- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálHistorické psychologické školy
Na přelomu 19. a 20. století vznikla v psychologii řada myšlenkových proudů a škol, z nichž některé již upadly v zapomnění, zatímco jiné se staly předchůdkyněmi hlavních psychologických směrů 20. století; zhruba je lze rozdělit na školy empirické či experimentální a na směry ovlivněné myšlenkami významných filozofů své doby
Empirické a experimentální psychologické školy
Strukturalismus
Směr navazující na dílo Wundta; představitel – Edward Bradford Titchener; jeho žák – historik psychologie Edwin Garrigues Boring – autor operacionální definice inteligence (inteligence je to, co se měří inteligenčními testy)
Edward Titchener – definoval mysl jako souhrn duševních dějů během celého života jedince; vědomí – souhrn psychických procesů, které probíhají v mysli v momentálním přítomném okamžiku; vědomí je tedy částí, úsekem proudu mysli, jež určitým způsobem závisí na činnosti nervového systému; podle Titchenera je úkolem psychologie zjistit elementární složky (momentální procesy) lidské mysli, a to metodou introspekce, při níž důkladně trénovaní jedinci (tzv. pozorovatelé) zaměřují soustředěnou pozornost na své vědomí; na základě rozboru introspektivních údajů Titchener rozlišil tři základní mentální elementy, a to počitky, představy a pocity; dále upozornil na to, že se necvičení pozorovatelé často dopouštějí tzv. podnětové chyby, která spočívá v tom, že namísto svých vnitřních prožitků popisují vlastnosti vnímaného předmětu
Funkcionalismus
Směr, který vznikl v USA především na základě opozice vůči neplodnému Titchenerovu st
Vloženo: 19.02.2011
Velikost: 35,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu PSY - Psychologie
Podobné materiály
- D - Dějepis - Pomocné vědy historické
- D - Dějepis - Pomocné vědy historické
- D - Dějepis - Úvod do studia dějepisu, pomocné vědy historické, otázky historiografie.
- ZSV - Základy společenských věd - Stát a právo během historického vývoje
- CJ - Český jazyk - Vývoj české historické prózy
- LIT - Literatura - VÝVOJ ČESKÉ A SVĚTOVÉ HISTORICKÉ BELETRIE
- CJ - Český jazyk - Tradice historické beletrie v české literatuře
- LIT - Literatura - Tradice české historické prózy
- CJ - Český jazyk - Tradice historické beletrie v české i světové literatuře
- D - Dějepis - vývoj lidské společnosti v pravěku, pomocné vědy historické
- CJ - Český jazyk - Tradice historicke beletrie v ceske literature
- CJ - Český jazyk - VÝVOJ HISTORICKÉ BELETRIE V
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 1. Historické pojetí determinace lidské psychiky a vymezení osobnosti
- PSY - Psychologie - Hra a práce jako základní lidské činnosti, psychologické zákonitosti
- PSY - Psychologie - Psychologické problémy výchovy dítěte v rodině a ústavním zařízení
- PSY - Psychologie - Psychologické směry a disciplíny
- PSY - Psychologie - Psychologické zákonitosti učení – druhy, fáze, činitelé
- PSY - Psychologie - Psychologické aspekty podnikání
- PSY - Psychologie - Psychologické směry
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologické školy
- PSY - Psychologie - Psychologické školy ovlivněné filozofií
- PSY - Psychologie - Psychologické formy působení ve skupinách, teorie činnosti
- MKT - Marketing - Osobní a psychologické faktory ovlivňující spotřební chování
- PSY - Psychologie - Psychologické aspekty podnikání
- ZSV - Základy společenských věd - Základní psychologické směry
- ZSV - Základy společenských věd - Metody psychologického výzkumu
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologické disciplíny
- PSY - Psychologie - Období předškolního věku, od narození po vstup do školy
- LIT - Literatura - Paradoxy vzdělávání lidské civilizace. Role školy v životě
- ZSV - Základy společenských věd - Fiolozofické školy helénismu
- ZSV - Základy společenských věd - Hélenistická filozofie a Sokratovské školy
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- ZSV - Základy společenských věd - FILOZOFICKÉ ŠKOLY V OBDOBÍ HELÉNISMU A ANTICKÉHO ŘÍMA
- PSY - Psychologie - Psychologie - předmět, disciplíny, školy
Copyright 2024 unium.cz