- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálROZHODOVÁNÍVymezení pojmuJe jednou z nejdůležitějších činností manažera. Jde o výběr nejméně ze dvou alternativ tu výhodnější, optimálnější (nejlepší) podle určitých kritérií, z nichž jedno z nejdůležitějších je míra rizika. Velmi důležité je při rozhodování vymezení rozhodovacích pravomocí mezi těmi, kdo se na rozhodování budou podílet a v jaké míře.Rozhodování spotřebuje hodně času. Obvykle probíhá řetězově podle určitých pravidel. Je snaha pomocí matematických metod vnést do rozhodování více přesnosti. Ve skutečnosti většina manažerů zůstává u intuitivních postupů.Modely rozhodováníPreskriptivní model – ten kdo se rozhoduje, si pomáhá tím, že postupuje podle předem daných krokůDeskriptivní model – popisuje kroky rozhodování tím, že jsou v něm stanovena kritéria, podle kterých se rozhoduje v situacích mezi různými alternativamiEconologický modelModel ohraničené logiky- je orientovaný více realisticky, alternativy jsou zvažovány po sobě, nevhodné jsou zahrnuty předtím, než se přistupuje k další alternativě, jak najdeme přijatelné řešení tak už se dalšími možnými alternativami nezabývámePostupové kroky rozhodováníMonitorování – prostředí by stále mělo být sledováno za účelem mít stále zpětnou vazbu, zda nedochází k odchylkám od plánu (generální ředitel může zjistit, že poslední dvě dodávky produktů firmy byly prodány zákazníkovi se zpožděním, což potvrzuje i zákazník a vyjadřuje nespokojenost)Definování problému - situace musí být přesně vymezena. Informace, kterou jsme získali, bychom měli rozšířit o poznání příčin (gen. Ředitel zjistí, že pozdní dodávky zapříčiněny špatnou komunikací mezi výrobním a marketingovým ředitelem, požádá oba o vysvětlení)Specifikování a diagnostikování – rozhodovací problém musí být upřesněn, musí být zvážena pravděpodobná rizika. Nutné si uvědomit, co očekáváme od rozho
Vloženo: 5.01.2011
Velikost: 16,92 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu PSY - Psychologie
Podobné materiály
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Struktura rozhodování a finančních toků ze státního rozpočtu, Sazky a ČOV
- E - Ekonomie - Finanční rozhodování a finanční analýza podniku
- MKT - Marketing - Metody pro podporu rozhodování
- MNG - Management - Faktor času při finančním rozhodování a řízení
- MNG - Management - Finanční rozhodování a jeho součásti
- MNG - Management - Podnikové daně a jejich vliv na rozhodování
- MNG - Management - Podpora rozhodování
- MNG - Management - Rozhodování za jistoty, rizika a nejistoty
- E - Ekonomie - MO22 Management a rozhodování
- E - Ekonomie - Investiční rozhodování
- E - Ekonomie - Investice a kapitál, investiční rozhodování
- MNG - Management - Rozhodování, Stres
- MNG - Management - Rozhodování
- PSY - Psychologie - Rozhodování
- MNG - Management - rozhodovani
Copyright 2024 unium.cz