- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMetody výzkumné
- zaměřeny na výzkum
kvantitativní metody (statistika, psychometrie) – snaží se popsat a pracovat s množstvím dat, udělat co nejvíce závěrů, důležité je rozdělení na: popisnou statistiku (aritmetický průměr, četnosti, jednoduché množství, směrodatná odchylka – o kolik se odchylují získaná čísla od průměru) =) výzkumy v grafech (grafické znázornění); induktivní statistika – už nejde o popis, trochu složitější proces, analýza a zkoumání, porovnávání získaných dat – korelace = vystihuje, jak úzký vztah je mezi proměnnými; psychometrie – spíše jako pomocná disciplína (psychodiagnostika atd.)
kvalitativní metody (pozorování, rozhovor, analýza textů) – viz výše ;)
experiment – vztah mezi proměnnými a zjišťujeme vztahy k lidem, tedy co to s lidmi udělá – zajímá nás příčina a následek; předpokladem je, že čekáme, že nějaký podmět vyvolá nějakou reakci
neexperimentální výzkumné plány (korelační studie, vývojové přehledy, případové studie) – složitější výzkumné metody směřující do psychologie; korelační studie – vztah mezi proměnnými, někdy nahrazuje experiment; vývojové přehledy – lidé, kteří „do toho jdou“ jsou různě staří, různé vyvinutí – jsou dvě možnosti jak to udělat a to právě:
- transverzální – „průřezový“ – jednodušší, několik věkových skupin vedle sebe současně a ty mezi sebou jednotlivě porovnáváme, třeba i slovní zásoba apod.;
- longitudinální – „dlouhodobý“ - jedna skupina, kterou sledujeme po určitá léta, takže trvá třeba od narození až do dospělosti – několik let
Kognitivní (poznávací) procesy
Vědomí
spojitost – základní pro vědomí;
osobitost
proměnlivost
Základní funkce vědomí
monitorování
řízení – základní funkce
plánování
Předvědomí, podvědomí
vnější realita – periferní pozornost = „proces večírku“ – reakce na zaslechnutí svého jména, cizího slova apod., vnímání věcí, které nejsou směřovány přímo k nám, pouze je zaslechneme
vědomí
předvědomí, podvědomí (cenzura)
nevědomí
fyziologické procesy
- na úrovni vědomí vzniká mnoho poruch – psychopatologie – poruchy vědomí (př. když omdlíme, ztratíme vědomí)
- změněný stav vědomí – př. spánek, relaxace, hypnóza, meditace apod. řízené i neřízené procesy, ale není to porucha a v pravém slova smyslu
spánek – přirozený somatický stav, který je doprovázen značným snížením psychické i tělesné aktivity; dochází k oddělení činnosti mozku od vnější reality, nicméně nelze spánek považovat za stav úplné psychické nebo tělesné pasivity (probíhá řada mentálních aktivit – př. sny,“úkoly“ – někdo si nenastaví budík, řekne si jen, že vstane v sedm a vstane ... atd.), dominantní je sluch – základní schopnost živého organismu k přežití – potřeb
Vloženo: 9.08.2011
Velikost: 51,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu ZSV - Základy společenských věd
Podobné materiály
- ZSV - Základy společenských věd - Kognitivni proce
- PSY - Psychologie - Kognitivní psychologie
- PSY - Psychologie - Dějiny psychologie, kognitivní procesy
- ZSV - Základy společenských věd - Kognitivní psychologie
- ZSV - Základy společenských věd - HUMANISTICKÁ, KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
- ZSV - Základy společenských věd - Poznávací procesy
- ZSV - Základy společenských věd - Psychické procesy-emoce,paměť,učení
- ZSV - Základy společenských věd - Psychické procesy-vnímání, myšlení
- ZSV - Základy společenských věd - Sociologické útvary a procesy
- BI - Biologie - růstové a vývojové procesy rostlin, význam vody, světla tepla pro rostliny
- E - Ekonomie - Integrační procesy po druhé světové válce
- PSY - Psychologie - Charakteristika psychických procesů se zaměřením na procesy citové a volní
- PSY - Psychologie - Charakteristika psychických procesů se zaměřením na procesy poznávací
- PSY - Psychologie - Citové a volní procesy
- PSY - Psychologie - Poznávací procesy
- PSY - Psychologie - Psychicke procesy a stavy
- PSY - Psychologie - Psychické procesy
- Z - Zeměpis - Klimaticke procesy a jevy
- Z - Zeměpis - Procesy urbanizace
- Z - Zeměpis - Transformační procesy v post komunisticke evrope
- ZSV - Základy společenských věd - Psychické procesy a stavy
- Z - Zeměpis - Litosfera- exogenni procesy
- Z - Zeměpis - Litosféra-složení zem. tělesa a endogenní procesy
- PSY - Psychologie - Motivační psychické procesy
- PSY - Psychologie - Pamětní psychické procesy
- PSY - Psychologie - Poznávací psychické procesy
- Z - Zeměpis - Svahy, svahové procesy
- D - Dějepis - Dějiny raného novověku Čarodějnické procesy
- PSY - Psychologie - Psychicke procesy a stavy, Vule a volni akt
- PSY - Psychologie - stavy a procesy
- PSY - Psychologie - Zamerenost osobnosti, Predstavy, Zajmy, Citove procesy
- Z - Zeměpis - Integrační procesy v Evropě
- BI - Biologie - Genetika populací malá populace, procesy narušující genetic
- Z - Zeměpis - Litosfera- exogenni procesy
- Z - Zeměpis - Litosféra-složení zem. tělesa a endogenní procesy
- ZSV - Základy společenských věd - PROCESY UČENÍ
- F - Fyzika - PLC procesy
- PSY - Psychologie - Psychické procesy
Copyright 2024 unium.cz