- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálEkonomie
1. Chování spotřebitele
Celkový a mezní užitek
kolik určitého statku kupovat a jak svůj důchod mezi statky rozdělit?
celkový užitek – uspokojení z celého množství statků
mezní užitek – přírůstek a uspokojení z dodatečné jednotky staku
- klesá s rostoucí spotřebou statku
racionální spotřebitel není ochoten platit za statek vyšší cenu, než jaká odpovídá
meznímu užitku – zvyšuje nákup pouze do množství, kdy je mezní užitek vyšší nebo
aspoň roven ceně
Spotřebitelův přebytek
rozdíl mezi celkovým užitkem statku a částkou, kterou za něj spotřebitel zaplatí – tj.rozdíl mezi částkou, kterou by spotřebitel byl ochoten zaplatit a kterou skutečně platí
Tržní poptávka
ukazuje závislost poptávaného množství statku na jeho ceně
ukazuje, jak se mění kupované množství v závislosti na jeho ceně, při nezměněném důchodu kupujícího
poptávané množství – číslo, kolik statků chce kupující
poptávka – funkce spojující množství s cenami
př. když bude velká úroda jablek, klesne jejich cena a tím pádem vzroste poptávané množství
Zákon klesající poptávky
důchodový efekt – spotřebitel při vyšší ceně kupuje méně statku, protože mu pův.částka nestačí na nákup pův.množství
substituční efekt – spotřebitel při zvýšení ceny nakupuje méně statku, protože jej nahrazuje jinými statky (výhodnější koupě..)
při vyšší ceně se kupuje méně statku, při nižší ceně více statku
Poptávka v krátkém a dlouhém období
zvýšení ceny motivuje spotřeb. ke snížení poptávaného množství, ale v krátkém obd.je sníží méně, teprve v dlou
Vloženo: 11.09.2010
Velikost: 30,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- ZSV - Základy společenských věd - Vývojové poruchy učení a chování
- PSY - Psychologie - Prožívání a chování
- PSY - Psychologie - Charakteristika asertivního, agresivního a pasivního chování
- ZSV - Základy společenských věd - Psychologie činnosti, jednání, chování
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- PSY - Psychologie - Lidské chování
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, segmentace trhu
- MKT - Marketing - Chování spotřebitele, trh a cílený marketing, stimulování
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele z hlediska měřitelnosti užitečnosti
- E - Ekonomie - Chování spotřebitele
- MKT - Marketing - Kulturní charakteristiky ovlivňující spotřební chování
- MKT - Marketing - Model spotřebního chování
- MKT - Marketing - Nákupní chování, průzkum trhu
- MKT - Marketing - Osobní a psychologické faktory ovlivňující spotřební chování
- PSY - Psychologie - Kriteria školní zralosti, produktivní a neproduktivní chování
- F - Fyzika - Obecné principy a zákony zachování ...
- CJ - Český jazyk - Satira na chování lidí, které dobře znám
- CJ - Český jazyk - Satira na chování lidí, které dobře znám
- F - Fyzika - Zákony zachování ve fyzice - zákon zachování hmotnosti, hybnosti
- E - Ekonomie - Užitek spotřebitele a odvození poptávky
- E - Ekonomie - Užitek spotřebitele a odvození poptávky
- MKT - Marketing - Černá skříňka spotřebitele
Copyright 2024 unium.cz