- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálNástroje motivování
Problematika motivace je složitá a závisí na jednotlivých situacích. V průběhu času se vytvořily a začaly používat speciální motivační techniky:
Humanizace práce – jde o záměrné střídání pracovišť, což má odstranit monotónnost práce a učinit práci zajímavější. Proti přílišné specializaci bylo uplatněno rozšiřování rozsahu činností.
Obohacení práce – pomáhá odstranit jednotvárnost. Jde o zvyšování odpovědnosti a kontroly práce přidáváním úkolů na vyšší úrovni. Zvláštní formou je tzv. podnikání v podniku, tedy působení autonomních pracovních skupin.
Delegování – pracovníkovi nejsou určité úkoly přidělovány případ od případu, ale jsou na něj přeneseny trvale s odpovědností. Pracovník řídí a rozhoduje ve své oblasti samostatně. Tento typ usnadňuje nadřízenému práci a může mít pro pracovníka vysokou motivační hodnotu.
Cílové řízení – je považováno za vyšší stupeň delegování. Praktikuje se u vysoce kvalifikovaných a motivovaných pracovníků, kteří dovedou svoji práci vykonávat samostatně a sami si vytvořit cíle.
Nadřízený se ve svém chování musí orientovat podle struktury potřeb svého spolupracovníka.
Je nutno vytvořit takové podmínky, aby došlo ke sladění zájmů vlastníků se zájmy manažerů.jde o metody odměňování a o metody kontroly vrcholových manažerů ze strany vlastníků. Nástroje motivování a kontroly vrcholových manažerů lze rozdělit na:
Přímé nástroje – bonusy, odměny, srovnávání výkonu manažerů a kontrola a hodnocení správní radou
Nepřímé nástroje – nebezpečí bankrotu a perspektiva vlastní kariéry
Účinná motivace představuje většinou vzájemnou kombinaci těchto nástrojů.
Manažerské bonusy jsou prémie odvozené v závislosti na obratu, zisku, objemu a produkce. Jsou součástí manažerské smlouvy a jsou vypláceny ročně nebo při splnění konkrétního úkolu.
Odměna přímo v akciích je používána hlavně v USA. Odměny vyplácené v akcií tvoří podstatnou část platu vrcholových manažerů.
Pravidelná kontrola a hodnocení správní radou je značně subjektivní, ale v jistých případech poměrně účinná metoda. Sankce je nejprve výstraha
Vloženo: 1.07.2011
Velikost: 43,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MNG - Management
Podobné materiály
- E - Ekonomie - Vztah mezi úrokovou paritou a paritou kupní síly, cíle a nástroje měnové politiky
- E - Ekonomie - Vnitřní obchod, Nástroje komunikace
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Produkt, Nástroje MK komunikace
- E - Ekonomie - Mnohostranné nástroje vnější obchodní politiky
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
- MNG - Management - Odměňování, motivování pracovníků, péče o zaměstnance
- E - Ekonomie - MO23 Organizování a motivování
Copyright 2024 unium.cz