- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálOrganizace, organizování podniku
Organizace podniku
Úvod do problematiky
- cílem podnikatele je zvyšovat hodnotu svého podniku
- lze oddělit vlastnictví podniku od řízení za podmínky jednání manažerů v zájmu vlastníků
podniku
- tím je zvyšování hodnoty podniku podle kritéria čisté součastné hodnoty (NPV)
- pak lze delegovat pravomoc řízení a správy na manažery
Potřeba a smysl organizování
- vyplývá ze složitosti ekonomického systému podniku a potřeby vytvořit v něm prostředí pro efektivní spolupráci všech zaměstnanců
Výklad pojmu ,,organizace“
- organizační struktura
- proces organizování
- podnik resp. instituce
Rozpětí řízení
- důvodem organizování je nutnost dělby práce a omezenost rozpětí řízení ( v důsledku
efektivní realizace činnost)
- důsledkem je vytváření více org. úrovní
- obsah pojmu rozpětí řízení:
- je počet osob (objektů), které je manažer schopen efektivně řídit a kontrolovat
- ovlivněno mnoha faktory: četnost kontaktů manažera s objekty, charakterem kontaktů,
schopnostmi řízení manažera
- příklady rozpětí – počet org. úrovní, typ org. struktury: široké rozpětí řízení (větší počet
podraž. objektů) … podnik má méně org. úrovní
Typ : plochá org struktura
úzké rozpětí managementu (menší počet podříz. objektů) . . . podnik má více org. úrovní
Typ : strmá org. struktura
další typy:
- dutá org. struktura
- štíhlá org. struktura
obecné zkušenosti:
- doporučený počet u vyšších úrovní (4-8)
- doporučený počet u nižší úrovní (8-12)
Postup při tvorbě org. struktury:
… org. strukturou je vytvářen prostor (předpoklady, prostředí) pro realizaci strategie
zvyšováním hodnoty podniku
… prostřednictvím org. struktury m§že být spolupráce více nebo méně efektivní (nesnadná)
- cílem je:
… aby lidé plnící určité (specializované) úlohy je vykonávali plynule, efektivně a výkonně a
že tyto úlohy jsou účelově projektovány a provázeny a je jistota jejich naplnění
Org. principy – org. zásady
… org. struktura definuje funkční role a vztahy v podnikových procesech
- f
Vloženo: 19.10.2010
Velikost: 53,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - velikost, faktory a organizace verejneho nez. sektoru
- ZSV - Základy společenských věd - NATO, sv. organizace, logika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- VS - Veřejná správa - Strany jako organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- UCE - Účetnictví - Řízení a organizace učetnictví
- E - Ekonomie - Organizace, družstvo
- E - Ekonomie - organizace
- UCE - Účetnictví - Účetní soustavy a organizace účetnictví
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - Organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Strany jako organizace
- E - Ekonomie - Management - organizace řízení podniku
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- MNG - Management - FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU, STRUKTURA A ORGANIZACE
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Organizace spojených národů
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - organizace a příprava výroby
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- UCE - Účetnictví - Obchodní organizace, úč. třída 7
Copyright 2024 unium.cz