- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál21.
Druhá výtvarná krize
(děti ve věku 12 -15 let, puberta a její řešení ve výtvarných zaměstnáních pomocí tzv. netradičních technik)
Starší školní věk
Období 5. a 9. ročníku (tak od 7. -8. ročníku někdy nastává období puberty)
Odpovídají tomu kluby, zájmová centra, kroužky, ústavy, stacionáře
Prudký rozvoj mentální osobnosti dítěte
Rozvoj schopností abstrakce a soustředěné studium skutečnosti
Dítě je schopné kreslit zátiší
V tomto období je dítě plné zážitků a představ, které rádo vyjadřuje v tzv. výtvarném vypravování (práce typu, kdy na jednom výkresu je spoustu dějů)
Období puberty
začíná v období 12-15 let, trvá přibližně do 18 – 19 let, potom začíná adolescence
U zdravých jedinců – domovy mládeže, dětské domovy
Charakteristika
Nastupuje období prudkého vývoje
V oblastech výtvarných schopností - prudký vliv racionálního myšlení
Lze zřetelně rozpoznat talent
Jedinec má schopnost analýzy a syntézy, schopnost abstrahování a zevšeobecňování a nové zájmy
Citově se jedinec dovede orientovat jinam, než na rodinu (náklonnost k opačnému pohlaví, orientace na idoly spojené např. s hudbou nebo sportem
Rodiče přestávají být jediným příkladem, dítě se přestává ztotožňovat s názory rodičů mnohdy i programově (naschvál)
Přehnaná kritičnost, ale prakticky žádná sebekritičnost pramení to z nedostatku vlastních byť i průměrnou zkušeností
Ve výtvarných projevech
Projevuje se naplno estetické cítění a výtvarný názor
Toto období je živnou půdou pro 2. výtvarnou krizi
Schopnost kriticky posoudit úroveň svého výtvarného projevu je daleko vyšší než mnohdy tento projev samotný. Tento nepoměr spouští 2. výtvarnou krizi (cítí se trapně, stydí se kreslit, cítí posměch ostatních – citlivost na kritiku opačného pohlaví
Jak čelit krizi
Je výhodné zařazovat netradiční techniky (střední i obtížnější) např. zatíraná vosková technika, benzínová rezerva, koláže, ale i techniky stojící na tiskařské černi.
Druhým způsobem jsou návštěvy výstav popřípadě návštěva zajímavých osob spojené s výtvarným uměním nebo exkurze po výtvarných památkách (sklárny, keramická dílna, skanzen, podzemí…) Každá výstava má slavnostní zahájení = VERNISÁŽ (proslov s nějakou kulturní složkou a s občerstvením)
Další způsob pomocí medií (video, kino, divadlo, produkce historických skupin), lze provádět malování podle hudby, malování na kámen, sbírání samorostů, obrázky z kůže- princip koláže
NETRADIČNÍ TECHNIKY
Jsou to neklasické výtvarné techniky, jako jsou malba či kresba.
Využívají pouze některých technik.
Obrovský podíl na výsledku má náhoda (chovanec s
Vloženo: 15.10.2010
Velikost: 48,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu VV - Výtvarná výchova
Podobné materiály
- Ch - Chemie - Druhák - SÍRA - rovnice
- D - Dějepis - Druhá světová válka
- D - Dějepis - Druhá světová válka
- D - Dějepis - Druhá světová válka - diplomacie a vývoj na světových frontách.
- D - Dějepis - Druhá světová válka
- LIT - Literatura - DRUHA SVETOVA VALKA V LITERATURE 3
- LIT - Literatura - Druhá světová válka v literatuře 2
- LIT - Literatura - Druhá světová válka v literatuře
- D - Dějepis - Druhá světová válka
- CJ - Český jazyk - Druha svetova
- D - Dějepis - Druha svetova valka
- LIT - Literatura - Druha svetova valka v literature
- D - Dějepis - druhá světová válka 2
- D - Dějepis - DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA
- D - Dějepis - DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA, PŘÍČINY, PRŮBĚH, VÝSLEDEK A DŮSLEDKY 22A
- D - Dějepis - DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA
- D - Dějepis - Druhá prům. revoluce, rozvoj vědy
- D - Dějepis - Druhá světová válka
- D - Dějepis - Druhá...
- MNG - Management - Organizování kulturní akce výtvarná výstava
- D - Dějepis - Krize 30. let
- D - Dějepis - Svět po první světové válce až do světové hospodářské krize
- D - Dějepis - Krize římské republiky
- BI - Biologie - Křížení
- D - Dějepis - SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE V LETECH 1929-1933, JEJÍ PŘÍČINY, DŮSLEDKY, NÁSTUP FAŠISMU 15A
- D - Dějepis - 21 Světová hospodářsaká krize, nástup fašismu v Něm.
- D - Dějepis - Světová hospodářsaká krize, nástup fašismu v Něm.
- D - Dějepis - Světová hospodářská krize a její důsledky
- D - Dějepis - Světová hospodářská krize a nástup fašismu v Německu
- D - Dějepis - Světová hospodářská krize, nástup fašismu
- D - Dějepis - Světová hospodářská krize 1929-1933
- LIT - Literatura - socialni krize ve 14. a 15. stoleti, predhusitske, husitske a po
- E - Ekonomie - VELKÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE
- D - Dějepis - Krize feudální společnosti
- D - Dějepis - Velká hospodářská krize
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: