- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
E - Ekonomie
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálomocí prostředníka – zboží prodáváme prostředníkovi, on je majitelem, neznáme konečného zákazníka, neurčujeme konečnou cestu.
Navázání přímých kontaktů: katalogy firem, odborné časopisy, reklamy, Internet, obchodní komory, infocentra, zastupitelské úřady, doporučení obch. partnerů, veletrhy, výstavy…
Přímé cesty:
Prodej bezprostředně zákazníkům
kontaktujeme je písemně, po uzavření obchodu dodáme zboží
pomocí zahr. cestujícího, na místě vyjasní podmínky dodávky a podepíše smlouvy
internetem
ostatní formy – Direkt marketing (Philips, Rainbow), Network mark. (Amway), Multi level mark. (Herbalife), Katalogový prodej (Quelle), Zásilková služba (teleshoping)
maloobchod, obchodní domy – dodávka do jejich skladů či prodejen
prodej pomocí zprostředkovatele – zná teritorium i potenciální zákazníky, podává nám informace, provádí propagaci, vyřizuje reklamaci, poskytuje servis, dohlíží na zaplacení. Může využít svůj (konsignační) sklad. Musíme ho kontrolovat, zda neupřednostňuje některé zákazníky, nepodává konkurenci důvěrné informace. Pracuje jako obchodní zástupce, pokud má plnou moc, podepisuje i smlouvy.
Konsignační sklad – zboží zůstává majetkem dodavatele, zástupce ho může prodávat. Umožňuje okamžitý prodej a je stálou výstavou. Výhody pro zástupce – zásoby zboží, nemusí vynaložit vlastní prostředky, dodavatel – provozován jako celní sklad, do okamžiku prodeje nemusí platit clo a DPH.
Pobočky, prodejny – reprezentace, využívají se při rozsáhlých obchodech či pokud N na zprostředkovatele překročí N na jejich zřízení
Reprezentace – dlouhodobě je vyslán pracovník, který otevře 1 kancelář a zaměstnává několik občanů té země
Vlastní prodejny – ojedinělé (Baťa), Někdy zásobují i jiné MOJ pokud samy nemohou trh pokrýt.
Dceřinné společnosti (afilace) – právně samostatné firmy, zapsané v OR cizí země, kde jsou považovány za domácí firmy, část kapitálu je zahraniční. Podíl může být menšinový, poloviční, většinový. Velká nákladovost – zřizují se, umožní-li velký obrat, klade-li země velké obch.-polit. překážky nebo poskytuje-li výhodnější podmínky pro cizí kapitál.
Afilace – mohou samostatně podnikat, poskytovat slevy, měnit sortiment…
Nepřímé cesty
Velkoobchod (spotřební zboží)
Exportní a importní domy
Vývozní sdružení výrobců
Nákupní svazy v obchodě (pro malé obchodníky)
Propagace - komu a proč svěřit mezinárodní propagaci
Reklama- prováděná přímo x nepřímo, kdy nasadit reklamu v mezinárodním měřítku, jak ji sdělovat, podpora prodeje, publicita jako nejdůvěryhodnější forma propagace
Základní součásti propagace:
reklama
podpora prodeje
osobní prodej
publicita
Reklama a reklamní strategie:
může mít 3 směry:
slogany – neustálým opakováním se slogany dostávají do podvědomí lidí a mohou pomoci profilovat produkt nebo podnik, pomáhají odlišit jej od ostatních, napomoci k jeho zapamatování
racionální působení -reklama přesvědčuje spotřebitele rozumovými argumenty – spoléhá na logiku
- působí více na muže, je vhodnější u technic.a podobných výrobků
c) emocionální působení – působí na city, používá se podmanivá hudba, působivé scenérie, slavné osobnosti doporučují (vnucují nám představu, že to používají všichni a že je to správné)
Aukce . Kávy, vlny, dobytka, kožešin, květin. Využívají se pro prodej zboží netypického, použitého, příležitostně prodávaného či zboží nepřevzatého kupujícím. Může se jí zúčastnit každý, často se platí vstupné, zájemci o koupi skládají předem dražební jistotu. Vlastníkem zboží se stává kupující hned po zaplacení. Běžné zboží se rozděluje do lotů (jednotek), které se prodávají najednou (krabice se 12 sépiemi). Kvalita se určuje uzancí tel quel (jak leží a stojí). Probíhá formou veřejné dražby. V aukcích 21. stol. očekávejme přihazování prostřednictvím Internetu.
Holandská – licitování postupuje od nejvyšší ceny, která se snižuje. Zboží získá ten, kdo se přihlásí první, Americká – není předem známá vyvolávací cena, přítomní přisazují. Prodávající předem stanovil limit nejnižší přípustné ceny. Jestliže již žádný z přítomných nepřisazuje, licitátor vyhlásí, zda limit byl dosažen. Pokud cena nedosáhne limitu zboží není prodáno.
Tendr (veřejná soutěž) – využívá se pro významné zakázky – hotely, mosty, vybavení olympijského družstva. Podmínky se vyhlašují v tisku, sděl. prostředcích, zašlou se firmám…
Burza - místo, kde se v určitou dobu shromažďují obchodníci, aby sami a prostřednictvím dohodců uzavírali obchody podle přesných pravidel. Soustřeďují se informace, které bezprostředně ovlivňují kurz. Některé – zkresleny za účelem výhodného spekulativního nákupu či prodeje. Je hlavním místem tvorby světových cen, od kterých se odvozují ceny podobného zboží na hlavních světových trzích (evropském, americkém, japonském). Řada obchodů se provádí mimo burzu na dálku pomocí počítačových sítí. Druhy: Komoditní (plodiny, potraviny, suroviny, kovy), služeb (lodní – agenti rejdařů nabízejí přepravu a agenti speditérů obstarávají dopravu své zásilky), finanční (pohyby měnových kurzů).
Vloženo: 17.12.2010
Velikost: 73,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- UCE - Účetnictví - Vývozní operace a jejich financování
- D - Dějepis - Bitva u Stalingradu operace modry blau
- E - Ekonomie - BAnkovnictví, aktivní bankovní operace
- E - Ekonomie - Bankovnictví, pasivní a neutrální bankovní operace
- E - Ekonomie - Hosp.výsledek, pasivní operace bank
- E - Ekonomie - Zisk, aktivní operace bank
- M - Matematika - Vektor v analyticke geometrii,mnozinove operace
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- M - Matematika - Zakladni operace mnoziny
- E - Ekonomie - Pokladni operace, pokladni kniha, pokladni sconto
- E - Ekonomie - Aukce a aukční operace
- E - Ekonomie - Burza a burzovní operace
- UCE - Účetnictví - Pokladni operace a ceniny
- E - Ekonomie - Aktivni bankovni operace
- E - Ekonomie - Pasivní bankovní operace
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Operace v PC
- E - Ekonomie - Platební a dodací podmínky v zahraničním obchodu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- POD - Podnikání - podnikání v zahraničním obchodě
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní společnost pro uvědomování si Kršny
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - DzPřPO, mezinárodní obchod
- E - Ekonomie - Ekonomické problémy, mezinárodní ekonomie
- E - Ekonomie - Kupní smlouva v mezinárodním obchodě
- E - Ekonomie - mezinarodni ekonomicke integrace
- E - Ekonomie - Mezinárodní ekonomická koordinace, Evropská unie
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod
- E - Ekonomie - Světové trhy a mezinárodní obchod
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy
- D - Dějepis - Absolutismus ve Francii, rok 1848, mezinárodní vztahy po 30ti leté válce, Svatá říše římská
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy, OSN
- E - Ekonomie - Mezinarodni obchod
- D - Dějepis - Nástup fašismu v Itálii, mezinárodní vztahy
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- D - Dějepis - Mezinárodní vývoj v 2. pol. 20. st.
- E - Ekonomie - Mezinarodni ekonomicka Integrace a svetova ekonomika
- VS - Veřejná správa - Orgány státní správy a samosprávy, ČR v mezinárodních organizacích
- E - Ekonomie - Kupní smlouva v mezinárodním obchodě
- PRA - Právo - Mezinárodní právo
- E - Ekonomie - Světové trhy a mezinárodní obchod
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - MEZINÁRODNÍ EKONOMICKÁ INTEGRACE A EU
- E - Ekonomie - Mezinárodní vztahy
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchodní vztahy
- D - Dějepis - mezinárodní vztahy před 1.sv.v.
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - charakteristika, vznik
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Významné mezinárodní integrace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - MEZINÁRODNÍ VZTAHY A MEZINÁRODNÍ OBCHOD
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy- Úvod
- E - Ekonomie - Systém měnových kurzů, mezinárodní měnový systém
- E - Ekonomie - Mezinarodni ekonomicka Integrace a svetova ekonomika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- ZSV - Základy společenských věd - MEZINÁRODNÍ VZTAHY, OSN
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy
- IVT - Informatika a výpočetní technika - mezinárodní desetinné třídení
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- E - Ekonomie - Bankovni system, druhy bank, mezinarodni financni instituce
- D - Dějepis - Mezinárodní vztahy na přelomu 19. a 20. století
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2024 unium.cz