- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
04 - Marketing pro sportovní organizace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. Michal Šilhánek
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálspolečnosti umožňují např. jen příjem sportovního kanálu.
Výhody a nevýhody televize
Výhody: sport podporuje k vysílání - kvalitativně hodnotný program
sport potřebuje televizi k celkovému rozvoji => finanční zabezpečení
TV plošně zlepšuje image sportu
díky TV se sportovci stávají idoly => rozvoj talentu
Nevýhody:boj televizních stanic o podíly na trhu, popř. o počty diváků
díky vysokým počtům přenosu se může snižovat kvalita podívané
často dochází k manipulacím se sportovními akcemi jen proto, aby mohly být přenášeny v lepším vysílacím čase.
Budoucí rozvoj televizních práv
Televize bude čím dál více spolupracovat se sponzory. Díky rozvoji techniky se budou sport. reklamy vyskytovat čím dál častěji
Částečné obsazení vysílaného obrazu (Split Screen) - souběžné vysílání redakčních a reklamních obsahů.
Smlouvy o rozhlasovém a televizním vysílání v rámci EU budou moci stanovit zavedení tzv. virtuální reklamy – PC reklama.
Ambush marketing
Ambush marketing je označován také jako škodný, příživnický, popř. neférový marketing (IOC, 1998). Vyskytuje se všude tam, kde se podnikající subjekt pomocí jakékoliv reklamy identifikuje se sportovní akcí, která má jednoho nebo více oficiálních sponzorů. Oficiální sponzoři si zaplatili práva na reklamu, která tímto oficiálně získali, zatímco ten, kdo upřednostňuje ambush marketing toto neudělal a mohl by být označován jako příživník.
Zpravidla na velkých akcích, jako jsou fotbalová MS a ME, ale obzvláště na OH, je zájem některých firem z těchto akcí těžit velice velký. Oficiální sponzoři, kteří svoje postavení neumí optimálně využít, jsou tímto ve stupni známosti a propojení se sponzorovanou událostí rychle předehnáni důvěryhodnými reklamními nesponzory.
Hl. znaky a. marketingu
Ambush není rozhodnutí nebo bezcílené reklamní opatření, nýbrž je to plánovaný pokus spol., být spojování s událostí bez převzetí ofic. Sponzorství
Ambusher a sponzor pochází většinou ze stejného odvětví
Ambusher nemá pouze jediný cíl vzbudit pozornost, nýbrž i nabudit pocit zmýlení, zmatení u diváka
Prostředky ambushera mají přesunout pozornost diváka od sponzora k ambusherovi se všemi možnými následky => ztráta komunikační síly oficiálního partnera
Ambusher nemusí vynaložit tak velké finanční a personální prostředky
Psychologie chování spotřebitele
Chování zákazníka
Zabývá se jím psychologie
Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím služby nebo zboží
Kupující
3 typy: individuální kupující, domácnost, organizace – SK, nezisková org.
Definice nákupního chování
Termín NCH je definován jako chování, kterým se spotřebitelé projevují při hledání, nakupování, užívání, hodnocení a nakládání s výrobky a službami, od nichž očekávají uspokojení svých potřeb
Spotřebitel
Zahrnuje veškerou spotřebu, ozn. i spotřebu předmětů a služeb, kt. člověk sám nenakupuje
Zákazník
Jen ten, kdo objednává, informuje, nakupuje a platí, člověk je zákazník ve chvíli, kdy nakupuje
Spotřebitelské chování
Znamená to chování lidí – konečných spotřebitelů, jež se vztahuje k získávání, užívání a odkládání spotřeb. produktů
Přístupy ke spotř. chování
Psychologické
Vazby mezi psychikou spotřebitele a jeho chováním – nejdůležitější
Sociologické
Sledují, jak lidé spotřebně jednají v různých sociálních situacích, do jakých soc. skup. Spotřebitel patří (ale i nepatří)
Ekonomické
Výsledek nacionálních úvah spotřebitele (na zákl. ceny, příjmů, užitků)
Role kupujících
5 typů: Iniciátor, ovlivňovatel, rozhodovatel, kupující, uživatel
Co vše ovlivňuje kupujícího? – podněty
MarketingVnější činitelé
ProduktEkonomické - HDP
DistribuceDemografické – vel. obce
CenaPolitické - právnícké
PropagacePřírodní a technologické
Spotřebitel
Faktory určující chování spotřebiteleRozhodování při koupi
KulturníZaznamenávání problému
SpolečenskéHledání informací
OsobníHodnocení alternativ
PsychologickéRozhodnutí
Chování při koupi
Odezva - volba produktu, volba znaky, prodejce, čas koupě
6 otázek k chování zákazníka
Kdo?Kdo je rozhodovací jednotkou, na jaký segment se zaměřit
Co?Jaký výrobek nabídnout?
Proč?Jaká je motivace ke koupi?
Jak?Jaký proces vede k výběru?
Kdy?Kdy v roce, měsíci, dni se rozhodují?
Kde?Kde dochází k rozhodnutí? Kde nakupují, kde se výrobek používá?
Rozhodovací proces
F. poznání problému
Hledání informací
Vyhodnocení infcí, alternativ
Rozhodnutí o nákupu
Vyhodnocení nákupu
Tradičně sledované fáze životního cyklu rodiny
Fáze životního cykluNěkteré spec. spotřeb. projevy
Mladí lidézábava, sport, cestování
Plné hnízdo 1 (děti do 6 let)nezbytnosti, léky, pojištění, dětský nábytek
Plné hnízdo 2 (děti nad 6 let)sportovní vybavení, hudební, jazyk. Lekce
Plné hnízdo 3 (starší manželé)auta, rodinné zájezdy
Prázdné hnízdo 1 (děti z domova)koníčky, cestování
Prázdné hnízdo 2 (důchodci)léky, stěhování se do menšího bytu
Faktory působící na spotřebitelské chování
Kulturní – kultura, subkultura; společenská vrstva
Sociální – rodina, referenční skupiny, role a statusy
Osobní – povolání, příjem, osobnost, životní styl
Psychologické – motivace, vnímání, učení postoje
Maslowova motivační teorie
Potřeby seberealizace
Potřeba uznání (prestiž)
Společenské potřeby (rodina)
Potřeby bezpečí (ochrana)
Fyziologické potřeby (hlad, žízeň)
Marketing služeb
Služby
Definice: všechny činnosti, kt. se orientují na bezprostřední získávání, zpracování, zušlechťování hmotných statků
Je možné chápat jako změnu stavu osoby nebo statku, kt. se uskutečňuje vzájemnou ekonomickou činností
Společensky užitečné hodnoty lidské práce
Z hlediska faktorů ovlivňující výběr služby:
Typ služby
Typ prodávajícího
Vlastnosti poptávky
Způsob dodávky
Informace o dané službě
Nákupní motivy
Odvětví služeb – klasifikace:
Obchod, opravy motorových vozidel, spotřebního zboží
Pohostinství, ubytování, cestovní ruch
Doprava, skladování
Peněžnictví
Činnosti v oblasti nemovitostí
Veřejná správa
Školství, vzdělávání
Zdravotnictví
Ostatní, veřejné a osobní služby
Rozdíl mezi službou a zbožím
Sl. nelze skladovat, nelze ji vystavovat, není možné poskytovat vzorek
Komplikací je patentová ochrana
Proces výroby a služby probíhá současně
Distribuční kanály jsou krátké
Hodnota služby je posuzována podle jiných kritérií než je cena
Hlavní trendy podmínek rozvoj služeb
Individualismus – tvorba vl. zdravého stylu, snaha o seberealizaci, nekompromisnost, ztráta vlivu, autority
Ekologie – snaha o zachování životního prostředí, racionální hospodaření se zdroji, propagace zdr. živ. stylu
Přístup k práci – odstranění rozdílu mezi časem práce a odpočinku, celoživotní vzdělávání a identifikace zaměstnance s podnikem
Marketingový mix
Počátky teorie marketingového mixu
60. léta 20. stol. v USA, kdy McCarthy navrhl 4 složky market. Aktivit, označil je jako 4 P – Produkt, Price, Place, Promotion.
Marketingový mix
jedná se o soubor kontrolovaných marketingových proměnných připravených k tomu, aby výrobní program firmy byl, co nejblíže potřebám, cílům, přáním, cílového trhu
soubor market. nástrojů, které firma využívá k tomu, aby dosáhla svých cílů na trhu
Model 4 P
obsahuje základní marketingové nástroje, neboť určuje:
co budeme na trhu nabízet
za jakou cenu
kde a na jakém místě to budeme nabízet
jak budeme o tom výrobku informovat
Většinou model 4 P se dotýká prodávajícího.
Zákaznický marketingový mix
Z hlediska kupujícího se používá model 4 C. /4C/ Custemer value – hodnota z hlediska zákazníka. Cust to the custemer – náklady na zákazníka. Convenience – pohodlí. Comunication – komunikace.
Výrobek (Produkt)
Uspokojuje potřeby zákazníka. Produktem nemusí být vždy materiální podstata výrobku, nebo služby, ale i všechny okolnosti, které jsou s výrobkem spojeny. Komplexní výrobek.
Price (Cena)
Hodnota výrobku pro zákazníka. Základní podmínkou pro fungování ceny v tržní ekonomice je volnost prodávajícího cenu stanovit.
Cenu stanovujeme: náklady, kvalita, značka, konkurence.
Place (Místo), distribuce
Rozeznáváme 2 typy distribuce
přímý prodej přímo zákazníkovi - maloobchod
nepřímý prodej – prostřednictvím velkoobchod
Promotion
Komunikace se zákazníkem o výrobku. Jakési stimulování, ovlivňování zákazníka, spotřebitele.
Marketingový mix
Cílový trh
ProduktCenaPropagaceMísto
Kvalita, jakostVývoj cenyReklamaLokalita
Vlastnosti, rozmanitostSlevyPodpora prodejejejí kvalita
DesignPůjčkyChování a kvalita personáluDistribuce
ZárukaTermíny placeníPR – vztahy s veřejnostíPokrytí
VelikostÚvěrové podmínkyPřímý marketingDoprava
ZnačkaZásoby
Servis
Klasické produkty
Služby
Cestovní ruch
Obchod
4P
6P
8P
7 P
People
People
1, 2, 3 Produkt
Process
Partnership
Program
V roce 2005 vznikl nový návrh na 4 P, který se řídí těmito principy.
Prémiová cena
vyjadřuje, že spol. si účtuje vyšší cenu a zákazník ji přijímá, důvodem je, že výrobek vnímá jako kvalitnější a diferenciovaný od jiných spol.
Preference podniku, produktu
zákazník si daný výrobek vybere a navíc je ochotný jej podpořit, např. pochvalou před přáteli, na internetu, interview. Zvyšuje to věrohodnost produktu.
Podíl na celkovém rozpočtu zákazníka
zvyšování své loajality a preference k danému výrobku.
Nepřetržitost dlouhodobého vztahu
cílem je, co nejdelší setrvání zákazníka u jedné značky
V současné době převyšuje nabídka poptávku, musí být zákazník pro spol. na 1. místě. Při sestavování market. mixu brát v úvahu orientaci na zákazníka.
Stále více podniků dnes přesouvá svoji orientaci, od marketingu od kontraktů ke vztahovému marketingu, není cílem uzavření jednoho obchodu, ale získání významného zákazníka pro trvalou spolupráci.
Volba marketingového mixu
Marketingový mix je v praxi součástí marketingového plánu pro vypracování marketingového plánu je potřeba zpracovat analýzy vnitřních a vnějších faktorů.
Volbě předchází vymezení konkrétních podmínek, které naznačí směry orientace marketingového mixu.
Na určité odvětví
Na cyklus živnosti výrobků
Podle specifiky výrobků
Další faktory, které mají vliv na mix:
Síla, konkurence podniku, postavení na trhu.
Podnikové zdroje, cíle strategie
Strategie konkurenčních podniků
Chování zákazníků na trhu
Produktová politika
Produktová strategie
Představuje způsob dosažení produktových cílů, jak výrobek bude vypadat ve fin. verzi. Stanovení cílů, identifikace, konkurenčního postavení produktů a určení potřeby, změny konkurenčního postavení.
Produktovou strategii ovlivňují 2 hlavní faktory:
investiční cíl výnosy
celková podnikatelská strategie: snižování nákladů
Příklady produktové strategie:
Strategie snižování nákladů – odstranění výrobku, služby, zúžení sortimentu
Produktové zlepšení – změna kvality, stylu (inovace), zvýšení atraktivnosti daného výrobku
Vývoj nových produktů – celosvětový trend, novinky, nové produktové řady
Znaky produktu:
Značka
Kvalita provedení
Styl
Design
Obal
Značka
Firemní (škoda auto)
Produktová (škoda Fabia)
Značky záruky, značky regionů.
Značka je výsledným součtem veškerých komunikačních aktivit firmy, patří mezi hlavní faktory marketingu. Značka je nositelem jedinečnosti.
Kombinace slov, symbolů nebo designu. Produkt odlišuje od jiných. Značka je neopakovatelná, může vytvářet emoce.
Značka má 2 zákl. složky:
Podstata značky – duše, podnět
Identita značky – jméno, grafika, vzhled
Účinnost firemní značky závisí na těchto 3 aspektech:
Značka firmy vytváří důvěru – produkty přicházejí a odcházejí, ale dobrá firemní značka zůstává (důležitá je důvěra ve značku, Adidas)
Firemní značky uspokojují potřeby hodnot
Firemní značky vytvářejí klima přívětivosti, spolehlivosti
Kvalita produktu
Produkt může být úspěšný pouze za předpokladu, že produkt je dobře vyrobený, má požadovanou kvalitu, odpovídající cenu a při výrobě a likvidaci je brán ohled na životní prostředí. Výrobce by neměl pouze prodávat pouze výrobek, ale také by měl přebírat zodpovědnost za vady, údržbu, nabízet servis.
Kvalita představuje způsobilost produktu, plnit jeho funkci, určité znaky kvality jsou přesnost, živnost, spolehlivost.
Vzniká rozpor mezi kvalitou produktu z pohledu prodávajícího a kupujícího. Důležité hodnocení ze strany zákazníka.
Rozhodujícími kritérii služeb jsou např. přístupnost, komunikace, zdvořilost, důvěryhodnost, spolehlivost, bezpečnost, porozumění a znalost zákazníka.
Kvalita produktu je komunikována spotřebitelům jeho cenou, balením, nebo prostředky marketingové komunikace.
Styl produktu
Má za cíl zvýšit estetickou přitažlivost produktu.
Za vedení nového stylu vyžaduje zrušení stylu starého.
Design
Jedná se o estetickou fci, správně zvolený design, je významnou zbraní v konkurenčním boji, zejména v oblasti spotřebního zboží, služeb.
Design bývá považován za nástroj vybudování značky. Pomáhá spotřebiteli od sebe odlišit výrobky.
Obal
Jakýkoliv výrobek bez ohledu na typ a používaný materiál, který je určen k pojmutí jednoho nebo více výrobků, popřípadě slouží k ochraně či manipulaci.
Slouží k usnadnění práci s výrobkem.
Může zvýrazňovat kvalitu daného výrobku.
Hlavní typy obalů
Primární
Sekundární
Transportní
Důležitou součástí obalu je etiketa, která slouží k identifikaci. Označuje kvalitu nebo podává informace.
Služby a záruky
Poskytování služeb v souvislosti s výrobkem je stále důležitější v oblasti zboží dlouhodobé spotřeby, luxusního zboží anebo zboží na průmyslovém trhu
Firmy se musí rozhodnout, jaké služby budou svým zákazníkům poskytovat. Předkoupí během koupě.
Záruka
Zákon o Ochraně spotřebitele
Jen když je dán obsah záruky a jejich podmínek
Délka garance odpovídá spotřebiteli
Firmy s vys. kvalitou výrobku a trvalou cenou si většinou dovolit větší garanci
Kvalitu výrobku hodnotíme taky poskytované služby
Z nutí podniky vyrábět kvalitnější výrobky
Ostatní vlastnosti
Víceúčelovost, vůně výrobku
Životní cyklus výrobku
Všechny fáze životnosti výrobku by měly vést k co nejdelšímu působení na trhu a dosažení maximální ziskovosti.
Zavádění
Relativně vysoké náklady na výzkum, vývoj
Zákazník se seznamuje, poznává přednosti, překonává nedůvěru, prodejnost obvykle nízká, zisky malé
V této fázi je důležité použití dobrého marketingového mixu
Důležité zaujmout obchodními metodami, cenou a marketingovou komunikací
Strategie zavádění
strategie – intenzivní marketing – jedná se o tzv. rychlý nástup, silná reklama, nižší cena, vysoká podpora prodeje – slevy, pernamentky
strategie – tzv. výběrové proniknutí – jedná se o tzv. pomalý nástup, kdy se snaží výrobek proniknout, slabší reklama, sféra, kde je malá konkurence
strategie – tzv. pasivní marketing – jedná se o pomalé proniknutí, kdy je velmi nízká cena a velmi slabá reklama.
Růst
jedná se v této fázi o růst prodeje, rozšiřování poptávky, opakované nákupy, připojení nových zákazníků
zvýšení kvality, rozšíření sortimentu, modifikace
Zralosti
zde se růst objemu prodeje zpomaluje
celkem velké množství zákazníků, široká základna
jedná se o stagnaci prodeje -> prodejnost začíná klesat
Pokles
pokles zisků, stagnace prodeje, v závislosti na silné konkurenci
Produktová politika
většina institucí přicházejí na trh s více produkty, hlavně v komerčním sportu
můžeme používat tzv. produktový mix, neboli sortiment, soubor všech produktů, které prodejce nabízí
Proces tvorby nového výrobku neboli inovace
Nové nápady
Řídí se potřebou zákazníků a cílových skupin, výzkumem a vývojem
Hodnocení a třídění nápadů
Soulad nápadu s posláním firmy a mg. cíly
Je důležité znát velikost a typ trhu, možnosti dosažení tržby a možný vstup a síla konkurence
Obchodní analýza
Hodnocení produktu na základě očekávaných nákladů
Hodnotíme atraktivitu produktu, nebo naplnění potřeb zákazníků
Vývoj produktu
Jedná se o výrobu jednoho nebo více prototypů
Testování
Jedná se zde o spotřebitelské nebo technické testy daného výrobku
Komercionalizace
Uvedení výrobku na trh
Sledování úspěšnosti
Cenová politika
Cena
Jeden z nástrojů marketingového mixu
Jediný prvek marketingového mixu, který vytváří příjmy nezbytné pro firmu
Je důležitá pro zákazníka, protože určuje množství peněžních prostředků, již se musí zříci
Důležitý konkurenční prvek boje
Peněžní vyjádření hodnoty produktu
Cena nemusí mít vždy peněžní formu
Výměna výrobků za výrobek – barterový obchod, který funguje mezi zeměmi
Cenová politika
Stanovení úrovně cen, ceny – reálnost našich cílů ovlivňuje několik faktorů (konkurence, poptávka a nabídka, kvalita).
Zákazník ovlivňuje několik faktorů – jeho informovanost, zájem, komunikace s ním. Vzhled, image, kvalita, jeho vlastnosti, náklady. Jsou li vysoké náklady, nemůžeme výrobek prodávat s nízkou cenou. Cenové zásahy vlády a legislativa.
Abychom odhadli zisky, musíme stanovit celkové náklady a poptávku v závislosti na ceně. Určení nákladů je relativně snadné, těžší je odhad poptávky. Další faktory ovlivňující cenu: (světová krize, změna chování konkurence).
V procesu stanovení ceny vycházíme z cenových cílů, které se odvozují od marketingových cílů. Zkoumáme omezující faktory prostředí a zjišťujeme, jaký vliv má cena na poptávku.
Cenové cíle – základním cílem je zisk, neboli cíl vydělat co nejvíce peněz. Zisková maximalizace může být spojena s držením vysokých cen, nákladovou minimalizací. Co největší objem prodeje. Zisková maximalizace je přijatelná pouze ve specifických případech – vysoké ceny-nízké náklady. Novinka na trhu, časový předstih před konkurencí, patentová ochrana před odcizením. Pokud je zvyšování prodeje dosahováno snížením cen, poskytováním slev, může to vést k důsledku snížení zisku.
Omezující faktory – cíle, které si firma předběžně zvolí, se mohou dostat do rozporu s omezujícími faktory. Faktory mohou výrazně snižovat ziskovost. Patří sem: poptávka a její odhad.
Etapa životního cyklu výrobku – novinka je spojena s vyšší cenou, tzn., že jsou vyšší náklady na prezentaci, propagaci výrobku.
Nízká zaváděcí cena – zde je hlavním smyslem rychlý vzestup prodejnosti. Na konci životního cyklu výrobku se cena výrazně snižuje.
Náklady jsou základem pro stanovení ceny. Nemůžeme prodávat pod vidinou vysokých nákladů.
Konkurence – cena je vždy hlavní zdroj soupeření. Vychází z nákladů a konkurenčních cen.
Necenová konkurence – odlišení svého výrobku od ostatních.
Distribuce – obchodní rozpětí, nebo-li marže, je rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou. Je součástí strategie distributora.
Vláda – její nařízení někdy ovlivňuje svobodnou tvorbu ceny, v některých případech v zájmu sociálně slabších vrstev.
Vztah mezi poptávkou, nákladem a ziskem
Vztah nám vyjadřuje poptávková křivka, což je závislost mezi cenou a poptávkou. Poptávka může být ovlivněna reklamou, časovým faktorem, kvalitou výrobku.
Cenová elasticita poptávky – pružnost s jakou poptávka reaguje na změnu ceny.
Neelastické jsou ceny základních potravin, energie, nemovitosti, automobily.
Elastické jsou ceny u elektroniky, luxusní výrobky, pohonné hmoty.
Určení metody tvorby ceny - hlavním východiskem při hledání ceny je cenový cíl. Faktory, kt. ovlivňují cenu (náklady – určují dolní mez ceny, poptávka, konkurence – určuje horní mez ceny).
Hlavní metody tvorby ceny:
nákladové oceňování – vycházíme z celkových nákladů na výrobek + přirážka = výsledná cena. Výhody: velmi rychlé určení ceny, můžeme pružně reagovat na zvýšení nákladů. Nezohledňujeme ceny u konkurence.
poptávkové oceňování – obracíme se v tomto případě přímo na zákazníka, vycházíme z jeho hodnocení. Zde jsou využívány hlavně nástroje z marketingového výzkumu. Cena je dost nestabilní.
soutěživé oceňování – vycházíme z cen konkurence. Vycházíme z finančních možností. Obecně počítáme průměr cen konkurence. Nižší cenu určujeme v případě agresivních cílů. Vyšší cena v případě velkých očekávání – výrobek se na trhu prosadí.
Stanovení pravidel pro slevy a srážky z cen – sleva je odměna kupujícímu za
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 240,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujících předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujícího Mgr. Michal Šilhánek
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Tradiční zdroje financování sportovních klubů
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
- 06 - Právo ve sportu - Právo ve sportu - zkouška, okruhy vypracované
- 10 - Teorie pohybových aktivit - TPA - okruhy, zkouška
- 10 - Teorie pohybových aktivit - TPA - okruhy vypracované, zkouška
- 10 - Teorie pohybových aktivit - Zápisky TPA - ke zkoušce k trenérské licenci
- 01 - Pedagogika TV a sportu - Vypracované otázky ke zkoušce
- IVT - Informatika a výpočetní technika - otázky ke zkoušce z informatiky 2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - otázky ke zkoušce z nformatiky
- F - Fyzika - zápisky ke zkoušce,technologie
Copyright 2024 unium.cz