- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMIKROEKONOMIE
poptávka - množství zboží, které jsou lidé (spotřebitelé) ochotni koupit při určité ceně
poptávková křivka má klesající průběh
důchodový efekt - jsou-li důchody spotřebitelů neměnné a trvalé, kupují při nižších cenách větší objemy zboží
substituční efekt - při zvýšené ceně zboží jednoho druhu přecházejí spotřebitelé na jiný druh zboží jehož cena je příznivější
faktory ovlivňující množství poptávaného zboží
změny cen jiného zboží - substitut, komplement
úroveň důchodů
změny v preferencích spotřebitelů - móda, reklama
pohyby poptávkové křivky (poptávka klesá s rostoucí cenou; změna důchodové úrovně, cen jiného zboží, preferencí)
nabídka - množství zboží, které jsou výrobci dobrovolně ochotni dodat na trh při určité ceně
průběh křivky je opačný, vzrůstající
vzájemné působení nabídky a poptávky
rovnovážná cena čistí trh
nedostatek zboží tlačí na zvýšení cen
přebytek vede ke snížení cen
užitek
cíl spotřebitele
prospěch plynoucí z užívání ekonomických statků
ekonomické statky jsou vzácné
přístup spotřebitelů k nim je omezen, proto je omezen užitek
omezení užitku - časové, fyzické, důchodové
racionální volba spotřebitele při výběru užitku
mezní užitek - celkový užitek přestává růst od určité dosažené míry užitku
zisk firmy - účetní zisk - rozdíl mezi příjmy a explicitními náklady
příjmy - explicitní náklady - účetní zisk
čistý (ekonomický) ziska - zisk po započítání všech nákladů (i implicitních)
podnikání
cílem podnikání je zisk
činnost podnikatele - zřizují podnik za účelem zisku
podnikatel nese rizika a je povinen uhradit závazky z eventuelní ztráty
podnikateli náleží zisk z podnikání
vklady podnikatele do vlastního podnikání
kapitál, práce - vlastní výrobní prostředky
podnikatelský nápad a schopnosti
podnikateli ve firmě náleží
smlouvy s dodavateli
práva z těchto smluv plynoucí
právo zisku
Struktura trhů
strukturální znaky trhů - počet firem, velikost firem, povaha výrobku
základní struktury - dokonalá konkurence, monopol, oligopol, monopolistická konkurence
dokonalá konkurence
větší počet firem, menší firmy
stejnorod
Vloženo: 1.04.2011
Velikost: 43,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZSV - Základy společenských věd
Podobné materiály
- ZSV - Základy společenských věd - Mikroekonomie
- ZSV - Základy společenských věd - Základy mikroekonomie - teorie nabídky a poptávky
- E - Ekonomie - Mikroekonomie
- E - Ekonomie - Předmět zkoumání ekonomie, mikroekonomie, makroekonomie
- E - Ekonomie - Mikroekonomie
- ZSV - Základy společenských věd - MIKROEKONOMIE
- E - Ekonomie - Predmet ekonomie, mikroekonomie, makroekonomie, subjekty
Copyright 2024 unium.cz