- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiály pro jiní účel, než pro potřeby marketingu ( ale v marketingu je můžeme využít ), například údaje z účetnictví, ze statistické ročenky, informace z internetu..
Vnitřní (interní) informace – získané ze zdrojů uvnitř podniku (údaje UCE, rozbory hospodaření, nákladové kalkulace aj.)
Vnější (externí) informace – čerpané ze zdrojů mimo podnik (tisk, literatura, statistické ročenky, internet, výzkumy agentur aj.)
Marketingový výzkum
Základním předpokladem a úspěšného podnikání v tržní ekonomice je znalost trhu a znalost vývoje trh.
K poznávání struktury trhu používáme marketingový výzkum.
Marketingový výzkum = souhrn všech aktivit, které zkoumají jevy vztahy na trhu a vlivy marketingových nástrojů na ně. Hlavně jde o výzkum trhu, výrobků, distribučních cest, cen, chování zákazníka a marketingových komunikací
Cíl marketingového výzkumu:1) zajistit dostatek spolehlivých informací
2) odhalit rizika a zdroje možných problémů
3) nalézt vhodné podnikatelské příležitosti
4) poskytovat podklady pro marketingové řízení
Proces marketingového výzkumu zahrnuje 5 základních typů:
1) definování problému, zpracování projektu
2) analýza situace, určení zdrojů informací
3) sběr informací, určení techniky sběru dat a velikosti vzorku
4) analýza a interpretace informací získaných výzkumem
5) závěrečná správa, řešení problémů
Jedno z možných členění výzkumu, které se v praxi používá je členění na:
Kvantitativní výzkum – zjišťuje především faktické, kvantitativně zjistitelné údaje ( dají se spočítat ), u kterých v další fázi zkoumá závislosti a vztahy mezi příčinami a následky.
Kvalitativní výzkum – podstatou je analýza vztahů závislostí a příčin přímo u zkoumané jednotky a jejich zobecnění. Tento typ výzkumu vyžaduje použití náročných psychologických postupů z hlediska výběru metod i zpracování výsledků. Je prováděn kvalifikovaným psychologem.
Přehled základních metod sběru dat:
Pozorování- Dle prostředí, Dle pozorovacích kategorií, Dle místní a časové návaznosti, Dle pozice pozorovatele, Dle role pozorovatele
Dotazování - Osobní rozhovor, písemné, telefonické, elektronické
Experiment - Dle místa realizace, Dle časového sledu, Dle převahy metod
Základní metody marketingového výzkumu
Pozorování - podstatným znakem je že poznáváme skutečnost na základě smyslového vnímání. Sledujeme buď osobně nebo s využitím techniky (např. skrytá kamera). Výhodou pozorování je, že jeho pomocí získáváme objektivní a přesné údaje. Nevýhodou je, že tato metoda neumožňuje zkoumat příčiny jevů a je vhodná jen k průzkumu vybraných problémů. V praxi často spojujeme pozorování s osobním dotazováním.
Dotazování – podstatou dotazovacích technik je pokládání otázek respondentům. Cílem je získat potřebné údaje. Podle způsobu kontaktu s dotazovaným rozlišujeme dotazovaní osobní, písemné, telefonické a elektronické. Dotazník může obsahovat otázky uzavřené a otevřené.
Uzavřené – umožňují jen výběr z předepsaných variant odpovědí (jsou užívány hlavně v kvantitativním výzkumu)
Otevřené – umožňují rozsáhlejší odpovědi, zaznamenává se vše co dotázaný řekne (jsou užívány hlavně v kvalitativním výzkumu) - hodnocení je složitější.
Experiment – je speciální metodou založenou na vytvoření situace s určitými měřitelnými parametry, které jsou důležité pro projekt výzkumu. ( například experimentální prodej pod vlivem nějaké propagační akce, kde jsou zkoumány rozdíly v účinku různých použitých propagačních forem a prostředků )
Nejčastějším členění experimentu je podle místa jeho realizace na laboratorní a na přirozený ( terénní )
Z časového hlediska hovoříme o experimentu předcházejícím tzv. ( protest ) – např. zjišťováním účinnosti jednotlivých propagačních prostředků před jejich nasazením a experimentu následném ( protest ), kde jde vlastně o experimentální rekonstrukci zkoumaného jevu.
Podle toho, která metoda zjišťování informací přivažuje dělíme na experiment na dotazovací nebo pozorovací.
Výhody experimentu – umožňuje průběh v přísně stanovených podmínkách (čas i místo), což umožňuje důkladnou přípravu i kontrolu.
Nevýhody experimentu – Omezenost v rozsahu zkoumaných jevů, někdy obtíž při aplikaci výsledků do praxe, zejména u laboratorních experimentů.
Základní strategie pokrytí trhu
Po vymezení segmentů trhu podnik zvolí tržní zacílení a strategii pokrytí trhu.
Tržní zacílení – je zaměření podniku na jeden nebo více segmentů
Existují 3 základní strategie pokrytí trhu
Nediferencovaný marketing – firma nedělá mezi zákazníky rozdíl ( nediferencuje mezi nimi, tzn. že nevyužívá segmentace trhu, snaží se oslovit většinu spotřebitelů ) takový přístup lze uplatnit například u stejnorodých produktů – sůl, cukr a jiné. Tento přístup znamená nižší náklady na výrobu ( hromadná výroba ), reklamu i výzkum trhu, ale nedá se použít u všech výrobků.
Diferencovaný marketing – je pro něj charakteristický výběr více tržních segmentů, kterým nabízí modifikované výrobky ( přizpůsobené ) výrobky. Tato strategie přináší obvykle vyšší objem prodeje, ale je podmíněna vyššími náklady na výzkum, vývoj i
výrobu produktu. Náročnější je i tvorba marketingového mixu pro každý segment.
Koncentrovaný (cílený) marketing – cílem je získat velký podíl na jednom trhu (nebo několika segmentech jednoho trhu). Výhodou je získání pevného postavení na tomto trhu, nízké provozní náklady vyplývající ze specializace výroby, distribuce i reklamy. Při správném výběru segmentu lze dosáhnout rychlou návratnost investic.
21. Marketing
Vloženo: 7.07.2011
Velikost: 120,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2024 unium.cz