- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Maturitní otázka č.22- Nástup moderního umění na přelomu 19
CJ - Český jazyk
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMaturitní otázka č.22: Nástup moderního umění na přelomu 19. a 20.století
a) Předchůdci moderního umění:
Edgar Alan Poe: 1801 – 1849
- americký básník, který se jako sirotek dostal do rodiny Allanů
- studoval na univerzitách, kde ve svých literárních počátcích začíná užívat drogy
- uzavřel sňatek se smrtelně nemocnou ženou a ta po roce zemřela. To je zlom v jeho
psychice a východiskem se pro něj stávají drogy
- umírá v Baltimoru na předávkování opiem
- zavádí nové prvky v poezii: bezvýchodnost, pocity marnosti, blízkost smrti a to vše
jako součást života.
- Porušuje skleníkovou nedotknutelnost poezie a je zakladatelem moderního zobrazení
životních pocitů.
Próza: zakládá literární horor – Jáma a kyvadlo
: Vraždy v ulici Morgue – soubor povídek (ponuré tajemno)
Poezie: Never more – (český název – Havran) – symbolika blízkosti smrti a pocit hrůzy
z blížící se smrti. Přítomnost smrti je v podobě havrana.
Charles Baudelaire:
1857 – sbírka Květy zla – květy = poezie. Inspiraci hledal v prostředí tuláků a žebráků na
předměstí velkoměst. Snažil se sugerovat určitý dojem a tomu se říká tzv.čistá poezie. Za
tuto sbírku byl odsouzen k pokutě a souzen za pobuřování veřejné morálky.
Jeho životním krédem bylo přesvědčení, že krása je v pravdě.
báseň: „Zdechlina“
Paul Verlain: 1844 – 1896
- zavádí hudbu v poezii = tzv.zvukomalba
sbírka: Saturnské básně – (báseň – „Podzimní píseň“)
Jean Arthur Rimbaud: 1854 – 1891
- psal mezi 16. a 20.rokem života
- v jeho poezii jsou barvy a světlo
básně: „Opilý koráb“ a „Spáč v úvalu“
sbírka: Iluminace
b) Nové umělecké směry:
- ve Francii se v polovině 19.století začaly vyčleňovat umělecké směry, jako
naturalismus, impresionismus, symbolismus a dekadence.
Naturalismus: východiskem pro něj byl kritický realismus.
: Zaměřuje se především na negativní společenské jevy, přičemž volí metodu kontrastu
(tzv.černobílá fotografie společnosti).
: Má vliv na osobnost člověka
: Rozhodující prvky při formování skutečnosti: dědičnost, prostředí, rasa (= původ)
Emil Zola – zakladatel naturalistického románu: Zabiják – příběh pradleny a klempíře
(zabiják je alkohol). Pokračování k tomuto dílu je Nana – dcera pradleny, která díky
prostituci zbohatne a žije v přepychu a pohybuje se mezi nejvyššími vrstvami. Silný vliv
dědičnosti a prostředí, ve kterém vyrůstala ji v závěru románu strhávají níže a ona umírá
podobně jako její matka na neléčenou nemoc.
Impresionismus: imprese = dojem
: umělecký směr, který chce zachytit okamžitý dojem, atmosféru nebo náladu. Pravdu
spatřuje v neopakovatelnosti okamžiku – dojmu. Zaměřuje se na zachycení světla a barev.
Claude Monet – obraz Imprese – východ slunce
Vincent van Gogh – obraz Slunečnice
August Renoir – obrazy o radostech života
Edgar Degas – pro své obrazy vybírá divadla. Známé jsou obrazy znázorňující baletky
nebo tanečnice.
Paul Sezanne – autor mnoha impresionistických zátiší.
Impresionismus u nás: Malířství – Antonín Slavíček – ztvárňuje jihočeskou krajinu
: Próza – Fráňa Šrámek
Symbolismus: kořeny spadají do starověku a vážou se na křesťanství(kříž = symbol smrti)
: v 19.století se objevují prvky symbolismu v dílech Verlaina a Rimbauda
: je to umělecký směr, který vyjadřuje skutečnost pomocí jejích charakteristických znaků =
symbolů. Zaměřuje se především na zobrazení složitých duševních pochodů nebo stavů,
protože je přesvědčen o tom, že je nelze přímým pojmenováním vyjádřit
: v české literatuře je nejvýznamnějším představitelem symbolismu básník Otokar Březina
c) Společenská situace u nás v 90.letech 19.století:
Společenská situace – duchovní krize zapříčiněná ztrátou víry v tehdejší ideály.
Jan Neruda označil tuto dobu jako „čas za živa pohřbených“
Příčiny:
onesansinv dokázána nepravost rukopisů – ztráta víry v národní ideály (ideály národního obrození)
twosansinv proces s Omladinou (= česká pokroková inteligence) – postavili se proti české oficiální
politice. Omladina X Mladočeši (politická strana). Tento soud vyhrávají Mladočeši a
všichni členové Omladiny jsou zatčeni (vězněni ve velice tvrdém vězení na Borech
v Plzni)
threesansinv nespokojenost s oficiální českou politickou scénou
Výrazem je odmítnutí dosavadních uměleckých forem a látek a formování nové generace.
d) Česká moderna, její požadavky a představitelé:
První impuls: 1894 – J.S.Machar vydává článek, ve kterém se veřejně postavil za
obhajobu J.Nerudy.
- na obhajobu Hálkova díla vznikají tzv. boje o Hálka. Machar označil Hálka jako
básníka druhé kategorie.
- 1895 – vydán Manifest české moderny – to není program, ale společenský požadavek
nově nastupujících umělců. Vysloven požadavek respektování individuality umělce a
tvůrčí svobo
Vloženo: 3.01.2011
Velikost: 97,98 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu CJ - Český jazyk
Podobné materiály
- čj - čeština - Maturitní otázka č.3 literatura
- 125 - Český jazyk - Maturitní okruh- STAROVĚKÁ LITERATURA
- E - Ekonomie - 25 maturitních otázek
- ZSV - Základy společenských věd - maturitni otazk filozofie
- BI - Biologie - Maturitní otázky.doc
- CJ - Český jazyk - 1. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 13. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 14. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 15. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 16. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 17. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 18. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 19. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 2. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 20. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 21. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 22. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 23. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 24. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 25. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 26. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 27. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- CJ - Český jazyk - 3. MATURITNÍ OTÁZKA.doc
- D - Dějepis - 24 maturitnich otazek
- LIT - Literatura - 25 maturitních otázek
- UCE - Účetnictví - 25 maturitních otázek
- UCE - Účetnictví - Řešení praktické maturitní písemky - FROLLINO
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.1- Obraz historie v beletrii
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.10- Počátky realismu ve starší české lit
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.11- Kritický realismus v naší a světové
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.12- Starověká literatura
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.13- Česká próza od 70.let 20.století po
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.14- Nejvýznamnější představitelé české p
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.15- Cesty naší poezie po roce 1945
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.16- Boj proti fašismu v naší i světové l
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.17- Vývoj českého dramatického umění ve
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.18- Společenská kritika a satira v české
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.19- Meziválečná básnická avantgarda
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.2- Romantismus v evropské a naší literat
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.20- Česká meziválečná próza
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.21- Obraz I.světové války ve světové a n
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.23- Vývoj české poezie ve 2.polovině 19.
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.24- Vývoj divadla od jeho vzniku do konc
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.25- Balada, její vývoj a formy
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.3- České národní obrození, jeho vývoj a
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.4- Vývoj literatury v době pobělohorské,
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.5- Renesance a Humanismus
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.6- Literatura období rozvinutého feudali
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.7- Počátky a vývoj literárního jazyka na
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.8- Ústní lidová slovesnost a literatura
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.9- Karel Čapek
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.1
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.10
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.11
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.12
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.13
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.14
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.15
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.16
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.17
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.18
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.19
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.2
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.20
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.21
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.22
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.23
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.24
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.25
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.3
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.4
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.5
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.6
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.7
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.8
- CJ - Český jazyk - Maturitni otazka c.9
- CJ - Český jazyk - Čj- maturitní otázka č.3
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.1
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.10
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.11
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.12
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.13
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.14
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.15
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.16
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.17
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.18
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.19
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.2
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.20
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.21
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.3
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.4
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.5
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.6
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.7
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.8
- F - Fyzika - Maturitni otazka c.9
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.1
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.10
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.11
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.12
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.13
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.14
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.15
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.16
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast1
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast2,3
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast4
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.21-cast5
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.22-cast1
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.22-cast2
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.23
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.24
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.25
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.26
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.3
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.4
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.5
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.6
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.7
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.8
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Maturitni otazka c.9
- M - Matematika - Maturitni otazka c.1
- M - Matematika - Maturitni otazka c.10
- M - Matematika - Maturitni otazka c.11
- M - Matematika - Maturitni otazka c.12
- M - Matematika - Maturitni otazka c.13
- M - Matematika - Maturitni otazka c.15
- M - Matematika - Maturitni otazka c.17
- M - Matematika - Maturitni otazka c.18
- M - Matematika - Maturitni otazka c.19
- M - Matematika - Maturitni otazka c.2
- M - Matematika - Maturitni otazka c.20
- M - Matematika - Maturitni otazka c.21
- M - Matematika - Maturitni otazka c.22
- M - Matematika - Maturitni otazka c.23
- M - Matematika - Maturitni otazka c.24
- M - Matematika - Maturitni otazka c.25
- M - Matematika - Maturitni otazka c.3
- M - Matematika - Maturitni otazka c.4
- M - Matematika - Maturitni otazka c.5
- M - Matematika - Maturitni otazka c.6
- M - Matematika - Maturitni otazka c.7
- M - Matematika - Maturitni otazka c.8
- M - Matematika - Maturitni otazka c.9
- PRA - Právo - Maturitní otázka Právo
- PRA - Právo - Maturitní otázka Právo
- VS - Veřejná správa - Maturitní otázky
- PRA - Právo - Maturitní otázky
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázky 1 - 22
- Z - Zeměpis - Maturitní otázky
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 1. Historické pojetí determinace lidské psychiky a vymezení osobnosti
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 2. Vědomí, stavy vědomí a nevědomí
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 3. Vrozený základ osobnosti, temperament a modely osobnosti
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 10. Základní rysy sebepojetí, vývoj sebepojetí, poruchy sebepojetí
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 13. Dimenze osobnosti a modely osobnosti
- - Český jazyk - otázka č. 14 Balada
- - Český jazyk - otázka č. 10 májovci
- - Český jazyk - otázka č. 11 ruchovci a lumírovci
- - Český jazyk - otázka č. 12 realismus ve světové literatuře
- - Český jazyk - otázka č. 13 kritický realismus v české leteratuře
- - Český jazyk - otázka č. 15 česká moderna
- - Český jazyk - otázka č.17. Odraz 1. světové války v literatuře
- 04GA - Anglická gramatika - Předložky v otázkách, Příslovečné určení: postavení ve větě
- ZSV - Základy společenských věd - Sociální struktura, otázka rovnosti
- D - Dějepis - OTÁZKA POVÁLEČNÉHO USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
- D - Dějepis - Dovršení rozkladu feudalismu a nástup kapitalismu v rakouské monarchii
- D - Dějepis - Nástup Habsburků na český trůn_ doba rudolfinská
- D - Dějepis - Poválečné uspořádání světa, vznik SSSR, nástup totalitních režimů
- D - Dějepis - Nástup nacismu s Německu
- D - Dějepis - Nástup fašismu v Itálii, mezinárodní vztahy
- LIT - Literatura - Vývoj dramatu do nástupu moderny
- D - Dějepis - Nástup Kolonialismu
- CJ - Český jazyk - Česká literatura od nástupu Lucemburků do 15. stol
- D - Dějepis - NÁSTUP KOLONIALISMU
- D - Dějepis - NÁSTUP HABSBURKŮ NA ČESKÝ TRŮN, VÝVOJ MONARCHIE DO PORÁŽKY DRUHÉHO STAVOVSKÉHO ODBOJE
- D - Dějepis - NÁSTUP LUCEMBURKŮ
- D - Dějepis - Nástup nacismu s Německu
- D - Dějepis - HOSPODÁŘSKÉ, POLITICKÉ A NÁRODNOSTNÍ POMĚRY V ČSR PO VZNIKU REPUBLIKY DO NÁSTUPU SVĚTOVÉ HOSPODÁ
- D - Dějepis - Nástup fašismu ve 30. letech
- D - Dějepis - Nástup novověku (15. - 17. století)
- D - Dějepis - SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE V LETECH 1929-1933, JEJÍ PŘÍČINY, DŮSLEDKY, NÁSTUP FAŠISMU 15A
- D - Dějepis - Vývoj české společnosti od 15. století po nástup Habsbur
- D - Dějepis - Vývoj české společnosti od nástupu Habsburků do národníh
- D - Dějepis - VĚDA, KULTURA A UMĚNÍ V ČESKÝCH ZEMÍCH V 19. STOLETÍ, NÁSTUP MODERNÍCH SMĚRŮ V UMĚNÍ A ARCHITEKT
- CJ - Český jazyk - Česká literatura v boji x fašismu a nastupující okupace
- D - Dějepis - 21 Světová hospodářsaká krize, nástup fašismu v Něm.
- D - Dějepis - Nástup Habsburků v čes. zemích, doba rudolfinská1
- D - Dějepis - Nástup nacismu k moci v Německu
- D - Dějepis - Poslední Přemyslovci a nástup Lucemburkové
- D - Dějepis - Světová hospodářsaká krize, nástup fašismu v Něm.
- D - Dějepis - Světová hospodářská krize a nástup fašismu v Německu
- D - Dějepis - Světová hospodářská krize, nástup fašismu
- LIT - Literatura - Charakter světové literatury v období středověku do nástupu renesance
- LIT - Literatura - Počátky moderního umění ve světě i v Čechách v druhé polov
- CJ - Český jazyk - Zrod moderního umění v poslední čtvrtině 19. století, nejvý
- ZSV - Základy společenských věd - Tomáš Kulka - Umění a kýč
- CJ - Český jazyk - Film jako specifické umění
- CJ - Český jazyk - Zobrazení života dětía mládeže v literatuře a umění
- LIT - Literatura - Umění klasicismu, osvícenství a preromantismu
- VV - Výtvarná výchova - Druhy výtvarného umění
- VV - Výtvarná výchova - Předpoklady výtvarného umění
- VV - Výtvarná výchova - Starověké umění
- VV - Výtvarná výchova - Vznik a charakter renesančního umění a jeho porovnání s uměním gotickým
- VV - Výtvarná výchova - Základní rysy umění 70. a 80. let 20. století, zvláště situace v české moderní malbě
- CJ - Český jazyk - Literatura jako specifické umění
- LIT - Literatura - Člověk a válka v umění, odraz války v naší a světové próze
- VV - Výtvarná výchova - Byzantské umění
- VV - Výtvarná výchova - Etruské umění
- VV - Výtvarná výchova - Gotické umění
- VV - Výtvarná výchova - Významné sbírky výtvarného umění v Evropě
- VV - Výtvarná výchova - Významné sbírky výtvarného umění v Čechách
- VV - Výtvarná výchova - Římské umění
- CJ - Český jazyk - Bible a její vliv na kulturu a umění
- CJ - Český jazyk - Praha v literatuře a umění
- LIT - Literatura - BAROKNI LITERATURA A UMENI 3
- LIT - Literatura - Barokní literatura a umění 2
- LIT - Literatura - Barokní literatura a umění 3
- LIT - Literatura - Barokní literatura a umění
- LIT - Literatura - Renesanční literatura a umění 2
- LIT - Literatura - Renesanční literatura a umění
- LIT - Literatura - UMENI MEHO REGIONU
- LIT - Literatura - Úloha umění v životě člověka
- VV - Výtvarná výchova - Pravěké umění
- VV - Výtvarná výchova - Raně křesťanské umění
- VV - Výtvarná výchova - Renesanční umění na našem území
- VV - Výtvarná výchova - Románské umění u nás
- VV - Výtvarná výchova - Románské umění v zahraničí
- VV - Výtvarná výchova - Umění starověkého Egypta
- VV - Výtvarná výchova - Umění Velké Moravy
- VV - Výtvarná výchova - Zakladatelé abstraktního umění
- CJ - Český jazyk - Literatura jako součást umění
- ZSV - Základy společenských věd - Druhy umění - film, dějiny filmu
- CJ - Český jazyk - Baroko v umění světovém a českém
- CJ - Český jazyk - Dramatické umění v životě člověka, vývoj a význam divadla
- ZSV - Základy společenských věd - Porozumění psychice
- PSY - Psychologie - Psychologie umění
- LIT - Literatura - O divadelnom umení B. Brecht
- PSY - Psychologie - Psychologie umění Kulka
- VV - Výtvarná výchova - Secese ve světovém a českém umění
- D - Dějepis - ROMÁNSKÝ STYL ŽIVOTA A UMĚNÍ V ČECHÁCH
- D - Dějepis - EVROPSKÉ VÝTVARNÉ UMĚNÍ, KULTURA, ARCHITEKTURA A HUDBA V 19. STOLETÍ 22B
- D - Dějepis - Pravěké umění
- D - Dějepis - Umeni od konce 18
- VV - Výtvarná výchova - Druhy umění, prostředky, žánry, individualita
- VV - Výtvarná výchova - Základní pojmy ve výtvarném umění
- CJ - Český jazyk - VLIVY CIZÍHO UMĚNÍ NA VÝVOJ NAŠEHO
- CJ - Český jazyk - Počátky slovesného umění
- CJ - Český jazyk - praha v literature a umeni
- CJ - Český jazyk - Vlivy cizího umění na vývoj našeho
- CJ - Český jazyk - ČLOVĚK A PŘÍRODA V UMĚNÍ
- CJ - Český jazyk - ČLOVĚK A PŘÍRODA V UMĚNÍ2
- D - Dějepis - Pravěké umění
- D - Dějepis - Umění, kultura,..v Evropě v 19.stol.
- D - Dějepis - Umění, kultura,..v ČR v 19.stol.
- LIT - Literatura - Odcizení a absurdita v umění 20. století
- NJ - Německý jazyk - Kultur und Kunst - kultura a umění
- VV - Výtvarná výchova - Secese ve světovém a českém umění
- LIT - Literatura - Umeni na prelomu 19. a 20. stoleti
- LIT - Literatura - Vznik cesky psane literatury, umeni gotiky
- LIT - Literatura - Literatura jako druh umění, její funkce, starověká literatura, n
- LIT - Literatura - BAROKNÍ UMĚNÍ
- CJ - Český jazyk - Světová literatura přelomu století
- LIT - Literatura - Světová a česká literatura na přelomu 19. a 20. století
- CJ - Český jazyk - Literární a umělecké směry na přelomu století
- CJ - Český jazyk - Literární moderna na přelomu 19. a 20. st.
- CJ - Český jazyk - Moderni basnicke a umelecke smery na prelomu 19 (2)
- CJ - Český jazyk - Moderni basnicke a umelecke smery na prelomu 19
- CJ - Český jazyk - Moderní básnické směry české literatury přelomu 19. - 20. století
- LIT - Literatura - Moderní umělecké směry na přelomu 19
- LIT - Literatura - Nové umělecké směry přelomu 19. - 20. století
- LIT - Literatura - Literatura přelomu 19.st.a 20.st. světě
- LIT - Literatura - UMĚLECKÉ SMĚRY PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ
- CJ - Český jazyk - Moderní směry přelomu 19. a 20 století ve světové literatuř
- CJ - Český jazyk - Česká literatura přelomu 19. a 20. století - generace buřič
- D - Dějepis - Česká společnost a politika na přelomu 19. a 20. století
- LIT - Literatura - Vzpoura umělců proti společnosti na přelomu 19. a 20. stol
- CJ - Český jazyk - Umělecké směry přelomu století
- CJ - Český jazyk - Moderní směry na přelomu 19
- CJ - Český jazyk - Um. proudy přelomu 19. a 20. st.
- CJ - Český jazyk - Česká literatura přelomu 19. a 20.století
- CJ - Český jazyk - Moderni basnicke a umelecke smery na prelomu 19 (2)
- CJ - Český jazyk - Moderni basnicke a umelecke smery na prelomu 19
- LIT - Literatura - Nové umělecké směry na přelomu
- FIL - Filozofie - Charakteristika české filozofie na přelomu 19. a 20. stole
- FIL - Filozofie - Filozofie na přelomu 19. a 20. století vymezení fází
- CJ - Český jazyk - Moderní umělecké směry přelomu 19
- CJ - Český jazyk - Nové umělecké směry na přelomu 19. a 20. století
- CJ - Český jazyk - Moderní umělecké proudy na přelomu 19. – 20. století
- CJ - Český jazyk - Literární proměny na přelomu19.a 20.století
- D - Dějepis - kultura přelomu 18. a 19. století
- CJ - Český jazyk - Poezie na přelomu 19. a 20. st.
- CJ - Český jazyk - Česká literatura přelomu 19. a 20. století
- CJ - Český jazyk - umelecke smery prelomu stoleti
- CJ - Český jazyk - Česká lit. na přelomu 19.-20.
- CJ - Český jazyk - ČESKÁ POEZIE 2. POLOVINY 19. STOLETÍ, NOVÉ TENDENCE NA PŘELOMU STOLETÍ
- D - Dějepis - Vývoj ve Francie na přelomu 18.a 19.stl.
- D - Dějepis - Mezinárodní vztahy na přelomu 19. a 20. století
- LIT - Literatura - Česká literatura na přelomu 19. a 20. století
Copyright 2024 unium.cz