- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
Boj o národní a kosmopolitní zaměření čeksé literatury 70.
CJ - Český jazyk
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálstojí se svými křižáky před branami města.
Aby na Broučka nebylo svrženo podezření, že je snad špehem Zikmundův, představí se jako Čech, který byl před mnoha lety unesen komedianty a vrátil se teprve dnes v noci. Domšík mu uvěří a pozve jej do svého domu coby hosta. Tam ho uvede do komůrky, kterou pan Brouček, jež je zvyklý na jinačí pohodlí, zkritizuje, protože zde není zrcadlo, umývadlo, natož pak pořádná postel, skříň a místo skel jsou pouze jakési blány. Přitom si vůbec neuvědomí, že se ocitá na počátku patnáctého století, kdy vymoženosti devatenáctého století ještě neexistovaly.
Domšík je člověk pohostinný, který Broučkovi půjčí nejen své oblečení, ale také jej pozve ke středověké tabuli.
Představí mu svou manželku Mandalenu a dceru Kunhutu, které všichni říkají Kunka, a která se panu Broučkovi na první pohled zalíbí. Domšík vypráví našemu hrdinovi o současné politické situaci, ale pana Broučka to vůbec nezajímá, zaprvé tomu nerozumí, a pak nemůže pochopit, proč všichni ti lidé s vidlicemi, sudlicemi a podobnými zbraněmi se vydávají napospas křižákům, kteří jsou ozbrojeni děly, samostříly a bodáky. Nechápe, proč chtějí bojovat proti několikanásobné přesile a to jen proto, že se nemíní podřídit nadvládě jiného národa. Proč jsou schopni tohle všechno udělat pro vlastenectví a český jazyk. Říká, že se lidé učí německy, posílají své děti do škol, aby se vzdělávaly němčině, na úřadech se mluví německy a ve vyšší společnosti také. Že je těžko žít bez tak potřebného jazyka, jakým je němčina. Domšík se svou manželkou se na něj nevěřícně dívají, kde na tohle všechno přišel, ale pan Brouček pořád tvrdí svou.
Po výborném obědě mu Domšík vybírá zbraň – sudlici, se kterou však náš hrdina neumí zacházet. Poté se společně vydávají za Prahu, kde se mají každou chvíli utkat křižáci s husity. Pak Brouček však, oproti statečným husitům, z bitvy utíká. Po cestě zpět do Prahy potkává hejtmana Chvala a kněze Korandu, kteří chvástajícího se pana Broučka vezmou s sebou k Žižkovi. Odtud však tento muž z devatenáctého století už druhého dne utíká, protože se mu to tam nezdálo moc nóbl – místo oběda dostal jen krajíc chleba s vodou a poté musel jít stavět zeď, která měla husity uchránit před případným útokem křižáků.
Utíká tedy zpět do Prahy, kde se vydává za Žižkova posla, a tak se úplně lehce dostává do Domšíkova domu, zde se převleče do svých moderních šatů a snaží se dostat zpět k chodbě, kterou se dostal do XV. století.
Po cestě jej však obklopí jezdci s křižáckými prapory a on, domnívaje se, že to jsou Němci, spustí na ně německy a říká, že je, jako oni, Němec. Bohužel se zmýlil, jsou to husité, kteří zvítězili v bitvě na Vítkově. Brouček, jež zjistil, že se zmýlil, pohotově tvrdí, že je jako oni Čechem. Když do Prahy přijíždí Žižka, muži, které Brouček považoval za Němce, se ho ptají, co s tímto zběhem udělají. Husitský vůdce zvolí pro našeho hrdinu smrt – upálením v sudu, protože za svého života mu nebylo milejší nic jiného než jídlo a pití. Byl schopen dokonce zapřít i svůj rodný jazyk, když mu šlo o život.
A tak byl pan Brouček strčen do sudu, který byl za pár chvil zapálen. Celý zděšený ještě volá Domšíkovu dceru Kunhutu, avšak ta se neozývá.
Vtom otevře oči a spatří pana Würfla, který zjišťuje, co že se to ze sudu na dvorku ozývá. Když uvidí pana Broučka, okamžitě mu půjčí své suché oblečení, protože jeho bylo celé mokré po této noci strávené v sudu na dešťovou vodu.
Když se pan Brouček trochu ohřeje, vypráví všem o svých domnělých dobrodružstvích a tímto také tato kniha končí.
Matěj Brouček – v knize představuje české měšťanstvo konce 19. století, člověk pokrytecký, který si neuvědomuje vlastenectví, bezcharakterní, zbabělý, všeho využívá jen ve svůj vlastní prospěch.
Falešné vlastenectví – statečnost a odhodlání husitů (Janek od Zvonu, který pro svou vlast položil život)
Dílo je satirická alegorie. Je napsáno spisovnou češtinou, do které je z části zahrnuta i staročeština, jíž mluví lidé z 15. století.
Čechův přínos:
rozvíjí dědictví Kollárovo (ideové – slovanství, formální – útočnost, patos) a Havlíčkovo (satira, humor)
Eliška Krásnohorská (1847 – 1926)
literární kritička (proti tzv. kosmopolitismu Vrchlického a lumírovcům)
básnířka (intimní a přírodní lyrika, slovanství), např. sbírky Z máje žití, K slovanskému jihu
libretistka – k Smetanovým operám Hubička (podle povídky K. Světlé), Tajemství, Čertova stěna
překladatelka – Puškin, Mickiewicz, Byron
LUMÍROVCI
tzv. škola kosmopolitní
kosmopolita – světoobčan – člověk, který se všude cítí doma
název je odvozen od časopisu Lumír – od roku 1877 redigován (řízen) J. V. Sládkem
ve své tvorbě se snažili povznést českou literaturu na světovou úroveň
svého cíle dosahovali především překladatelskou činností
tvorba byla ovlivněna řadou myšlenkových proudů ze zahraničí
požadovali uměleckou svobodu (navazovali na májovce)
ruchovci lumírovcům vyčítali, že se málo věnovali tvorbě, která se týká současnosti a raději se zabývali překlady cizích děl; zapomínají na vlastenectví, národní historii...; zajímali se o cizí díla, přestože naše země měly v té době svých problémů dost
Josef Václav Sládek (1845 – 1912)
narodil se ve Zbiroze u Berouna
studium přírodních věd přerušil odjezdem do Ameriky – 1868 – zde působil jako vychovatel, učitel a redaktor krajanských novin
zde žil dost nuzně, poznal různá prostředí, oceňoval zdejší demokratické poměry, ale viděl také rub americké civilizace (útlak Indiánů a černochů) – pobýval zde jen 2 roky
po návratu domů pracoval jako redaktor v Národních listech, později se stal profesorem angličtiny na obchodní akamedii a filozofické fakultě
věnoval se vlastní literární tvorbě (básník), ale i tvorbě překladatelské – 33 divadelních her W. Shakespeara
ve své tvorbě se vyjadřuje k základním situacím lidského života (život, smrt), k lidské bolesti, má hluboký vztah k domovu, venkovu, je básníkem českého rolníka; symbolem národní nezdolnosti, práce a vztahu k půdě
válka severu proti jihu – sever chtěl zrušit na jihu otrokářství – zrušeno až v 2. polovině 18. století
černoši byli do Ameriky přivezeni na sklonku 16. a 17. století
krajánek – člověka, který odchází do Ameriky
Díla:
básník
osobní (intimní) lyrika – zachycuje základní situace lidského života (život, smrt), lidskou bolest, osobní žal nad ztrátou první ženy, lásku k druhé ženě a dětem, k matce, stesk po vlasti; forma elegie
např. sbírky: Básně (verše – viz úvod – nejsou pesimistické jako u Nerudy, autor nachází možnost společenského zařazení s lidmi a národem;
např. báseň Na hrobech indiánských – zachycuje kontrast svobody a bezpráví, soucit s Indiány, násilí amerických kolonistů (ironicky „příchod osvěty“, civilizace, touha po zisku, mj. také krásu americké přírody), Jiskry na moři (do popředí vystupují epické příběhy ze života venkovského lidu – báseň Pevně dřímáš), Světlou stopou (sbírka zachycuje sociální problematiku doby), Sluncem a stínem (báseň V mé duši tisíc skřivánků)
sociální a vlastenecká lyrika – např. báseň Role chudých (sbírka Na prahu ráje) – hluboký vztah k domovu, venkovu; sociální nespravedlnost; báseň Topič (sbírka Světlou stopou) – o tiskařském dělníkovi a jeho snu o štěstí; báseň Silen buď (sbírka V zimním slunci) a báseň Hlavy vzhůru (sbírka Ze života) – výzva k národní hrdosti a sebevědomí, víra v lepší budoucnost
„Byli jsme a budem,
jak jsme byli dosud,
ranami a trudem
nezlomí nás osud.“
oslava venkova a selství – rolník = symbol národní nezdolnosti; hluboký vztah k přírodě, obrazy vesnice; např. sbírka Selské písně a české znělky (báseň – Velké, širé, rodné lány – obraz letní přírody přede žněmi; rozlehlost krajiny, barvitost (zlatá a modrá barva), autor vnímá přírodu všemi smysly)
klasický básník pro děti – obrazy ze světa dětí, učí lásce k rodičům, domovu, vlasti, přírodě; prostý srozumitelný výraz, zpěvnost; 3 sbírky – Zlatý máj, Skřivánčí píseň, Zvony a zvonky – např. báseň Lesní studánka
překladatel – zvl. z angličtiny – Longfellow, Byron, Burns, 33 dramat Shakespearových (viz. divadlo)
Sládkův přínos :
básník českého lidu, jeho domova, vlasti, boje za národní svobodu
hluboká procítěnost veršů i projev vzdoru
prostý, hutný, střídmý jazykový výraz
zakladatel české básnické tvorby pro děti
Jaroslav Vrchlický (1853 – 1912)
Vynikající básník, překladatel, dramatik, literární kritik. Tento muž, kterému se za celý život podařilo to, o co se snažily mnohé generace před ním, se narodil v roce 1853 v malém středočeském městečku Louny, které se rozkládá na úpatí Českého středohoří.
Vlastní jméno Vrchlického bylo Emil Frída. Jeho otec byl nezámožný kupec, jež se po celý svůj život nezbavil starostí o početnou rodinu. Frída byl tedy chudý student, kterého na studiích podporoval jeho strýc Kolář, farář z malé vesničky Ovčáry u Kolína.
Gymnázium studoval nejprve v Praze, později v Klatovech, kde se také seznámil s Josefem Thoma-yerem, který byl vždy první, kdo vyslechl nebo přečetl verše začínajícího básníka a rovněž byl jejich prvním kritikem. Řádem c. k. gymnázií bylo přísně zakázáno, aby studenti zveřejňovali „plody ducha svého“, proto Thomayer navrhl svému příteli pseudonym, jež zvolil podle zapomenutého kutnohorského básníka Josefa J. Jelínka, píšícího pod jménem Jaroslav Vrchlický. Vrchlického verše vynikaly vysoko nad běžný průměr, takže je záhy začaly otiskovat almanachy i časopisy. Literární historie píše: „Do Klatov přišel mladík Emil Frída, ale po třech letech je opouštěl bás
Vloženo: 13.02.2011
Velikost: 94,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu CJ - Český jazyk
Podobné materiály
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - Narodni_program_rozvoje_sportu_pro_vsechny
- LIT - Literatura - Vývoj českého divadla od počátku do vzniku Národního Divadla
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní společnost pro uvědomování si Kršny
- ZSV - Základy společenských věd - mezinarodni organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy a organizace
- ZSV - Základy společenských věd - Nadnárodní společenství
- CJ - Český jazyk - Národní divadlo
- CJ - Český jazyk - Národní jazyk a jeho útvary
- CJ - Český jazyk - NÁRODNÍ OBROZENÍ
- D - Dějepis - České a slovenské národní povstání
- LIT - Literatura - NÁRODNÍ OBROZENÍ V ČESKÉ LITERATUŘE
- CJ - Český jazyk - Ceske narodni obrozeni
- CJ - Český jazyk - Literatura národního obrození
- CJ - Český jazyk - Národní jazyk a jeho útvary
- CJ - Český jazyk - Národní jazyka a jeho diferenciace
- CJ - Český jazyk - Národní obrození 1
- CJ - Český jazyk - Národní obrození v českých zemí
- CJ - Český jazyk - Národní obrození
- CJ - Český jazyk - Čeština jako národní jazyk
- E - Ekonomie - DzPřPO, mezinárodní obchod
- E - Ekonomie - Ekonomické problémy, mezinárodní ekonomie
- E - Ekonomie - Hodnocení národního hospodářství
- E - Ekonomie - Kupní smlouva v mezinárodním obchodě
- E - Ekonomie - mezinarodni ekonomicke integrace
- E - Ekonomie - Mezinárodní ekonomická koordinace, Evropská unie
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod
- E - Ekonomie - národní a světové hospodářství
- E - Ekonomie - Národní hospodářství a hospodářská politika
- E - Ekonomie - Národní hospodářství a jeho struktura
- E - Ekonomie - Národní hospodářství, hospodářský zeměpis
- E - Ekonomie - Národní hospodářství
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Sektory, subjekty a podniky národního hospodářství
- E - Ekonomie - Světové trhy a mezinárodní obchod
- E - Ekonomie - Tržní a národní hospodářství
- LIT - Literatura - Význam českého divadla v národním a kulturním životě a jeho vývoj
- LIT - Literatura - Literatura doby národního obrození
- LIT - Literatura - Narodni obrozeni
- LIT - Literatura - Naše národní obrození
- LIT - Literatura - Národní obrození 1
- LIT - Literatura - Národní obrození, vývoj divadla
- LIT - Literatura - Národní obrození
- LIT - Literatura - Příčiny a hlavní proudy českého národního obrození, myšlenka slovanské vzájemnosti
- LIT - Literatura - Shody a odlišnosti 2 generací národního obrození
- LIT - Literatura - Třetí etapa národního obrození
- LIT - Literatura - Vyvrcholení národního obrození (3. fáze NO)
- LIT - Literatura - české národní obrození
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy
- D - Dějepis - Absolutismus ve Francii, rok 1848, mezinárodní vztahy po 30ti leté válce, Svatá říše římská
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy, OSN
- E - Ekonomie - Mezinarodni obchod
- E - Ekonomie - národní hospodářství...
- LIT - Literatura - Národní obrození - 1- 2 fáze
- D - Dějepis - Nástup fašismu v Itálii, mezinárodní vztahy
- D - Dějepis - Vznik mnohonárodní (jagellonské a habsburské) monarchie, naše země a třicetiletá válka.
- D - Dějepis - České a slovenské národní obrození.
- LIT - Literatura - Národní obrození
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- E - Ekonomie - Národní hospodářství
- LIT - Literatura - ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní organizace - ochrana lidských práv
- CJ - Český jazyk - Formování novodobého českého národa v procesu národního obr
- CJ - Český jazyk - Literatura doby českého národního obrození
- D - Dějepis - Mezinárodní vývoj v 2. pol. 20. st.
- D - Dějepis - Národní obrození 2
- D - Dějepis - Národní obrození
- D - Dějepis - Národní probuzení
- E - Ekonomie - Finanční trh a Česká národní banka
- E - Ekonomie - Národní a světové hospodářství
- E - Ekonomie - Národní hospodářství
- LIT - Literatura - První a druhé období národního obrození
- LIT - Literatura - Úsilí májovců, ruchovců a lumírovců o národní a politickou
- HV - Hudební výchova - Česká Národní Hudba
- CJ - Český jazyk - Národní obrození
- E - Ekonomie - Mezinarodni ekonomicka Integrace a svetova ekonomika
- E - Ekonomie - Narodni hospodarstvi
- E - Ekonomie - Národní hospodářství 3
- E - Ekonomie - Národní hospodářství 4
- E - Ekonomie - Národní hospodářství
- VS - Veřejná správa - Orgány státní správy a samosprávy, ČR v mezinárodních organizacích
- CJ - Český jazyk - Národní obrození
- CJ - Český jazyk - Národní obrození
- D - Dějepis - Narodni obrozeni
- LIT - Literatura - Literatura národního obrození 2
- LIT - Literatura - Literatura národního obrození
- LIT - Literatura - NARODNI OBROZENI
- LIT - Literatura - NÁRODNÍ OBROZENÍ
- LIT - Literatura - České národní obrození
- VV - Výtvarná výchova - Národní divadlo
- CJ - Český jazyk - Národní divadlo
- CJ - Český jazyk - Národní obrození v českých zemích a literatura
- CJ - Český jazyk - NÁRODNÍ OBROZENÍ
- E - Ekonomie - Hrubý domácí produkt a Hrubý národní produkt
- D - Dějepis - Osvícenský absolutismus, národní obrození
- CJ - Český jazyk - Národní obrození 2
- CJ - Český jazyk - NÁRODNÍ OBROZENÍ
- CJ - Český jazyk - Vývoj českého pravopisu Národní jazyk Vypravování
- D - Dějepis - Národní obrození
- E - Ekonomie - Kupní smlouva v mezinárodním obchodě
- E - Ekonomie - Národní hospodářství a hospodářská politika
- E - Ekonomie - Národní hospodářství a jeho okolí
- E - Ekonomie - Operace v zahraničním obchodě, mezinárodní marketing
- E - Ekonomie - Začlenění podniku do národního hospodářství ( okolí podniku
- LIT - Literatura - České Národní obrození
- PRA - Právo - Mezinárodní právo
- CJ - Český jazyk - Literatura doby národního obrození
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.3- České národní obrození, jeho vývoj a
- CJ - Český jazyk - Narodni obrozeni
- CJ - Český jazyk - České národní obrození
- E - Ekonomie - Světové trhy a mezinárodní obchod
- LIT - Literatura - Národní obrození
- LIT - Literatura - Počátky národní literatury
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace
- LIT - Literatura - Literatura českého národního obrození
- LIT - Literatura - České národní obrození
- CJ - Český jazyk - 3. fáze národního obrození
- CJ - Český jazyk - Literatura pocatku Narodniho obrozeni
- CJ - Český jazyk - Národni obrozeni
- CJ - Český jazyk - Národní obrození (dvě generace)
- CJ - Český jazyk - národní obrození
- CJ - Český jazyk - Stredoveka literatura v narodnich jazycich
- CJ - Český jazyk - České národní obrození
- E - Ekonomie - MEZINÁRODNÍ EKONOMICKÁ INTEGRACE A EU
- E - Ekonomie - Mezinárodní vztahy
- E - Ekonomie - Národní hospodářství čr a jeho okolí
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchodní vztahy
- LIT - Literatura - Doba národního obrození
- CJ - Český jazyk - Národní obrození, Jungmanova škola
- CJ - Český jazyk - České národní obrození
- CJ - Český jazyk - Český romantismus a vyvrocholení Národního obrození!
- D - Dějepis - mezinárodní vztahy před 1.sv.v.
- D - Dějepis - národní obrození
- CJ - Český jazyk - Národní obrození, jeho členění a hlavní představitelé
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - charakteristika, vznik
- E - Ekonomie - Mezinárodní obchod - mezinárodní organizace
- HV - Hudební výchova - ČESKÁ NÁRODNÍ HUDBA
- Z - Zeměpis - mezinárodní organizace
- CJ - Český jazyk - Literatura v Čechách v době národního obrození
- CJ - Český jazyk - Národní obrození a počátky realismu v české literatuře
- CJ - Český jazyk - Vývoj dramatu od počátku Národního obrození do konce 19. století
- CJ - Český jazyk - České národní obrození
- D - Dějepis - ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ
- E - Ekonomie - Národní hospodářství
- Z - Zeměpis - Významné mezinárodní integrace
- ZSV - Základy společenských věd - mezinárodní organizace
- ZSV - Základy společenských věd - MEZINÁRODNÍ VZTAHY A MEZINÁRODNÍ OBCHOD
- CJ - Český jazyk - Boj o národní a kosmopolitní zaměření české literatury (Ruchovci a Lumírovci)
- CJ - Český jazyk - Národní obrození
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy- Úvod
- E - Ekonomie - Hospod. politika vlady, EU, národní hospodářství
- E - Ekonomie - Systém měnových kurzů, mezinárodní měnový systém
- CJ - Český jazyk - Narodni obrozeni
- CJ - Český jazyk - Národní obrození
- CJ - Český jazyk - české národní obrození
- D - Dějepis - Národní obrození
- D - Dějepis - Vývoj české společnosti od nástupu Habsburků do národníh
- E - Ekonomie - Mezinarodni ekonomicka Integrace a svetova ekonomika
- E - Ekonomie - Narodni hospodarstvi
- E - Ekonomie - Národní hospodářství
- LIT - Literatura - národní obrození
- Z - Zeměpis - Mezinárodní organizace ve světě
- ZSV - Základy společenských věd - MEZINÁRODNÍ VZTAHY, OSN
- ZSV - Základy společenských věd - Mezinárodní vztahy
- LIT - Literatura - České národní obrození
- CJ - Český jazyk - Ceske narodni obrozeni - upraveno
- CJ - Český jazyk - Kytice z pověstí národních
- CJ - Český jazyk - narodni obrozeni
- CJ - Český jazyk - NÁRODNÍ OBROZENÍ
- CJ - Český jazyk - Národní obrození2
- CJ - Český jazyk - Problematika a raz narodniho obrozeni
- CJ - Český jazyk - České národní obrození
- D - Dějepis - Národní obrození
- D - Dějepis - Osvícenský absolutismus, Národní obrození
- E - Ekonomie - CESKA NARODNI BANKA 1-1
- E - Ekonomie - narodni hospo
- E - Ekonomie - Narodni hospodarstvi
- E - Ekonomie - Česká národní banka
- IVT - Informatika a výpočetní technika - mezinárodní desetinné třídení
- LIT - Literatura - Vedecky realismus a prehodnocovani narodnich idealu
- Z - Zeměpis - 25 mezinárodní organizace
- Z - Zeměpis - Hlavní mezinárodní politické a hospodářské organizace
- Z - Zeměpis - MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
- EKO - Ekonomika - 23. národní a světové hospodářství
- D - Dějepis - Národní divadlo
- E - Ekonomie - Bankovni system, druhy bank, mezinarodni financni instituce
- E - Ekonomie - Narodni hospodarstvi, ...
- LIT - Literatura - Národní obrození
- LIT - Literatura - Národní obrození
- LIT - Literatura - národní obrození
- D - Dějepis - Proces národního obrození
- ZSV - Základy společenských věd - Národní hospodářství
- D - Dějepis - Mezinárodní vztahy na přelomu 19. a 20. století
- CJ - Český jazyk - Preromantismus, národní obrození, romantismus
- E - Ekonomie - Národní hospodářství, ukazatele NH, Státní rozpočet
- E - Ekonomie - Daně se zaměřením na nepřímé daně
- PSY - Psychologie - Charakteristika psychických procesů se zaměřením na procesy citové a volní
- PSY - Psychologie - Charakteristika psychických procesů se zaměřením na procesy poznávací
- ČJ - Český jazyk - Periodizace literatury
- 1 - Český jazyk - Nejstarší literatury světa
- LIT - Literatura - Lidová slovesnost ve vývoji české literatury
- CJ - Český jazyk - Česká literatury renesance
- LIT - Literatura - Vývoj české literatury do 70. let 20. století
- CJ - Český jazyk - Imaginativni, baladicka, psychologicka proza ceske literatury mezivalecneho obdobi
- CJ - Český jazyk - Lidová slovesnost jako inspirační zdroj naší literatury
- CJ - Český jazyk - Moderní básnické směry české literatury přelomu 19. - 20. století
- CJ - Český jazyk - Osobnosti svetove realisticke literatury
- CJ - Český jazyk - Počátky literatury
- CJ - Český jazyk - Počátky světové literatury
- CJ - Český jazyk - Reakce literatury na objevy vědy a technické vynálezy
- CJ - Český jazyk - Reakce světové literatury na 2. sv. v.
- CJ - Český jazyk - Reakce české literatury na 2. sv. v.
- CJ - Český jazyk - Rozvoj české literatury v době husitské
- CJ - Český jazyk - Starověké mimoevropské literatury
- CJ - Český jazyk - Vyvoj svetove literatury od baroka po preromantismus
- CJ - Český jazyk - Vývoj světové poválečné literatury
- LIT - Literatura - Boj proti fašismu v naší a světové literatuře 30. let.doc, obraz české literatury za okupace
- LIT - Literatura - Definice, dělení a význam literatury
- LIT - Literatura - Lidová slovesnost jako inspirační zdroj naší literatury
- LIT - Literatura - Nejstarší literatury světa
- LIT - Literatura - Nejstarší památky světové literatury
- LIT - Literatura - Nejvýraznější osobnosti české exilové a samizdatové literatury
- LIT - Literatura - Nejvýznamnější představitelé současné české literatury ve světě
- LIT - Literatura - Počátky české literatury po počátky husitství
- LIT - Literatura - Vývoj české literatury od příchodu Konstantina a Metoděj
- LIT - Literatura - Vývoj české literatury po r. 1968, exilová a samizdatová literatura
- LIT - Literatura - Vývojové tendence nejstarší české literatury od počátku po husitství
- LIT - Literatura - Vývojové tendence nejstarší české literatury
- LIT - Literatura - Významní představitelé literatury 19. st.
- LIT - Literatura - Zlidovění literatury doby husitské, Jan Hus
- LIT - Literatura - České iterární památky v době rozvitého feudalismu - úsilí o demokratizaci literatury
- CJ - Český jazyk - Počátky nejstarší světové literatury
- CJ - Český jazyk - Romantismus a realismus v dílech autorů české literatury 30
- CJ - Český jazyk - Rozvoj staročeské literatury 14. století
- CJ - Český jazyk - Vývojové etapy, osobnosti a díla starší české literatury
- LIT - Literatura - Počátky světové literatury
- LIT - Literatura - Reakce literatury na 1. světovou válku a na občanskou válk
- LIT - Literatura - Reakce české literatury na společenské události 1918-1945
- LIT - Literatura - POČÁTKY ČESKÉ LITERATURY, JEJÍ VÝVOJ DO DOBY HUSITSKÉ
- LIT - Literatura - VYTVARENI SAMOSTATNE CESKE LITERATURY VE 2. POLOVINE 19. S
- LIT - Literatura - Vytváření samostatné české literatury ve 2. pol 19. stol.
- LIT - Literatura - Vytváření samostatné české literatury ve 2. polovině 19. s 2
- LIT - Literatura - Vytváření samostatné české literatury ve 2. polovině 19. s
- CJ - Český jazyk - Česká literatury renesance
- CJ - Český jazyk - Laicizace a demokratizace literatury, literatura doby husit
- CJ - Český jazyk - Představitelé české samizdatové a exilové literatury, jejic
- CJ - Český jazyk - Starověké mimoevropské literatury
- LIT - Literatura - Počátky literatury na našem území
- CJ - Český jazyk - Maturitní otázka č.4- Vývoj literatury v době pobělohorské,
- CJ - Český jazyk - Osvícenstvi a jeho promitnuti do literatury
- CJ - Český jazyk - Počátky české literatury
- LIT - Literatura - Významné osobnosti české literatury po r.1945
- LIT - Literatura - Počátky vědecké literatury
- CJ - Český jazyk - Inspirativní památky české literatury 2. poloviny 19. stole
- CJ - Český jazyk - Lidová slovesnost jako inspirační zdroj naší literatury
- CJ - Český jazyk - Nejstarsi literatury sveta
- CJ - Český jazyk - Nejvyznamnejsi osobnosti exilove a samizdatove literatury
- CJ - Český jazyk - Nejvýznamnější osobnosti exilové a samizdatové literatury
- CJ - Český jazyk - Osudy české literatury v 70. 90. letech
- CJ - Český jazyk - Starověké literatury a náboženství
- CJ - Český jazyk - Tradice staroveke literatury
- CJ - Český jazyk - Vyvojove tendence ceske stredoveke literatury
- CJ - Český jazyk - vývojová období české literatury od doby zrodu až po dobu K
- CJ - Český jazyk - Starověké orientální literatury, bible
- CJ - Český jazyk - Rozdělení literatury
- CJ - Český jazyk - Oficiální linie české literatury po roce 1968
- CJ - Český jazyk - Tradice světové literatury od počátků do 15. století
- CJ - Český jazyk - Přehled české literatury (spisovatelé)
- CJ - Český jazyk - Emancipace české kultury a Literatury
- CJ - Český jazyk - Etapizace literatury,vývojové tendence
- CJ - Český jazyk - Láska jako věčné téma literatury
- CJ - Český jazyk - Starověké literatury
- CJ - Český jazyk - Zaklady anticke a stredoveke literatury
- CJ - Český jazyk - Úvod do středověké literatury
- CJ - Český jazyk - historie očima literatury
- CJ - Český jazyk - TRADICE SVĚTOVÉ LITERATURY
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence středověké literatury
- CJ - Český jazyk - Nejstarší literatury světa
- CJ - Český jazyk - Osobnosti české literatury mezi válkami
- CJ - Český jazyk - tvorba májovců ve vývoji české literatury
- CJ - Český jazyk - Vznik a rozvoj české literatury - od staroslověn. základů
- CJ - Český jazyk - vznik česky psané literatury
- CJ - Český jazyk - vývoj literatury po 2. světové válce
- CJ - Český jazyk - vývojové tendence současné literatury
- CJ - Český jazyk - Úsilí naší literatury o vyrovnání se se světovým kulturním děním
- LIT - Literatura - Počátky literatury
- LIT - Literatura - Počátky vědecké literatury
- CJ - Český jazyk - STAROVĚKÉ LITERATURY
- CJ - Český jazyk - Starověké orientální literatury
- CJ - Český jazyk - teorie literatury
- CJ - Český jazyk - Vyznamni predstavitele literatury 20. stoleti
- CJ - Český jazyk - VÝVOJ LITERATURY NA NAŠEM ÚZEMÍ V 9. - 15. ST.
- CJ - Český jazyk - Vývojové tendence nejstarší české literatury
- CJ - Český jazyk - VÝVOJOVÉ TENDENCE NEJSTARŠÍ ČESKÉ LITERATURY2
- CJ - Český jazyk - Zájem umělecké literatury o objevy vědy a technické vynálezy
- CJ - Český jazyk - ZÁJEM UMĚLECKÉ LITERATURY O OBJEVY VĚDY A TECHNICKÉ VYNÁLEZY2
- LIT - Literatura - Charakter světové literatury v období středověku do nástupu renesance
- LIT - Literatura - Moderní básnické směry a charakter literatury v závěru 19. století ve světě
- LIT - Literatura - Rozhodující směry ve vývoji české literatury od 60. let 19. století do 90. let
- LIT - Literatura - Staroveke orientalni literatury
- LIT - Literatura - Vývoj evropské literatury v 17. a 18. stol. - klasicismus, osvícenství,
- CJ - Český jazyk - Počátkyčeské literatury po dobu Karlovu
- LIT - Literatura - Úvod do literatury
- CJ - Český jazyk - Úvod do literatury + 1. písemné památky
- CJ - Český jazyk - Úvod do literatury + 1. písemné památky
- LIT - Literatura - Nas kraj v dilech ceske literatury
- LIT - Literatura - Nejstarší pamatky svetoveho pisemnictvi, funkce literatury a ume
- LIT - Literatura - Vznik cesky psane literatury, umeni gotiky
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 2
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 3
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 4
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 5
- LIT - Literatura - Základy teorie literatury 6
Copyright 2024 unium.cz