- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálUžitek spotřebitele a odvození poptávkycíl spotřebitele: maximalizace užitku, poptávka spotřebitele při přímé měřitelnosti a neměřitelnosti užitku, indiferenční křivka a mapa, linie rozpočtu, optimum spotřebitele, odvození křivky poptávkyPOPTÁVKA SPOTŘEBITELE PŘI PŘÍMÉ MĚŘITELNOSTI A NEMĚŘITELNOSTI UŽITKU:užitek = pocit uspokojení, který mi přináší statek (při spotřebě statků a služeb)2 přístupy teorie užitku (přímá měřitelnost X neměřitelnost): kardinalisté (přímá měřitelnost):podle nich lze užitek vyjádřit penězicelkový užitek (TU) = celkový pocit uspokojení ze spotřeby určitého počtu statkůmezní užitek (MU) = pocit uspokojení z poslední spotřebované jednotky (=změna TU při změně spotřeby o další jednotku)v určitém okamžiku se požitek zastaví (u bodu A) tzv.pocit nasycení roste pouze do určitého maxima3 gossepovy zákony:1) zákon klesajícího MU (TU=max a zároveň MU=min):ptáme se, na kolik si ceníme poslední jednotkyklesající průběhteoreticky může jít i pod nulu (např.když se přejíme)2) optimum spotřebitele při spotřebě jednoho druhu statku (MU=P):p = 3kč vyplatíme se mi pouze MU 1,2,3,4 (jinak nekupovat)přebytek spotřebitele = rozdíl mez
Vloženo: 10.02.2011
Velikost: 17,53 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Užitek spotřebitele a odvození poptávky
- E - Ekonomie - Chování výrobce a spotřebitele
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele z hlediska měřitelnosti užitečnosti
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- MKT - Marketing - Černá skříňka spotřebitele
- E - Ekonomie - Model AS-AD a změny agregátní poptávky a nabídky
- E - Ekonomie - Model IS-LM, rozpočtová stimulace poptávky - multiplikační efekt a efekt vytěšňování
- E - Ekonomie - Měnová stimulace poptávky, změny cenové hladiny - efekt reálných peněžních zůstatků, agregátní poptávka
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Stimulace poptávky v režimu stabilního měnového kurzu, agregátní poptávka, agregátní nabídka, potenciální produkt
- ZSV - Základy společenských věd - Základy mikroekonomie - teorie nabídky a poptávky
- E - Ekonomie - Konkurence na straně poptávky, na straně nabídky, konkurence napříč trhem
Copyright 2024 unium.cz