- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálOsvícenství,Klasicismus a Preromantismus
preromantismus
1492 po objevení ameriky-řemesl.výroba
nastal rozvoj manufakturní výroby
-Rozvoj obchodů: Anglie,Fr. Nizozemí
-17.a18.stol.-hospodář.rozmach(Anglie)
Fran.Nizozemí=nový pohled na svět=
-OSVÍCENSTVÍ-vychází s toho, že nejdů
ležitější je „rozum“
-hlavním stavem šlechta a cirkev
Nové směry:1.klasicismus-navrat k antice
2.preromantismus
30.letá válka-Francie nejsilnější v Evropě
vládl:Ludvík XIV.(Král slunce)
+zavedl absolutismus,vytvořil honosný
dvůr-vzor kultury
evropské dvory napodobovali Francii
1.Klasicismus:a)architekrura b)sochařství
c) malířství d)hudba
KLASICISMUS:(Classicus=vynikající)
-umělecký směr,vznik ve Fr. 17.stol.
-na dvoře Ludvíka XIV.=šíří se do evrop.
+první fáze:nazývaná Barokní klasicis.
+nový nástup klas. přinesla Velkou Fr.rev..
+třetí fáte:empír- za Napoleona Bon..
Filozofie:Citace Reného Descarta
„Myslím, tedy jsem.“
architektura:jednoduchá,antické sloupy
-staví se banky, nemocnice, divadla,parky
Moliér: 1622-1673
-vycházel z tradice lidového divadla
-zemřel při div.hře „zdraví a nemocný“
Jean de La Fontanie: 1621-1695
-Autor 12knih,bajek v nichž schraňuje
mravní ponaučení ve smyslu praktické
životní morálky.
ITÁLIE: Carlo Goldoni 1707-1793
-udělal průlom do 200leté tradice Dell’arte
(komedie)=zrušil masky,dal stereotypní
kostýmy a obnovil na jevišti „Moc slova“
-hrdiny už nejsou harlekýni,ale živí lidé
-s jemnou ironií předváděl všední starosti,
FRANCIE:- Choderlos de Lacos:
-ukazuje absenci mravní autoriky,
uvolněné mravy Fr.šlechty.Její
život zachytil v románu Nebezpečné
známosti.
OSVÍCENSTVÍ:-intelektuální hnutí,
životní postoj a filozof. směr 18.st.
-vznik Fr. a Anglie, ovlivněno vědou 17.st
-navazuje na renesanci,
-prosazována svoboda myšl.rovnost občan.
Charles Louis Montesquieu: 1689-1755
nejvýznam.autor a filosof.
Voltaire(Francois Maris-Arouer)1649-1778
-kritizoval náboženskou nesnášenlivost
-byl proti absolutismu-zastáncem rozum
Vloženo: 8.12.2010
Velikost: 44,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu CJ - Český jazyk
Podobné materiály
- CJ - Český jazyk - Ovícenství klasicismus
- D - Dějepis - Rokoko, klasicismus, empír
- HV - Hudební výchova - Klasicismus
- LIT - Literatura - BAROKO, OSVÍCENSTVÍ, KLASICISMUS, PREROMANTISMUS, HNUTÍ STURM UND DRANG
- LIT - Literatura - Nemecky klasicismus
- CJ - Český jazyk - Evropská literatura od renesance po klasicismus
- CJ - Český jazyk - Evropský klasicismus, osvícenství 17. - 18. století
- CJ - Český jazyk - Evropský klasicismus, preromantismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus a osvícenství
- CJ - Český jazyk - Klasicismus
- LIT - Literatura - Klasicismus, osvícenství a preromantismus
- LIT - Literatura - Klasicismus, osvícenství, preromantismus
- LIT - Literatura - Klasicismus,osvicenstvi a preromantismus v evr.
- LIT - Literatura - Klasicismus
- CJ - Český jazyk - Baroko, klasicismus, osvícenství, preromantismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus a osvícenství v evropské literatuře
- D - Dějepis - Klasicismus, Bitva u Slavkova
- LIT - Literatura - Světový klasicismus, osvícenectví, preromantismus, romanti
- VV - Výtvarná výchova - Klasicismus a malířství 18. st.
- VV - Výtvarná výchova - Klasicismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus, osvícenectví a preromantismus v evropské liter
- CJ - Český jazyk - Klasicismus, osvícenství, preromantismus
- LIT - Literatura - Klasicismus,osvícenství
- LIT - Literatura - Baroko, klasicismus
- LIT - Literatura - Klasicismus, osvícenství, preromantismus v evropské litera
- CJ - Český jazyk - Klasicismus a Preromantismus ve světě
- CJ - Český jazyk - klasicismus, osvicenstvi, preromantismus
- CJ - Český jazyk - Osvícenství, klasicismus, preromantismus(sentimentalismus)
- VV - Výtvarná výchova - Klasicismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus, osvícenství a preromantismus
- D - Dějepis - Baroko, Rokoko, klasicismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus (2)
- CJ - Český jazyk - Klasicismus, osvícenství, preromantismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus, Osvícenství
- CJ - Český jazyk - Klasicismus
- CJ - Český jazyk - KLASICISMUS OSVICENSTVÍ, PREROMANTISMUS
- CJ - Český jazyk - KLASICISMUS, OSVÍCENSTVÍ
- CJ - Český jazyk - klasicismus,preromantismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus
- LIT - Literatura - Literarni klasicismus
- LIT - Literatura - Baroko, klasicismus
- CJ - Český jazyk - Evropsky klasicismus a osvicenstvi
- CJ - Český jazyk - Francouzský klasicismus
- CJ - Český jazyk - KLASICISMUS, OSVÍCENSTVÍ, PREROMANTISMUS
- CJ - Český jazyk - Klasicismus, osvíscenství, preromantismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus
- CJ - Český jazyk - Klasicismus4
- D - Dějepis - Klasicismus
- LIT - Literatura - Vývoj evropské literatury v 17. a 18. stol. - klasicismus, osvícenství,
- VV - Výtvarná výchova - Klasicismus
- LIT - Literatura - Klasicismus, osvícenství, preromantismus
- LIT - Literatura - Klasicismus, nový filozofický směr osvícenství
- LIT - Literatura - Klasicismus
Copyright 2024 unium.cz