- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMANAGERSKÉ ČINNOSTI
1. Plánování– je stanovování cílů a nejlepších prostředků podniku jak dosáhnout nejlepších
výsledků a dokončit všechny cíle, které podnik stanoví
- úkolem plánování je: a) stanovit cíle hlavní a vedlejší => podnik musí vědět, čeho
chce dosáhnout
b) stanovit prostředky za pomoci kterých chceme dosáhnout
cílů
c) výběr nejvhodnější cesty k dosažení cílů
- rozdělení cílů: 1. z hlediska obsahu: a) obecné cíle- jsou společně ve většině podniků
např. zisk, vysoká kvalita zboží
a služeb, goodwill
b) specifické cíle- týkají se určitého,
konkrétního, podniku =>
inovace výrobků, novinky na
trhu, maximalizace kapitálu
2. z hlediska času: a) dlouhodobé cíle- strategické, taktické,
jde o dlouhodobý program
podniku kde v popředí je
zejména zisk, stabilita na trhu,
ekologický program, plán
oprav
b) krátkodobé cíle- stanovovány na kratší dobu
např. rozpočet
Důležité je nejen stanovovat cíle a cesty k jejich dosažení, ale také seznámit s těmito cíly všechny zaměstnance a sladit je s jejich osobními cíly => tomuto řízen podniku se říká „řízení podle cílů“ MBO (managment by objects)
- znaky plánování: 1. cíl – konečný stav, ke kterému směřuje podnik
2. strategie – závisí na velkosti podniku a jde o dlouhodobý program
činnosti podniku
3. plány – vychází ze strategie podniku a určují jak dosáhnout
stanovených cílů
4. politika podniku – určuje pravidla chování v podniku
- hierarchie cílů a plánů v podniku
1. obecný a strategický cíl – strategické plánování
2. cíl funkčních oblastí (zásoby, výroba, odbyt) – taktické plánování
cíl organizačních článků (personální útvar) – taktické plánování
3. cíl funkčních míst (vedoucí výroby) – operativní plánování
cíl individuální, osobní – operativní plánování
- strategické plánování– dlouhodobé plán., vychází z prognóz a potřeb podniku, z možností
podniku, provádí ho top manageři, časový úsek přibližně 8-10 let
- taktické plánování– střednědobé plán., prvořadě jsou strategické cíle, plány sestavují
střední manageři, časový úsek kolem 5-ti let
- operativní plánování– krátkodobé plán., vychází z taktických plánů, je podrobnější,
sestavují jej nižší manageři, časový úsek je maximálně 1 rok
Strategické plánování
- cílem této strategie je udržet nebo zlepšit konkurenční pozici podniku na trhu, podniky mají pro různé výrobky různé strategie, rozlišujeme tyto základní strategie:
a) ofenzivní– snahou této strategie je dosažení vedoucího postavení na trhu, firma
je leaderem na trhu, podmínky: 1. firma musí přijít na trh s úplně
novým výrobkem
2. musí mít špičkové techno
Vloženo: 3.03.2011
Velikost: 47,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Ekonomické činnosti ve sportu
- 23 - Základy a aplikovaný management - Činnosti manažera ve sportu
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Princip činnosti, možnosti přidělení IP adresy
- E - Ekonomie - Hlavní činnosti podniku
- E - Ekonomie - Investiční činnosti podniku
- E - Ekonomie - Marketing a prodejní činnosti
- E - Ekonomie - Organizace zásobovácí činnosti
- E - Ekonomie - Zásobovací činnosti podniku a logistika
- MNG - Management - Manažerské činnosti
- PSY - Psychologie - Hra a práce jako základní lidské činnosti, psychologické zákonitosti
- PSY - Psychologie - psychologie cinnosti
- UCE - Účetnictví - Evidence podnikatelské činnosti u FO, Daňová evidence
- VV - Výtvarná výchova - Specifikum výtvarných činností s ohledem na tělesné i duševní postižení
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologie činnosti, jednání, chování
- E - Ekonomie - Management (základní činnosti řízení)
- E - Ekonomie - Podnikové činnosti
- E - Ekonomie - Ekonomická stránka činnosti podniku
- E - Ekonomie - Investice a financovani podnikovych cinnosti
- E - Ekonomie - Podnikove cinnosti
- BI - Biologie - Enzymatické činnosti mikroorganismů
- BI - Biologie - Endokrinní systém, účinek a řízení činnosti hormonů
- E - Ekonomie - Investiční činnosti podniku
- E - Ekonomie - Obch. činnosti
- E - Ekonomie - odbytové činnosti
- E - Ekonomie - Zásobovací činnosti
- E - Ekonomie - Manažerské činnosti
- E - Ekonomie - Podnikové činnosti
- PSY - Psychologie - Psychologické formy působení ve skupinách, teorie činnosti
- MNG - Management - Poslání personální strategie, základní personální činnosti
- E - Ekonomie - MO15 bankovní činnosti zprostředkovatelské
- E - Ekonomie - Ekonomicka stranka cinnosti podniku
- PRA - Právo - Registrace podnikatelské činnosti
- E - Ekonomie - Investice a financovani podnikovych cinnosti
- E - Ekonomie - Podnikove cinnosti
- MNG - Management - Management podniku, manažerské činnosti
- POD - Podnikání - logistika v obchodně-podnikatelské činnosti
- POD - Podnikání - podnik a jeho základní podnikové činnosti
- E - Ekonomie - Manažerské činnosti
- E - Ekonomie - Personální činnosti podniku
- E - Ekonomie - Podnik a podnikove cinnosti
- E - Ekonomie - činnosti podniku
- CJ - Český jazyk - Recove cinnosti
- E - Ekonomie - Odbytová činnosti podniku
Copyright 2024 unium.cz