- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálOdbytová činnost podniku
Odbytová činnost podniku zahrnuje veškeré činnosti související s přechodem hotových výrobků nebo služeb od výrobce ke spotřebiteli. (Ve stejném smyslu je používán pojem prodejní činnost.)
Cesty prodeje (viz marketing)
Podle složitosti přechodu výrobku od výrobce ke spotřebiteli se rozlišuje:
Přímý prodej výrobce ( spotřebitel (obvyklé u výrobků na zakázku, zeměděl. přebytky …)
Nepřímý prodej výrobce ( mezičlánky (velkoobchod, maloobchod) ( spotřebitel
(typický pro běžné výrobky)
Organizace prodeje
Prodej může být v podniku organizován rozdílnými způsoby. Obvykle patří do obchodního úseku, který může mít řadu oddělení, např. Prodej strojů a expedice; Prodej náhradních dílů; Fakturace; Sklady výrobků;
Obchodně technické služby; Marketing.
Prodejní činnosti
Prodejní činnosti jsou velmi rozmanité, závisí na velikosti podniku, předmětu činnosti podniku, vlastnostech výrobku apod. Mohou zahrnovat např. následující:
Plánování prodeje
Personální zajištění prodeje
Získávání odběratelů a jednání s nimi, uzavírání kupních smluv
Vyřizování reklamací
Skladování výrobků
Expedice
Fakturace
Evidence a hodnocení prodeje
Obchodně technické služby
Podnikové prodejny
Propagace
Plánování prodeje
Sestavuje se roční plán prodeje vycházející z požadavků odběratelů. Navazuje na marketing, který dává podklady pro jeho sestavení na základě průzkumu trhu. Poskytuje představu o možném objemu prodaných výrobků. Tuto potřebu výrobků (užití) je nutno pokrýt výrobou (zdroje).
Plán prodeje se sestavuje formou bilance v peněžních jednotkách.
Zdroje (kde a kolik výrobků získáme) = Potřeby (kolik a komu výrobků prodáme)
Zdroje: vlastní výroby + počáteční zásoba – konečná zásoba
Potřeby: tuzemský obchod + zahraniční obchod + podniková prodejna
Plán může být stručný, nebo velmi podrobný, sestavený podle oblastí (kolik výrobků v nich má být prodáno), času (rok, měsíce, čtvrtletí).
Součástí plánu je i plán prodejních akcí (výstavy, veletrhy) a dalších opatření, která mají vliv na prodej (kampaň slevy, nákup do školy, školení zaměstnanců, slavnostní otevření nových prodejen atd.)
Personální zajištění prodeje
Prodej se zajišťuje různými druhy pracovníků (nejen firemní, ale i externí)
zaměstnanci výrobní firmy – prodejci, kteří mají na starosti určité odběratelské firmy nebo území
- key account - věnuje se nejvýznamnějším odběratelům
- merchandiser - zajišťuje propagaci, prezentaci novinek – spíše marketingový pracovník, prodejem se
zabývá pouze okrajově.
smluvní partneři (dealeři, obchodní zástupci), jedná se většinou o podnikatele podnikající na základě živnostenského oprávnění, kteří prodávají zboží na základě smlouvy komisionářské, zprostředkovatelské nebo smlouvy o obchodním zastoupení. Tuto činnost provádí za odměnu – např. z objemu prodeje – provize.
Výhody. neplatí se za ně soc. a zdrav. pojištění
Nevýhody: hůře se řídí, mohou pracovat pro více firem, dané firmě nevěnují potřebnou pozornost
obchodní cestující – jsou zaměstnanci výrobce, nabízí zboží různým firmám, obchodním organizacím i konečným spotřebitelům
zásilková služba – např. prodej podle katalogu
elektronické obchodování
prodavači v maloobchodě – nejčastější varianta, výrobky nakoupí mezičlánek (VO, MO) a prodej zajistí zaměstnanci obchodu.
Získávání odběratelů a jednání s nimi
Existují různé formy – individuální jednání s odběrateli – uskutečnění obchodní schůzky, telefonické jednání. Jednání přes internet včetně uzavírání kupních smluv. Setkávání s obchodními partnery, získávání nových, provádění propagace firmy a jejích výrobků, provádění průzkumu trhu (především konkurence, výrobků konkurenčních firem, poptávky odběratelů i veřejnosti) umožňují veletrhy a výstavy. Získávat zákazníky lze i inzercí a nabídkami, veřejnými zakázkami. Formou získávání odběratelů jsou i burzy (týkají se úzkého okruhu obchodů) a dražby (aukce)(www. aukce.cz). Obsah a uzavírání kupních smluv, reklamace – viz PRÁVO.
Skladování výrobků
Sklady jsou místa předem stanovená a upravená k ukládání výrobků tak, aby byly uchovány jejich vlastnosti. Sklady hotových výrobků slouží též k přípravě dodávek odběratelům. Ve skladech se výrobky přijímají, ukládají, evidují, kontrolují, evidují, kompletují, označují a balí.
Množství výrobku ve skladech je udržováno v optimální výši – viz náklady na skladování, vázanost prostředků, plynulost dodávek.
Velikost zásob se stanoví obdobně jako u zásob materiálu:
Výpočet časové normy zásob hotových výrobků
ČNZ = 1/2c + z + e + p c = expediční /odbytový/ cyklus = doba od výstupní kontroly ve výrobě do
fakturace /ve dnech/
z = počet dní pro zrání nebo kompletaci výrobku
e = počet dní potřebný na přípravu výrobku k expedici
p = pojistná zásoba
Výpočet normované zásoby
NZ = ČNZ . o o = průměrný denní prodej (průměrné denní odvádění z výroby na sklad)
Příklad
Stanovte normovanou zásobu hotových výrobků, jestliže podnik odvádí na sklad v průměru 800 ks výrobků denně. Kompletace výrobku trvá 1 den a příprava k expedici 4 dny. Odbytový cyklus je 8denní, pojistná zásoba je udržována na dobu 6 dní.
Evidence výrobků na skladě Podle odváděcího výkazu skladník vystaví příjemku na výrobky, příjem zapíše do skladní karty. Při výdeji na základě expedičního příkazu skladník vystaví výdejku a výdej zaznamená do skladní karty.
Expedice
Je činnost, při které se výrobky připravují ve skladu k odběru včetně nakládky. Uskutečňuje se na základě objednávky, obchodní smlouvy, ústní dohody. Kupní vztah zaniká předáním výrobků odběrateli nebo prvnímu veřejnému dopravci, předáním poště nebo uskladněním výrobků, pokud je odběratel nepřevzal, nebo převzetí znemožnil.
Splnění závazku znamená (má právní důsledky) - zánik kupní smlouvy
- přechod vlastnictví výrobků
- počátek běhu záruční lhůty
- právo a povinnost fakturovat
Některé metody efektivního zajištění dodávek nutnost uspo
Vloženo: 5.06.2011
Velikost: 79,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Prodejní činnost podniku
- E - Ekonomie - Prodejní činnost (Katerina)
- E - Ekonomie - MO19 Prodejní činnost
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Ekonomické činnosti ve sportu
- 4hb - ekonomie - Oběžný majetek, zásoby, zásobovací činnost
- 23 - Základy a aplikovaný management - Činnosti manažera ve sportu
- E - Ekonomie - Režim stabilního měnového kurzu, Racionální očekávání a neúčinnost politiky, desinflační politika, koeficient obětování
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Princip činnosti, možnosti přidělení IP adresy
- BI - Biologie - srdeční činnost
- E - Ekonomie - Hlavní činnosti podniku
- E - Ekonomie - Investiční činnost
- E - Ekonomie - Investiční činnosti podniku
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - Personální činnost 1
- E - Ekonomie - Personální činnost
- E - Ekonomie - Výrobní činnost Podniku
- E - Ekonomie - Zásobovací činnosti podniku a logistika
- MNG - Management - Manažerské činnosti
- PSY - Psychologie - Hra a práce jako základní lidské činnosti, psychologické zákonitosti
- PSY - Psychologie - psychologie cinnosti
- UCE - Účetnictví - Evidence podnikatelské činnosti u FO, Daňová evidence
- UCE - Účetnictví - Personální činnost
- UCE - Účetnictví - Účtování ve společnostech provozující obchodní činnost
- VV - Výtvarná výchova - Specifikum výtvarných činností s ohledem na tělesné i duševní postižení
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologie činnosti, jednání, chování
- BI - Biologie - Vývoj, stavba a činnost cévní soustavy
- E - Ekonomie - Investiční činnost podniku
- E - Ekonomie - Management (základní činnosti řízení)
- E - Ekonomie - Podnikové činnosti
- E - Ekonomie - Vytváření výkonů podniku (hlavní činnost)
- E - Ekonomie - Ekonomická stránka činnosti podniku
- E - Ekonomie - Investice a financovani podnikovych cinnosti
- E - Ekonomie - Obchodní činnost-zahraničí
- E - Ekonomie - Personalni cinnost
- E - Ekonomie - Personální činnost podniku, pracovní poměr
- E - Ekonomie - Podnikove cinnosti
- E - Ekonomie - Vyrobni cinnost
- E - Ekonomie - Výrobní činnost podniku 2
- E - Ekonomie - Výrobní činnost podniku
- E - Ekonomie - Odbytová činnost
- E - Ekonomie - Výrobní činnost podniku
- E - Ekonomie - Odbytová činnost podniku
- E - Ekonomie - Výrobní činnost podniku
- E - Ekonomie - Zásobovací činnost podniku-moje
- BI - Biologie - Enzymatické činnosti mikroorganismů
- E - Ekonomie - MANAGERSKE CINNOSTI
- BI - Biologie - Endokrinní systém, účinek a řízení činnosti hormonů
- BI - Biologie - Nervová činnost nižší a vyšší nervová činnost, signální sou
- BI - Biologie - Nervová činnost podmíněné a nepodmíněné reflexy
- E - Ekonomie - Investiční činnost podniku
- E - Ekonomie - Investiční činnosti podniku
- E - Ekonomie - Obch. činnosti
- E - Ekonomie - Obchodní činnost a cestovní ruch
- E - Ekonomie - odbytové činnosti
- E - Ekonomie - Personální činnost
- E - Ekonomie - Výrobní činnost podniku
- E - Ekonomie - Zásobovací činnost podniku
- E - Ekonomie - Zásobovací činnosti
- E - Ekonomie - Činnost obchodních bank
- E - Ekonomie - Manažerské činnosti
- E - Ekonomie - Obchodní činnost
- E - Ekonomie - Podnikové činnosti
- PSY - Psychologie - Psychologické formy působení ve skupinách, teorie činnosti
- E - Ekonomie - Personální činnost podniku
- E - Ekonomie - Uverova cinnost
- MNG - Management - Poslání personální strategie, základní personální činnosti
- E - Ekonomie - MO12 výrobní činnost podniku
- E - Ekonomie - MO15 bankovní činnosti zprostředkovatelské
- E - Ekonomie - MO20 Obchodní činnost
- E - Ekonomie - Odbytova cinnost
- E - Ekonomie - Ekonomicka stranka cinnosti podniku
- E - Ekonomie - Úvěrová činnost
- PRA - Právo - Registrace podnikatelské činnosti
- E - Ekonomie - Investice a financovani podnikovych cinnosti
- E - Ekonomie - Obchodní činnost-zahraničí
- E - Ekonomie - Odbytova cinnost
- E - Ekonomie - Personalni cinnost
- E - Ekonomie - Podnikove cinnosti
- E - Ekonomie - Vyrobni cinnost
- E - Ekonomie - Výrobní činnost podniku
- MNG - Management - Management podniku, manažerské činnosti
- POD - Podnikání - logistika v obchodně-podnikatelské činnosti
- POD - Podnikání - podnik a jeho základní podnikové činnosti
- E - Ekonomie - Vyrobni cinnost Prezentace
- E - Ekonomie - Manažerské činnosti
- E - Ekonomie - Obchodni cinnost poverpoint
- E - Ekonomie - Personální činnosti podniku
- E - Ekonomie - Podnik a podnikove cinnosti
- E - Ekonomie - činnosti podniku
- F - Fyzika - Algoritmus pro činnost linky
- CJ - Český jazyk - Recove cinnosti
- E - Ekonomie - Odbytová činnosti podniku
- E - Ekonomie - Personalni cinnost podniku
- E - Ekonomie - Vyrobni cinnost podniku
- E - Ekonomie - Zásobovací činnost podniku - logistika
- E - Ekonomie - Finance podniku
- E - Ekonomie - Majetková výstavba podniku
- E - Ekonomie - Akcie jako zdroj financování podniku
- E - Ekonomie - Leasingové financování podniku
- E - Ekonomie - Obligace jako zdroj financování podniku
- E - Ekonomie - Ekonomika Dopravního podniku
- E - Ekonomie - Financování podniku, náklady, výnosy, Hospodářský výsledek
- E - Ekonomie - Financování podniku
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Fungování podniku a majetková struktura majetku
- E - Ekonomie - Náklady a výnosy podniku
- E - Ekonomie - Obezny majetek podniku a jeho financovani
- E - Ekonomie - Personální řízení podniku
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku - odbyt
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku - smlouvy, placení, evidence
- E - Ekonomie - Zahraničně obchodní vztahy podniku a státu
- E - Ekonomie - Zaměstnanci podniku a odměňování
- MNG - Management - Management podniku
- UCE - Účetnictví - Financování podniku, účetní závěrka, uzávěrka
- UCE - Účetnictví - Náklady a výnosy podniku, výsledek hospodaření
- E - Ekonomie - Majetek podniku
- E - Ekonomie - Vliv pravni normy na založení podniku
- MNG - Management - Strategie podniku a SWOT analýza
- E - Ekonomie - Dlouhodobý majetek v podniku
- E - Ekonomie - Finanční rozhodování a finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku 2
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Hospodářská politika státu (ovlivňování podniku státem)
- E - Ekonomie - Lidské zdroje v podniku
- E - Ekonomie - Majetek podniku a jeho zdroje
- E - Ekonomie - Majetková a kapitálová struktura podniku
- E - Ekonomie - Majetková a kapitálová výstavba podniku
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Náklady, výnosy podniku a výsledek hospodaření
- E - Ekonomie - Personální řízení podniku
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- UCE - Účetnictví - Majetek podniku, zdroje financování a jejich zobrazení v s
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Finanční hospodaření v podniku
- E - Ekonomie - Majetková a finanční struktura podniku
- E - Ekonomie - Management v podniku
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Podstata podniku a podnikani
- E - Ekonomie - Zásoby ve výrobním podniku
- E - Ekonomie - Jednání jménem podniku, právní formy podnikání
- MKT - Marketing - Okolí podniku
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Fungování podniku a majetková struktura majetku
- E - Ekonomie - Tržní hospodářství a hospodaření podniku
- E - Ekonomie - Začlenění podniku do národního hospodářství ( okolí podniku
- E - Ekonomie - Okolí podniku
- E - Ekonomie - Výrobní činitelé podniku a jejich návaznost
- E - Ekonomie - Financování podniku
- E - Ekonomie - Vnější vztahy podniku
- E - Ekonomie - Financování podniku 1 - finanční řízení, náklady, výnosy
- E - Ekonomie - Financování podniku 2 - kalkulace, rozpočty, finanční analýz
- E - Ekonomie - Majetek podniku
- E - Ekonomie - Finanční struktura podniku
- E - Ekonomie - Finanční řízení podniku
- E - Ekonomie - Hospodaření podniku
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Založení podniku
- E - Ekonomie - Majetek podniku - dlouhodobý a oběžný
- MNG - Management - Charakteristika financí podniku a jeho finančních cílů
- MNG - Management - Finanční plánování v podniku
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- MNG - Management - Formy integrace podniků, finanční aspekty
- MNG - Management - Vnější prostředí podniku a vztah podniku k vnějšímu prostředí
- E - Ekonomie - Majetek podniku
- E - Ekonomie - Management podniku
- E - Ekonomie - MO11 Dlouhodobý majetek v podniku
- E - Ekonomie - MO6 život podniku
- E - Ekonomie - MO9 Lidské zdroje v podniku
- E - Ekonomie - Vliv pravni normy na založení podniku
- E - Ekonomie - Analýza finanční situace podniku
- E - Ekonomie - Eko. stránka ppodniku
- E - Ekonomie - Finanční hospodaření v podniku
- E - Ekonomie - Majetek podniku
- E - Ekonomie - Majetková a finanční struktura podniku
- E - Ekonomie - Management podniku
- E - Ekonomie - Management v podniku
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Náklady jako faktor ovlivňující hospodaření podniku, rovnováha firmy
- E - Ekonomie - Podstata podniku a podnikani
- E - Ekonomie - Zásoby ve výrobním podniku
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- POD - Podnikání - financování a finanční řízení podniku
- POD - Podnikání - hospodaření podniku
- E - Ekonomie - DLM v podniku
- E - Ekonomie - financovani podniku
- E - Ekonomie - Naklady podniku
- E - Ekonomie - Peníze a platební styk podniku
- E - Ekonomie - Vynosy a zisk podniku
- E - Ekonomie - Zasobovani v podniku
- E - Ekonomie - Financování podniku
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Finanční analýza podniku
- E - Ekonomie - Okolí podniku
- E - Ekonomie - Financi analyza podniku
- E - Ekonomie - Financni rizeni podniku a zdroje
Copyright 2024 unium.cz