- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál242620849692611. Diferencovaný a nediferencovaný marketing. Segmentace trhu. Rozhodování jako manažerská funkce.Nediferencovaný marketingPrincipem nediferencovaného marketingu je, že se firma zaměřuje na všechny možné (potencionální) zákazníky. Nerozlišuje je podle jejich potřeb, přání, kupní síly, pohlaví apod.Prostřednictvím jednoho marketingového mixu působí na celý trh.Opakem tohoto přístupu je diferencovaný marketing, který vychází zcela z potřeb a přání zákazníků. Např. H.Ford - automobil typu T, prodej uhlí domácnostem, sůl, benzín…Nediferencovaný marketing se dělí: Masový – firma hromadně vyrábí a distribuje pouze jeden výrobekVariantní – firma vyrábí 2 nebo 3 výrobky v různém provedení, kvalitě, velikosti apod. Výrobky jsou však nabízeny stejným způsobem všem zákazníkům. Prodávající se nesnaží oslovit jednotlivé tržní segmenty.Cílený marketingJeho podstatou je, že firma se snaží nejdříve rozpoznat potřeby a přání zákazníků, rozčlenit trh a následně vyrobit výrobek (službu), který si zákazníci z dané skupiny skutečně přejí a chtějí ho.Další podstatou je vědomi, že každý zákazník je individuální ve svých potřebách, přáních, příjmech, zájmech či nákupním chování. Proto se firma nesnaží zákazníky oslovi jako celek, ale zaměřuje se na určitou část z nich. Cílený marketing se dělí na:Koncentrovaný marketing – firma se zaměří na určitou část trhu, snaží se dosáhnout dominantního postaveni na dílčím (malém) trhu. Výhodou je, že cíleně působí na zákazníka a v daném segmentu maximalizuje zisk. Např. speciální sportovní výstroj (horolezci, triatlon).Diferencovaný marketing – firma vybere významné segmenty a pro každý segment vytváří speciální marketingový mix. Např. automobilky se širokou škálou vozůEtapy cíleného marketinguSegmentace trhuTržní zacíleníTržní umístěníSegmentace trhuFirma se zaměřuje pouze na určitou část z celku, pro kterou vytvoří specifický marketingový mix. Musí však existovat rozdíly mezi potřebami a přáními zákazníků a zároveň daná skupina zákazníků musí mít společné potřeby. Segmentace je nalezení skupin zákazníků podle určitých kritérií.Segment je skupina zákazníků, kteří mají podobné potřeby či přání. 3098165126365Výhody segmentaceLepší uspokojení potřeb zákazníkůEfektivnější stimulace a distribuceZískání konkurenční výhodyVyšší míra zisku pro firmyKritéria segmentaceSegment musí splňovat společné vlastnostiSegment musí být identifikovatelný a měřitelný (musí být dostatečně velký, aby se vyplatily vynaložené náklady)Segment musí být oslovitelný marketingovým mixem (stejným)Hlediska segmentaceTrh lez rozčlenit podle mnoha hledisek, které jsou mnohdy ve vzájemné kombinaci. Geografická - ovlivňují segmentaci trh
Vloženo: 16.03.2013
Velikost: 96,11 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu MNG - Management
Podobné materiály
- MKT - Marketing - Segmentace trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- ZSV - Základy společenských věd - Fungování trhu
- E - Ekonomie - Agregátní poptávka v uzavřené ekonomice, rovnováha na trhu zboží a služeb, keynesiánský kříž a křivka IS, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz a křivka LM, stimulace poptávky v režimu volně pohyblivého měnového kurzu
- E - Ekonomie - Tvorba peněz a peněžní zásoba, rovnováha trhu peněz
- E - Ekonomie - Vyčišťování trhu práce, všeobecná rovnováha trhů
- MKT - Marketing - Pokrytí trhu a marketingový výzkum
- UCE - Účetnictví - Strhuktura zjišťovanání výsledku hospodaření
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Selhání trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na domácím trhu
- E - Ekonomie - Prodej výkonů podniku na zahraničním trhu
- MKT - Marketing - Průzkum trhu
- E - Ekonomie - Základní subjekty a složky trhu, struktura trhu
- E - Ekonomie - tržní ekonomika, terorie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Marketing, průzkum trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na trhu peněz
- E - Ekonomie - Firma na nedokonale konkurenčním trhu
- E - Ekonomie - Úloha státu v tržní ekonomice. Řešení efektivnosti, spravedlnosti a stability trhu.
- ZSV - Základy společenských věd - základy ekonomie (vývoj, školy, rozdělení, hospodářský proces, tržní systém, zákony trhu)
- E - Ekonomie - Formování a základní elementy trhu
- E - Ekonomie - Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- PSY - Psychologie - Průzkum trhu, propagace, reklama
- PSY - Psychologie - Psychologie trhu
- E - Ekonomie - Zákony trhu
- E - Ekonomie - Další subjekty finančního trhu
Copyright 2023 unium.cz. Abychom mohli web rozvíjet a dále vylepšovat podle preferencí uživatelů, shromažďujeme statistiky o návštěvnosti, a to pomocí Google Analytics a Netmonitor. Tyto systémy pro unium.cz zaznamenávají, které stránky uživatel na webové stránce navštívil, odkud se na stránku dostal, kam z ní odešel, jaké používá zařízení, operační systém či prohlížeč, či jaký má preferenční jazyk. Statistiky jsou anonymní, takže unium.cz nezná identitu návštěvníka a spravuje cookies tak, že neumožňuje identifikovat konkrétní osoby. Používáním webu vyjadřujete souhlas použitím cookies a následujících služeb: