- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Marketing pro sportovní organizace
04 - Marketing pro sportovní organizace
Vyučující: Mgr. Michal Šilhánek
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál. Rozvoj je přímočarý, v rámci volného času a životního stylu. Služby vykazují největší hodnotu v rámci TVS produktů.
Charakterizuj marketingový mix, co do něj řadíme, 4 P.
Marketingový mix
jedná se o soubor kontrolovaných marketingových proměnných připravených k tomu, aby výrobní program firmy byl, co nejblíže potřebám, cílům, přáním, cílového trhu.
soubor market. nástrojů, které firma využívá k tomu, aby dosáhla svých cílů na trhu.
Model 4 P
obsahuje základní marketingové nástroje, neboť určuje:
co budeme na trhu nabízet
za jakou cenu
kde a na jakém místě to budeme nabízet
jak budeme o tom výrobku informovat
Většinou model 4 P se dotýká prodávajícího.
Zákaznický marketingový mix
Z hlediska kupujícího se používá model 4 C. /4C/ Custemer value – hodnota z hlediska zákazníka. Cust to the custemer – náklady na zákazníka. Convenience – pohodlí. Comunication – komunikace.
Výrobek (Produkt)
Uspokojuje potřeby zákazníka. Produktem nemusí být vždy materiální podstata výrobku, nebo služby, ale i všechny okolnosti, které jsou s výrobkem spojeny. Komplexní výrobek.
Price (Cena)
Hodnota výrobku pro zákazníka. Základní podmínkou pro fungování ceny v tržní ekonomice je volnost prodávajícího cenu stanovit.
Cenu stanovujeme: náklady, kvalita, značka, konkurence.
Place (Místo), distribuce
Rozeznáváme 2 typy distribuce
přímý prodej přímo zákazníkovi - maloobchod
nepřímý prodej – prostřednictvím velkoobchod
Promotion
Komunikace se zákazníkem o výrobku. Jakési stimulování, ovlivňování zákazníka, spotřebitele.
Z jakých částí by se měl skládat každý produkt?
Struktura produktu
Produkt je základní potřebou marketingových aktivit. Měl by konkretizovat potřeby, přání, požadavky a očekávání zákazníků.
Jinak hmotný produkt se skládá ze 3 částí:
Servis, návod
Informace
Fyzický výrobek
úroveň - Jádro
úroveň - Kvalita, Balení, Značka, Vyhotovení, Styl
úroveň - Instalace, Záruka, Doprava, Podmínky platby, Servis, Dodatečné služby
Jádro produktu se odráží od přání zákazníků, přání a očekávání. Produkt je souborem vlastností, konkurenčního úsilí. Vyhotovení, styl, design, značka, tvar, název výrobku, dosažitelnost. Výrobek může obsahovat další doplňkové služby, výhody. Dodatečné služby, záruka, garance oprav, poradenství, leasing.
Obecně můžeme hovořit o jádru tzv. cibulové slupce produktu, kdy jádro představuje 80% nákladů a slupka představuje jen 20% vlivu na zákazníky.
Jaké faktory ovlivňují stanovení ceny, jakým způsobem můžeme stanovovat cenu?
Faktory, které ovlivňují stanovení ceny - konkurence, poptávka a nabídka, kvalita.
Zákazník ovlivňuje několik faktorů – jeho informovanost, zájem, komunikace s ním. Vzhled, image, kvalita, jeho vlastnosti, náklady. Jsou li vysoké náklady, nemůžeme výrobek prodávat s nízkou cenou. Cenové zásahy vlády a legislativa.
Další faktory ovlivňující cenu: (světová krize, změna chování konkurence).
V procesu stanovení ceny vycházíme z cenových cílů, které se odvozují od marketingových cílů. Zkoumáme omezující faktory prostředí a zjišťujeme, jaký vliv má cena na poptávku.
Určení metody tvorby ceny - hlavním východiskem při hledání ceny je cenový cíl. Faktory, kt. ovlivňují cenu (náklady – určují dolní mez ceny, poptávka, konkurence – určuje horní mez ceny).
Hlavní metody stanovení cen:
nákladové oceňování – vycházíme z celkových nákladů na výrobek + přirážka = výsledná cena. Výhody: velmi rychlé určení ceny, můžeme pružně reagovat na zvýšení nákladů. Nezohledňujeme ceny u konkurence.
poptávkové oceňování – obracíme se v tomto případě přímo na zákazníka, vycházíme z jeho hodnocení. Zde jsou využívány hlavně nástroje z marketingového výzkumu. Cena je dost nestabilní.
soutěživé oceňování – vycházíme z cen konkurence. Vycházíme z finančních možností. Obecně počítáme průměr cen konkurence. Nižší cenu určujeme v případě agresivních cílů. Vyšší cena v případě velkých očekávání – výrobek se na trhu prosadí.
Charakterizuj distribuční cesty – (účel, faktory ovlivňující DC, funkce, subjekty)
Distribuční cesta – tržní kanál
Je to souhrn podnikových orgánů a externích institucí (VO, MO), jejichž prostřednictvím výrobce dovádí své výrobky k uživatelům.
Je vytvářena nezávislými subjekty, které spolupracují na zajištění dostupnosti produktu.
Subjekty, které mohou ovlivnit distribuční cenu:
Obchodník – nakupuje, vlastní i prodává.
Obchodní jednatelé, zástupci reprezentanti – vyhledávají a vyjednávají zákazníky, nejsou vlastníci zboží.
Facilitátoři – instituce, které poskytují informace během nákupu a prodeje (banky, dopravci, sklady).
Funkce distribuční cest:
Kontakt se zákazníkem
Sběr Inko o zákaznících a konkurentech, trendech
Vyjednávaní o ceně a podmínek dodání
Fyzická distribuce, přeprava, skladování
Informace o servisu, instalaci, reklamaci, recyklaci
Faktory, které ovlivňují distribuční cesty:
Zákazníci – počet a velikost
Podnik – cíle, zdroje, velikost podniku
Produkt – kvalita, cena, trvanlivost
Konkurence
Zprostředkovatelé
Nejdůležitějším prvkem distribuční cesty je maloobchod, velkoobchod.
Maloobchod
Je způsob prodeje zpravidla menšího objemu zboží ke konečnému uživateli, nebo-li obchod v malém měřítku.
Vytváří prodejní sortiment, co do druhu, množství, kvality, ceny, nebo info o zboží
Prostředí MO se vyznačuje vysokým stupněm konkurence a významným tlakem na snižování spotřebitelských cen. Spotřebitelské ceny jsou klíčovým nástrojem v MO.
Významnou roli hrají i ostatní faktory, jako je lokalizace prodejního místa, charakter zboží, způsob prezentace, atraktivita nebo reputace prodejce.
Existuje řada nejrůznějších odbytových forem – prodej v pultových prodejnách, prostřednictvím internetu, automatů, v OC.
Díky expanzi nových trendů - internetu dochází k nárůstu tlaku ke snižování spotřebitelských cen
Velkoobchod
Označujeme obchod, který je prováděný ve větším měřítku, který není primárně určen pro koncového uživatele
VOJ nejčastěji zásobují jiné velkoobchody, nebo dodávají zboží do MO
Obecně jsou ceny nižší ve VO
VO mají podobu skladů, překladišť materiálu, doplněné o nezbytné administrativní zázemí. Někdy je doplněna maloobchodní prodejnou. Úpravou, skladováním, velikostí balení, dopravou, poskytováním dalších služeb.
Do VO můžeme zahrnout i zahraniční obchod.
Úkolem distribuce je co nejvíce přiblížit výrobky zákazníkovi, protože zák. je spíše pasivní a čeká na výrobek, který ho bude uspokojovat.
Transformace = přiblížení probíhá v několika polohách.
Fce DC
Zajišťuje spotřebitelské zboží a služby
Přístup k výrobku na požadované místo, způsobem
Vytváření odpovídajícího sortimentu, logistiky a fyz. přepravy
Typy DC
DC vpřed
DC vzad – odkoupení produktů, recyklace
Přímé
Nepřímé
Přímé
Od výrobce/dodavatel -> spotřebitel
Bezúrovňová cesta
Prodej zboží ke koncovému zákazníkovi přímo výrobcem
Výrobce si zajišťuje fce obchodní, logistické, doplňkové
Bezprostřední kontakt se zákazníkem
Nevýhodou je velké množství kontaktů a malý obj
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 100,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujících předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujícího Mgr. Michal Šilhánek
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Tradiční zdroje financování sportovních klubů
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: