- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál22. DIVADLO A DRAMA OD NEJSTARŠÍCH DOB DO SOUČASNOSTI+ MLUVENÝ PROJEV A NEVERBÁLNÍ PROSTŘEDKY
ANTICKÉ DIVADLO A DRAMA
- drama dosáhlo velkého rozkvětu v antickém období 5.-4. stol.př.n.l.- nejslavnější řecké hry mají svůj zdroj v obřadních hrách kultu boha Dionýsa, které se hrály o velkých svátcích zasvěcených bohu Dionýsovi- představují se hlavně dramatickými žánry → tragédií a komedií- první představení v Akropolis → hráli jen muži v maskách- divadlo v Epidauru → nejlépe zachované divadlo
PŘEDSTAVITELÉ DRAMATU
AISCHYLOS
→ Orestea – hl.postavy: Orestés, Agamemnón – otec Orestea, Klytaimnéstra- jedná se o úkladnou vraždu pro skrytí nevěry Klytaimnéstry. Orestés pomstí vraždu otce a v závěrečné části je zproštěn viny (zasáhli bohové)
SOFOKLÉS
→ Antigona – hl.postavy: král Oidipus, strýc Kreon, Antigona – sestra padlých, Polyneikés- jedná se o spor o trůn dvou bratrů – Oidipa a Polyneikése, oba bratři se v bitvě zabijí → panovníkem se stává strýc Kreon, který nedá pohřbít Polyneikése → antigona se ale rozhodne přes králův zákaz svého bratra pohřbít → Kron ji odsoudí k smrti → zazdí ji zaživa
EURIPIDÉS
→ Médea – hl.postavy: král Kréthea, královská dcera Médea, Iáson- Argonauti usilovali o zlaté rouno, protože, kdo ho bude vlastnit, měl dosáhnout vlády jako dědic krále Kréthea → Médea se zamilovala do vůdce Argonautů Iasona a pomohla mu získat zlaté rouno →odplula s ním do Korintu, kde se zamiloval do dcery krále Kreonta a chtěl se s ní oženit → Médea to nechtěla dovolit a proto jí poslala rouno, které se na ní vznítilo → potom zabila i své děti
RENESANČNÍ DRAMA – 14. – 16. STOL.
Anglická renesance
WILLIAM SHAKESPEARE ((1564 (1616)- studentem Stradfordské střední školy, „jmenován největším mistrem obou jevištních druhů → komedie a tragédie“- jeho životopisy s řadou nedoložených tvrzení, tyto fakta doplňují události spjaté s politickými, sociálními a divadelními dějinami- tvorba: → básnická díla → dramatická dílaa) tragédie: Romeo a Julie, Othello, Hamlet, Král Lear, Makbetb) komedie: Sen noci Svatojánské, Zkrocení zlé ženy, Večer tříkrálový → historické hry: Richard III., Caesar → pohádky: Zimní pohádka- náměty souvisí s každou dobou (otázka smyslu života), obyčejné životní pocity, postavy jsou blízké lidem všech dob (zobrazení hloubky citu – nebo vášní: nenávist x láska)- renesanční pojetí: postavy si utvářejí svůj život samy
→ Othello – hl.postavy: Othello, Cassio (jeho náměstek), Jago (pobočník), Desdemona (Othellova žena), Brabanzio (senátor)- tragédie žárlivosti- děj se odehrává v Benátkách a pak se přesune na Kypr- Othello (černoch) vypravuje Desdemoně (bílá aristokratka) různá dobrodružství, ona se do něj zamiluje, tajně se vezmou a Desdemonin otec Othella obviní. Manželé odjedou na Kypr i se svým přítelem Cassiem a Jagem. Cassia později povýší a Jago naň žárlí,neboť on je jenom pobočník. A tak chce vyvolat v Othellovi žárlivost ke Cassiovi → opíjí Cassia a ten vyprovokuje mladíka k bitce. Druhý den si ho Othello zavolá a sesadí ho z funkce. Pak Othello najde v Cassiově kajutě Desdemonin šátek, který jí věnoval z lásky (podstrčil ho tam Jago) → Othello žárlí → nechává Cassia zabít, ale Jago však utají, že Cassiova smrt byla pouze sehraná a že Cassio je živ. Othello jde za Desdemonou, říká jí, co našel a obviňuje jí z nevěry, ona se obhajuje, že je to lež. Othello propadne v hněv a škrtí jí, ta spadne bezvládně na zem. Othello si pomalu uvědomuje, co udělal a vráží si nůž do hrudi a umírá v jejím objetí.→ Sen noci Svatojánské – v této lyrické komedii se prolínají tři dějová pásma = svět opojné lásky několika mileneckých párů, čaromocná atmosféra zhmotnělých přírodních sil a drsně půvabný reálný svět venkovských řemeslníků- děj hry se odehrává v lese poblíž Athén v noci na první máj- Athénský vévoda Theseus se chystá ke svatbě s královnou amazonek Hippolytou. Mladí Athéňané Lysandr a Demetrius zamilovaní do Hermie, a Helena zamilovaná do Demetria, prchají do nočního lesa, ve kterém se odehrává spor mezi vládci čarodějné říše skřítků (elfů) a víl, Oberonem a Titánií. Vzájemně si vyčítají žárlivost a záletnictví. Služebník Oberonův, skřítek Puk, na pokyn svého pána opatří zázračnou bylinu, jejíž šťáva kapaná na líčko spících způsobí, že při procitnutí se zamilují do první bytosti, kterou spatří. Shodou náhod a omylů Lysandr, který miluje Hermii, spatří Helenu a vyznává jí lásku, odmítaje Hermii, Titánie vášnivě vzplane k muži s nasazenou oslí hlavou, tkalci Klubkovi, jednomu z pěti řemeslníků, kteří v lese zkoušejí hru o Phyramovi a Thysbě. Hermie odmítá Demetria domnívajíce, že zabil spícího Lysandra. Po setkání obou mileneckých párů a jejich vzájemné hádce Puk napraví svou chybu a pomocí dalšího čarovného kvítku se Oberon s Titánií usmíří, Lysandr se vrátí k Hermii a Helena získá Demetria. Trojí svatbou (Thesea s Hippolytou a obou šťastných mileneckých párů) a v athénském paláci, spojenou s ochotnicky předvedenou „přežalostnou komedií a přeukrutnou smrtí rytíře Pyrama a slečny Thisbinky“ komedie vrcholí.→ Romeo a Julie – tragédie- Ve Veroně dochází k potyčkám mezi dvěma znepřátelenými rody – Montéky a Kapulety. Montékův syn Romeo poznává na plese u Kapuletů jejich jedinou dceru Julii a zamiluje se do ní. Julie jeho lásku opětuje a oba jsou tajně oddáni františkánským mnichem bratrem Vavřince. Zanedlouho se Romeo snaží zabránit souboji Juliina bratra Tybalta se svým přítelem Merkuciem. Merkucio je těžce zraněn a umírá. Romeo mstí přítelovu smrt a v souboji Tybalta zabíjí.Po nočním setkáním s Julií prchá do Mantovy. Rodiče nutí Julii ke sňatku a hrabětem Parisem. Bratr Vavřinec nalézá řešení tím, že Julie musí vyhovit rodičovskému přání, k sňatku však nedojde, neboť Julie vypije uspávací nápoj, který jí způsobí domnělou smrt. Po probuzení má být pak v noci unesena z hrobky do Mantovy. Romeo se ale o tomto plánu nic nedoví, naopak sluha Baltazar mu sděluje, že je Julie mrtvá. Romeo se vrací do Verony, u hrobky zabíjí truchlícího Parise, u spící Julie požije prudký jed a umírá. Julie procitá a uzří mrtvého Romea ležícího na její hrudi. Přichází bratr Vavřinec a vysvětluje jí, co se stalo. Julie se chce také otrávit, ale Romeo vypil všechen jed sám. Vezme tedy jeho dýku a probodne si srdce. U jejich hrobu pak oba otcové uzavírají „chmurný“ mír mezi rody.→ Hamlet – tragédie- Kralevic Dánský chce pomstít vraha svého otce, přikazuje mu to otcův duch, se kterým se setkává na hradbách hradu Elsinoru. Vrahem je jeho vlastní strýc Klaudius, který nalil bývalému králi do ucha jed a král umírá druhého dne pod stromem. Klaudius se zanedlouho oženil s královnou Gertrudou. Komoří Polonius má dceru Ofélii, která pracuje jako služebná na hradě a syna Laerta, který je na studiích v Paříži. Nejlepší Hamletův přítel je Horacio – velice si důvěřují. Hamlet se uchází o Ofélii i ona ho miluje, ale má to zakázáno, ale srdci nelze poručit. Hamlet předstíral šílenství, Klaudius proto povolal jeho dva přátele z dětství, aby si spolu povyrazili, ale chce od nich, aby mu říkali,jak se Hamlet chová a jestli něco nechystá. Do hradu přijeli herci s divadlem a Hamlet nechává sehrát tragédii, kdy chce přinutit strýce Klaudia, aby se přiznal za svůj velký hřích.Při setkání se svou matkou v domnění, že zabíjí Klaudia, omylem zabil Polonia. Klaudius ho proto posílá do Anglie, kde chce, aby ho tam ihned popravili, ale Hamlet to zjistí a vrací se tajně zpět. Laertes se dozvěděl o otcovy smrti a vrací se zpět do Dánska, ale čeká ho další tragédie → Ofélie je nemocná → láskou zešílela. Hamlet se vrací ve chvíli, kdy hrobník kope hrob; Hamlet nachází lebku svého šaška a prohlašuje nejznámější větu:„Být či nebýt, toť otázka“. Pak se ale teprve dovídá, že do toho hrobu pochovají Ofélii, která se utopila. A Laertes se chce Hamletovi za to pomstít. Toho využívá Klaudius a pořádá šermířský souboj, kde má Hamlet zemřít. Laertes má namočený meč v jedu a pojistkou bude, to kdyby Hamlet vyhrál, otrávený pohár vína. Při souboji ale pohár vypíjí královna a umírá. Laertes sice poraní Hamleta, ale dojde k záměně zbraní a Hamlet ho také zraní. Hamlet se ještě dovídá, že otrávený pohár, který matka vypila nastražil Klaudius a tak ho probodne. Tím se pomstil vrahovi svého otce a umírá v Horáciově náručí.
- znaky Shakespearova dramatu:
neomezenost lásky, času, místa
kladné i záporné vlastnosti lidí
postavy žen nepodřízené, jsou samostatné
příčinou tragédie je lidská vášeň nebo náhoda
KLASICISTNÍ DRAMA
Francouzský klasicismus
MOLIÉRE ((1622 (1673)→ Lakomec – komedie- starý Harpagon omezuje své děti, okrádá služebnictvo, touží po mladé ženě Marianě, i když ji miluje jeho syn Kleantes, tak pro něj vybral bohatou vdovu → chce své děti výhodně provdat – dceři Elišce vybral bohatého starce Anselma- změní se díky ztrátě jeho peněz 30 tisíc zlatých dukátů (vzal je sluha Čipera, aby pomohl Kleantovi); výměnou za peníze se Harpagon vzdá Mariany; když se ukáže, že Mariana a Valér, kterého miluje Eliška, jsou dětmi bohatého Anselma, nenamítá Harpagon nic proti svatbě svých dětí, zvláště, když Anselmo zaplatí obě dvě svatby a nevyžaduje věno → Valér se ožení s Eliškou, Kleantes s Marianou- kritika chorobné touhy po penězích, kdy peníze jsou vášní, která člověka vylučuje ze života a deformuje přirozené lidské vztahy; člověk zaslepený touhou po bohatství nebere ohled na city ani lásku; výsměch lidské chamtivosti
PREROMANTICKÉ DRAMA – 2.POL.18.STOLETÍ
Německý romantismus
JOHAN WOLFGANG von GOETHE→ Faust – námět čerpal ze staré něm.pověsti, forma: veršované drama 1.část → vynálezce Faust není spokojený s tehdejší vědou, chce proto využít černé magie a vyvolává ďábla Mefistofela, ten se mu ve snu zjeví a nabídne mu smlouvu, že mu bude pomáhat při vynalézání, Faust podepisuje svou vlastní krví. Mefistofeles mu slibuje bohatství, slávu u královského dvora, ale Faust není spokojený. Tak ho Mefistofeles omladí a slibuje mu životní lásku – Markétku – tajně se spolu schází to kvůli matce, Markétka jí vaří uspávací lektvary, jednou se jí to nepovede a matka umírá → Markétka z toho zešílí a dítě, které se jí poté narodili, utopila → je uvězněna a popravena a tak se dostává do pekla.2.část → zklamaný Faust se vrací na císařský dvůr, kde vynalézá papírové peníze a zachrání tak říši před úpadkem. Za odměnu získává pruh bažinatého břehu, kde zakládá pole a lidé na nich pracují a poprvé se cítí být spokojený, neboť poprvé udělal něco pro ostatní → Mefistofeles musel smlouvu roztrhat, neboť Faust si uvědomil sám, co od života chce.
ČESKÉ DRAMA OD STŘEDOVĚKU DO OBDONÍ NÁR.OBROZENÍ
→ hra Mastičkář – nejstarší české světské drama; komedie s drsnou komikou- líčí jak prodavač mastí najímá sluhy, kteří vychvalují jeho masti → ve skutečnosti jsou masti podvodem
JOSEF KAJETÁN TYL ((1808 (1856)
- novinář, redaktor, organizátor společenského života (bály, besedy, recitace), herec, dramatik a povídkář, psal i dramata- od roku 1842 řídil česká představení ve Stavovském divadle- po roce 1849 opět v kočovné společnosti
→ dramatická báchorka Strakonický dudák- láska Dorotky a Švandy, překážky, Švandova cesta do světa za penězi; návratKalafuna – český muzikant, houslista, vlastenec; obětavost (pomohl Švandovi), touha po domověDorotka – dcera hajného Trnky; moudrá, obětavá, věrná, statečnáVocilka – typ zcela záporný; zběhlý student, prospěchář, příživník, zbabělec, bez vztahu k vlasti- pohádkové postavy – princezna Zulika, princ Alamír (marnivost x české prostředí)- svět víl – v něm i Švandova matka Rosava daruje Švandovy očarované dudy – ochraňuje Švandu
- ústřední postava Š
Vloženo: 7.07.2011
Velikost: 108,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu CJ - Český jazyk
Podobné materiály
- CJ - Český jazyk - Národní divadlo
- LIT - Literatura - Divadlo Járy Cimrmana
- CJ - Český jazyk - Divadlo a film současnosti
- CJ - Český jazyk - Divadlo ve 20.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo do konce 19.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo od počátku do poloviny 20. století
- CJ - Český jazyk - České divadlo
- CJ - Český jazyk - České moderní a avantgardní divadlo
- LIT - Literatura - Divadlo 19. století
- LIT - Literatura - Divadlo 20.století (1)
- LIT - Literatura - Divadlo 20.století
- LIT - Literatura - Divadlo do 19
- LIT - Literatura - České divadlo 19. století
- LIT - Literatura - České divadlo a dramatická tvorba od počátků do konce 19. století
- LIT - Literatura - České divadlo do 19.století
- LIT - Literatura - České divadlo ve 20. stol. v kontextu vývoje světového dramatu
- LIT - Literatura - České divadlo ve 20.století
- LIT - Literatura - české divadlo
- LIT - Literatura - Divadlo a jeho společenská funkce(Thám, Klicpera, Tyl)
- CJ - Český jazyk - České divadlo
- LIT - Literatura - ČESKÉ A SVĚTOVÉ DIVADLO DO KONCE 19. STOL.
- VV - Výtvarná výchova - Národní divadlo
- CJ - Český jazyk - Národní divadlo
- CJ - Český jazyk - České moderní a avantgardní divadlo
- LIT - Literatura - České divadlo a drama v 19. a 20.století
- LIT - Literatura - Divadlo Paravan
- LIT - Literatura - Divadlo Rokoko
- LIT - Literatura - Divadlo satiry
- LIT - Literatura - Divadlo Semafor
- LIT - Literatura - Divadlo U Nováků
- LIT - Literatura - Divadlo Větrník
- LIT - Literatura - Satirické divadlo Večerní Brno
- LIT - Literatura - Starší české divadlo počátky
- CJ - Český jazyk - Osvobozené divadlo postavy
- LIT - Literatura - Japonské divadlo
- CJ - Český jazyk - České divadlo 20. století
- LIT - Literatura - české divadlo do konce 19.st.
- CJ - Český jazyk - Divadlo 20. stol.
- CJ - Český jazyk - Moderni divadlo
- CJ - Český jazyk - České drama a divadlo ve 20.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo od středověku do konce 19. stol.
- CJ - Český jazyk - DIVADLO - AVANTGARDA, EPICKÉ
- CJ - Český jazyk - Divadlo a drama 20. stol.
- CJ - Český jazyk - Oficiální literatura - česká proza a divadlo do konce 60.let do současnosti
- CJ - Český jazyk - OSVOBOZENÉ DIVADLO, WERICH, VOSKOVEC, OSEL A STÍN
- CJ - Český jazyk - České divadlo 19. století
- CJ - Český jazyk - České divadlo 20. století
- CJ - Český jazyk - České meziválečné drama a divadlo
- LIT - Literatura - Osvobozené divadlo
- CJ - Český jazyk - Ceske divadlo 19 stoleti
- CJ - Český jazyk - Ceske divadlo 2
- CJ - Český jazyk - Ceske divadlo
- CJ - Český jazyk - Divadlo 20.stol.
- CJ - Český jazyk - Divadlo a drama od nejstarších dob do současnosti
- CJ - Český jazyk - Svět čechy drama divadlo 20st
- CJ - Český jazyk - Čechy divadlo drama do konce19st
- CJ - Český jazyk - české divadlo 20.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo meziválečné
- CJ - Český jazyk - české divadlo po r. 1945
- CJ - Český jazyk - České divadlo v 18.a19.stol.
- CJL - Literatura - Divadlo Járy Cimrmana
- CJL - Literatura - Divadlo Járy Cimrmana
- D - Dějepis - Národní divadlo
- LIT - Literatura - České divadlo v 1. pol. 20. stol.
- CJ - Český jazyk - Divadlo do konce 19.století
- LIT - Literatura - Drama 20. století v české literatuře
- LIT - Literatura - Legionářská dramata a romány
- LIT - Literatura - Lyrizované poetické drama
- LIT - Literatura - Světové a české drama do počátku 20. Století
- AJ - Anglický jazyk - British dramatists (1)
- AJ - Anglický jazyk - British dramatists
- CJ - Český jazyk - Drama od realismu po současnost
- CJ - Český jazyk - Pojetí dramatu od klasického po moderní pojetí
- CJ - Český jazyk - Realismus v české proze a dramatu 80.a a 90. let 19.st.
- CJ - Český jazyk - Realistická próza a drama
- CJ - Český jazyk - Reallismus v české próze a dramatu 80. - 90.let
- CJ - Český jazyk - Světová dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Vývoj dramatu od jeho počátku až k realismu
- CJ - Český jazyk - Vývoj světového dramatu
- CJ - Český jazyk - Význam divadla v životě českého národa, slavní světoví dramatikové
- CJ - Český jazyk - Česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká poezie a drama v 2pol 20st
- CJ - Český jazyk - České drama mezi dvěma válkami
- LIT - Literatura - Mezivalecne drama u nas
- LIT - Literatura - MO Ceske drama
- LIT - Literatura - Realistické drama ČR
- CJ - Český jazyk - Struktura dramatickeho dila a jeho typicke znakY
- CJ - Český jazyk - Vývoj světového dramatu od počátku do koce 20. století
- CJ - Český jazyk - Vývoj Českého dramatu od konce 19. století do druhé světové
- CJ - Český jazyk - Vývoj českého dramatu od počátku do konce 20. století
- CJ - Český jazyk - České drama po druhé světové válce
- LIT - Literatura - Drama 20. století
- LIT - Literatura - Vývoj dramatu do nástupu moderny
- CJ - Český jazyk - Drama a poezie mezi světovými válkami
- CJ - Český jazyk - Teorie dramatu
- LIT - Literatura - CESKA VENKOVSKA PROZA, REALISTICKE DRAMA
- LIT - Literatura - ČESKÁ DRAMATICKÁ TVORBA 20. STOLETÍ
- LIT - Literatura - České drama 1.pol. 20.stol
- CJ - Český jazyk - Drama ve 20. letech 20. stol
- CJ - Český jazyk - Realistické drama v Čechách
- CJ - Český jazyk - České drama po roce 1945, autoři
- CJ - Český jazyk - České drama po roce 1945
- CJ - Český jazyk - Řecké drama
- CJ - Český jazyk - Drama
- CJ - Český jazyk - Dramatické umění v životě člověka, vývoj a význam divadla
- CJ - Český jazyk - Eurípidés - Médea - Drama
- CJ - Český jazyk - Kritický realismus v české próze a dramatu, nejvýznamnější
- CJ - Český jazyk - Světová dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - Česká dramatická tvorba
- LIT - Literatura - Renesanční a barokní drama
- LIT - Literatura - Ruské drama 18. a 19. století
- LIT - Literatura - Středověké drama
- LIT - Literatura - Světové drama po druhé světové válce
- LIT - Literatura - Světové drama v 1. polovině 20. století
- LIT - Literatura - Absurdni drama v 60. letech
- LIT - Literatura - Řeč dramatu Jan Hyvnar
- CJ - Český jazyk - Drama do konce 19. stoleti
- CJ - Český jazyk - Drama II 20. století
- CJ - Český jazyk - Drama vyvoj
- CJ - Český jazyk - Drama
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.17- Vývoj českého dramatického umění ve
- CJ - Český jazyk - Vyvoj dramatu od 20 stoleti
- CJ - Český jazyk - Vyvoj dramatu
- CJ - Český jazyk - Vyvvoj dramatu po soucasnost
- LIT - Literatura - Antická literatura -rétorika, drama, Řím
- CJ - Český jazyk - Ceske drama 19. stoleti
- CJ - Český jazyk - Ceske drama 20. stoleti
- CJ - Český jazyk - Drama 20. století
- CJ - Český jazyk - realismus v české poezii a dramatu
- CJ - Český jazyk - Vyvoj svetoveho dramatu
- LIT - Literatura - české drama 20.století
- CJ - Český jazyk - Realismus dramatu
- CJ - Český jazyk - Dramatická tvorba 20.stol.
- CJ - Český jazyk - Vyvoj dramatu
- CJ - Český jazyk - Vznik a vývoj dramatu
- CJ - Český jazyk - Vývoj dramatu od počátku Národního obrození do konce 19. století
- CJ - Český jazyk - významné osobnosti světového dramatu
- CJ - Český jazyk - Realistické drama na sklonku 19. století
- CJ - Český jazyk - Antiromán, antidrama, postmodernismus - směry a osobnosti svět.lit. 2.pol.20.stol.
- CJ - Český jazyk - Vývoj české poválečné prózy a dramatu do konce 60. let
- CJ - Český jazyk - Vývoj českého dramatu do 19.stol.
- LIT - Literatura - České drama 20.století
- LIT - Literatura - Antická literatura -rétorika, drama, Řím
- LIT - Literatura - Evropské drama po roce 1945
- LIT - Literatura - České drama v 60. letech
- CJ - Český jazyk - Absurdní drama
- CJ - Český jazyk - Drama do 19.st.
- CJ - Český jazyk - Poválečná česká dramatická tvorba
- CJ - Český jazyk - svetove drama
- CJ - Český jazyk - VÝVOJ SVĚTOVÉHO DRAMATU S DŮRAZEM NA 20. ST.
- CJ - Český jazyk - české poválečné drama
- LIT - Literatura - Svetova proza a drama mezi 1.a 2.svetovou valkou
- LIT - Literatura - Světová próza a drama mezi 1. a 2. světovou válkou
- LIT - Literatura - Vývoj české prózy a dramatu mezi dvěma válkami
- LIT - Literatura - Ceske drama 20. stoleti
- LIT - Literatura - Vývoj dramatu do 19. století
- LIT - Literatura - Počátky českého divadla, realistické drama
- LIT - Literatura - České drama po roce 1945
- CJ - Český jazyk - Drama 20. a 21. století
Copyright 2024 unium.cz