- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálPAMĚŤ, PORUCHY PAMĚTIPaměť = schopnost přijímat, uchovávat a znovu si vybavovat předchozí zkušenosti = medium (prostředí), které umožňuje uchovávat informaci.v širším slova smyslu má paměť každý organismus, který se dokáže učit.v užším slova smyslu mluvíme o paměti pouze tam, kde existuje vzpomínka, vzpomínání a ukládání do paměti jako psychický proces 4 základní složky paměti Impregnace – vštípivost, schopnost ukládat do pamětiRetence – schopnost udržet si něco v pamětiKonservace – schopnost udržet si paměťové obsahy beze změnyReprodukce – schopnost vybavit si paměťInformace jsou v mozku uloženy v paměťových stopách, které jsou spojeny, mezi výběžky neuronů – synapse, v průběhu života neuronů ubývá zapomínáme.Vývoj pamětiod 1.měsíce dokáže dítě poznat obličej a hlas matkyod 3.měsíce má schopnost na krátký okamžik udržet v paměti obrazod 4.- 6.měsíce si dokáže zapamatovat příznivé reakce na příznivou činnost a později to opakujeod 2 let si pamatuje situaci, která je spojena s emočním zážitkemod 3 let dochází k intenzivní paměti – nejprve krátkodobá později dlouhodobáve školním věku je paměť spojena s názoryve starším školním věku převažuje úmyslná paměť nad neúmyslnouv dospělosti se nemění ani intelekt ani slovní zásoba, ale zhoršují se paměťové schopnostiDruhy pamětiKrátkodobá ( pracovní, operativní) Je vědomá aktivní část paměti, ve které se odehrává většina psychických procesů Pro zachování informace je třeba si informaci opakovat (tzv. fonologická smyčka), jinak je informace ztracenaRecentní, je omezena na 5 - 9 prvků (tzv. magické číslo 7±2)Tříjednotkový model krátkodobé paměti udává 3 mechanismy
Vloženo: 3.08.2012
Velikost: 18,30 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu PSY - Psychologie
Podobné materiály
- ZSV - Základy společenských věd - Psychické procesy-emoce,paměť,učení
- PSY - Psychologie - pamet,reflex,pozornost
- ZSV - Základy společenských věd - PAMĚŤ, PSYCHOLOGIE UČENÍ
- ZSV - Základy společenských věd - Poruchy spánku
- ZSV - Základy společenských věd - Psychické poruchy a problémy
- ZSV - Základy společenských věd - Vývojové poruchy učení a chování
- PSY - Psychologie - osobnosti a poruchy
- PSY - Psychologie - Duševní poruchy
- BI - Biologie - Minerály, vitamíny, voda, výživa, poruchy přijmu potravy
- PSY - Psychologie - poruchy emocí
- PSY - Psychologie - neurotické a psychotické poruchy
- PSY - Psychologie - Abraham maslow, Schizofrenie a schizofrení poruchy
- PSY - Psychologie - Afektivní poruchy
- PSY - Psychologie - J. C. Piaget, Disociativní poruchy
- PSY - Psychologie - Metální retardace, organické duševní poruchy
- PSY - Psychologie - Pervazivní vývojové poruchy
- PSY - Psychologie - Poruchy osobnosti
- PSY - Psychologie - Poruchy příjmu potravy
- PSY - Psychologie - Somatoformní poruchy
- PSY - Psychologie - Specifické vývojové poruchy řeči a jazyka
- PSY - Psychologie - Úzkostné poruchy
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 10. Základní rysy sebepojetí, vývoj sebepojetí, poruchy sebepojetí
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Paměti
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Paměti počítače
- LIT - Literatura - Paměti kata Mydláře J. Svátek
- IVT - Informatika a výpočetní technika - CD-ROM. MO disk, ext. paměti
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Paměti
Copyright 2024 unium.cz