- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálcílů, které jsou odvozeny od marketingových cílů daného produktu. Konkrétní cíle podpory prodeje se mění v závislosti na cílovém trhu. Z hlediska spotřebitele zahrnují cíle povzbuzení spotřebitele k větším nákupům, získání nových uživatelů k vyzkoušení produktu a přetažení uživatelů konkurenčních značek. Z hlediska maloobchodníků budou cíle zahrnovat přesvědčování maloobchodníků, aby nabízeli nové značky firmy a měli dostatečné zásoby, povzbuzování mimosezónních nákupů, dostatečné doplňování zásob, dosažení odstupu od konkurenčních značek, budování věrnosti maloobchodníků a získání možnosti prodeje produktů firmy v nových maloobchodních prodejnách. Z hlediska prodejních sil bude mezi hlavní cíle patřit podpora nového produktu a stimulace mimosezónního prodeje.[1]
4.2 Výběr nástroje podpory prodeje
Plánovač podpory prodeje by měl vzít v úvahu druh trhu, cíle podpory prodeje, konkurenční podmínky a nákladovou efektivnost každého nástroje. Hlavní nástroje jsou uvedeny v tabulce níže.
Nástroj
Popis
Vzorky
Nabídka určitého množství produktu nebo služby zdarma. Vzorek může být výrobcem doporučen do domácnosti, zaslán poštou, vyzvednut v obchodě, přiložen k jinému produktu nebo může být součástí reklamní nabídky
Kupóny
Kupony jsou potvrzení, opravňující jejich nositele k tomu, aby jim byla poskytnuta při koupi určitého produktu uvedená sleva. Jsou zasílány poštou, přikládány k jiným produktům nebo jsou součástí reklam v novinách a časopisech. Jejich používání závisí především na způsobu distribuce. Jsou účinným stimulátorem prodeje u produktů ve stadiu zralosti, u nových značek vedou k dřívějšímu vyzkoušení
Nabídky na refundaci v hotovosti(rabaty)
Poskytují cenovou slevu po nákupu. Spotřebitel zašle "potvrzení nákupu" výrobci, který prostřednictvím pošty refunduje část ceny.
Ceny balení
Ceny balení jsou nabízeny spotřebitelům jako slevy z běžné ceny produktu, vyznačené na cenovce nebo obalu. Mohou mít podobu snížené ceny za určitý počet balení ve srovnání s jedním klasickým balením(např. dva kusy za cenu jednoho), nebo společných balení, což jsou dva produkty doplňující se zabalené dohromady
Prémie(dárky)
Prémie nebo dárky je zboží nabízené za nízkou cenu nebo zdarma jako motivace při nákupu určitého produktu. Prémie v obalu doprovází nakupovaný produkt uvnitř balení nebo na balení. I obal sám o sobě mlže být prémií, jestliže se jedná o opakovatelně použitelnou nádobu. Zdarma zasílá výrobce prémii tehdy, když mu zákazník zašle potvrzení o skutečném nákupu.
Výhry(soutěže, loterie,hry)
Ceny nabízejí možnost výhry hotovosti, výletu nebo zboží v případě vítězství. Soutěže vyžadují na zákaznících, aby splnili nějaký soutěžní úkol - například vymysleli reklamní slogan, poslali odhad, návrh atd., které komise posoudí a vybere ty nejlepší. Loterie vyžaduje po zákazníkovi, aby zaslal svoje jméno a adresu pro potřeby slosování. Hra poskytuje při uskutečnění koupě zákazníkovi nějakou maličkost, která tvoří součást určité skládanky, sestavené celé skládanky může pak zákazníkovi přinést výhru.
Vyzkoušení zboží zdarma
Vyzkoušení zboží zdarma představuje pozvání potencionálních zákazníků k bezplatnému vyzkoušení produktu s možností koupě
Odměny zákazníkům
Obchodní známky jsou také jednou z forem odměn. Zákazníci mohou vyměnit nashromážděné známky, které obdrželi u různých obchodníků, za zboží.
Záruky na produkt
Záruky na produkt jsou příslibem prodejce, že produkt vydrží po určitou dobu nebo že prodejce produkt vymění, případně vrátí peníze
Spojená propagace
Zahrnuje dvě a více značek nebo firem, které spojí svoje prostředky na podporu prodeje pomocí kupónů, refundací a soutěží, aby zvýšili jejich tažnou sílu. Firmy doufají, že dosáhnou vyšší účinnosti propagace a lépe se jim podaří prosadit u maloobchodníků výhodnější podmínky pro prodej jejich zboží.
Společná propagace
Používá se jedné značky k propagaci druhé, nekonkurenční značky
Vystavování a předvádění produktů
Je účinné vystavovat a předvádět produkty propagačním způsobem v místě jejich prodeje. Bohužel maloobchodníci nemají rádi práci se stovkami plakátů, hesel a letáků, které jim zasílají výrobci. Výrobci na to reagují vytvářením dokonalejších propagačních materiálů. Spojují je s předváděním na obrazovkách nebo na předváděcích panelech a nabízejí pomoc při jejich instalování.
4.3 Testování programů
Ačkoli jsou programy podpory prodeje sestavovány na základě zkušeností, měly by být předběžně testovány, aby bylo možné zjistit, zda předpokládané nástroje jsou přiměřené, motivace je optimální a metoda prezentace účinná.[1]
4.4 Realizace a kontrola programů podpory prodeje
Pro každou propagační akci by měl být zpracován plán realizace a kontroly. Realizační plány vy měl zahrnovat jak část přípravy propagační akce, tak část vlastního provádění. Přípravné období zahrnuje čas na vykonání veškerých nezbytných přípravných prací před vlastní realizací. Plán zahrnuje počáteční plánování, projektování, schvalování balení a jednotlivých modifikací nebo m
Vloženo: 3.07.2012
Velikost: 116,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: