- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálMO 19
BURZY, PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR
Historie burz
etapa
vznik ve středověku v Itálii (Benátky, Florencie, Milano)
obchodníci > pravidelné schůzky na určitých místech, obchody s určitým druhem zboží
v počátcích burzy zbožové (komoditní), později přesunutí do Antverp (Belgie)
po r. 1550 vznik dalších burz v Hamburku, Paříži a Lyonu
etapa
r. 1608 vznik burzy v Amsterodamu > obchod s koloniálním zbožím (cín, kovy, směnky)
etapa
v 18. a 19. století dochází ke specializaci burz (komoditní burzy se oddělují od burz peněžních)
vznik dalších burz (Londýn, Paříž, Sydney, a r. 1871 Praha)
etapa
20. století > rozvoj výpočetní techniky > přechod burz na automatizované zpracování
současné nejvýznamnější burzy: NY, Londýn, Brusel, Tokio
Druhy burz (podle různých hledisek)
hledisko předmětu burzovního obchodu
všeobecné
obchoduje se zde s více druhy zboží
např. burza Chicago board of trade (zemědělské plodiny, drahé kovy, CP,…)
specializované
obchoduje se zde s určitým druhem zboží
komoditní (zbožové)
Liverpool (bavlna), NY (káva, cukr), Chicago (obilí, maso), Londýn (neželezné kovy)
devizové burzy
Frankfurt nad Mohanem
cenné papíry
burzy lodního prostoru (= lodní burzy)
obchod s lodním pros
Vloženo: 11.09.2010
Velikost: 35,50 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu E - Ekonomie
Podobné materiály
- UC1 - Účetnictví - podnikatelský záměr
- E - Ekonomie - Podnikatelský záměr, zakladatelský rozpočet
- UCE - Účetnictví - Účtování v obchodních podnikatelských subjektech
- E - Ekonomie - Podnikatelský provozní úvěr
- POD - Podnikání - podnikatelsky zamer
- 04 - Marketing pro sportovní organizace - Marketingový záměr - prezentace firmy
- E - Ekonomie - Daně se zaměřením na nepřímé daně
- PSY - Psychologie - Charakteristika psychických procesů se zaměřením na procesy citové a volní
- PSY - Psychologie - Charakteristika psychických procesů se zaměřením na procesy poznávací
- CJ - Český jazyk - Boj o národní a kosmopolitní zaměření čeksé literatury 70.
- PSY - Psychologie - Zamerenost osobnosti, Predstavy, Zajmy, Citove procesy
- CJ - Český jazyk - Boj o národní a kosmopolitní zaměření české literatury (Ruchovci a Lumírovci)
- CJ - Český jazyk - Věty podle záměru mluvčího
- PSY - Psychologie - Záměrné sebepoškozování
Copyright 2024 unium.cz