- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMIKROEKONOMIE
= vzájemné působení nabídky a poptávky
- zabývá se chováním jednotlivých subjektů (domácnosti, firmy, stát)
NABÍDKA = množství zboží, které jsou firmy ochotny a schopny prodat při určitých cenách
- charakterizuje funkční vztah mezi cenou a nabízeným množstvím zboží
- vyvíjí se stejně s cenou
POPTÁVKA = souhrn všeho zboží, které jsou zákazníci ochotni koupit za příslušnou cenu
- musí být podložena disponibilními peněžními prostředky
- vyvíjí se opačným směrem než cena = „zákon klesající poptávky“
* s růstem ceny roste i nabízené zboží
velká nabídka, malá poptávka = klesání cen, firmy mezi sebou soutěží = soutěž prodávajících
velká poptávka, malá nabídka = drahé zboží, které se chystá ke zhotovení a lidé ho stejně koupí = soutěž kupujících
* soutěž kupujících nebo prodávajících trvá tak dlouho, dokud se trh nevyčistí
Faktory ovlivňující nabídku: poptávka, suroviny, zdroje, pracovní síla
Faktory ovlivňující poptávku: reklama, značka, kvalita, módní trend
- komplementární zboží = 2 typy zboží, které se doplňují (auto + benzin)
- substituční zboží = zboží, které se ve spotřebě vylučuje; je to druh zboží, který lze nahradit (hovězí maso za drůbeží)
BOD TRŽNÍ ROVNOVÁHY
= trh je v rovnováze, pokud se nabízené zboží rovná množství poptávky – v tomto okamžiku dochází k „vyčištění trhu“, není zde přebytek ani nedostatek zboží
- cena, při které nastává rovnováha trhu se označuje jako „rovnovážná cena“, množství „rovnovážným množstvím“
UŽITEK A CHOVÁNÍ SP
Vloženo: 17.12.2010
Velikost: 40,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZSV - Základy společenských věd
Podobné materiály
- ZSV - Základy společenských věd - Základy mikroekonomie - teorie nabídky a poptávky
- ZSV - Základy společenských věd - Mikroekonomie
- E - Ekonomie - Mikroekonomie
- E - Ekonomie - Předmět zkoumání ekonomie, mikroekonomie, makroekonomie
- E - Ekonomie - Mikroekonomie
- ZSV - Základy společenských věd - MIKROEKONOMIE
- E - Ekonomie - Predmet ekonomie, mikroekonomie, makroekonomie, subjekty
Copyright 2024 unium.cz