- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálpředchozí poznání bylo objektivně platné((gnozeologická problematika)
jejich skepse se projevila i v oblasti etické: zastánci názoru, že neexistuje žádné všeobecně závazné právo, ale pouze právo silnějšího (výřečnějšího, přesvědčivějšího)
starší:
je jim přisuzován větší význam
vzdělávali
jejich přínos: zabývali se antropologickou filozofií, jejich skepse, byli schopni rozvíjet fil. obory (přispěli k rozvoji gramatiky)
zabývali se gnozeologickými otázkami, jako 1. se zaměřili na problémy poznání člověka a společnosti
dobrali se až ke skepsi (ukazovali na dosavadní platnost norem a pravidel, jakýkoliv názor může mít svůj protiklad, pravda je dočasně platná (( pravda je relativní a subjektivní)
PROTAGORAS
poukázal na to, že pravda je relativní a subjektivní
„Člověk je mírou všech věcí, jsoucích, že jsou, nejsoucích, že nejsou.“(( pravda je pouze ve vztahu k člověku samotnému
skepse i v oblasti náboženství (pochyboval, že je v silách člověka dokázat ne/existenci bohů, problém je složitý a život je příliš krátký na jeho vyřešení (( konflikt se státním náboženstvím (( vypovězen z Atén
GORGIAS
mladší: jejich význam upadal, šlo jim o osobní prospěch (( označení filozof nabývalo hanlivého označení (více se zabývali logickými hříčkami, začínali být pronásledovaní)
KRITIAS
snaha získat spíše finanční prostředky
zájem o sofismata (slovní úvahy obsahující logický háček, logicky chybné úvahy,. které se snažili řešit), už Aristoteles poukazoval na jejich chybnost
„Co jsi neztratil, to máš. Neztratil jsi rohy. Tedy máš rohy.“(( když někdo něco neztratí, neznamená to, že to musí mít (( spíše se soustředili na formu sdělení než na význam obsahu
Vloženo: 5.04.2011
Velikost: 35,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZSV - Základy společenských věd
Podobné materiály
- ZSV - Základy společenských věd - sokrates platon
- FIL - Filozofie - Sokrates
- FIL - Filozofie - sokrates
- FIL - Filozofie - Platon, Nietzsche, Sokrates
- FIL - Filozofie - Sokrates,Platon
- FIL - Filozofie - Sokrates
- ZSV - Základy společenských věd - Filozofie klasického období(sokrates, platon, aristoteles)
- ZSV - Základy společenských věd - SÓKRATES – ŽIVOT, DÍLO, VÝZNAM. SOFISTÉ
Copyright 2024 unium.cz