- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálenově ( mohou si ho dovolit ) dostupný
trh aktuální – tvoří ho ti spotřebitelé, kteří již daný výrobek nakupují
trh cílový – ta část trhu na kterou se podnik chce zaměřit
Segmentace trhu - je rozdělení trhu na určité skupiny spotřebitelů, tyto skupiny vyžadují rozdílné výrobky, nebo rozdílný marketingový přístup.
Segment trhu – tvoří skupina zákazníků, kteří mají stejné, nebo podobné zájmy, přání, potřeby, preference a spotřební chování.
Marketingová situační analýza
1) Trh spotřební – trh konečných spotřebitelů týká se zboží a služeb, které jsou určeny ke konečné spotřebě.
2) Trh organizací – týká se zejména pořizování vstupů pro další výrobu, obchodní činnosti pro další výrobu a další aktivity spojené s podnikáním. Např. trh výrobců (podniky zde nakupují výrobky a služby, které budou sloužit k další výrobě), trh obchodní (podniky nakupují výrobky a služby za účelem dalšího prodeje), trh státní (oblast kde probíhají státní nákupy statků a služeb, zadávání veřejných zakázek).
Současně s analýzou trhu provádí podnik i analýzu konkurence. Dobrá znalost nabídky ostatních firem na trhu umožňuje reálně odhadnout tržní šance podniku.
Konkurence v užším pojetí: jsou to ty firmy, které nabízejí podobné výrobky za podobné ceny stejným zákazníkům.
Konkurence v širším pojetí: konkurencí je každý podnik, který usiluje o tytéž peníze stejného zákazníka.
Při MSA je důležité stanovit parametry cílového trhu tzv. tržní veličiny:
Tržní potenciál – maximální množství produkce, které lze za dané tržní situace umístit na trhu. Lze ho vyjádřit v peněžních i ve fyzických jednotkách.
Objem (kapacita) trhu – je to skutečný rozsah prodeje určitého produktu na daném trhu v určitém čase
Tržní podíl – podíl určitého produktu firmy na daném trhu v procentech.
Marketingové strategie
je konkrétní koncepcí podniku, která promyšleně řeší způsob uspokojení zákazníků a dosažení výhod v konkurenčním boji v nejbližším, střednědobém a dlouhodobém časovém horizontu.
Strategické plánování probíhá na úrovni:
podniku jako celku
strategická podnikatelská jednotka ( SBU )
výrobků
Marketingové strategie jsou zaměřeny:
na stimulaci trhu
Firmy se snaží zvýšit zájem zákazníků o výrobky:
zvyšování kvality
růstem úrovně souvisejících služeb ( nákup na splátky )
prohlubováním vztahu se zákazníky
reklamními akcemi
snižování cen
zařazováním ,, akčních modelů '' ( lépe vybavených za stejnou cenu )
proti konkurenci
Konkurenční strategie lze členit následovně:
a) strategie tržního vůdce
na trhu má dominantní postavení má výrazný tržní podíl
k udržení tržní pozice ( je jedničkou na trhu ) musí vynaložit značné investice do vývoje nových výrobků
b) strategii vyzývatele
firma si nečiní nároky na ovládnutí trhu, nemá zájem o primát, drží se v závěsu za tržním vůdcem, profituje z nižších výdajů na výzkum a vývoj, snaží se odezírat nové trendy od tržního vůdce
c) strategie následovatele
je strategii firem s nižšími tržními podíly
snaží se konkurovat zejména cenou
otázky technického vývoje neřeší, přejímají cizí vzory, přizpůsobují se vývojovým trendům, které určují jiní
d) strategie tržního troškaře
firma je směřována na okraj trhu a na nacházení tržních mezer
Při strategickém plánování se používají komplexní analytické metody např.:
SWOT analýza – k celkovému zhodnocení východisek podniku často používá metody analýzy silných a slabých stránek podniku a jeho tržních šancí a rizik. Tržní příležitosti a rizika se většinou hodnotí pomocí různých metod výzkumu trhu. K hodnocení silných a slabých stránek podniku se používá různých vnitropodnikových analýz a hodnotících systémů. Je třeba zvolit kritéria zhodnocení a techniku hodnocení.
Analýza portfolia (tzv. Bostonská matice)
používá se pro hodnocení úspěšnosti a šancí ( přínosů ) výrobků, nebo SBU
Portfolio autoři rozdělili do 4 kvadrantů, které mají pro zjednodušení určité názvy a charakteristiky
Charakteristika jednotlivých kvadrantů portfolia
Otazníky – do tohoto kvadrantu patří produkty jejichž pozice v konkurenčním poli není nejpříznivější, vyznačují se však prudkým tempem růstu obratu..
Hvězdy – hvězdami jsou nazývány tržní aktivity s nejlepšími obchodními výsledky – jak do tempa růstu, tak do podílu na trhu. Je finančně náročné, současně však přinášejí vysoké zisky.
Dojné krávy –Bývají hlavní oporou firmy, protože přinášejí vysoké efekty aniž by vyžadovaly větších finančních vkladů.
Bídní psi – tento kvadrant náleží produktům, které postupně končí svou obchodní dráhu. Tempo růstu jejich obratu se zpomaluje a podíl na trhu dokonce klesl pod úroveň konkurence.
Marketingový informační systém ( soustava, MIS )
Předpokladem úspěšného marketingového řízení je soustava informací o podniku i širším marketingovém prostředí zpracovaných do efektivních informačních systémů
MIS je systém ( souhrn ) metod a postupů zaměřených na sběr, analýzu a vyhodnocování informací potřebných pro marketingové rozhodování
V rámci MIS shromažďujeme informace o trhu, podílech na trhu, o cenách, reklamních kampaních, o našich i konkurenčních značkách aj.
MIS - zdroje informací
1. PRIMÁRNÍ - KVANTITATIVNÍ
KVALITATIVNÍ
2. SEKUNDÁRNÍ- VNITŘNÍ
VNĚJŠÍ
1) Primární informace – originální údaje, zjištěné vlastním marketingovým výzkumem, zjišťujeme nejčastěji výzkumem v terénu
Kvantitativní informace – zjišťujeme například pomocí dotazování, pozorování
Kvalitativní informace – při zjišťování využíváme různé psychologické metody
2) Sekundární informace – druhořadé informace, údaje převzaté, tzn., že byly zjištěny a zpracován
Vloženo: 7.07.2011
Velikost: 120,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - referát
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - zkouška
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - okruhy ke zkoušce
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketing pro sportovní organizace - služby
- UCE - Účetnictví - marketing a managament
- E - Ekonomie - Kontrola marketingových plánů a informační soustava
- E - Ekonomie - Marketingová situační analýza
- E - Ekonomie - Marketingové cíle a strategie
- E - Ekonomie - Marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingový vývoj
- E - Ekonomie - Marketing 1
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - marketing
- MKT - Marketing - Marketingová strategie a filozofie
- MKT - Marketing - Marketingový systém řízení
- MKT - Marketing - Dodržování marketingových zásad
- MKT - Marketing - Marketingový výzkum a jeho metody
- E - Ekonomie - Marketing - nástroje marketingového mixu
- E - Ekonomie - Marketing a jeho význam pro řízení podniku
- E - Ekonomie - Marketing, marketingový mix
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce řízení podniku
- E - Ekonomie - Produkt a cena v marketingovém pojetí
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing 3
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - výrobek
- E - Ekonomie - Marketing a vnitřní obchod
- E - Ekonomie - Marketing - část I
- E - Ekonomie - Marketing - část II
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Podniková ekonomie- marketing
- MKT - Marketing - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Nástroje marketingu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- MKT - Marketing - Prostředí marketingu, MIS, marketingový výzkum
- MKT - Marketing - Vznik, vývoj a význam marketingu, podnikatelské koncepce
- AJ - Anglický jazyk - MARKETING
- E - Ekonomie - Marketing - charakteristika
- E - Ekonomie - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Základy marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketingová koncepce
- E - Ekonomie - Komunikacni prostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MO5 Marketing
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- E - Ekonomie - Marketing a marketingový plán
- E - Ekonomie - marketingový mix
- E - Ekonomie - Nákupní marketing
- E - Ekonomie - Komunikacniprostredky marketingu
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - Marketing v podniku
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - a) Marketingový systém řízení, struktura firemního strategického plánu
- MKT - Marketing - Analýza marketingového prostředí
- MKT - Marketing - Marketing obecně
- MKT - Marketing - marketing v podnikatelské praxi
- MKT - Marketing - Marketingová komunikace
- MKT - Marketing - Marketingový mix - cena
- MKT - Marketing - Marketingový mix - distribuce
- MKT - Marketing - Marketingový mix - komunikace, reklama
- MKT - Marketing - marketingový mix
- MKT - Marketing - Trh - z hlediska marketingu
- MKT - Marketing - Vytváření marketingového mixu - výrobek
- MKT - Marketing - Využití marketingu v řízení podniku
- MKT - Marketing - význam marketingového výzkumu v MK řízení
- MKT - Marketing - Řízení a marketing firem
- MNG - Management - Marketingový informační systém
- E - Ekonomie - marketing - maturita
- E - Ekonomie - Marketing 2
- E - Ekonomie - marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- E - Ekonomie - MARKETINGOVÝ MIX
- EKO - Ekonomika - 17. Marketing
- E - Ekonomie - Marketing
- Zákl. M - Základy marketingu - Základy marketingu - databáze otázek
- MMX - Marketingový mix - Marketingový mix - databáze otázek
- AJ - Anglický jazyk - Marketing the product, advertising, sales promotion
- E - Ekonomie - Marketing
- MKT - Marketing - Přímý marketing
- MKT - Marketing - marketingove komunikacni nastroje -tesco
Copyright 2024 unium.cz