- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiáln na vlastní osobu, proces socializace, potlačení sexualityGenitální: 12-18 roků - Od sebelásky k lásce. Investice do vztahu.Kohlbergova stádia morálního vývojePrekonvenční úroveň morálky - vnější morálkaU dítěte není zatím vyvinut smysl pro morálku, ale jeho chování může být tvarováno prostým zpevňovánímDobro a zlo jsou vysuzovány podle vnějších důsledků, ne podle věrnosti etickému kodexuobdobí orientace na trest - dítě vnímá každou potrestanou činnost jako špatnéje proto pro něj dobré dělat to, co je odměňováno a vyhýbat se tomu, co je špatnéHlavním motivem jeho chování je strach z trestuKlíčovou roli tedy hraje výsledek, nikoli úmyslDítě zná sankce (důsledky) a chová se podle tohoOrientace na odměnu - označována také jako stadium naivního instrumentálního hédonismuDobro je představováno výrokem "co z toho mám já?" Typická je snaha vyhýbat se negativním důsledkům svých činů, současně se objevuje větší rafinovanost myšlení dítěteVzniká cit pro spravedlnost, který má zatím podobu rovnostářského fanatismu (např. starší sourozenec chce, aby mu máma pomáhala stejně jako pomáhá mladšímu dítěti, i když starší dítě už by tuto pomoc nemělo potřebovat a vyžadovat. Chápe ji ale jako spravedlivou - myslí si, že se mu má dostávat téhož, čeho se dostává mladšímu sourozenciV této době se objevuje také počátek jednoduché reciprocity, charakterizované větou "když poškrábeš ty mě, já poškrábu tebe".Konvenční úroveň morálkyobdobí orientace na to být hodným dítětem - dítě se zabývá normami svých vztažných skupin (rodina, přátelé, spolužáci ve škole apod.)Toto můžeme charakterizovat větou "správné je to, co za správné považují ostatní"Důraz je tedy kladen na vztahyDítě chce plnit to, co od něj očekávají blízcí.Chce být považováno za dobrou dceru, syna, přítele... Před učiněním rozhodnutí zvažuje pocity a potřeby druhých.Objevuje se schopnost rozpoznat zájmy druhého a vzít v úvahu i perspektivu třetí osobyobdobí orientace na řá
Vloženo: 1.08.2011
Velikost: 21,58 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZSV - Základy společenských věd
Podobné materiály
- ZSV - Základy společenských věd - Vývojové poruchy učení a chování
- BI - Biologie - růstové a vývojové procesy rostlin, význam vody, světla tepla pro rostliny
- CJ - Český jazyk - Vývojové proměny české poezie po roce 1945
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence
- LIT - Literatura - Vývojové tendence nejstarší české literatury od počátku po husitství
- LIT - Literatura - Vývojové tendence nejstarší české literatury
- LIT - Literatura - Základní vývojové tendence ve světové literatuře po roce 1945
- PSY - Psychologie - Problematiky vývojové psychologie – zákonitosti, změny, etapy
- CJ - Český jazyk - Vyvojove tendence
- CJ - Český jazyk - Vývojové etapy, osobnosti a díla starší české literatury
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence současné spisovné češtiny
- CJ - Český jazyk - Vyvojove etapy spisovne cestiny od pocatku
- CJ - Český jazyk - Vyvojove tendence ceske stredoveke literatury
- LIT - Literatura - Vyvojove etapy ceske poezie v obdobi mezi dvema valkami
- CJ - Český jazyk - Etapizace literatury,vývojové tendence
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence středověké literatury
- CJ - Český jazyk - vývojové tendence současné literatury
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence nejstarší české literatury
- CJ - Český jazyk - VÝVOJOVÉ TENDENCE NEJSTARŠÍ ČESKÉ LITERATURY2
- PSY - Psychologie - Pervazivní vývojové poruchy
- PSY - Psychologie - Specifické vývojové poruchy řeči a jazyka
- IVT - informatika - teorie z ivt
- ZSV - Základy společenských věd - Teorie vědy
- BI - Biologie - Ruzne teorie vzniku zivota, virove nemoci
- E - Ekonomie - Exogenní technologický pokrok, teorie endogenního růstu
- E - Ekonomie - Kvantitativní teorie peněz
- E - Ekonomie - Teorie parity kupní síly
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Předchůdci teorie informatiky
- FIL - Filozofie - Marxova teorie společnosti
- FIL - Filozofie - Teorie společenské smlouvy
- BI - Biologie - buněčná teorie, stavba prokaryotické a eukaryotické buňky
- E - Ekonomie - Neziskový veřejný sektor a teorie potřeb. Společenské a individuální potřeby. Členění veřejného sektoru podle kritéria potřeb.
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez
- F - Fyzika - Molekulárně kinetická teorie látek
- PRA - Právo - Zakladni pravni teorie
- E - Ekonomie - oběžnej majetek teorie
- PSY - Psychologie - Teorie mpracovní motivace
- PSY - Psychologie - Teorie řízení
- CJ - Český jazyk - Literární teorie
- ZSV - Základy společenských věd - Teorie dělby moci (v ČR)
- ZSV - Základy společenských věd - Základy mikroekonomie - teorie nabídky a poptávky
- ZSV - Základy společenských věd - Stát - obecná charakteristika, teorie vysvětlující vznik s
- CJ - Český jazyk - Teorie dramatu
- CJ - Český jazyk - Teorie poezie
- CJ - Český jazyk - Teorie prózy
- CH - Chemie - Acidobazické (protolytické) děje, teorie kyselin a zásad, p
- CJ - Český jazyk - Popis Esej Teorie verše Zvuková podoba věty
- E - Ekonomie - Ekonomické teorie
- ZSV - Základy společenských věd - Stát Některé teorie o vzniku, fungování a organizaci státu
- ZSV - Základy společenských věd - Základy teorie peněz
- F - Fyzika - Moderní fyzika a magnetické pole vzorečky a teorie
- M - Matematika - Teorie odhadu
- PSY - Psychologie - Teorie osobnosti
- E - Ekonomie - Základní ekonomické teorie, hospodářský proces
- E - Ekonomie - Zaklady teorie penez a menove politiky
- PRA - Právo - Základy státoprávní teorie
- E - Ekonomie - Zákoník práce (pouze teorie, bez příkladů)
- PSY - Psychologie - Psychologické formy působení ve skupinách, teorie činnosti
- PSY - Psychologie - Teorie reflexů, paměť
- PSY - Psychologie - Teorie učení
- PSY - Psychologie - Člověk jako přírodní bytost, teorie na vznik člověka
- ZSV - Základy společenských věd - TEORIE PRÁVA
- E - Ekonomie - Ekonomické teorie
- E - Ekonomie - Teorie veřejné volby
- PSY - Psychologie - Teorie mpracovní motivace
- PSY - Psychologie - Teorie řízení
- ZSV - Základy společenských věd - ÚSTAVNÍ VÝVOJ A TEORIE PENĚZ
- CJ - Český jazyk - teorie literatury
- Z - Zeměpis - Teorie deskové tektoniky
- E - Ekonomie - Základní ekonomické teorie, hospodářský proces
- 0048 - psychologie - Eriksonova vývojová teorie
- F - Fyzika - Speciální teorie relativity
- ZSV - Základy společenských věd - Teorie práva
- MKT - Marketing - teorie informace
- PSY - Psychologie - Teorie jáství
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 2
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 3
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 4
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 5
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 6
- F - Fyzika - Speciální teorie relativity
- F - Fyzika - Základní poznatky molekulárně-kinetické teorie látek.
Copyright 2024 unium.cz