- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Osobní a psychologické faktory ovlivňující spotřební chování
MKT - Marketing
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálOsobní a psychologické faktory ovlivňující spotřební chování
Osobní charakteristiky ovlivňující spotřebí chováníV průběhu života prochází člověk i jeho spotřební chování různými fázemi. Na nákupní chování mají tedy vlivy, jako například věk nebo životní styl, velký význam.
A. Věk a životní cyklusMládenecké obdobíMálo volných finančních prostředků. Orientace na zábavu. Koupě základního kuchyňského vybavení, nábytek, auto...Novomanželské období (bez dětí)Největší pořizovací aktivita zvláště věcí dlouhodobé potřeby. Koupě bytu, auta.Plné hnízdo I. (nejmladší dítě do 6 let)Vybavování domácnosti vrcholí, minimum volných finančních prostředků. Nespokojenost s finanční situací a zájem o nové výrobky.Plné hnízdo II. (nejmladší dítě nad 6 let)Finanční situace se lepší. Menší vliv reklamy. Koupě velkých rodinných balení.Plné hnízdo III. (starší manželé a nezaopatřené děti)Některé děti již vydělávájí. Více žen jen zaměstnáno. Nepatrný vliv reklamy. Inovace věcí dlouhobého charakteru.Prázdné hnízdo I. (děti z domu, pracující rodiče)Investice do domu. Cestování, rekreace, vzdělání. Nezájem o nové výrobky.Prázdné hnízdo II. (děti z domu, rodiče penzisté)Prudký pokles příjmů. Koupě lékařských prostředků a údržba domu.Osamělý vdovecPoměrně dobrý příjem a snaha prodat dům.Osamělý vdovec v penziBěžné potřeby starých lidí. Nízký příjem. Snaha zajištění bezpečí.B. Osobní a ekonomické podmínkyJe nutné sledovat vývoj příjmů a úspor ve vztahu k výdajům za různé skupiny produktů
C.Životní stylŽivotní styl je způsob života člověka, který se projevuje v jeho činnosti, zájmech, názorech i k okolnímu světu
Typy zákazníků podle životního stylu:1. Lidé ovládáni potřebami-omezené finanční možnosti-utrácejí jen za to nejnutnější (přežívající, udržovatelé standardu)2. Spotřebitelé řízeni zevnějšku-jejich starostí je, aby si o nich ostatní nemysleli nic špatného-nakupují jako ostatní z jejich okolí3. Spotřebitelé orientovaní na své vnitřní potřeby a přání-neřídí se příkladem ostatních-individualisti, kteří svým chováním ukazují svou individualitu-zkušené, starší osoby zaměřené na vnitřní růst (zájmy)
4. Integrovaná skupina-skupina, která má v sobě sílu lidí řízených zevnějšku a citlivost lidí orientovaných na své potřeby
-v zahraničí i u nás byly vytvořeny různé typy životního stylu, které se používají při definování cílové skupiny zákazníků nebo při pránování reklamní kampaně
Psychologické charakteristiky ovlivňující spotřební chování-osobnost člověka – to jsou jedinečné psychologické vlastnosti vedoucí k relativně stálému způsobu reakcí-charakteristiku osobnosti prostřednictvím povahových vlastností (stupeň sebedůvěry...) můžeme využít pro analýzu spotřebního chování při výběru některých produktů nebo značek-spotřební chování ovlivňují tyto základní psychologické faktory:a. motivaceb. vnímáníc. učeníd. přesvědčení a postoje
A. Motivace-pod pojmem motivační struktura rozumím
Vloženo: 1.09.2011
Velikost: 23,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MKT - Marketing
Podobné materiály
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Komponenty osobního počítače
- 58 - Informační technologie - Osobní počítač
- E - Ekonomie - Osobní společnosti (v.o.s., k.s.)
- E - Ekonomie - MO4 Osobní finance
- E - Ekonomie - Osobni spolecnosti
- ZSV - Základy společenských věd - Osobní finance
- PRA - Právo - Osobní obchodní společnosti, družstva
- E - Ekonomie - Osobní společnosti
- POD - Podnikání - Osobní společnosti, tichý společník, sdružení
- PSY - Psychologie - Hra a práce jako základní lidské činnosti, psychologické zákonitosti
- PSY - Psychologie - Psychologické problémy výchovy dítěte v rodině a ústavním zařízení
- PSY - Psychologie - Psychologické směry a disciplíny
- PSY - Psychologie - Psychologické zákonitosti učení – druhy, fáze, činitelé
- PSY - Psychologie - Psychologické aspekty podnikání
- PSY - Psychologie - Psychologické směry
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologické školy
- PSY - Psychologie - Historické psychologické školy
- PSY - Psychologie - Psychologické školy ovlivněné filozofií
- PSY - Psychologie - Psychologické formy působení ve skupinách, teorie činnosti
- PSY - Psychologie - Psychologické aspekty podnikání
- ZSV - Základy společenských věd - Základní psychologické směry
- ZSV - Základy společenských věd - Metody psychologického výzkumu
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologické disciplíny
- E - Ekonomie - Neziskový veřejný sektor a faktory ovlivňující jeho strukturu a velikost. Veřejný sektor a jeho efektivnost. Metody pro hodnocení veřejného sektoru.
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - Výroba a výrobní faktory Osobnosti české filosofie 19.-20.s
- E - Ekonomie - Vyrobni faktory 2
- E - Ekonomie - Vyrobni faktory
- PSY - Psychologie - Populační faktory
- MNG - Management - Faktory, které ovlivňují tvorbu organizační struktury
- EKO - Ekonomika - Abiotické faktory
- CH - Chemie - Látky ovlivňující chemické děje.doc
- E - Ekonomie - Náklady jako faktor ovlivňující hospodaření podniku, rovnováha firmy
- MKT - Marketing - Kulturní charakteristiky ovlivňující spotřební chování
- E - Ekonomie - Daně - silniční, spotřební a DPH
- E - Ekonomie - Spotřební daň, finanční analýzy
- E - Ekonomie - DPH, spotrebni dan
- E - Ekonomie - Spotřební daně
- MKT - Marketing - Model spotřebního chování
- ZSV - Základy společenských věd - Vývojové poruchy učení a chování
- PSY - Psychologie - Prožívání a chování
- E - Ekonomie - Chování výrobce a spotřebitele
- PSY - Psychologie - Charakteristika asertivního, agresivního a pasivního chování
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologie činnosti, jednání, chování
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- PSY - Psychologie - Lidské chování
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele z hlediska měřitelnosti užitečnosti
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Kriteria školní zralosti, produktivní a neproduktivní chování
- F - Fyzika - Obecné principy a zákony zachování ...
- CJ - Český jazyk - Satira na chování lidí, které dobře znám
- CJ - Český jazyk - Satira na chování lidí, které dobře znám
- F - Fyzika - Zákony zachování ve fyzice - zákon zachování hmotnosti, hybnosti
Copyright 2024 unium.cz