- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Vývojové poruchy učení a chování
ZSV - Základy společenských věd
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál5.
VÝVOJOVÉ PORUCHY CHOVÁNÍ A UČENÍ
SVPCHU = specifické vývojové poruchy chování a učení.
SPU = specifické poruchy učení.
Vývojové poruchy chování = LMD, autismus, leváctví.
Vývojové poruchy učení = dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dysortografie.
ŠKOLNÍ ZRALOST A ÚSPĚŠNOST
Školní zralost = komplex schopností a dovedností dítěte, s nimiž by mělo dítě vstupovat do školy. Naše děti vstupují do školy po dosažení 6 roku. Rodiče mohou požádat o odklad školní docházky, je dobré tuto žádost podpořit doporučením lékaře nebo PPP.
- je to fyzická, psychická a sociální připravenost dítěte na školu, která mu umožní optimální zapojení do vyučovacího procesu bez nebezpečí ohrožení či poškození tělesného a duševního zdraví při školního zátěži.
Školní zralost znamená:
1) Zralost tělesnou = výška 120 cm, váha 20 kg, přiměřený stav dětského chrupu.
2) Zralost rozumovou = záměrné vnímání, schopnost soustředění, záměrná pozornost, logické zapamatování, zájem o nové poznatky, schopnost chápat a užívat symboly, rozvoj jemné motoriky ruky, koordinace činnosti oka a ruky.
3) Zralost citová = emociální stabilita, schopnost odpoutat se od matky, schopnost vytvořit si vztah ke školní práci a ke spolužákům.
4) Zralost sociální = potřeba širších kontaktů mimo rodinu, schopnost přizpůsobit se nové životní situaci, autoritě učitele, schopnost řešit jednoduché konflikty.
Hlavní důvody odkladu školní docházky
- problémy s pozorností a koncentrací na činnost, dítě je příliš hravé, nezvládne přechod od volné hry k systematickému vyučování. Problémy v grafomotorice (nácvik psaní), špatné držení tužky v nápodobě pohybů, v obkreslování jednoduchých obrazců. Problémy pracovního tempa – pomalost a nezvládnutelná pohyblivost.
Hypoaktivita = přílišná pomalost.
Hyperaktivita = opak.
- problémy vědomostního rázu, dítě nemá znalosti přiměřeného věku. Problémy s komunikací, špatná výslovnost, přetrvávající patlavost, neschopnost užívat jazyk v gramatické podobě, omezená schopnost tvořit věty.
Příčiny školní nezralosti:
Nedostatky v somatickém vývoji a ve zdravotním stavu.
Opožděný mentální vývoj, snížená inteligence.
Nerovnoměrný vývoj potřebných schopností a funkcí (lehká mozková dysfunkce).
Neurotický vývoj povahy.
Nedostatky ve výchovném prostředí a působení na dítě (výchova zanedbávající, např. výchova hyperprotektivní = autoritativní výchova, vysoké nároky na dítě).
Pro zjišťování školní zralosti je vyvinuta řada testovacích metod, jimiž je poměřována úroveň dítěte při lékařských prohlídkách a při vyšetření PPP.
V případě, že je nezralé dítě přijato do školy, existuje možnost jeho návratu do předškolního zařízení a dále zařazení žáka do tzv. vyrovnávací třídy, kde se mu dostává individuální péče v menší skupině žáků.
Školní zralost je jedním z důležitých předpokladů pro školní úspěšnost = ta je vázána na osobnostní nebo bio-psycho-sociální vlastnosti žáka.
Školní úspěšnost může být narušena specifickými vývojovými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie) a LMD.
LEHKÁ MOZKOVÁ DYSFUNKCE (LMD)
= percepčně-motorická porucha způsobena nezralostí nervové soustavy (smyslové vnímání).
Může vznikat v období:
a) Prenatálním = poškození plodu chemismy (drogy, léky, …).
b) Perinatálním = porodní trauma, nedostatečná výživa mozku.
c) Postnatálním = úrazy, nemoci v raných fázích života.
Projev dysfunkce se nedá zjistit neurologickým vyšetřením mozku. LMD příznaky se projevují v oblasti citové, motorické a poznávací. Lebková úroveň inteligence nebývá zasažena. LMD se pojí s průměrnou, podprůměrnou a nadprůměrnou inteligencí. LMD je nejčastější příčinou výchovných a vzdělávacích obtíží v mladším školním věku. S dospíváním tyto potíže odeznívají.
Hlavní příznaky (projevy) LMD:
Poruchy pozornosti a soustředěnosti = žák podléhá každému rušivému jevu, soustředí se s velkou námaho a pouze na krátkou dobu, soustředění ho unavuje a vyčerpává.
Hyperaktivita = mot
Vloženo: 5.12.2010
Velikost: 54,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZSV - Základy společenských věd
Podobné materiály
- BI - Biologie - růstové a vývojové procesy rostlin, význam vody, světla tepla pro rostliny
- CJ - Český jazyk - Vývojové proměny české poezie po roce 1945
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence
- LIT - Literatura - Vývojové tendence nejstarší české literatury od počátku po husitství
- LIT - Literatura - Vývojové tendence nejstarší české literatury
- LIT - Literatura - Základní vývojové tendence ve světové literatuře po roce 1945
- PSY - Psychologie - Problematiky vývojové psychologie – zákonitosti, změny, etapy
- CJ - Český jazyk - Vyvojove tendence
- CJ - Český jazyk - Vývojové etapy, osobnosti a díla starší české literatury
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence současné spisovné češtiny
- CJ - Český jazyk - Vyvojove etapy spisovne cestiny od pocatku
- CJ - Český jazyk - Vyvojove tendence ceske stredoveke literatury
- LIT - Literatura - Vyvojove etapy ceske poezie v obdobi mezi dvema valkami
- CJ - Český jazyk - Etapizace literatury,vývojové tendence
- ZSV - Základy společenských věd - Vývojové teorie
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence středověké literatury
- CJ - Český jazyk - vývojové tendence současné literatury
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence nejstarší české literatury
- CJ - Český jazyk - VÝVOJOVÉ TENDENCE NEJSTARŠÍ ČESKÉ LITERATURY2
- PSY - Psychologie - Pervazivní vývojové poruchy
- PSY - Psychologie - Specifické vývojové poruchy řeči a jazyka
- ZSV - Základy společenských věd - Poruchy spánku
- ZSV - Základy společenských věd - Psychické poruchy a problémy
- PSY - Psychologie - osobnosti a poruchy
- PSY - Psychologie - Duševní poruchy
- BI - Biologie - Minerály, vitamíny, voda, výživa, poruchy přijmu potravy
- PSY - Psychologie - poruchy emocí
- PSY - Psychologie - neurotické a psychotické poruchy
- PSY - Psychologie - Abraham maslow, Schizofrenie a schizofrení poruchy
- PSY - Psychologie - Afektivní poruchy
- PSY - Psychologie - J. C. Piaget, Disociativní poruchy
- PSY - Psychologie - Metální retardace, organické duševní poruchy
- PSY - Psychologie - Paměť, poruchy paměti
- PSY - Psychologie - Poruchy osobnosti
- PSY - Psychologie - Poruchy příjmu potravy
- PSY - Psychologie - Somatoformní poruchy
- PSY - Psychologie - Úzkostné poruchy
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 10. Základní rysy sebepojetí, vývoj sebepojetí, poruchy sebepojetí
- ZSV - Základy společenských věd - učení a volný čas
- ZSV - Základy společenských věd - Psychické procesy-emoce,paměť,učení
- CH - Chemie - MOLEKULY ORG. SLOUČENIN.doc
- CH - Chemie - ORGANICKÉ SLOUČENINY 1.doc
- CH - Chemie - ORGANICKÉ SLOUČENINY 1.doc
- CH - Chemie - ORGANICKÉ SLOUČENINY 2.doc
- CH - Chemie - ORGANICKÉ SLOUČENINY2.doc
- CH - Chemie - SLOUČENINY HLINÍKU.doc
- CH - Chemie - SLOUČENINY UHLÍKU.doc
- CH - Chemie - Heterocyklické sloučeniny a sekundární metabolity.doc
- CH - Chemie - Heterocyklické sloučeniny
- CH - Chemie - Hydroxysloučeniny
- CH - Chemie - karbonylové slouceniny
- CH - Chemie - Karbonylové sloučeniny
- CH - Chemie - Karbonylové sloučeniny.doc
- CH - Chemie - Karboxylové sloučeniny
- PSY - Psychologie - Determinace psychiky, uceni
- PSY - Psychologie - Psychologické zákonitosti učení – druhy, fáze, činitelé
- E - Ekonomie - Společnost s ručením omezeným
- BI - Biologie - Sloučeniny, nukleové kyseliny
- CH - Chemie - Heterocyklické sloučeniny
- CH - Chemie - Názvosloví anorganických sloučenin
- CH - Chemie - Heterocyklické sloučeniny
- CH - Chemie - Karbonylové sloučeniny
- CH - Chemie - Makromolekulární sloučeniny
- CH - Chemie - p4 - prvky – charakteristika skupiny, síra a její sloučenin
- CH - Chemie - Železo, komplexní sloučeniny
- CH - Chemie - Heterocyklické sloučeniny
- CH - Chemie - Názvosloví, rozdělení a složení organických sloučenin
- CH - Chemie - Karbonylové sloučeniny
- PSY - Psychologie - Uceni, mysleni, inteligence, pozornost
- PSY - Psychologie - Teorie učení
- PSY - Psychologie - sociální učení
- UCE - Účetnictví - Zvláštnosti účtování ve společnosti s ručením omezeným
- ZSV - Základy společenských věd - sociální psychologie (socializace, soc. učení, soc. interakce, soc. skupiny a útvary, soc. pat
- POD - Podnikání - Společnost s ručením omezeným
- ZSV - Základy společenských věd - PAMĚŤ, PSYCHOLOGIE UČENÍ
- ZSV - Základy společenských věd - PROCESY UČENÍ
- PSY - Psychologie - Socializace, sociální učení
- PSY - Psychologie - Učení, druhy učení
- ZP - Základy práva - Otázky + odpovědi k učení
- CH - Chemie - Hydroxyslouceniny
- CH - Chemie - Karbonylove_slouceniny
- PSY - Psychologie - Prožívání a chování
- E - Ekonomie - Chování výrobce a spotřebitele
- PSY - Psychologie - Charakteristika asertivního, agresivního a pasivního chování
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologie činnosti, jednání, chování
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- PSY - Psychologie - Lidské chování
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele z hlediska měřitelnosti užitečnosti
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- MKT - Marketing - Kulturní charakteristiky ovlivňující spotřební chování
- MKT - Marketing - Model spotřebního chování
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- MKT - Marketing - Osobní a psychologické faktory ovlivňující spotřební chování
- PSY - Psychologie - Kriteria školní zralosti, produktivní a neproduktivní chování
- F - Fyzika - Obecné principy a zákony zachování ...
- CJ - Český jazyk - Satira na chování lidí, které dobře znám
- CJ - Český jazyk - Satira na chování lidí, které dobře znám
- F - Fyzika - Zákony zachování ve fyzice - zákon zachování hmotnosti, hybnosti
Copyright 2024 unium.cz