- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálnovníkem, a tak stavové v roce 1575 při návštěvě Prahy, kdy chtěl získat podporu pro tažení proti Turkům, předložili požadavek společného vyznání českých evangelíků – Českou konfesi (Maxmilián II. ji však přislíbil pouze ústně).
Nejvýraznějšího úspěchu dosáhli čeští evangelíci za vlády Rudolfa II. (1576 – 1611).
Rudolf II. přesídlil do Prahy (1583) a udělal z ní sídelní město císaře, centrum politického a kulturního života Svaté říše římské (proti Rudolfovi vystoupil jeho bratr Matyáš a snažil se získat trůn. Čeští stavové se postavili na Rudolfovu stranu. Za to získali náboženské svobody, které Rudolf II. potvrdil roku 1609 tzv. Rudolfovým majestátem (ve své době to byl nejsvobodnější náboženský patent v celé Evropě – umožňoval svobodu vyznání i poddaným!!!).
S Rudolfovým dvorem přišla do Prahy renesance (po požáru Prahy roku 1541 vyrostla řada renesančních paláců (žel, ohni podlehly i zemské desky – staré právní záznamy, které tak byly provždy ztraceny).
V Rudolfově éře v Praze pobývali významní vědci – matematik a astronom Jan Kepler, Tycho de Brahe (hvězdář, astronom a astrolog), Giordano Bruno …
Rudolf II. byl vášnivým sběratelem uměleckých předmětů, shromáždil na Pražském hradě unikátní sbírku uměleckých předmětů z celého světa. Na jeho dvoře pobýval italský malíř Arcimboldo, zakladatel manýrismu (umělec zobrazoval svět – člověka i krajinu – tak, jak ji viděl svým vnitřním viděním, nikoliv podle skutečnosti. Roku 1611 nakonec došlo k vystřídání moci. Na královský trůn usedl Matyáš Habsburský (1611 – 1619). Privilegia a svobody českých stavů byly porušovány, byly zavírány nekatolické kostely, situace směřovala k e společenskému a náboženskému konfliktu, ke kterému skutečně v roce 1618 došlo.
Vloženo: 9.03.2011
Velikost: 33,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu D - Dějepis
Podobné materiály
- D - Dějepis - HABSBURKOVÉ
- D - Dějepis - Prvni Habsburkove
- 12 - Dějepis - Habsburkové na českém trůně
- D - Dějepis - Habsburkové
- D - Dějepis - Habsburkove Na Ceskem Trune
- D - Dějepis - Jagelonci a Habsburkové na českém trůně
- D - Dějepis - HABSBURKOVÉ
- D - Dějepis - HABSBURKOVE NA CESKEM TRUNE
- D - Dějepis - habsburkove
- D - Dějepis - Habsburkové
- 12 - Dějepis - Jagelonci na českém trůně
- D - Dějepis - Lucemburkové na českém trůně
- D - Dějepis - Lucemburkové Na Českém Trůně
- CJ - Český jazyk - Baroko v umění světovém a českém
- D - Dějepis - Habsburci na českém trůně Stavovské povstání
- VV - Výtvarná výchova - Secese ve světovém a českém umění
- D - Dějepis - LUCEMBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
- D - Dějepis - Habsburci na českém trůně, stavovské povstání
- D - Dějepis - vláda Jiřího z Poděbrad, Jagellonci na českém trůně
- VV - Výtvarná výchova - Secese ve světovém a českém umění
- LIT - Literatura - Historická tématika v českém realismu
Copyright 2024 unium.cz