- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Marketing pro sportovní organizace
04 - Marketing pro sportovní organizace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. Michal Šilhánek
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálem zboží, které se prodává
Nejnovější forma prodeje přes internet, mobil, katalog
Informace, služby, myšlenky, kulturní výtvor
Nepřímé
Od dodavatele přes distribuční mezičlánek -> spotřebitel
Jednoúrovňové cesty se začleněním MO (výroba -> MO -> spoř.)
Jednoúrovňová cesta se začleněním VO => palivo, stavebniny
Jednoúrovňová zásilkového obchodu
Jednoúrovňová internetového obchodu
Fyzická distribuce
mimořádně nákladný proces (20-30 % z prodejní ceny)
nej. část představuje přeprava, náklady na sklad nebo udržení zásob
dobré fungování je důležitým faktorem v konkurenčním boji
u výrobků důležitým hlediskem při rozhodování
zákazník většinou vyžaduje včasné dodávky, ochotu dodavatele, opatrné zacházení se zbožím, nebo ochotou při vyřizování reklamací
Co patří k hlavním cílům komunikační politiky?
1.informovat zákazníky o výhodách plynoucích z využití nabídky služeb,
2.vybudovat preferenci služby u zákazníka,
3.přesvědčit zákazníka, aby službu koupil či využil,
4.připomínat se průběžně zákazníkům jako firma resp. svými produkty,
5.rozlišit nabídku služeb od konkurence,
6.tlumočit okruhu cílových zákazníků filozofii, poslání a hodnoty firmy.
K základním atributům úspěšné komunikace patří jasná vize, pečlivě ošetřená značka, odlišnost a jedinečnost to vše je provázáno komunikačními aktivitami.
Firmy komunikují i prostřednictvím ostatních složek 4P, cenou, produktem, místem distribuce, samotnou prezentací.
Pod pojmem komunikační mix - komunikační politika se rozumí nasazení různých nástrojů, které firmy používají jako nosiče cílených informací na trhu.
Paří sem: propagace - reklama, podpora prodeje, osobní prodej, PR. V poslední době se mluví jako o další samostatné části, kterou je sponzoring.
Co řadíme do marketingového komunikačního mixu?
MKM zahrnuje:
Reklama – Advertising
Velkoplošná reklama, média
Podpora prodeje – Sales promotion
Letáky, slevy, věrnostní karty, bonusy za nákupy, soutěže, dárky zdarma, sponzorské aktivity
Práci s veřejností – PR
Tiskové zprávy, tiskové konference, reportáže
Osobní prodej – Personal saling
Poradenství, prodej prostřednictvím obchodních zástupců
Přímý marketing – Direct saling
Písemný, elektronický telemarketing, direkt email marketing
Popiš 1 část MKM:
Podpora prodeje
Zahrnuje soubor různých motivačních nástrojů, převážně krátkodobého charakteru, vytvořených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů zákazníka
Usiluje o zvýšení obratu (dočasné snížení cen, nabídka objemného balení, odměňování stálých zákazníku, zvýšení četnosti a přitažlivosti nákupů)
Při plánu podpory prodeje je dobré specifikovat, jaké formy budou u zákazníků vhodné
Strategie podpory prodeje
Definice trhu
Definice cílů
Rozpočet na PP
Tvorba strategie
Výběr metod
Hodnocení a efektivnost PP
Mezi nejčastěji používané metody PP směrem k zákazníkovi (zákaznická podpora) patří:
slevy
výhodné balení
pernamentky
při koupi dárek navíc
za určitý počet nákupů dárek
poukázky, kupóny
věrnostní karty
vzorky, ochutnávky, výstavy
soutěže
nabídka vrácení peněz při nespokojenosti
PP směrem k mezičlánkům (distributorům, maloobchodům)
Soutěže
Předvádění nových výrobků
Sleva na zboží
Zaškolování – trénink
PP přivádí většinou zákazníky neloajální, existuje mnoho zákazníků, kteří vyhledávají slevy, soutěže při nákupu zboží
Výhody PP
PP nutí zákazníka učinit rychlá rozhodnutí
Stimuluje samotný prodej výrobku
Zvyšuje zájem o danou firmu
Stimulace je velmi intenzivní
Nevýhody PP
V případě špatně zvolené PP => poškození image firmy
V případě častého poskytování slev zákazníci nebudou kupovat zboží za běžné ceny
Následně to může odradit spotřebitele od výrobku
Po skončení akce se vrací ke konkurenci
Popiš hlavní zásady při tvorbě reklamy formou letáku.
Při tvorbě letáku bychom měli dodržet tyto zásady:
nabízet informace nevtíravou formou
samotný grafický návrh by měl leccos vypovídat o výrobku či službě, použít vhodné barvy v závislosti na vlastnostech produktu (černá = luxusní zboží, červená = síla, energie)
nezapomenout na kontaktní údaje pro bližší informace o výrobku či službě
nejoptimálnější technologii tisku či doporučení na nejvhodnější spotřební materiál
nabízet informace vhodnou formou na vhodném místě ve správný čas
Obsah každého reklamního sdělení musí být obecně rozdělen na 3 části (pravidlo):
Informativní část – logická přesvědčení
Emotivní část – opírat se o psychologický efekt
Image
Jaký účel v marketingu má v současné době internet?
Internet má v marketingu v současné době významnou roli, dokáže totiž sloužit jako velmi účinný marketingový nástroj. Internetový marketing je komplex strategií propagující jekýkoliv produkt (firmu) na internetu. Spadá do něj již doménová politika, webová prezentace firmy (produktu), distribuce produktu, propagace produktu (informativní, imagová).
Patří sem: E-marketing, E-bussiness, Internetový marketing, Internetová reklama, Internetový prodej
Internetový marketing je marketing, který se odehrává ve specifickém prostředí internetu a vychází ze všech praktik klasického marketingu.
Internet nám nabízí, kromě všude přítomných reklamních bannerů mnoho užitečných nástrojů a postupů, které pozvolna vytlačují klasické formy reklamy (WWW, Direct email, Klasifikovaná reklama).
Máme informace o počtu návštěvníků, kteří naše stránky navštívili, shlédli naši reklamu nebo na ni kliknuli, kdy to bylo, jak dlouho to trvalo a zda to splnilo náš cíl, můžete sledovat již v průběhu online reklamních kampaní. Na základě těchto zjištění lze online reklamu ohýbat směrem, kterým potřebujete.
Globální dostupnost.
Internet je totiž prakticky jediným obousměrným komunikačním kanálem, u něhož nejsou náklady na komunikaci přímo závislé vzdálenosti, na níž se komunikuje.
Zcela bezkonkurenční nástroj přitom internet představuje v případě produktů služeb, které mají ve větší míře nehmotný charakter, které lze prostřednictvím internetu nejen nabízet a prodávat, ale dokonce distribuovat.
Zákazníka lze provést celým procesem plynule a bez přerušení.
Popište nejdůležitější prvky v rámci marketingové strategie SK, nebo sportovního zařízení.
Stanovení cílů – cíle obecné:
Vzdělávací (školení trenérů)
Organizační (organizování soutěží)
Ostatní
Cíle SK:
sportovní:
Krátkodobé (do 1r.) – motivace výkonu
Střednědobé (do 3 let) – zlepšení kvality SK
Dlouhodobé (nad 3 r.) – podpora zdraví, seberealizace členů
ekonomické:
Krátkodobé (do 1r.) – koncepce využívání médií a posílení reklamy
Střednědobé (do 3 let) – zlepšení řízení klubu, finanční situace
Dlouhodobé (nad 3 r.) – úspěšné ekonomické vedení klubu
Sociální:
Krátkodobé (do 1r.) – identifikace sportovce se SK
Střednědobé (do 3 let) – povzbuzování atmosféry klubu
Dlouhodobé (nad 3 r.) – spokojenost členů
Vytvoření strategie
Marketingový cíl
Vlastní strategie
Konkurenční strategie
Marketingový mix
Sortimentální skladba produktů
Cenová politika
Distribuční cesta
Komunikační politika
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 100,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujících předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujícího Mgr. Michal Šilhánek
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Tradiční zdroje financování sportovních klubů
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
Copyright 2024 unium.cz