- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Marketing pro sportovní organizace
04 - Marketing pro sportovní organizace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. Michal Šilhánek
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálZápočtový test – 10 otázek vybere
Co znamená pojem marketing? Jaký je hlavní smysl a účel marketingu?
Pod pojmem marketing můžeme vidět veškeré činnosti firmy vztahující se k trhu. Základním subjektem, na který se tržně zaměřená orientace obrací, je zákazník. Jeho upoutání a uspokojení je pak oním požadovaným výsledkem.
V současné době je marketing hlavním cílem řízení, filozofií firmy, kt. proniká firmou od organizace až po zajištění odbytu => propagace služeb, výrobků.
Hlavním cílem, myšlenkou marketingu je uspokojit zákazníka. Zjistit, co zákazník chce, po čem touží a prodat mu to se ziskem. Znamená to nabízet správný produkt na správném místě ve správném čase, správným způsobem za zákazníkovo akceptovatelnou cenu.
Jaké jsou druhy sportovní reklamy?
Hlavní druhy:reklama na dresech, sportovních oděvech, na startovacích číslech, na mantinelech, hrazení, sportovním nářadí, náčiní, výsledkových tabulích.
Reklama na dresech a sportovních oděvech
Nejvyšší stupeň seznámení zákazníka s produktem spol. Způsob znázornění – text, motiv, logo. Působení na zákazníka – různě dlouhodobá => trénink, zápas, exhibice. Vysoká účinnost působení při TV přenosech, záznamech, při interview, při TK, prezentace na www.
Reklama na startovních číslech
Záleží na pořadateli závodu. Působení na zákazníka - krátkodobé. Způsob prezentace na TV přenosu.
Reklama na mantinelu
Znázornění – text, logo, graf. úpravy pohyblivé. Působení – přímé upozornění při zápasu, při TV přenosech = záleží na úhlu kamery. Záleží na velikosti reklamy, image značky.
Reklama na sportovním nářadí, náčiní
Působení na zákazníka v rámci utkání, při přenosu nejvyšší působení, či úspěchu sportovce. Způsob prezentace je dán organizátory sportovní akce, záleží na typu nářadí, náčiní.
Reklama na výsledkových tabulích
Stálá reklama výrobce zařízení – SEIKO, LONGINES. Např. atletika. S rozvojem techniky – multifunkční tabule – prezentace společnosti – logo klubu.
Jaký hlavní účel má ve sportu sponzoring?
Sponzorování (sponzoring) představuje významný specifický prostředek k zabezpečení dodatečných finančních zdrojů v oblasti tělovýchovy, sportu a turistiky tělovýchovné jednoty a SK. Snaží se tímto způsobem získat dostatečné množství finančních prostředků pro své činnosti.
V současné době stále více ustupují nezištné důvody propůjčování finančních prostředků a na významu nabývají důvody propagační a ekonomické, zvláště pak v oblasti vrcholového sportu.
Vždy se jedná o hodnotu za protihodnotu. Opak mecenášství. Sponzor chce, aby byl viděn a spojován se SK, sportovcem.
Vysvětlete pojem ambush marketing?
Ambush marketing je označován také jako škodný, příživnický, popř. neférový marketing (IOC, 1998). Vyskytuje se všude tam, kde se podnikající subjekt pomocí jakékoliv reklamy identifikuje se sportovní akcí, která má jednoho nebo více oficiálních sponzorů. Oficiální sponzoři si zaplatili práva na reklamu, která tímto oficiálně získali, zatímco ten, kdo upřednostňuje ambush marketing toto neudělal a mohl by být označován jako příživník.
Stručně charakterizuj analýzu SWOT
Je klíčovým závěrem analytické části strategického plánu
Je analýza nebo metoda pomocí které je možno identifikovat silné a slabé stránky (strengths, weaknesses), příležitosti a hrozby (opportunities, threats) subjektu.
S pomocí SWOT je možné komplexně vyhodnotit fungování firmy a její postavení v rámci regionu, nalézt problémy nebo nové možnosti růstu.
Co můžeme zařadit do merchandisingu?
M může zahrnovat: reklamní a upomínkové předměty, kt. nesou obchodní značku hl. produktu, jsou bez nároku na zisk produktu, bez honoráře. Cílem je propagace obchodní značky a zviditelnění.
Př. výrobků: repliky dresů, minidresy, čepice, kšiltovky, šály, odznaky, přívěšky, maskoty, plyšáky, polštáře, sedáky, deky, osušky, text. výrobky, karty, psací potřeby, sportovní potřeby – puky, míče, samolepky, baby textil, knížky, DVD se zápasy.
Jaké jsou pozitiva a negativa marketingu ve sportu?
Pozitiva
Ujasňuje, komu je určena nabídka TVS produktů.
Diferencuje nabídku TVS produktů na činnosti, které mohou přinést finanční efekt.
Promýšlí propagaci TVS produktů.
Určuje proporcionalitu a prioritu dosažení cílů v rovině ekonomické, sportovní a sociální.
Získává doplňující finanční zdroje, kt. umožňují rozvoj neziskových aktivit.
Negativa
Finance diktují, co má TV a sport dělat.
Pozice financí nerespektuje TV a sportovní odbornost.
Marketing vede k omezení sportu v podobě smluvní vázanosti na sponzory (výběr nářadí).
Dosažení určité úrovně může vést k používání zakázaných podpůrných produktů.
Show – zaměřena na reklamu.
Co může být TV nebo sportovní produkt, s čím můžeme ve sportu obchodovat?
TV nebo sportovní produkt může být např.:
Nabídka tělovýchovných cvičení, sportovních akcí, turistických akcí.
Sportovní výkony vázané na osobnosti sportovců, výkony trenérů, reklamní vystoupení sportovce.
Myšlenky iniciující TV a sportovní oblasti, sportovní informace šířené médii (časopisy, noviny, rozbory zápasů)
Tělovýchovná a sportovní zařízení, sportovní akce, pojištění sportovců, doprava na soutěže.
Tělovýchovné a sportovní nářadí a náčiní, sportovní oblečení.
Ve sportu můžeme obchodovat např.:
sportovní zboží – výbava, oblečení, nářadí
sportovní zařízení – jde o sporty, které se provozují v rámci SK
suvenýry, propagační materiály
druh sportovního odvětví – každý sport má své kvality, které diváci vyhledávají
hvězdy ve sportu
služby – služby, které jsou orientovány na požitek, sl, kt. zdokonalují určité dovednosti, sl. zaměřené na výživu a relaxaci, divácké služby (podívaná, show), služby sponzorům, organizování sportovních akcí
personál – trenéři, instruktoři, cvičitelé, průvodci
image a prožitky
prodej vstupenek
Jakým způsobem se orientuje wellness a health marketing?
Wellness a health marketing se především orientuje na nabízení nejrůznějších aktivit k udržení a zlepšení zdraví a kondice zákazníků, jejich pohody a spokojenosti (jsou to např. fitness centra, wellness centra (možnosti regenerace: masáže, vodní procedury, sauna, solária, whirlpooly, lázně, atd.), sportovní centra – s možností squashe, bowlingu, horolezecké stěny).
S wellness marketingem samozřejmě také souvisí plnění a zejména splnění očekávání zákazníků, jejich potřeb, požadavků a přání či tužeb, které jsou odvislé od jejich životního stylu.
Co řadíme do služeb, vysvětlete, jaké mají postavení v rámci TVS produktů?
Do služeb řadíme všechny činnosti, které se orientují na bezprostřední získávání, zpracování a zušlechťování hmotných statků. Patřím se např.:
Obchod, opravy motorových vozidel, spotřebního zboží
Pohostinství, ubytování, cestovní ruch
Doprava, skladování
Peněžnictví
Činnosti v oblasti nemovitostí
Veřejná správa
Školství, vzdělávání
Zdravotnictví
Ostatní, veřejné a osobní služby
Postavení služeb v rámci TVS produktů.
Největší vývoj služeb je zaznamenáván u rekreačních sportů
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 100,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujících předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujícího Mgr. Michal Šilhánek
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Tradiční zdroje financování sportovních klubů
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
Copyright 2024 unium.cz