ovlivňovat náklady na zprostředkování, úroveň služeb, míra úspěšnosti
Fyzická distribuce
mimořádně nákladný proces (20-30 % z prodejní ceny)
nej. část představuje přeprava, náklady na sklad nebo udržení zásob
dobré fungování je důležitým faktorem v konkurenčním boji
u výrobků důležitým hlediskem při rozhodování
zákazník většinou vyžaduje včasné dodávky, ochotu dodavatele, opatrné zacházení se zbožím, nebo ochotou při vyřizování reklamací
Části FD
Objednávka
Skladování – množství zásob; 3. Způsob dopravy – letecká, lodní, silniční, vlaková, cyklistická
Prezentace a kreativní pravidla tvorby reklamy
Tvorba reklamy reklamní agenturou:
Firma musí zadat nezbytné podklady, jakou jsou stanovení cíle reklamy
Určení cílových skupin
Rozpočtové omezení
Celkové náklady na vytvoření náklady
Časový horizont, kdy by měla mít reklama již výsledky
Reklamní agentura se zabývá poskytováním reklamních služeb
Podle toho rozlišujeme dva typy základních agentur:
1 typ – zajišťující plné služby – nabízejí komplexní služby v oblasti kreativního odvětví – loga, hesla, agentura zjistí, jaká reklama by byla nejvhodnější – průzkum trhu, mediální plánování, samostatný prodejní proces
2 typ – omezené služby – grafické služby, prodej v médiích, zpracování
Ostatní činnosti reklamní agentury:
vytváření marketingové strategie pro firmu
asistence při vývoji produktu (obal, vzhled, image)
tvorba mediálního plánu (v jakých médiích, jaká jsou nejvhodnější)
reklamka může sama představit produkt veřejnosti
Určení prostředků:
2 základní strategie na získávání prostředků: kvalita = dostupné prostředky
Na reklamu je přidělena určitá částka, která se podle určitých stanov rozděluje na jednotlivé mg. akce
Vychází z objemu tržeb – podle výše obratu je přidělené množství reklamních prostředků
Při sestavování rozpočtu je nutno vycházet z analýzy a hodnocení vývoje prodeje, životnost výrobku.
V tomto ohledu je reklamu nutno brát jako důležitou součást nástrojů marketingového mixu.
Plánování reklamy:
Je nutné vycházet z ujasněných a projednaných cílů reklamy
Plánování – 5 částí:
Výběr cílové skupiny zákazníků
Určení reklamní zprávy (tvorba reklamního sdělení)
Výběr reklamních médií, kde budeme prezentovat svoji reklamu
Časový rozvrh reklamy
Hodnocení efektivnosti reklamy
Tvorba reklamního sdělení
Obsah a forma reklamního sdělení musí odpovídat cílům reklamy, pozici podniku na trhu nebo tržním cílům
Úspěšnost reklam. sdělení závisí nejvíce na tvůrčích schopnostech autorů, neboli kreativitě
Důležité je, aby se tvůrce dokázat vžít do procesu kupního rozhodnutí zákazníka, do myšlenkových pochodů nebo úvahách pro a proti
Důležitým zdrojem inspirace může být také reklama u konkurence, prodejců
Z reklamního sdělení musí být pro zákazníka jasná účelnost, co firma nabízí, kde se ten výrobek dá koupit
Reklamní sdělení musí být důvěryhodné, musí u zákazníka vyvolat důvěru, jedinečnost, odlišnost (odlišuje se od konkurence)
Pro úspěšnost reklamy je důležitý také styl tvorby (tón, výběr slov, slogany, to vše musí být lehce zapamatovatelné, vítaným přínosem pro reklamu může být i humor (citlivě vyvážený)
Formát sdělení (velikost a obsah titulku)
Reklama by měla zaujmout zákazníka nejdříve v tištěné podobě
Text by měl být co nejstručnější, nejvýstižnější, lehce zapamatovatelný
Reklama by měla obsahovat (komponenty):
Pointa – racionální, nebo pocitová, obsahovat argumenty, fakta, popřípadě představy, informace, dojmy, zobrazení životního stylu, ze života, sny, nálada, image
Obrazy – jsou vnímány jako první, lépe se pamatují, upoutání pozornost, názorné sdělení
Text/slova – krátká a obrazná, krátké věty, využití jednoho typu písma, podstatná slova zvýraznit, využívat tiskacího písma, důležitý je také význam slova
Barvy – velice důležitá část při upoutávání pozornosti
Černá – symbol pochybnosti, důstojnost, elegance, drahé a luxusní zboží
Bílá – symbol čistoty, míru, nevinnosti, nedosažitelnosti, působí mlčenlivě
Šeda – symbolizuje nedostatek energie, špínu, vyvolá pocit strachu
Zelená - symbol naděje, čerstvosti, nejklidnější
Červená – síla, živost, energie, dynamiku, žár, vzrušení, nebezpečí, krev, vztek
Modrá – kvalita, krása, čistota, uvolněná atmosféra
Hnědá – pevnost, užitečnost, prospěch
Žlutá – klidnost, vitalita, teplost, nádhera, lesk
Fialová – symbolizuje chlad, královský stav
Zvuky
Dobrou reklamu můžeme zhodnotit dle principu AIDA:
A - Attention, pozornost (nahota, sex)
I – Interest, zájem
D – Desire, přání = vyvolání poptávky, doplňkové informace
A – Action, prodej = přesvědčit o koupi
Reklamní sdělení musí být také v souladu se stylem výrobku nebo firmy
Jde např. o tyto styly:
Nálada a image – spojení nálady s konkrétním nálady (reklama na kávu)
Fantazie – kolem výrobku nádech fantazie nebo romantiky
Styl běžného života – běžné výrobky v domácnosti
Hudební styl – zde je výrobek vyjádřen s populární písničkou, text souvisí s loganem
Doporučené, vědecké posudky
Symbol osobnosti
Obsah každého reklamního sdělení musí být obecně rozdělen na 3 části (pravidlo):
Informativní část – logická přesvědčení
Emotivní část – opírat se o psychologický efekt
Image
Komunikační politika (marketingový komunikační mix)
Vyjadřuje postoj firmy ve vztahu ke komunikačním aktivitám, chování a poskytování informací.
Zahrnuje reklamu, vztahy s veřejností – PR, podporu prodeje, u průmyslových výrobků má velký význam technická a obchodní dokumentace, účast na výstavách a veletrzích.
K základním atributům úspěšné komunikace patří jasná vize, pečlivě ošetřená značka, odlišnost a jedinečnost to vše je provázáno komunikačními aktivitami.
Firmy komunikují i prostřednictvím ostatních složek 4P, cenou, produktem, místem distribuce, samotnou prezentací.
Marketingová komunikace
Jde o český překlad termínu „promotion“. U nás se používá termín propagace, podpora prodeje.
Podněcuje prodejnost, která musí být v souladu s firemními cíly a v zájmu vytvoření jednotného image.
5 M
Mission - poslání
Message – zpráva
Media
Money
Measurement – měření výsledků
Můžeme jí rozdělit na 2 základní typy:
Komunikace tematická – sdělení informace o produktu nebo značce
Komunikace zaměřená na image – neboli posílení povědomí o značce
Hlavním úkolem MK je přesvědčit zákazníka o koupi produktu, službě
Stádia nákupního chování
stádiumNeznalost, neuvědomění si produktu
stádiumZnalost, uvědomění si produktu
stádiumPochopení, znalost výrobku
stádiumPřesvědčení
stádiumNákup
MK obsahuje všechny typy komunikací, kterými se firma snaží ovlivnit vědomosti, postoje, chování zákazníka
Mezi cílové skupiny MK patří:
stávající zákazníci
noví uživatelé
potencionální zákazníci
MK je formulována činiteli:
Kdo? (Firma, zákazník)
Co? (Sděluje – např. zpráva)
Jak? (Nosič)
Komu? (Cílová osoba, skupina)
S jakým účinkem? (Komunikační efekt)
Forma MK může být:
Osobní / neosobní
Mluvená
Obrazová
Akustická
Nepřímá / přímá
Marketingový komunikační mix
Zcela zaměřen na komunikaci, kdy firma se snaží využívat komunikačních a informačních technologií
Cílem MKM je seznámit cílovou skupinu s produktem firmy, přesvědčit jí o nákupu, vytvořit skupinu věrných zákazníků, zvýšit frekvenci a objem nákupu a komunikovat se zákazníky
MKM zahrnuje:
Reklama – Advertising
Velkoplošná reklama, média
Podpora prodeje – Sales promotion
Letáky, slevy, věrnostní karty, bonusy za nákupy, soutěže, dárky zdarma, sponz. aktivity
Práci s veřejností – PR
Tiskové zprávy, tiskové konference, reportáže
Osobní prodej – Personal saling
Poradenství, prodej prostřednictvím obchodních zástupců
Přímý marketing – Direct saling
Písemný, elektronický telemarketing, direkt email marketing
Faktory, které ovlivňují marketingový mix z pohledu spotřebitele:
Produkt – cena, image, typ produktu, známost, oblíbenost produktu, zvolené distribuční cesty
Zákazník – charakter cílového trhu
Firma – zaměstnanec, jak se chová ke klientům
Strategie cen
Rozpočet - hospodářské výsledky
Vztah s okolím
Prostředí – okolí firmy, znalost a image firmy v okolí, konkurence
Reklama
Marketingový nástroj, který pomocí nasazených komunikačních prostředků přiměje cílovou osobu k takovému chování, které naplní cíle podniku.
Je jedním z nástrojů, který slouží k přesvědčování a ovlivňování zákazníků.
Podniky využívají reklamu k tomu, aby stimulovaly prodej a tím zvyšovaly objem prodeje, který může působit na snížení výrobních nákladů.
Reklama umožňuje proniknutí nového výrobku na trh.
Z hlediska spotřebitele zvyšuje průhlednost trhu, zvyšuje možnost výběru výrobku, poskytuje zákazníky přehled o možných alternativách nákupu.
Cíle reklamy
Informativní podává informace o výrobku, společnosti, ceně
Přesvědčovací dává určitou publicitu výrobku
Připomínající kde si můžou výrobek koupit, za jakou cenu, atd.
Další cíle:zvýšení poptávky
tvorba silné značky
vytváření pozitivního image firmy
posílení vlastní finanční pozice
motivace vlastních pracovníků
Výhoda reklamy:
oslovení širokého spektra zákazníků
Nevýhoda reklamy:
jedná se o jednosměrný způsob komunikace od firmy k zákazníkovi
reklama je spojena s relativně vysokými náklady
Reklama:
Produktová – zdůrazňuje hlavně přednost a výhoda s používáním výrobků
Firemní (Institucionální) – zaměřena na budování image firmy, zvýšení známosti, podpora loajality ze strany ze zákazníka
Firmy si mohou reklamu vytvářet samy nebo jí svěřit reklamní agentuře
Vždy je důležité, aby reklamní akce byla pečlivě připravena i z důvodu vysokých nákladů a nejasné aktivity
Podpora prodeje
Zahrnuje soubor různých motivačních nástrojů, převážně krátkodobého charakteru, vytvořených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů zákazníka
Usiluje o zvýšení obratu (dočasné snížení cen, nabídka objemného balení, odměňování stálých zákazníku, zvýšení četnosti a přitažlivosti nákupů)
Při plánu podpory prodeje je dobré specifikovat, jaké formy budou u zákazníků vhodné
Strategie podpory prodeje
Definice trhu
Definice cílů
Rozpočet na PP
Tvorba strategie
Výběr metod
Hodnocení a efektivnost PP
Mezi nejčastěji používané metody PP směrem k zákazníkovi (zákaznická podpora) patří:
slevy
výhodné balení
pernamentky
při koupi dárek navíc
za určitý počet nákupů dárek
poukázky, kupóny
věrnostní karty
vzorky, ochutnávky, výstavy
soutěže
nabídka vrácení peněz při nespokojenosti
PP směrem k mezičlánkům (distributorům, maloobchodům)
Soutěže
Předvádění nových výrobků
Sleva na zboží
Zaškolování – trénink
PP přivádí většinou zákazníky neloajální, existuje mnoho zákazníků, kteří vyhledávají slevy, soutěže při nákupu zboží
Výhody PP
PP nutí zákazníka učinit rychlá rozhodnutí
Stimuluje samotný prodej výrobku
Zvyšuje zájem o danou firmu
Stimulace je velmi intenzivní
Nevýhody PP
V případě špatně zvolené PP => poškození image firmy
V případě častého poskytování slev zákazníci nebudou kupovat zboží za běžné ceny
Následně to může odradit spotřebitele od výrobku
Po skončení akce se vrací ke konkurenci
PR (Public relations)
Vztahy s veřejností
Jsou to komunikační techniky a nástroje, pomocí kterých instituce buduje a udržuje vztahy se svým okolím a veřejností. Jedná se o dlouhodobou a cílevědomou činnost, která by měla mimo jiné zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávat od ní zpětnou vazbu.
Důležitým aspektem je obousměrnost komunikace a složka sociální komunikace.
PR můžeme rozdělit na vnější (komunikace se zákazníky, dodavateli, širokým okolím – média) nebo vnitřní (in-house).
V rámci PR strategie se využívají tzv. PR agentury.
Využití a cíle PR
Nejdůležitějším je udržovat a zlepšovat celkovou image instituce.
Sdělování informací ve snaze podpořit prodej
Udržet a zlepšit reputaci
Získávání zpětné vazby od zákazníků
Řešení nepříznivých vlivů (útoky na instituci)
Využívá se u zaměstnanců, při snaze zlepšení informovanosti a zvýšení motivace
PR jako nástroj přesvědčování orgánů státní správy
Hlavní typy PR
Komunikace s médii (tiskové zprávy, tiskové konference, veřejné akce (firemní večírky, akce pro obchodní partnery),
Publikace (různé časopisy), výroční zpr
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 240,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujících předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujícího Mgr. Michal Šilhánek
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Tradiční zdroje financování sportovních klubů
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
- 06 - Právo ve sportu - Právo ve sportu - zkouška, okruhy vypracované
- 10 - Teorie pohybových aktivit - TPA - okruhy, zkouška
- 10 - Teorie pohybových aktivit - TPA - okruhy vypracované, zkouška
- 10 - Teorie pohybových aktivit - Zápisky TPA - ke zkoušce k trenérské licenci
- 01 - Pedagogika TV a sportu - Vypracované otázky ke zkoušce
- IVT - Informatika a výpočetní technika - otázky ke zkoušce z informatiky 2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - otázky ke zkoušce z nformatiky
- F - Fyzika - zápisky ke zkoušce,technologie
Copyright 2024 unium.cz