- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
E - Ekonomie
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál21. Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
Hlavní typy operací v ZO v oblasti výzkumu, výroby, obchodu a služeb:
Výzkum: spolupráce vědců v oblasti mikrobiologie, léčiv, medicíny, vesmíru…
Výroba: dělba práce, jednotlivé komponenty ze zahraničí (automobily), nákup know-how a zde se poté vyrábí, montuje kompletní výrobek, dodávka celých investičních celků
Obchod: nákup za účelem prodeje (obchodní řetězce, FO a PO nakupují v zahraničí)
Služby:
Sólo – bankovnictví, pojišťovnictví, spediční
Doplňkové barker:
Zboží za zboží „naturální směna“
Suroviny za hotové výrobky
Metody vývozu a dovozu:
Export
Přímý – tuzemský výrobce prodá své zboží zahraničnímu obchodníkovi nebo výrobci (Český výrobce obuvi prodá obuv německému obchodníkovi). Podnik musí mít dobrý přehled o zahraničních trzích, vytvářet exportní útvar, spoří N na marži obchodníka (prostředníka). Je výhodný tam, kde není třeba provádět velký výzkum trhu (vývoz surovin, o které je zájem bez zajišťování odbytu) a tam, kde po získání odběratele je delší doba zajištění odbytu (vývoz investičních celků).
Nepřímý – tuzemský výrobce prodá své zboží tuzemskému obchodníkovi (prostředníkovi), který je prodá do zahraničí (Český výrobce masových konzerv prodá své zboží českému podniku Koospol > ten je prodá do Rakouska). Tuzemský vývozce provádí sám průzkum trhu, skladování, propagaci a vhodný prodej výrobků. Vzhledem k marži vývozce musí výrobce prodat tuzemskému vývozci, levněji, než je prodejní cena do zahraničí.
Import
Přímý – tuzemský výrobce nebo obchodník nakoupí zboží od zahraničního partnera (Český výrobce obuvi koupí obuvnické stroje od firmy z Itálie)
Nepřímý – tuzemský výrobce nebo obchodník nakoupí zboží od tuzemského dovozce, který je nakoupí v zahraničí (Český výrobce limonád nakoupí potravinářské barvivo od českého velkoobchodu, který barvivo nakoupil ve Švýcarsku).
Reexport
Přímý – zboží nakoupené v cizině je prodáno a dopraveno do jiné cizí země (neprojde naším územím). (Český podnik nakoupí v Rumunsku rukavice a tyto prodá a vyveze do Ruska).
Nepřímý – zboží nakoupené v zahraničí je dovezeno do našeho státu a pak je opět do zahraničí prodáno a vyvezeno. (Lyže nakoupené v Rakousku s množstevní slevou jsou dovezeny do skladu podniku v ČR a prodány do zahraničí).
Důvody reexportu:
Obchodně politické překážky – mezi státem, ve kterém se zboží nakoupí a státem, kam se zboží prodá mohou být vysoká cla, množstevní omezení, zákazy dovozů a vývozů
Kompletace vývozů reexportéra – reexportem může podnik kompletovat sortiment svých výrobků s výrobky dovezenými a tím podstatně rozšířit svou nabídku
Ekonomické – nákupy ve velkém umožní reexportérovi dosáhnout nižších cen a prodej do dalších zemí za vyšší ceny.
Mezinárodní marketing – rizika v ZO, podstata, význam, informace, marketingové nástroje:
Podstata, význam:
Exportní marketing – zakládá se na obchodu zbožím nebo službami
Mezinárodní marketing – vychází za rámec exportního mark., firmy prodávají licence, know-how, zakládají pobočky, spol. podniky a výrobní základny v zahraničí
Postup mark. plánu:
> Výzkum a průzkum trhu > stanovení cílů na základě průzkumu > přizpůsobení nástrojů marketingu > mark. strategie > ověřování strategie, průzkum a výzkum v průběhu prodeje>
Informace:
Výzkum a průzkum trhu (informace):
Informace o zemi:
Hospodářská a finanční situace země (požadavky na zboží na trhu, obtíže při placení dodávek, kurzovní rizika
Politická situace (pol. Orientace, vládnoucí strany)
Geografické a klimatické podmínky
Obchodně – politické podmínky (požadavek licencí, dokladů pro celní řízení, výše cel..)
Charakteristika obyvatelstva (počet, fyzické předpoklady, složení dle povolání, věku…)
Místní podmínky, zvyklosti, národní zvláštnosti
Odbytové cesty
Zdroje informací: statistická ročenka OSN, obchodní tisk, počítačové databáze – Evropská databanka či Internet, publikace – obchodních komor, instituce na podporu exportu, banky, pracovníci v zahraničí, delegáti…
Informace o zboží – užitné vlastnosti, sortiment, obaly, služby se zbožím spojené, obliba konkurenční značky, velikost prodeje konkurence
Informace o konkurenci – které firmy, kde sídlí, jak používají nástroje marketingu (sortiment, kvalita zboží, ceny, odbytové cesty, způsob propagace), jejich silné a slabé stránky, příležitosti, hrozby
Informace o cenách, zdroje informací:
U kusového zboží a dodávek na zakázku nabídky od partnerů
U sériového zboží ceníky, inzeráty, veletrhy
U hromadného zboží (suroviny, obilí), burzovní ceny, kopie faktur, zprávy od zástupců, partnerů
Vznikne cenová dokumentace – cenové rozbory cen. Politiky konkurence (výprodeje, poskytování slev, vytlačování konkurence bojovými cenami).
Stanovení cílů: Vybereme segment trhu. Při výběru cílových teritorií vyloučíme ta, která nepřicházejí v úvahu vlivem politické situace, zeměpisné polohy či neuplatnitelnosti zboží. Vybereme státy, jejichž obyvatelé přicházejí v úvahu jako potencionální spotřebitelé. Vyloučíme ty, které nám neumožní do
Vloženo: 17.12.2010
Velikost: 73,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- UCE - Účetnictví - Vývozní operace a jejich financování
- D - Dějepis - Bitva u Stalingradu operace modry blau
- E - Ekonomie - BAnkovnictví, aktivní bankovní operace
- E - Ekonomie - Bankovnictví, pasivní a neutrální bankovní operace
- E - Ekonomie - Hosp.výsledek, pasivní operace bank
- E - Ekonomie - Zisk, aktivní operace bank
- M - Matematika - Vektor v analyticke geometrii,mnozinove operace
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- M - Matematika - Zakladni operace mnoziny
- E - Ekonomie - Pokladni operace, pokladni kniha, pokladni sconto
- E - Ekonomie - Aukce a aukční operace
- E - Ekonomie - Burza a burzovní operace
- UCE - Účetnictví - Pokladni operace a ceniny
- E - Ekonomie - Aktivni bankovni operace
- E - Ekonomie - Pasivní bankovní operace
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Operace v PC
- E - Ekonomie - Platební a dodací podmínky v zahraničním obchodu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- POD - Podnikání - podnikání v zahraničním obchodě
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní společnost pro uvědomování si Kršny
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- E - Ekonomie - DzPřPO, mezinárodní obchod
- E - Ekonomie - Ekonomické problémy, mezinárodní ekonomie
- E - Ekonomie - Kupní smlouva v mezinárodním obchodě
- E - Ekonomie - mezinarodni ekonomicke integrace
- E - Ekonomie - Mezinárodní ekonomická koordinace, Evropská unie
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod
- E - Ekonomie - Světové trhy a mezinárodní obchod
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy
- D - Dějepis - Absolutismus ve Francii, rok 1848, mezinárodní vztahy po 30ti leté válce, Svatá říše římská
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy, OSN
- E - Ekonomie - Mezinarodni obchod
- D - Dějepis - Nástup fašismu v Itálii, mezinárodní vztahy
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- D - Dějepis - Mezinárodní vývoj v 2. pol. 20. st.
- E - Ekonomie - Mezinarodni ekonomicka Integrace a svetova ekonomika
- VS - Veřejná správa - Orgány státní správy a samosprávy, ČR v mezinárodních organizacích
- E - Ekonomie - Kupní smlouva v mezinárodním obchodě
- PRA - Právo - Mezinárodní právo
- E - Ekonomie - Světové trhy a mezinárodní obchod
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- E - Ekonomie - MEZINÁRODNÍ EKONOMICKÁ INTEGRACE A EU
- E - Ekonomie - Mezinárodní vztahy
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchodní vztahy
- D - Dějepis - mezinárodní vztahy před 1.sv.v.
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - charakteristika, vznik
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Významné mezinárodní integrace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - MEZINÁRODNÍ VZTAHY A MEZINÁRODNÍ OBCHOD
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy- Úvod
- E - Ekonomie - Systém měnových kurzů, mezinárodní měnový systém
- E - Ekonomie - Mezinarodni ekonomicka Integrace a svetova ekonomika
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- ZSV - Základy společenských věd - MEZINÁRODNÍ VZTAHY, OSN
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy
- IVT - Informatika a výpočetní technika - mezinárodní desetinné třídení
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- E - Ekonomie - Bankovni system, druhy bank, mezinarodni financni instituce
- D - Dějepis - Mezinárodní vztahy na přelomu 19. a 20. století
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2024 unium.cz