- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálem je pracovánonejdůležitější autorská forma divadelního představeníSEMAFORzaložil ho Jiří Suchý roku 1959hudebně zábavné pražské divadlonázev jako zkratka: Sedm malých forem = hudební komedie, jazzové koncerty, filmové produkce, poezie, pantomima, loutky a výtvarné uměnístal se scénou písničkářské a později i herecké dvojice J. Suchý a Jiří Šlitrr. 1967 se rozšířil o osobitou dvojici text – appealového divadla, kterou představovala ve své době velmi populární dvojice:Jiří Grossmann a Miloslav Šimek po trag. smrti se Semafor rozšiřuje – Petr Nárožný, Josef Dvořák, Miloslav Horníčekhry:Zuzana je sama domaJonáš a tingl – tanglNávštěvní den I. – III.Zavěste, prosím, volá SemaforKyticeSladký život blázna VinckaSuchému a Šlitrovi se podařilo svěžím způsobem evokovat zašlý svět starých šantánů a kabaretůdiváky také přitahoval osobitý humor J. Šlitra – veškeré repliky pronášel naprosto nevzrušenou a neměnnou hlasovou intonacíSuchý je spíše hravým typem, je to experimentující sníleknávaznost na V + W – antidramatičnost, paradox vzhledem k obsahu pronášenéhoDIVADLO ZA BRANOUvýrazná osobnost Josef Topol, který se vrátil na česká jeviště až po r. 1989nejsl. jeho hry:Konec masopustuKočka na kolejíchSlavík k večeřiHodina láskyDvě noci s dívkou aneb jak okrást zlodějez normalizačního období pocházejí dramata:Sbohem, SokrateStěhování dušíHlasy ptákůrežisér Otomar KrejčaDIVADLO JÁRY CIMRMANAzal. r. 1967 J. Šebánkem, Z. Svěrákem, L. Smoljakem a K. Velebnýmdokonalá mystifikace a ohromující genialita Cimrmanahra s nesmyslem, určitá intelektuální náročnostdůležité – humor je okouzlující, dojemný, lidský,…herecké podání – civilní, až někdy záměrně neprofesiální, bez trapného přehráváníobyčejné a všední skutečnosti jsou přiblíženy jako zásadní jevyabsurdita, improvizace a parodovánínejsl. hry:AktVyšetřování ztráty třídní knihyHospoda na mýtinceVražda v salonním coupéNěmý BobešCimrman v říši hudbyDlouhý, široký a krátkozrakýSvěrák i Smoljak – scénaristé:Smoljak:Kulový bleskVrchní, prchniJára Cimrman, ležící, spícíRozpuštěný a vypuštěnýNejistá sezónaSvěrák:Obecná školaAkumulátor IJízdaKoljaHA – DIVADLOvznik v sezóně 1974/75 v Prostějově, od r. 1980 působí soubor v BrněArnošt Goldflam – nejednoduchá symbolika a bizarní obrazyNávrat ztraceného syna; Písek; BiletářkaDIVADLO NA PROVÁZKUvznik r. 1967, svým názvem se přihlásilo k meziválečné avantgardě (inspirace dílem J. Mahena)umělci: Boleslav Polívka, Miroslav Donutil, Jiří Pech, Iva Bittová, Petr Osezlý ad.autor úspěšných adaptací slavných lit. děl: Zdeněk Pospíšil = pseudonym v té době zakázaného dramatika Milana UhdehoProfesionální ženaBalada pro bandituPohádka májeslavné hry B. Polívky:Am a EaPépePoslední lečŠašek a královnaMilan Uhde – původní hry:SvědkovéDěvka z města Thébyhry z normalizačních let:Pán PlamínkůModrý andělVeliké tiché Avesetkáváme se s různými podobami života v totalitní společ. či s osudy lidí, již jsou postiženi dobouSTUDIO Yvznik v Liberci r. 1963 a od 1978 působí v Prazerežisér Jan Schmidinspiraci hledalo mnohokrát Studio v životních osudech složitých osobností českých dějinTřináct vůní (z deníku žákyně)Život a smrt K. H. MáchyOutsider aneb životopis slavného mužeČINOHERNÍ STUDIO V ÚSTÍ N. LABEMmnoho osobností – např.: Karel Steigerwald – ve hrách nelichotivý obraz konstantních vlastností českého člověka – kariérismus, falešné vlastenčení a egoistické prospěchářstvíDobové tance, Foxtrot, NobelAlex Koenigsmark – hry:Ostrovy zdánlivéKdo mluví s koněmMňau aneb Ach ThalieTlalok aneb čert ví, jak na toSKLEPvznik na konci 70. let, osobitá poetika, programová nevážnost a expresivní experimentování přitahovalo především ml. divákyhl. protagonisté: Milan Šteindler, David Vávra, Tomáš Vorel, Tomáš Hanákhry: Muzikál, Carmen (parafráze opery Jiřího Bizeta), Mlýny – v souvislosti s Mlýny se hovoří o divadle postmodernismunový dramatický fenomén 80. a 90. let spolu s dalšími čtyřmi divadelními soubory
Vloženo: 20.12.2010
Velikost: 26,29 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu LIT - Literatura
Podobné materiály
- CJ - Český jazyk - Národní divadlo
- LIT - Literatura - Divadlo Járy Cimrmana
- CJ - Český jazyk - Divadlo a film současnosti
- CJ - Český jazyk - Divadlo ve 20.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo do konce 19.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo od počátku do poloviny 20. století
- CJ - Český jazyk - České divadlo
- CJ - Český jazyk - České moderní a avantgardní divadlo
- LIT - Literatura - Divadlo 19. století
- LIT - Literatura - Divadlo 20.století
- LIT - Literatura - Divadlo do 19
- LIT - Literatura - České divadlo 19. století
- LIT - Literatura - České divadlo a dramatická tvorba od počátků do konce 19. století
- LIT - Literatura - České divadlo do 19.století
- LIT - Literatura - České divadlo ve 20. stol. v kontextu vývoje světového dramatu
- LIT - Literatura - České divadlo ve 20.století
- LIT - Literatura - české divadlo
- LIT - Literatura - Divadlo a jeho společenská funkce(Thám, Klicpera, Tyl)
- CJ - Český jazyk - České divadlo
- LIT - Literatura - ČESKÉ A SVĚTOVÉ DIVADLO DO KONCE 19. STOL.
- VV - Výtvarná výchova - Národní divadlo
- CJ - Český jazyk - Národní divadlo
- CJ - Český jazyk - České moderní a avantgardní divadlo
- LIT - Literatura - České divadlo a drama v 19. a 20.století
- LIT - Literatura - Divadlo Paravan
- LIT - Literatura - Divadlo Rokoko
- LIT - Literatura - Divadlo satiry
- LIT - Literatura - Divadlo Semafor
- LIT - Literatura - Divadlo U Nováků
- LIT - Literatura - Divadlo Větrník
- LIT - Literatura - Satirické divadlo Večerní Brno
- LIT - Literatura - Starší české divadlo počátky
- CJ - Český jazyk - Osvobozené divadlo postavy
- LIT - Literatura - Japonské divadlo
- CJ - Český jazyk - České divadlo 20. století
- LIT - Literatura - české divadlo do konce 19.st.
- CJ - Český jazyk - Divadlo 20. stol.
- CJ - Český jazyk - Moderni divadlo
- CJ - Český jazyk - České drama a divadlo ve 20.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo od středověku do konce 19. stol.
- CJ - Český jazyk - DIVADLO - AVANTGARDA, EPICKÉ
- CJ - Český jazyk - Divadlo a drama 20. stol.
- CJ - Český jazyk - Oficiální literatura - česká proza a divadlo do konce 60.let do současnosti
- CJ - Český jazyk - OSVOBOZENÉ DIVADLO, WERICH, VOSKOVEC, OSEL A STÍN
- CJ - Český jazyk - České divadlo 19. století
- CJ - Český jazyk - České divadlo 20. století
- CJ - Český jazyk - České meziválečné drama a divadlo
- LIT - Literatura - Osvobozené divadlo
- CJ - Český jazyk - Ceske divadlo 19 stoleti
- CJ - Český jazyk - Ceske divadlo 2
- CJ - Český jazyk - Ceske divadlo
- CJ - Český jazyk - Divadlo 20.stol.
- CJ - Český jazyk - Divadlo a drama od nejstarších dob do současnosti
- CJ - Český jazyk - DIVADLO A DRAMA
- CJ - Český jazyk - Svět čechy drama divadlo 20st
- CJ - Český jazyk - Čechy divadlo drama do konce19st
- CJ - Český jazyk - české divadlo 20.století
- CJ - Český jazyk - České divadlo meziválečné
- CJ - Český jazyk - české divadlo po r. 1945
- CJ - Český jazyk - České divadlo v 18.a19.stol.
- CJL - Literatura - Divadlo Járy Cimrmana
- CJL - Literatura - Divadlo Járy Cimrmana
- D - Dějepis - Národní divadlo
- LIT - Literatura - České divadlo v 1. pol. 20. stol.
- CJ - Český jazyk - Divadlo do konce 19.století
- CJ - Český jazyk - Světová literatura 1.poloviny 20.století
- CJ - Český jazyk - Česká próza 1. polovina 20.století
- FIL - Filozofie - Filozofie 20.století
- LIT - Literatura - Poezie druhé poloviny 20.století u nás
- LIT - Literatura - SVĚTOVÁ PRÓZA V 1.POL.20.STOLETÍ (1)
- LIT - Literatura - SVĚTOVÁ PRÓZA V 1.POL.20.STOLETÍ
- D - Dějepis - Ideologie 20.století
- VV - Výtvarná výchova - Významní grafici 19 a 20.století
- CJ - Český jazyk - Světová literatura 1.pol. 20.století
- CJ - Český jazyk - Česká poezie 2.pol. 20.století
- LIT - Literatura - Česká próza ve 20. a 30. letech 20.století
- CJ - Český jazyk - Česká literatura přelomu 19. a 20.století
- LIT - Literatura - Česka poezie ve 2.polovine 20.století
- ZSV - Základy společenských věd - Tržní kategorie Filosofické směry 20.století
- CJ - Český jazyk - Světová próza 1.poloviny 20.století
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.13- Česká próza od 70.let 20.století po
- CJ - Český jazyk - Světová próza 1.poloviny 20.století
- LIT - Literatura - Vývoj české prózy od r.1945 – 80.léta 20.století
- LIT - Literatura - české drama 20.století
- CJ - Český jazyk - Literární proměny na přelomu19.a 20.století
- CJ - Český jazyk - Světová literatura 1.poloviny 20.století
- LIT - Literatura - Světová a české poezie ve 20.století
- LIT - Literatura - Světová literatura 1.poloviny 20.století
- LIT - Literatura - Světová próza 2.poloviny 20.století
- LIT - Literatura - Válečné téma v literatuře 20.století
- LIT - Literatura - Česká próza 1.poloviny 20.století
- LIT - Literatura - Česká próza 2.poloviny 20.století
- LIT - Literatura - České drama 20.století
- CJ - Český jazyk - Ceska literatura 60-tych let 20.stoleti
- CJ - Český jazyk - Nové umělecké směry od počátku 20.století
- CJ - Český jazyk - Poezie 20.let.20.století
- ZSV - Základy společenských věd - Směry 20.století
- LIT - Literatura - Literatura 1.pol.20.století
Copyright 2024 unium.cz