- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Marketing pro sportovní organizace
04 - Marketing pro sportovní organizace
Hodnocení materiálu:
Vyučující: Mgr. Michal Šilhánek
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMarketing pro sportovní organizace
Prezentace firmy, ze ZS – powerpoint 10-15 min., 15. 4. 09
Jaký obor, stěžejní cíl, nabízené služby, kde figuruje na trhu
Odprezentovat seminárku
Novinky ze světa marketingu – referát – enoviny.cz" www.marketingovenoviny.cz, , 5 min., 25. 3. 09
Test – 75% bodů, pod 75% ústní pohovor
Ústní zkouška
Marketingový mix
Počátky teorie marketingového mixu
60. léta 20. stol. v USA, kdy McCarthy navrhl 4 složky market. Aktivit, označil je jako 4 P – Produkt, Price, Place, Promotion.
Marketingový mix
jedná se o soubor kontrolovaných marketingových proměnných připravených k tomu, aby výrobní program firmy byl, co nejblíže potřebám, cílům, přáním, cílového trhu
soubor market. nástrojů, které firma využívá k tomu, aby dosáhla svých cílů na trhu
Model 4 P
obsahuje základní marketingové nástroje, neboť určuje:
co budeme na trhu nabízet
za jakou cenu
kde a na jakém místě to budeme nabízet
jak budeme o tom výrobku informovat
Většinou model 4 P se dotýká prodávajícího.
Zákaznický marketingový mix
Z hlediska kupujícího se používá model 4 C. /4C/ Custemer value – hodnota z hlediska zákazníka. Cust to the custemer – náklady na zákazníka. Convenience – pohodlí. Comunication – komunikace.
Výrobek (Produkt)
Uspokojuje potřeby zákazníka. Produktem nemusí být vždy materiální podstata výrobku, nebo služby, ale i všechny okolnosti, které jsou s výrobkem spojeny. Komplexní výrobek.
Price (Cena)
Hodnota výrobku pro zákazníka. Základní podmínkou pro fungování ceny v tržní ekonomice je volnost prodávajícího cenu stanovit.
Cenu stanovujeme: náklady, kvalita, značka, konkurence.
Place (Místo), distribuce
Rozeznáváme 2 typy distribuce
přímý prodej přímo zákazníkovi - maloobchod
nepřímý prodej – prostřednictvím velkoobchod
Promotion
Komunikace se zákazníkem o výrobku. Jakési stimulování, ovlivňování zákazníka, spotřebitele.
Marketingový mix
Cílový trh
ProduktCenaPropagaceMísto
Kvalita, jakostVývoj cenyReklamaLokalita
Vlastnosti, rozmanitostSlevyPodpora prodejejejí kvalita
DesignPůjčkyChování a kvalita personáluDistribuce
ZárukaTermíny placeníPR – vztahy s veřejnostíPokrytí
VelikostÚvěrové podmínkyPřímý marketingDoprava
ZnačkaZásoby
Servis
Klasické produkty
Služby
Cestovní ruch
Obchod
4P
6P
8P
7 P
People
People
1, 2, 3 Produkt
Process
Partnership
Program
V roce 2005 vznikl nový návrh na 4 P, který se řídí těmito principy.
Prémiová cena
vyjadřuje, že spol. si účtuje vyšší cenu a zákazník ji přijímá, důvodem je, že výrobek vnímá jako kvalitnější a diferenciovaný od jiných spol.
Preference podniku, produktu
zákazník si daný výrobek vybere a navíc je ochotný jej podpořit, např. pochvalou před přáteli, na internetu, interview. Zvyšuje to věrohodnost produktu.
Podíl na celkovém rozpočtu zákazníka
zvyšování své loajality a preference k danému výrobku.
Nepřetržitost dlouhodobého vztahu
cílem je, co nejdelší setrvání zákazníka u jedné značky
V současné době převyšuje nabídka poptávku, musí být zákazník pro spol. na 1. místě. Při sestavování market. mixu brát v úvahu orientaci na zákazníka.
Stále více podniků dnes přesouvá svoji orientaci, od marketingu od kontraktů ke vztahovému marketingu, není cílem uzavření jednoho obchodu, ale získání významného zákazníka pro trvalou spolupráci.
Volba marketingového mixu
Marketingový mix je v praxi součástí marketingového plánu pro vypracování marketingového plánu je potřeba zpracovat analýzy vnitřních a vnějších faktorů.
Volbě předchází vymezení konkrétních podmínek, které naznačí směry orientace marketingového mixu.
Na určité odvětví
Na cyklus živnosti výrobků
Podle specifiky výrobků
Další faktory, které mají vliv na mix:
Síla, konkurence podniku, postavení na trhu.
Podnikové zdroje, cíle strategie
Strategie konkurenčních podniků
Chování zákazníků na trhu
Př. k marketingovému mixu:
Produkt
popálení pro všechny
prodej doplňkových výrobků – krémy, mléka, gely
Cena
10-20,- Kč/min
Promotion
Internet, billboardy, tisk, rozhlas
Place
dostupnost, blízkost k mhd, nákupnímu centru
People
proškolený personál
Packing
slevy, pernamentky
Physical evidence
příjemce prostředí, gauč, TV, rádio
Prospektive
životný styl
Př., u jiné služby, produktu.
Produkt
Fitness - cvičení na profesionálních fitness strojích
prodej doplňků sportovní výživy – doplňky k nárůstu svalové hmoty, iontové nápoje, tyčinky
prodej oblečení a fitness doplňků
Cena
65,- Kč/hod., dospělí, 60,-/hod., studenti
Promotion
Internet, billboardy, tisk, rozhlas, reklamní kampaň, rozdávání letáků po městě/po SŠ, VŠ
Place
cyklostezka v dosahu centra, různé další sportovní vyžití v okolí fitness centra,
People
mladý, příjemný a obětavý personál
Packing
věrnostní program, kontovky, vánoční/narozeninové poukazy se slevou na oblečení
Physical evidence
wifi připojení zdarma, bar, jukebox, příjemce prostředí, gauč, TV/Sat
Prospektive
životní styl
Produkt
Základem každého podnikání. Produktem můžeme rozumět výrobek, službu, ideu (know-how). Produktem je objekt, kt. zákazník získá na trhu při směně za peníze a uspokojuje jeho celkové potřeby. Je jedním z prvků market. mixu, což znamená, že jde o 1 z ovlivnitelných proměnných prvků, kterými firma reguluje své úsilí o obraty a zisky.
Podnik dává výrobku kvalitu, obsah, formu.
Rozdělení firem dle produktu:
- výrobně orientován firma: zde je produkt jako manifestace svých zdroje.
- marketingově orientována firma: produkt je prostředek, který uspokojuje potřeby a přání zákazníků. Př. firma Sony.
Produkt je zakoupen zákazníkem ke splnění potřeb a přání. Ty mohou být praktické, emocionální, základní.
Kvalitní produkty jsou předpokladem k úspěchu na trhu pro firmu. Firma by měla sledovat konkurenční postavení svých produktů. Na základě toho může udělat opatření.
Každý produkt může být chápán zcela jinak, vždy záleží na fci, jeho využití.
Klasifikace produktů
podle doby použití rozeznáváme krátkodobé, dlouhodobé + služby
Služby si můžeme rozdělit podle těchto hledisek:
můžou být osobní, peněžní-finanční, pojišťovnické, servisní, řemeslnické, poradenské, kulturní, sportovní.
Idea – také produkt
Know-how, licence, patenty
Struktura produktu
Produkt je základní potřebou marketingových aktivit. Měl by konkretizovat potřeby, přání, požadavky a očekávání zákazníků.
Jinak hmotný produkt se skládá ze 3 částí:
Servis, návod
Informace
Fyzický výrobek
Záruka
Podmínky platby
Dodatečná služby
Jádro produktu se odráží od přání zákazníků, přání a očekávání. Produkt je souborem vlastností, konkurenčního úsilí. Vyhotovení, styl, design, značka, tvar, název výrobku, dosažitelnost. Výrobek může obsahovat další doplňkové služby, výhody. Dodatečné služby, záruka, garance oprav, poradenství, leasing.
Obecně můžeme hovořit o jádru tzv. cibulové slupce produktu, kdy jádro představuje 80% nákladů a slupka představuje jen 20% vlivu na zákazníky.
Produktová strategie
Představuje způsob dosažení produktových cílů, jak výrobek bude vypadat ve fin. verzi. Stanovení cílů, identifikace, konkurenčního postavení produktů a určení potřeby, změny konkurenčního postavení.
Produktovou strategii ovlivňují 2 hlavní faktory:
investiční cíl výnosy
celková podnikatelská strategie: snižování nákladů
Příklady produktové strategie:
Strategie snižování nákladů – odstranění výrobku, služby, zúžení sortimentu
Produktové zlepšení – změna kvality, stylu (inovace), zvýšení atraktivnosti daného výrobku
Vývoj nových produktů – celosvětový trend, novinky, nové produktové řady
Znaky produktu:
Značka
Kvalita provedení
Styl
Design
Obal
Značka
Firemní (škoda auto)
Produktová (škoda Fabia)
Značky záruky, značky regionů.
Značka je výsledným součtem veškerých komunikačních aktivit firmy, patří mezi hlavní faktory marketingu. Značka je nositelem jedinečnosti.
Kombinace slov, symbolů nebo designu. Produkt odlišuje od jiných. Značka je neopakovatelná, může vytvářet emoce.
Značka má 2 zákl. složky:
Podstata značky – duše, podnět
Identita značky – jméno, grafika, vzhled
Účinnost firemní značky závisí na těchto 3 aspektech:
Značka firmy vytváří důvěru – produkty přicházejí a odcházejí, ale dobrá firemní značka zůstává (důležitá je důvěra ve značku, Adidas)
Firemní značky uspokojují potřeby hodnot
Firemní značky vytvářejí klima přívětivosti, spolehlivosti
Kvalita produktu
Produkt může být úspěšný pouze za předpokladu, že produkt je dobře vyrobený, má požadovanou kvalitu, odpovídající cenu a při výrobě a likvidaci je brán ohled na životní prostředí. Výrobce by neměl pouze prodávat pouze výrobek, ale také by měl přebírat zodpovědnost za vady, údržbu, nabízet servis.
Kvalita představuje způsobilost produktu, plnit jeho funkci, určité znaky kvality jsou přesnost, živnost, spolehlivost.
Vzniká rozpor mezi kvalitou produktu z pohledu prodávajícího a kupujícího. Důležité hodnocení ze strany zákazníka.
Rozhodujícími kritérii služeb jsou např. přístupnost, komunikace, zdvořilost, důvěryhodnost, spolehlivost, bezpečnost, porozumění a znalost zákazníka.
Kvalita produktu je komunikována spotřebitelům jeho cenou, balením, nebo prostředky marketingové komunikace.
Styl produktu
Má za cíl zvýšit estetickou přitažlivost produktu.
Za vedení nového stylu vyžaduje zrušení stylu starého.
Design
Jedná se o estetickou fci, správně zvolený design, je významnou zbraní v konkurenčním boji, zejména v oblasti spotřebního zboží, služeb.
Design bývá považován za nástroj vybudování značky. Pomáhá spotřebiteli od sebe odlišit výrobky.
Obal
Jakýkoliv výrobek bez ohledu na typ a používaný materiál, který je určen k pojmutí jednoho nebo více výrobků, popřípadě slouží k ochraně či manipulaci.
Slouží k usnadnění práci s výrobkem.
Může zvýrazňovat kvalitu daného výrobku.
Hlavní typy obalů
Primární
Sekundární
Transportní
Důležitou součástí obalu je etiketa, která slouží k identifikaci. Označuje kvalitu nebo podává informace.
Služby a záruky
Poskytování služeb v souvislosti s výrobkem je stále důležitější v oblasti zboží dlouhodobé spotřeby, luxusního zboží anebo zboží na průmyslovém trhu
Firmy se musí rozhodnout, jaké služby budou svým zákazníkům poskytovat. Předkoupí během koupě.
Záruka
Zákon o Ochraně spotřebitele
Jen když je dán obsah záruky a jejich podmínek
Délka garance odpovídá spotřebiteli
Firmy s vys. kvalitou výrobku a trvalou cenou si většinou dovolit větší garanci
Kvalitu výrobku hodnotíme taky poskytované služby
Z nutí podniky vyrábět kvalitnější výrobky
Ostatní vlastnosti
Víceúčelovost, vůně výrobku
Životní cyklus výrobku
Všechny fáze životnosti výrobku by měly vést k co nejdelšímu působení na trhu a dosažení maximální ziskovosti.
Zavádění
Relativně vysoké náklady na výzkum, vývoj
Zákazník se seznamuje, poznává přednosti, překonává nedůvěru, prodejnost obvykle nízká, zisky malé
V této fázi je důležité použití dobrého marketingového mixu
Důležité zaujmout obchodními metodami, cenou a marketingovou komunikací
Strategie zavádění
strategie – intenzivní marketing – jedná se o tzv. rychlý nástup, silná reklama, nižší cena, vysoká podpora prodeje – slevy, pernamentky
strategie – tzv. výběrové proniknutí – jedná se o tzv. pomalý nástup, kdy se snaží výrobek proniknout, slabší reklama, sféra, kde je malá konkurence
strategie – tzv. pasivní marketing – jedná se o pomalé proniknutí, kdy je velmi nízká cena a velmi slabá reklama.
Růst
jedná se v této fázi o růst prodeje, rozšiřování poptávky, opakované nákupy, připojení nových zákazníků
zvýšení kvality, rozšíření sortimentu, modifikace
Zralosti
zde se růst objemu prodeje zpomaluje
celkem velké množství zákazníků, široká základna
jedná se o stagnaci prodeje -> prodejnost začíná klesat
Pokles
pokles zisků, stagnace prodeje, v závislosti na silné konkurenci
Produktová politika firmy
většina institucí přicházejí na trh s více produkty, hlavně v komerčním sportu
můžeme používat tzv. produktový mix, neboli sortiment, soubor všech produktů, které prodejce nabízí
Proces tvorby nového výrobku neboli inovace
Nové nápady
Řídí se potřebou zákazníků a cílových skupin, výzkumem a vývojem
Hodnocení a třídění nápadů
Soulad nápadu s posláním firmy a mg. cíly
Je důležité znát velikost a typ trhu, možnosti dosažení tržby a možný vstup a síla konkurence
Obchodní analýza
Hodnocení produktu na základě očekávaných nákladů
Hodnotíme atraktivitu produktu, nebo naplnění potřeb zákazníků
Vývoj produktu
Jedná se o výrobu jednoho nebo více prototypů
Testování
Jedná se zde o spotřebitelské nebo technické testy daného výrobku
Komercionalizace
Uvedení výrobku na trh
Sledování úspěšnosti
Distribuční politika
Place – místo
Cílem distribuční politiky je zajistit hospodárný pohyb zboží. Vzhledem k vynaloženým nákladům.
Proniknutí na cílové trhy.
Uspokojení požadavků zákazníků na cílovém trhu.
Souvisí s tím místo, čas a úroveň služeb.
Maximální tržby z prodeje.
Správným způsobem doručit produkt na místo, které je pro zákazníky nejvýhodnější v čase ve kterém chtějí mít produkt k dispozici v množství, které potřebují a v kvalitě, kterou požadují.
Firmy distribuují zákazníkovi hodnotu v podobě produktu
Zákazník je vždy ten, kdo za produkt platí, kdo je zdrojem financí a tedy i činitelem., který nepřímo ovlivňuje činnosti firmy.
Distribuci nelze měnit operativně. Vždy se jedná o dlouhodobou záležitost.
Distribuce představuje 30-50% nákladů zboží, přesto pozornost v rámci marketingového mixu je nejmenší.
Tvorba a doručení produktu
Distribuce zahrnuje získávání infcí, vytváření vztahů, hledání nejlepšího místa pro ukázku, prodej výrobku, nabídku služeb a zahrnuje i logistické a obchodní činnosti.
Výrobci a producenti se rozhodují, jak budou své produkty distribuovat, kde je umístí a jak budou představeny zákazníkům.
Produkt je důležitým prvkem marketingového mixu, cena ovlivňuje zákazníkovo rozhodování, komunikace zákazníky informuje, ale způsob distribuce a samotné místo prodeje (cestovní kancelář), může být jediným prvkem marketingového mixu, jenž dokáže nabídnout konkurenční výhodu – je odlišné.
Produktový (hodnotový) řetězec
Zahrnuje všechny aktivity, kterými firma vytváří produkty a služby a na druhé straně vytváří hodnotu pro spotřebitele a přináší firmě zisky.
Dodavatelský řetězec
Zahrnuje všechny prvky, které jsou z hlediska fungování firmy vnější, tzn. třeba přeměnu surovin, energií a materiálu do podoby zboží nebo služby.
Zahrnuje nejen přesun zboží, ale i podávání infcí o daném zboží.
Distribuční cesta – tržní kanál
Je to souhrn podnikových orgánů a externích institucí (VO, MO), jejichž prostřednictvím výrobce dovádí své výrobky k uživatelům.
Je vytvářena nezávislými subjekty, které spolupracují na zajištění dostupnosti produktu.
Subjekty, které mohou ovlivnit distribuční cenu:
Obchodník – nakupuje, vlastní i prodává.
Obchodní jednatelé, zástupci reprezentanti – vyhledávají a vyjednávají zákazníky, nejsou vlastníci zboží.
Facilitátoři – instituce, které poskytují informace během nákupu a prodeje (banky, dopravci, sklady).
Funkce distribuční cest:
Kontakt se zákazníkem
Sběr Inko o zákaznících a konkurentech, trendech
Vyjednávaní o ceně a podmínek dodání
Fyzická distribuce, přeprava, skl
Vloženo: 9.08.2009
Velikost: 190,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujících předmětu 04 - Marketing pro sportovní organizace
Reference vyučujícího Mgr. Michal Šilhánek
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Tradiční zdroje financování sportovních klubů
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
Copyright 2024 unium.cz