- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Popisek: Maturitní otázky vypracované
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálit nebo zrušit na základě rozhodnutí zastupitelstva města, pokud do 30-ti dnů od zveřejnění tohoto rozhodnutí není podán návrh na konání místního referenda o této věci. Nová obec může vzniknout oddělením části obce, popř. změnou nebo zrušením vojenského újezdu. Část obce , která se chce oddělit musí mít samostatné katastrální území a po oddělení musí mít alespoň 1000 obyvatel.
· S oddělením části obce musí vyslovit souhlas místní referendum, občané žijící na území té části obce, která se chce oddělit. Po oddělení části obce rozhoduje krajský úřad v přeneseném způsobu na nároky obce, který podá obec na základě kladného výsledku referenda. Každá obec má svůj název, ke změně názvu dává souhlas ministerstvo vnitra na nárok obce.
·
· Samostatná působnost
· spravuje své vlastní obecní záležitosti
· Patří sem : řízení hospodářského, sociálního a kulturního rozvoje obce, tvorba a
· ochrana zdravého životního prostředí, péče a uspokojování potřeb občanů.
· Při výkonu této působnosti se obec stará o místní komunikace, veřejné osvětlení,
· odvoz a likvidaci odpadů, spravuje předškolní a základní školní zařízení, některá
· zdravotnická, sportovní a kulturní zařízení, ústavy sociální péče ….
· Při výkonu této činnosti nepodléhá obec žádnému státnímu orgánu a její obce se
· řídí pouze obecně závaznými právními předpisy
· významnou povinností umožňující obcím působit tyto úkoly je právo vydávat
· obecně závazné vyhlášky, které jsou platné pro územní obvod obce,tyto vyhlášky
· musí být vyhlášeny na úřední desce
· musí být v souladu s obecně závaznými právními předpisy
· obce mohou zařizovat obecní politiku
·
· Přenesená působnost
· vykonává státní správu v rozsahu, v jakém byl u ní tento výkon svěřen státem,
· některými zákony, (např. stavebním, přestupkovým)
· může vydávat nařízení - OZV a nařízení obce (právní předpisy obce), musí být
· vyhlášeny, je podmínkou platnosti právního předpisu obce
· obce obdrží ze státního rozpočtu příspěvek na plnění úkolů přenesené působnosti
·
· Pověřený obecní úřad -
· -vykonává přenesenou působnost v rozsahu jemu svěřenému ve správním obvodu
·
· Hospodaření obce
· hospodaří podle rozpočtu schváleného na kalendářní rok zastupitelstvem obce
· mezi příjmy patří: - výnosy z obecního majetku
· - místní daně a poplatky
· - podíl na výnosu dani odváděných do státního rozpočtu
· - dotace ze státního rozpočtu
· - dary, výnosy sbírek, loterii atd..
· obec, která má alespoň 5 000 obyvatel dá přezkoumat hospodaření obce za
· uplynulý kalendářní rok auditorem a obec, která má méně než 5 000 obyvatel dá
· přezkoumat hospodaření krajským úřadem nebo auditorem.
· v územně členěných statutárních městech přezkoumává hospodaření městského
· obvodu nebo městské části magistrát města
· nepožádá-li obec o přezkoumání hospodaření, může jí finanční úřad uložit pokutu
· ve výši 100 000 Kč
·
· Orgány obce
· 1) Zastupitelstvo
· 5 - 55 členů,přičemž se přihlédne k počtu obyvatel a velikosti územního obvodu
· 4 leté funkční období
· funkce člena zastupitelstva je veřejnou funkcí; rozhoduje ve věcech patřících do
· samostatné působnosti-komunální volby
· stanoví počet členů rady obce
· v případě, že je méně než 15 členů zastupitelstva rada obce se nevolí, volí starostu,
· místostarostu a další členy rady obce (tzv. radní) a odvolává je z funkce
· schází se podle potřeby, nejméně však jedenkrát za 3 měsíce, zasedání jsou veřejná,
· starosta je svolává a řídí,
· je schopno se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jeho členů
· o průběhu zasedání se pořizuje zápis, který podepisuje starosta nebo místostarosta
· a účinní ověřovatelé
·
· 2) Rada obce
· výkonný orgán v oblasti samostatné působnosti a za své činnosti odpovídá
· zastupitelstvu obce
· v oblasti přenesené působnosti přísluší radě rozhodovat jen stanoví-li zákon
· v obci, kde se rada nevolí, vykonává její funkci starosta (nevolí se tam, kde
· zastupitelstvo má méně než 15 členů)
· tvoří ji starosta, místostarosta a další členové rady voleni z řad členů zastupitelstva
· počet členů je lichý a činí 5 – 11 členů
· schází se ke svým schůzím podle potřeby
· je schopna se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina členů (pořizuje se ze
· schůze zápis)
· radě obce je vyhrazeno např. zabezpečovat hospodaření obce podle schváleného
· rozpočtu, vydávat nařízení obce a ještě další zřizovat a rušit podle potřeby komise
· rady.
·
· 3) Starosta
· starostu, místostarostu volí do funkcí zastupitelstvo obce z řad svých členů
· starosta a místostarosta musí být občanem ČR
· zastupují obec navenek, za výkon své funkce odpovídají zastupitelstvu obce
· má právo při významných příležitostech a občanských obřadech (vítání občánků,
· svatby…) užívat závěsný odznak se státním znakem ČR
· starosta připravuje, svolává a řídí schůze obecní rady
· starosta uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci obce
· odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření obce za uplynulý
· kalendářní rok
· je-li starosta ze své funkce odvolán nebo se funkce vzdal, není ještě zvolen
· starosta, vykonává jeho pravomoc až do zvolení starosty místostarosta. Úkoly
· starosty plní ve statutárním městě Primátor, ten jako představitel města má právo
· užívat primátorských insignií
·
· 4) Obecní úřad
· je to orgán obce, tzn. nemá právní subjektivitu, nevystupuje vlastním jménem,
· ale veškerou činnost vykonává pro obec, případně pro stát
· v čele stojí starosta, dále ji tvoří místostarosta, tajemník a zaměstnanci zařazení do
· OÚ
· celkový počet zaměstnanců není nijak administrativně omezen, stanovuje ho rada
· obce
· tajemník OÚ je zodpovědný v oblasti přenesené i samostatné působnosti starostovi.
· Není-li v obci zřízena funkce tajemníka nebo není-li tajemník stanoven, plní jeho
· úkoly starosta.
· odbory OÚ mohou plnit různé funkce určené zvláštními zákony (matriční, stavební,
· živnostenský…).
· v čele těchto odborů stojí vedoucí, kteří jsou jmenováni radou obce
· hlavními posláními OÚ v samostatné působnosti je být vykonavatelem vůle
· zastupitelstva či rady obce
· výši osobních a věcných výdajů na činnost OÚ stanovuje zpravidla při schvalování
· rozpočtu zastpitelstva obce
·
· 5) Zvláštní orgány
· zastupitelstvo obce může zřídit jako své iniciativní a kontrolní orgány výbory.
· Vždycky zřizuje finanční a kontrolní výbory za podmínek stanovených výborem pro
· národnostní menšiny
· výbor plní úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo obce a ze své činnosti odpovídá
· výbor zastupitestvu obce
· rada obce může zřídit jako své iniciativní, kontrolní a poradní komise
·
· Základní vnitřní předpisy
· Základním dokumentem je organizační řád, jeho schválení přísluší radě obce, stanovuje strukturu OÚ, podepisuje činnost jednotlivých odborů na úseku samostatné i přenesené působnosti. Dalšími důležitými normami jsou spisový a pracovní řád ( oba vydává tajemník).
· Pracovní řád – stanovuje další povinnosti zaměstnanců, jejichž porušování lze
· posuzovat jako porušení pracovní kázně. Pro zaměstnance obce
· zařazených do OÚ platí omezení výkonu jejich podnikatelské činnosti.
· V pracovním řádu bývá také stanovena pracovní doba a způsob její
· evidence, rozdělení na tzv. úřední a neúřední dny, případně hodiny.
· Spisový řád – stanovuje základní postup pro nakládání s písemnostmi, které na úřad
· přijdou, jsou v něm vyhotoveny nebo z něho odcházejí. Jejich součástí
· je skartační řád – v některých obcích vydávají etické kodexy, kterými
· by se měli zaměstnanci řídit.
·
· 7/ZÁKON O KRAJÍCH
· -prameny právní úpravy
· -krajské zřízení
· -obecná ustanovení
· -občané kraje
· -působnost kraje
· -hospodaření kraje
· -orgány kraje
·
· Právní úprava
· zákon č. 1/1993 sb. Ústava
· zákon č. 129/2000 sb. Zákon o krajích (o krajském zřízení)
·
· Kraj
· vyšší územně samosprávný celek, má tedy postavení samosprávného celku,
· správní subjektivitu který má právo na samosprávu
· veřejnosprávní korporace, má vlastní majetek
· v právních vztazích vystupuje nebo jedná svým jménem a nese z nich
· odpovědnost
·
· Kraj může vydávat obecně závazné vyhlášky, případně rada kraje může vydávat nařízení kraje. Zásadní podmínkou je, že tyto právní předpisy musí být v souladu se zákony. Právní předpisy kraje se vyhlašují ve věštníku
·
· Působnost kraje
· 1) samostatná (výkon samosprávy)
· kraj má právo na samosprávu ve věcech, které stanoví zákon (hospodaření s
· majetkem, sestavování rozpočtu a závěrečného účtu obce, vydávání obecně
· závazných vyhlášek, péče o komplexní rozvoj kraje, vytváření podmínek pro
· rozvoj sociální péče a uspokojování potřeb občanů (dům důchodců, ústavy,
· poradny, WC),pro ochranu a rozvoj ŽP, dopravu, výchovu, vzdělávání i
· ochrany veřejného pořádku....
· pravomoci zastupitelstva a rady kraje
· při výkonu samostatné působnosti kraj spolupracuje s obcemi
· všechny orgány kraje, obce a státu si poskytují bezplatné informace a údaje
· pro výkon jejich působnosti
· spolupráce krajů se uskutečňuje na základě:
· a) smlouvy uzavřené ke splnění konkrétního úkolu
· b) zakládání P.O podle zvláštního zákona (obchodního zákoníku) mezi 2 nebo
· více kraji
· kraj nemůže být členem občanského sdružení ani svazku obcí
· kraj může dál spolupracovat se zahraničními partnery a vstupovat tak do
· regionálních seskupení
·
· 2) přenesená (výkon státní správy)
· kraj vykonává přenesenou působnost na svém území ve věcech, které
· stanoví zákon (sociální péče, ŽP...)
· pro výkon přenesené působnosti obdrží kraj příspěvek ze státního rozpočtu
· Kraj v přenesené působnosti vykonává státní správu a to tak, kdy je mu to
· uloženo-zákony, podzákonnými předpisy, usneseními vlády, směrnicemi
· ústředních správních úřadů
· 14 krajů
· hlavní město Praha (A)
· Středočeský kraj (S - Praha)
· Jihočeský kraj (C – České Budějovice)
· Plzeňský kraj (P – Plzeň)
· Karlovarský kraj (K – Karlovy vary)
· Ústecký kraj (U – Ústí nad Labem)
· Liberecký kraj (L – Liberec)
· Královéhradecký kraj (H – Hradec Králové)
· Pardubický kraj (E – Pardubice)
· Kraj Vysočina (J – Jihlava)
· Jihomoravský kraj (B – Brno)
· Olomoucký kraj (M – Olomouc)
· Moravskoslezský (T – Ostrava)
· Zlínský kraj (Z – Zlín)
·
· Občané kraje
· je FO, která:
· 1) je státním občanem ČR
· 2) je v kraji hlášena k trvalému pobytu
·
· Občan kraje, který dosáhl věku 18 let má právo:
· volit a být volen do zastupitelstva kraje
· vyjadřovat se na zasedání zastupitelstva kraje
· nahlížet do rozpočtu a závěrečného účtu kraje
· podávat orgánům obce návrhy, přípomínky a podněty
·
· Hospodaření kraje
· kraje jsou rozpočtové organizace tzn. Že sestavují a schvalují rozpočet
· příjmů a výdajů, podle kterého v následujícím roce hospodaří
· rozpočet schvaluje nejčastěji jako vyrovnaný krajské zastupitelstvo
· po ukončení účetního období je prováděn audit hospodaření tzn. Finanční
· kontrola, která je zaměřena na dodržování platných zákony některé
· příjmy:
· - z vlastního majetku a majetkových práv
· - z vlastní hospodářské činnosti
· - příjmy z výsledků
· - dotace ze státního rozpočtu a ze státních fondů
· - některé výdaje: - pro výdaje platí rozpočtová skladba, která je závazná
· - oběma strukturám výdajů záleží na výši příjmů
·
· Orgány kraje
·
· 1/ Zastupitelstvo kraje
· 45 – 65 členů volených v komunálních volbách
· 4 leté funkční období
· do jeho pravomoci patří zejména vydávat obecně závazné vyhlášky kraje,
· schvalovat programy rozvoje územního obvodu a zajišťovat jejich realizaci
· a kontrolovat plnění, schvalovat rozpočet a závěrečný účet kraje,
· předkládat návrhy zákonů, zřizovat a rušit příspěvkové orgány kraje,
· schvalovat základní dokumenty obchodních společností zakládaných
· krajem …
· počet členů zveřejní krajský úřad ve Věstníku
· zasedání jsou veřejná
· veřejná funkce
·
· 2/ Rada kraje
· výkonný orgán kraje odpovídá za svoji činnost zastupitelstvu
· tvoří ji hejtman, jeho zástupce a další členové voleni zastupitelstvem
· schází se podle potřeby
· celkový počet členů je stanoven podle počtu obyvatel kraje na 9 nebo 11
· schůzi svolává a řídí hejtman
· zasedání je neveřejné, pořizuje se zápis ze schůze a je nutno ho do 10 dnů
· dát k nahlédnutí zastupitelstva kraje
·
· 3/ Hejtman
· musí být občanem ČR
· zastupuje kraj navenek
· on i jeho zástupce jsou voleni zastupitelstvem
· má pravomoc po předchozím souhlasu ministra vnitra jmenovat ředitele
· krajského úřadu
· vykonává úkoly, kterými ho pověří zastupitelstvo nebo rada
·
· 4/ Krajský úřad
· ředitel krajského úřadu nesmí být poslancem nebo senátorem
· plní úkoly v samostatné působnosti uložené zastupitelstvem a radou kraje
· a pomáhá výborům a komisím
· tvoří ho ředitel (zaměstnanec kraje), zaměstnanci kraje
· ředitel je zodpovědný hejtmanovi, zastupující ho zástupci ředitele
· zaměstnanci jsou zodpovědni řediteli
· má prvomoc ukládat sankce podle zákona, předkládat vládě nebo
· ministerstvu návrhy na potřebná opatření
· zřizuje úřední desku, má vlastní razítko, pečeť, znak, prapor- můžou být
· změněny jen se souhlasem PS
· úkoly v přenesené působnosti, které nejsou svěřeny zastupitelstva a radě
· zákonem
· Ředitel KÚ
· -nesmí být poslancem, senátorem parlamentu ČR
· -členem zastupitelstva územního samosprávného celku
· -nesmí vykonávat funkci politicé straně či hnutí (organizován politické straně
· však může být
·
· 5/ Zvláštní orgány -
· -výbory+komise=zvláštní orgány pomocné a iniciativní orgány
·
· Výbory
· kontrolní, finanční orgány zastupitelstva, v jejich čele vždy stojí člen
· zastupitelstva
· pro národnostní menšiny
· -za podmínek, které stanový zákon
· zřizuje je zastupitelstvo kraje jako své iniciativní a kontrolní orgány -
· pro zaměstnanost
· pro výchovu a vzdělávání
· tyto výbory nejméně 5-ti členné
· počet je vždy lichý. K usnesení je potřeba nadpoloviční většina všech členů
· usnesení může být písemné a podepsané
·
· Komise
· - zřizuje je rada kraje jako své iniciativní a kontrolní orgány a ten je také
· komisi ze své činnosti odpovědna
·
· 8/ ZÁKON O HLAVNÍM MĚSTĚ PRAHA
·
· -právní úprava
· -postavení hlavního města Prahy a městských částí
· -občané hlavního města Prahy a městských částí
· -území a jeho změny
· -působnost hlavního města a městských částí
· -orgány hlavního města a orgány městských částí
·
· Právní úprava
· zákon 131/2000 Sb. o hlavním městě Praha
· upravuje postavení hl.m.Prahy a dále postavení
· městských částí
· ústava hlava 7 Územní samospráva
·
· hl.m. Praha
· je veřejnosprávní korporací, má vlastní majetek, vlastní příjmy a hospodaří za podmínek
· stanovených zákonem podle vlastního rozpočtu.
· Vystupuje ve svých vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů
· vyplívající
·
· Městské části
· člení se na městské části, postavení městských částí stanoví zákon o hl.m.Prahy statut
· nebo zvláštní zákon.
· Městské části jsou obvodem, jen je-li jim svěřen výkon přenesené působnosti zákonem
· nebo státem
· mají vlastní rozpočet a hospodaří podle něj
·
· Správní obvody:
· správní obvod 1-15 je Praha 1-15
· správní obvod 16 Radotím
· správní obvod 17 Řepy
· správní obvod 18 Letňany
· správní obvod 19 Kbely
· správní obvod 20 Horní počernice
· správní obvod 21 Újezd nal Lesy
· správní obvod 22 Uhřiněves
·
· Občané hl.m.Prahy
· Fo, která je státním občanem ČR a je v hlavním městě přihlášena k trvalému pobytu
· občan městské části je občan hl.m.Prahy,který je v městské části hlášen k trvalému
· pobytu
· občan,který dosáhl věku 18 let má právo volit a být volen, hlasovat v místním referendu
· a nahlížet do rozpočtu a závěrečného účtu
·
· Území hl.m. Prahy
· tvoří katastrální území uvedené v příloze zákona
· území městských částí vymezí za podmínek stanovených zákonem STATUT.
· městské části mají své názvy, které stanoví STAT
·
· Samostatná působnost hl.m.Prahy a městských částí
· do samostatné působnosti patří spravování závažností, které jsou v zájmu hl.m.
· a jeho občanů
· pokud nejde o výkon přenesené působnosti nebo úkoly, které jsou zvláštními
· zákony svěřeny státním úřadům jako výkon státní správy.
·
· Hlavní město upraví své vnitřní poměry ve věcech správy STATUSEM
· Městské části mají své názvy, které stanoví status. Budovy musí být označeny popisnými čísly, nedovolí-li zákon jinak
·
· Přenesenou působnost orgánů hl.m. Prahy a orgánů městských částí
· 1) orgány hl.m. vykonávají přenesenou působnost, jako orgány obcí s pověřeným obecním
· úřadem, obcí s rozšířenou působností, jako orgány krajů
· 2) při výkonu přenesené působnosti se orgány hl.m.Prahy řídí:
· a) při vydávání nařízení hl.m.Prahy zákony a jinými právními předpisy
· b) v ostatních případech též usneseními vlády a směrnicemi ústředních spárvních úřadů
·
· Hospodaření hl.m. Prahy
· nákládá s vlastním majetkem a hospodaří s ním za podmínek stanovených tímto nebo
· zvláštním zákonem podle vlastního rozpočtu
· městské části mají vlastní rozpočet a za podmínek stanovených títmo zákonem,
· zvláštním zákonem nebo statutem hospodaří pro něj.
· Hospodaření za uplynulý kalendářní rok dá hl.m. Přezkoumat auditorem nebo
· ministerstvem financí, městská část dá přezkoumat hospodaření auditorem, nebo za
· podmínek stanovených statutem magistrátem hl.m.Prahy
·
· Obecně závazné vyhlášky a nařízení hl.m. Prahy
· zastupitelstvo hl.m.prahy v mezích zákona samostatné působnosti vydávat obecně
· závazné vyhlášky
· rada může v přenesené působnosti ydávat na základě a v mezích zákona nařízení,
· podmínkou platnosti obecně závazných vyhlášek a nařízení je jejich vyhlášení.
· vyhlášení se provede tak, že se uveřejní ve sbírce právních předpisů hl.m.Prahy
· vyhlášení právního předpisu se provede tak, že se uveřejní ve sbírce právních předpisů
· hl. města Prahy.Právní předpis nabývá účinnost 15tým dnem následujícím pod něj jeho
· vyhlášení ve Sbírce, pokud o něm není stanovený pozdější nebo dřívější počátek účinosti
·
· Orgány hl.m. Prahy
· 1) Zastupitelstvo hl.m. Prahy
· má 55-70 členů
· rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti hl.m., je mu vyhrazeno např.:
· a) předkládat návrhy zákonů poslanecké sněmovně a parlamentu
· b) schvalovat po projednání s městskými částmi
Vloženo: 16.05.2012
Velikost: 349,32 kB
Komentáře
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu VS - Veřejná správa
Podobné materiály
- čj - čeština - Maturitní otázka č.3 literatura
- 125 - Český jazyk - Maturitní okruh- STAROVĚKÁ LITERATURA
- E - Ekonomie - 25 maturitních otázek
- ZSV - Základy společenských věd - maturitni otazk filozofie
- BI - Biologie - Maturitní otázky.doc
- CJ - Český jazyk - 1. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 13. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 14. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 15. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 16. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 17. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 18. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 19. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 2. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 20. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 21. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 22. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 23. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 24. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 25. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 26. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 27. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 3. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- D - Dějepis - 24 maturitnich otazek
- LIT - Literatura - 25 maturitních otázek
- UCE - Účetnictví - 25 maturitních otázek
- UCE - Účetnictví - Řešení praktické maturitní písemky - FROLLINO
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.1- Obraz historie v beletrii
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.10- Počátky realismu ve starší české lit
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.11- Kritický realismus v naší a světové
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.12- Starověká literatura
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.13- Česká próza od 70.let 20.století po
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.14- Nejvýznamnější představitelé české p
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.15- Cesty naší poezie po roce 1945
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.16- Boj proti fašismu v naší i světové l
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.17- Vývoj českého dramatického umění ve
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.18- Společenská kritika a satira v české
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.19- Meziválečná básnická avantgarda
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.2- Romantismus v evropské a naší literat
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.20- Česká meziválečná próza
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.21- Obraz I.světové války ve světové a n
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.22- Nástup moderního umění na přelomu 19
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.23- Vývoj české poezie ve 2.polovině 19.
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.24- Vývoj divadla od jeho vzniku do konc
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.25- Balada, její vývoj a formy
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.3- České národní obrození, jeho vývoj a
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.4- Vývoj literatury v době pobělohorské,
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.5- Renesance a Humanismus
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.6- Literatura období rozvinutého feudali
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.7- Počátky a vývoj literárního jazyka na
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.8- Ústní lidová slovesnost a literatura
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.9- Karel Čapek
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.1
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.10
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.11
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.12
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.13
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.14
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.15
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.16
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.17
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.18
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.19
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.2
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.20
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.21
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.22
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.23
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.24
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.25
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.3
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.4
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.5
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.6
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.7
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.8
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.9
- CJ - Český jazyk - Čj- maturitní otázka č.3
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.1
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.10
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.11
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.12
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.13
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.14
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.15
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.16
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.17
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.18
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.19
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.2
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.20
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.21
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.3
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.4
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.5
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.6
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.7
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.8
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.9
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.1
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.10
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.11
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.12
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.13
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.14
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.15
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.16
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast1
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast2,3
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast4
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast5
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.22-cast1
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.22-cast2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.23
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.24
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.25
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.26
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.3
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.4
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.5
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.6
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.7
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.8
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.9
- M - Matematika - Maturitni otazka c.1
- M - Matematika - Maturitni otazka c.10
- M - Matematika - Maturitni otazka c.11
- M - Matematika - Maturitni otazka c.12
- M - Matematika - Maturitni otazka c.13
- M - Matematika - Maturitni otazka c.15
- M - Matematika - Maturitni otazka c.17
- M - Matematika - Maturitni otazka c.18
- M - Matematika - Maturitni otazka c.19
- M - Matematika - Maturitni otazka c.2
- M - Matematika - Maturitni otazka c.20
- M - Matematika - Maturitni otazka c.21
- M - Matematika - Maturitni otazka c.22
- M - Matematika - Maturitni otazka c.23
- M - Matematika - Maturitni otazka c.24
- M - Matematika - Maturitni otazka c.25
- M - Matematika - Maturitni otazka c.3
- M - Matematika - Maturitni otazka c.4
- M - Matematika - Maturitni otazka c.5
- M - Matematika - Maturitni otazka c.6
- M - Matematika - Maturitni otazka c.7
- M - Matematika - Maturitni otazka c.8
- M - Matematika - Maturitni otazka c.9
- PRA - Právo - Maturitní otázka Právo
- PRA - Právo - Maturitní otázka Právo
- PRA - Právo - Maturitní otázky
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázky 1 - 22
- Z - Zeměpis - Maturitní otázky
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 1. Historické pojetí determinace lidské psychiky a vymezení osobnosti
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 2. Vědomí, stavy vědomí a nevědomí
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 3. Vrozený základ osobnosti, temperament a modely osobnosti
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 10. Základní rysy sebepojetí, vývoj sebepojetí, poruchy sebepojetí
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 13. Dimenze osobnosti a modely osobnosti
- CJL - Literatura - Vypracované otázky k maturitě
- 08 - Regenerace, prevence a doping - Test - vypracované otázky
- 01 - Pedagogika TV a sportu - Test - vypracované otázky
- 01 - Pedagogika TV a sportu - Vypracované otázky ke zkoušce
- AJ - Anglický jazyk - pomocne otazky
- D - Dějepis - Úvod do studia dějepisu, pomocné vědy historické, otázky historiografie.
- E - Ekonomie - Základní ekonomické otázky
- IVT - Informatika a výpočetní technika - otázky ke zkoušce z informatiky 2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - otázky ke zkoušce z nformatiky
- MNG - Management - vypracovane otazky z managementu 1
- MNG - Management - vypracovane otazky z managementu 2
- MNG - Management - vypracovane otazky z managementu 3
- AJ - Anglický jazyk - Otázky a odpovědi týkající se města Opava
- E - Ekonomie - Ukázkové otázky na písemku ze základů ekonomie a ekonomickýc
- E - Ekonomie - Ukázkové otázky na písemku ze základů ekonomie a ekonomických pojmů
- CJ - Český jazyk - Marie Majerová-pokračování otázky č. 22
- BEP - Bezpečnostní předpisy - učební text, otázky
- ZP - Základy práva - Otázky + odpovědi k učení
- BO01 - Konstrukce a dopravní stavby - Vypracované otázky z dopravy
- ZSV - Základy společenských věd - Základní filozofické otázky
- ZSV - Základy společenských věd - Základní filozofické otázky
- ZSV - Základy společenských věd - Náboženské otázky
Copyright 2024 unium.cz